FCM - Esbjerg
-
jabsi
mobil opdatering
Hej!
Da jeg skal over til min fætter som hader fodbold imorgen, er der så nogen der kan sende mig mobil opdateringer af kampen? send venligst en pm
Da jeg skal over til min fætter som hader fodbold imorgen, er der så nogen der kan sende mig mobil opdateringer af kampen? send venligst en pm
-
Hausser
Re: FCM - Esbjerg startopstilling?
7 timer og en sjat til kampstart, og det kilder allerede i maven, puha hvor blir det dog spændende! Syntes ikke vi er blevet klogere med den store trup som er blevet udtaget, for mig at se så indikerer det at man er meget usikker omkring en stor del af spillerne, men har udtaget dem som en ekstra-gardering sådan de måske kan spille et kvarter. Tror faktisk min tidligere nævnte opstilling kommer til blive ret præcis.
Vi er heldigvis ikke de eneste der har problemer, også Esbjerg virker svækket af skader og har måske endnu ikke nogen idealopstilling på plads http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generell ... -i-esbjerg
Vi er heldigvis ikke de eneste der har problemer, også Esbjerg virker svækket af skader og har måske endnu ikke nogen idealopstilling på plads http://www.tipsbladet.dk/nyhed/generell ... -i-esbjerg
-
Ralle8900
Re: FCM - Esbjerg startopstilling?
Startopstillingen er en smule overraskende - i hvert fald midtbanen, hvor både Sivebæk og Albæk starter inde.
Opstillingen bliver som følger:
Heinze
Kolja - Ipsa - Reid - Juelsgaard
Sivebæk - Albæk - Thygesen - Borring
Jude - Fagerberg
På bænken sidder:
Raska - Christopher Poulsen, Erik Sviatchenko, Salami, Claus Madsen, Frank og Sekou....
Helt klart en interessant opstilling - og meget nær den Hausser gav et bud på - er ganske spændt på om det bærer frugt!
3 point ville være utroligt kærkomment...
Opstillingen bliver som følger:
Heinze
Kolja - Ipsa - Reid - Juelsgaard
Sivebæk - Albæk - Thygesen - Borring
Jude - Fagerberg
På bænken sidder:
Raska - Christopher Poulsen, Erik Sviatchenko, Salami, Claus Madsen, Frank og Sekou....
Helt klart en interessant opstilling - og meget nær den Hausser gav et bud på - er ganske spændt på om det bærer frugt!
3 point ville være utroligt kærkomment...
-
Jesper BW1100
Re: FCM - Esbjerg 1-1 - Evaluering
Så kom vi igang med fodboldsæsonen. Vi var milimeter fra at hive en sejr hjem i åbningskampen, men Esbjerg fik, objektivt set, ganske fortjent udlignet i de døende sekunder. Men det gør det stadig ikke mindre bittert set med FCM-briller. Især når vi havde 2 kæmpechancer for at lukke opgøret umiddelbart inden EFB-scoringen.
Karakterer:
Heinze 9:
Sagesløs ved målet. Har massere af fine redninger, og er kun usikker et par gange omkring et par hjørnespark
Kolja 7:
Ikke Koljas bedste kamp. Virkede underligt ukoncentreret.
Juelsgaard 10:
Den knægt er herlig at følge. Spiller en kanonkamp på venstrebacken. Kommer godt med offensivt og er lige ved at sikre os 3 point i overtiden med et drønhug. Fremtidens mand på venstre back.
Reid 9:
Stærk præstation af vores unge midterforsvarer. Kun en enkelt skidt situation omkring målet, hvor ham og Ipsa svigter.
Ipsa 7:
Gør det ikke sværere end det er i dag. Og er vel egentlig en nogenlunde præstation. Dog trækker målet og en kikset offsidefælde, der kostede en friløber, ned. Men bedre end efteråret.
Siv 8:
Udfordrer godt og går fint med i spillet. Er lige ved at score i slutningen af 1. halvleg
Borring 6:
Ser intet til ham før i de sidste 15 minutter, hvor han viser lidt giftighed. Ikke godt nok Borring
Thyge 8:
Arbejder stenhårdt på midtbanen sammen med Albæk.
