OB - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: OB - FCM

Indlæg af Kent »

http://www.ob.dk/?NewsID=17629

Så kom OBs trup, hvor Lindegaard er med. Dog er forlydende fra OBs træning at han ikke trænede med, så helt kampklar er han næppe. Der skal lægges max pres på ham i kampene i feltet, og være masser af afslutninger. Har bemærket at han har det med at bokse en del, i stedet for at gribe bolden, så vi skal være klar til at fange returboldene.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Re: OB - FCM Truppen udtaget

Indlæg af Arff »

Ragz skrev:Truppen : Arek Onyszko, Martin Raska, Kolja Afriyie, Kristian Ipsa, Christopher Poulsen, Winston Reid, Danny Califf, Leon Jessen, Mads Albæk, Izunna Uzochukwu, Christian Sivebæk, Mikkel Thygesen, George Florescu, Jonas Borring, Danny Olsen, Jude Nworuh, Ken Fagerberg og Frank Kristensen.

Hva jeg ku se ud fra træningen bliver det..
Onysko
Kolja - Califf - Ried - Jessen
Olsen - Albæk - Florescu - Borring
Thyge - Frank

Ku ik lige blive klog på formationen, da de trænede dødbolde en del.
Jeg tror ikke på man fortsætter med at spille en 4-4-2, som vi gjorde under TT - jeg tror at det bliver en 4-2-3-1/4-3-3, hvor vi kommer til at køre med to defensive midtbansespillere i Albæk og Florescu, hvor Thyge ligger lige foran de to, som en offensiv midtbane, hvor så Borring og Danny hver får en kant, mens Frank ligger helt på top, så det bliver noget lignende det de spillede i AaB under Hamrén og Kuhn.

-------------Arek-------------
Kolja - Califf - Reid - Leon
-----Albæk - Florescu-------
---------- Thyge -------------
Danny -------------- Borring
----------- Frank -------------

eller

-------------Arek-------------
Kolja - Califf - Reid - Leon
-----Albæk - Florescu-------
Danny --- Thyge --- Borring
----------- Frank -------------

Med denne/disse opstillinger kommer vi til at stå dybt med forsvaret, hvilket helt klart vil gøre livet noget lettere for Califf, og så satse meget på hurtige omstillinger.
Og vi har om nogle i hele ligaen, holdet til at køre på hurtige omstillinger, ligesom vi gjorde en del under ER.

Men noget helt andet - jeg forstår ikke helt hvorfor man ikke giver Ipsa chancen igen, efter han spillede virkelig fremragende mod Randers?
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er skrap kost, men kravet er sejr i Odense, så får vi kontakt med topholdene igen og Allan Kuhns trænergerning på Heden starter med masser af optimisme som vil følge med til næste kamp.
Pyha det bliver spændende.... :?

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Med mindre Kuhn kommer med helt nye input til hvordan vi skal spille, så har jeg svært ved at så hvad der skal kunne retfærdiggøre at vi omrokerer på det forsvar som imo leverede en af bedste kollektive indsatser i lang tid. Hvis jeg var Ipsa, ville jeg ihvertfald blive skuffet over at blive bænket ovenpå den kamp, for som jeg ser det, var det vel hans bedste overhovedet i FCM-trøjen.

Spændende bliver det hvordan Kuhn har tænkt sig at gribe kampene an. Håber personligt på en lidt mere pragmatisk tilgang end tidligere, hvor der ikke udelukkende er fokus på at vi skal spille vores eget spil (som så heller ikke fungerede), og man i stedet ser lidt mere på hvem vi skal spille imod. Håber personligt at vi i højere grad ser to angribere på banen ad gangen og specielt på hjemmebanen.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Det er skrap kost, men kravet er sejr i Odense, så får vi kontakt med topholdene igen
Ja, det er ikke løgn. Men hvis vi taber har det til gengæld lange udsigter at komme i toppen. En sejr er nødvendig, så har vi muligheden for at reparere på det dårlige start i de kommende kampe.
OB har et godt hold, men har for mig at se ikke helt ramt niveauet i 90 min endnu. Det har været meget glimtvis, hvor de har slået til med hurtige scoringer og vendt kampene. De kommer naturligvis med stor selvtillid og gejst, men samtidig også et stort pres, da der vel efterhånden er ved at opstå et krav om guld i Odense.
Jeg synes vi skal spille afventende og så slå til på de kontramuligheder der byder sig. Og så skal vi undgå de individuelle fejl, der ofte har kostet os point i Odense. OBs forsvar har været en hel del mere gavmildt end det plejer at være, så jeg tror vi nok skal score. Så handler det om hvorvidt Arek kan holde nullet på sin gamle hjemmebane.

Brugeravatar
Rooney

Indlæg af Rooney »

Hausser skrev:Med mindre Kuhn kommer med helt nye input til hvordan vi skal spille, så har jeg svært ved at så hvad der skal kunne retfærdiggøre at vi omrokerer på det forsvar som imo leverede en af bedste kollektive indsatser i lang tid. Hvis jeg var Ipsa, ville jeg ihvertfald blive skuffet over at blive bænket ovenpå den kamp, for som jeg ser det, var det vel hans bedste overhovedet i FCM-trøjen.

