FCM7000 skrev:Acebone skrev:FCM7000 skrev:Det er jo rammende, man køber Ipsa og Califf til midterforsvaret, man køber Marcic til højre back, ingen af dem har slået til på deres pladser.
Califf kom med succes fra et mesterhold. Man kan ikke bebrejde Ørgaard for dén handel; det er ikke hans job at være synsk. Jeg troede sgu også på det. Ipsa kan jeg slet ikke forstå, du nævner, for han har vel egentlig været en af de få, der har hevet gennemsnittet bare en smule op, når det kneb. Marcic, ja, han er håbløs. Der ligger noget på scoutingen dér.
Nogle af de spillere var ikke gode nok, men Fagerberg har da muligheden endnu, og Furuseth-sagaen vil jeg sgutte klandre Ørgaard for. I grove træk er Ørgaards handler vel bare en omvendt Lynge. Lynge køber billigt og sælger billigt. Ørgaard køber dyrt og sælger dyrt. Ørgaard har gjort så mange ting rigtigt, og selv en sæson uden for top 6 ville ikke få mig til at kræve ham fyret. Vi stormer deruda' i talentrækkerne - giv nu lige ulven lidt tid til at slikke sine sår.
Hvor har du det fra, at Ørgaard køber dyrt og sælger dyrt ?
Er kunsten ikke at købe billigt og sælge dyrt ?
Du misforstår mit indlæg. Jeg siger ikke, at Ørgaard er perfekt. Jeg siger, han er en omvendt Lynge.
Min model over de to sportsdirektører (som nævnt, groft skitseret):
Lynge: Køber billigt ind - Curth, Jakobsen (godt), afhænder flere profiler til spotpriser/fri transfer - Augustinussen, Risgård (skidt).
Ørgaard: Køber dyrt ind - Fagerberg, Borring (skidt), sælger flere typer spillere dyrt - Kjær, Femi (godt).
Konklusion: Et plus og et minus ud for begge. Hvis vi i fantasien fusionerede med AaB og satte de to til hhv. indkøb og salg, ville det blive uhyggeligt (ønsker dog på ingen måde dette).
Lige nu er vi hæmmet af finanskrisen og dalende spillerpræstationer. Under normale forhold er jeg næsten sikker på, at Reid havde været Roma-spiller på nuværende tidspunkt. Derfor kan Kuhn-ansættelsen blive en gevinst, hvis han kan få spillerne til at blomstre igen. I øvrigt undrer jeg mig over, at du ikke svarer på hele mit indlæg. Ramte jeg alligevel noget mht. din bagklogskab?