Albæk 8:
Fin debut. Vælger de nemme løsninger og det er yderst fornuftigt. Virker lovende
Fagerberg 6:
Ikke godt af vores unge svensker. Har nogle momentvise klasseindslag, bl.a. oplægget til Siv i 1. halvleg. Men er utrolig uskarp og vælger ofte de forkerte løsninger.
Jude 7:
Løber udemærket for det, og har også en enkelt chance. Fylder dog for lidt.
Frank 9:
Scoring til 1-0 og virker generelt bare som vores bedste angriber.
CP og CM udenfor bedømmmelse
Alt i alt sidder jeg efterfølgende med en lidt mat fornemmelse. Så tæt på åbningssejr og 3 point, og så bliver det snuppet fra os til sidst. Dog synes jeg de unge leverer en godkendt indsats. Især Juelsgaard er jeg imponeret af. Men også Siv og Albæk. Dog skuffer Fagerberg desværre endnu engang. Men en tæt på acceptabel præstation af vores unge gutter (hvis blot de havde holdt 1-0 hjem)
Karakterer:
Heinze 9:
Sagesløs ved målet. Har massere af fine redninger, og er kun usikker et par gange omkring et par hjørnespark
Kolja 7:
Ikke Koljas bedste kamp. Virkede underligt ukoncentreret.
Juelsgaard 10:
Den knægt er herlig at følge. Spiller en kanonkamp på venstrebacken. Kommer godt med offensivt og er lige ved at sikre os 3 point i overtiden med et drønhug. Fremtidens mand på venstre back.
Reid 9:
Stærk præstation af vores unge midterforsvarer. Kun en enkelt skidt situation omkring målet, hvor ham og Ipsa svigter.
Ipsa 7:
Gør det ikke sværere end det er i dag. Og er vel egentlig en nogenlunde præstation. Dog trækker målet og en kikset offsidefælde, der kostede en friløber, ned. Men bedre end efteråret.
Siv 8:
Udfordrer godt og går fint med i spillet. Er lige ved at score i slutningen af 1. halvleg
Borring 6:
Ser intet til ham før i de sidste 15 minutter, hvor han viser lidt giftighed. Ikke godt nok Borring
Thyge 8:
Arbejder stenhårdt på midtbanen sammen med Albæk.
Albæk 8:
Fin debut. Vælger de nemme løsninger og det er yderst fornuftigt. Virker lovende
Fagerberg 6:
Ikke godt af vores unge svensker. Har nogle momentvise klasseindslag, bl.a. oplægget til Siv i 1. halvleg. Men er utrolig uskarp og vælger ofte de forkerte løsninger.
Jude 7:
Løber udemærket for det, og har også en enkelt chance. Fylder dog for lidt.
Frank 9:
Scoring til 1-0 og virker generelt bare som vores bedste angriber.
CP og CM udenfor bedømmmelse
Alt i alt sidder jeg efterfølgende med en lidt mat fornemmelse. Så tæt på åbningssejr og 3 point, og så bliver det snuppet fra os til sidst. Dog synes jeg de unge leverer en godkendt indsats. Især Juelsgaard er jeg imponeret af. Men også Siv og Albæk. Dog skuffer Fagerberg desværre endnu engang. Men en tæt på acceptabel præstation af vores unge gutter (hvis blot de havde holdt 1-0 hjem)
-
Møller
Stort set enig - Synes dog du er noget hård ved unge Fagerberg. Bedømt ud fra afslutningseffektivitet har du ret, men ellers gør han det fint, og får da gjort en del EFBere rundtossede med sine gode snævre driblinger.
Synes klart han gør det bedre end Jude i denne kamp, så han får et 8-tal fra mig
Møller
Synes klart han gør det bedre end Jude i denne kamp, så han får et 8-tal fra mig
Møller
-
Xort
Målet til 1-1?
Hmm ved ikke om det er skuffelsen der gør det, men kan se 2 grunde til at målet aldrig burde have været det. Sabanovic (staveplade?) står i offside da afleveringen kommer nede bagfra og 2. han spiller den videre til Rieks ved hjælp af overarmen.
Er jeg den eneste der ser det sådan?
Er jeg den eneste der ser det sådan?
-
Skippels
Jesper BW1100 Skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Fagerberg 6:
> Ikke godt af vores unge svensker. Har nogle
> momentvise klasseindslag, bl.a. oplægget til Siv i
> 1. halvleg. Men er utrolig uskarp og vælger ofte
> de forkerte løsninger.