Spændende bliver det hvordan Kuhn har tænkt sig at gribe kampene an. Håber personligt på en lidt mere pragmatisk tilgang end tidligere, hvor der ikke udelukkende er fokus på at vi skal spille vores eget spil (som så heller ikke fungerede), og man i stedet ser lidt mere på hvem vi skal spille imod. Håber personligt at vi i højere grad ser to angribere på banen ad gangen og specielt på hjemmebanen.
Ipsa så også MEGET skuffet ud forståeligt nok, da han havde fået vide hvem som var på bænken.
Så også Thyge stod og snakkede med ham.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

http://www.youtube.com/watch?v=gsT4VtEeEWU[/video]
OBS høj lyd

Jeg var en tur forbi Træningen idag, og fik en lille snak med vores nye træner.

Hvis ingen har skrevet det endnu kan jeg fortælle at Anfører rollerne stadig er Thyge, Frank og Danny....ind til videre.
Han gjorde meget ud af at sige til alle at intet er sat i sten endnu, og alle de spillere som ikke var med fik at vide at de nu havde en uge til at overbevise ham om at han havde taget fejl ved ikke at starte med dem.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Super arbejde bag kameraet som altid Hekler, og dejligt at se at vores nye træner er så åben og tilgængelig for supporterne.

Jeg ved godt man skal passe på med at lade sig rive med af hans karisma, og hvad han har i munden, før vi ser det komme til udtryk på banen, men jeg bliver mere og mere overbevist om at vi har fundet den rigtige mand til trænersædet - synes han rammer hovedet på sømmet med de fleste af de ting han siger, specielt mht. organisationen, defensiven og dødboldene.

Jeg er egentlig mest spændt på at se de spillemæssige ændringer, og de generelle takter på banen, i morgendagens kamp - resultatet er naturligvis altid vigtigst, men jeg håber virkelig ikke folk svinger øksen over Kuhn hvis vi taber til et yderst velsmurt OB hold, selvom der er spillemæssig fremgang at spore.

Brugeravatar
Lauth

Indlæg af Lauth »

Ravnen skrev:Jeg undrer mig lidt over hvor OB får de penge fra, alle andre klubber har problemer grundet finanskrisen, men i OB tales der om Bruno Mazenga, Freddy Adu og nu at hente Roy Carroll, det kan næppe være helt billigt?
Jeg mener aldrig transfersummen af Djiby Falls transfer blev offentliggjort. Men et stort 2 cifret beløb snakkede Kim Brinck om.

Men hvis de nu har fået omkring 28 mill. for Fall plus vores 20 mill for Borring, og har købt billigt ind så kan jeg godt se hvor pengene kommer fra.
Senest rettet af Lauth 17. aug 2009, 09:40, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er efterhånden en tid siden de tjente 20 mio kroner på Borring, dem har de sikkert brændt af forlængst :D
De hentede vist Djemba-Djemba lige efter, og han er sikkert heller ikke helt billig i løn.

Noget andet. Klart Allan Kuhn SKAL have noget længere snor, faktisk bør han have hele efteråret til at lære sit hold sin spillestil i. Det vil være direkte tåbeligt hvis nogen begynder at snakke fyring af ham inden han har fået en chance. Det skal nok blive godt ;)

Brugeravatar
Lauth

Indlæg af Lauth »

Ja det er nok rigtig nok det med Djemba. Men når de laver to storer salg så må de penge da også have en indflydelse plus deres eget budget de har lagt for transfer penge op til den her sæson.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

http://tv2sport.dk/node/38030

OB kommer ikk i keeper problemer alligevel da de har skrevet med tidligere landsholds målmand og tidligere manchester united målmand Roy Carrol, han fik 72 kampe for man utd over en 4årig periode..
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Lidt utroligt at han efter 72 kampe for Manchester United osv, som blot 31 årig, må vende sig mod den danske liga. Men vi kan da glæde os over at han under ingen omstændigheder kan nå at have lært forsvaret at kende, der skal MAX pres på OB målet fra start.

Lidt info: http://en.wikipedia.org/wiki/Roy_Carroll - De er hurtige må man sige.
Han er åbenbart aldrig slået igennem, og har leveret nogle fatale fejl undervejs. Mon ikke det et eller andet sted er en desillusioneret spiller OB har fået, som bare lige skal tjene de sidste penge på en karriere som aldrig rigtig blev til noget? Ret mig hvis jeg tager fejl.

jpskoubo
Geografisk sted: Gentofte
Kontakt:

Indlæg af jpskoubo »

Ifølge TV2 Sport starter den kasserede engelske målmand inde mod Ulvene...
Kom så Ulve, for sjevan da også!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Bemærkelsesværdigt at han i alle klubber er blevet kasseret, han har ikke formået at holde pladsen i nogen af klubberne efter han røg af i United. Så lad os da bare give ham en dårlig start i OB også.

I øvrigt er han nordirer, ikke englænder ;)

Besvar