Jeg synes du er meget hård ved Fagerberg. Synes faktisk han gør det overraskende godt i dag. Han har nogle fejlafleveringer af og til, på grund af misforståelserr, men han viser en meget fin teknik i dag, og holder desuden rigtigt godt på bolden. Lidt ærgeligt han ikke kommer til nogle store chancer, synes han havde fortjent det.
Får et 9-tal fra mig af.
>
> Fagerberg 6:
> Ikke godt af vores unge svensker. Har nogle
> momentvise klasseindslag, bl.a. oplægget til Siv i
> 1. halvleg. Men er utrolig uskarp og vælger ofte
> de forkerte løsninger.
Jeg synes du er meget hård ved Fagerberg. Synes faktisk han gør det overraskende godt i dag. Han har nogle fejlafleveringer af og til, på grund af misforståelserr, men han viser en meget fin teknik i dag, og holder desuden rigtigt godt på bolden. Lidt ærgeligt han ikke kommer til nogle store chancer, synes han havde fortjent det.
Får et 9-tal fra mig af.
-
Persian_Wolf
Re: Målet til 1-1?
Yep, så ganske kontroversielt ud.
Dog var bolden i luften i styk tid efter Heinze parrerede , så derfor kunne efb spilleren godt nå ha været onside inden og derefter nået at komme frem til bolden. I så fald vil det ha været sløvt forsvarsspil.
Men i hvert fald noget som skal ses i replay.
Dog var bolden i luften i styk tid efter Heinze parrerede , så derfor kunne efb spilleren godt nå ha været onside inden og derefter nået at komme frem til bolden. I så fald vil det ha været sløvt forsvarsspil.
Men i hvert fald noget som skal ses i replay.
-
Colt Sivas
Jesper BW1100 Skrev:
> Der var udfra tv-billederne ikke offside.
Syntes nu at afleveringen op til Sabanovic godt kunne ligne offside. Altså afleveringen som Sabanovic får og derefter spiller på tværs. Opfølgningen på forsøget er er der ikke noget galt med. Der er han klart onside.
> Der var udfra tv-billederne ikke offside.
Syntes nu at afleveringen op til Sabanovic godt kunne ligne offside. Altså afleveringen som Sabanovic får og derefter spiller på tværs. Opfølgningen på forsøget er er der ikke noget galt med. Der er han klart onside.
-
Hausser
Hvilken kamp er det lige man har set når man mener Fagerberg spiller en god kamp??? Manden er da en katastrofe af rang og laver ikke andet end at smide bolden væk pga hans ufatteligt mange forkerte beslutninger og hans elendige førsteberøringer hvor bolden konstant springer fra ham. Jeg har ikke tal på det, men tror han mister bolden 80% af de gange han er i kontakt med den og det pynter ikke ligefrem at han vælger at ramme begge lysmaster på de to afslutninger han får. 2 gode aktioner i kampen, retter ikke op på en soleklar dumpet indsats af Fagerberg, kan han ikke skære i blødt smør, så uskarp er han.
For mig at se så spiller vi faktisk en mand i undertal med ham på banen idag for vi kan ikke spille den op på ham uden han smider den væk og indlæg kan vi heller ikke lave til ham, for han kan ikke heade til trods for hans størrelse og fysik. Klart en fejltagelse ikke at tage ham ud i pausen i stedet for Jude som fungerer meget bedre i spillet og gør spillet mere mobilt, Fagerberg sænker bare tempoet. Da han endelig blev skiftet ud, klappede folk der omkring hvor jeg sad og det var ikke pga det glædelige gensyn med Madsen. Hvis ikke Fagerberg starter på bænken mod BIF ser det skidt ud.
For mig at se så spiller vi faktisk en mand i undertal med ham på banen idag for vi kan ikke spille den op på ham uden han smider den væk og indlæg kan vi heller ikke lave til ham, for han kan ikke heade til trods for hans størrelse og fysik. Klart en fejltagelse ikke at tage ham ud i pausen i stedet for Jude som fungerer meget bedre i spillet og gør spillet mere mobilt, Fagerberg sænker bare tempoet. Da han endelig blev skiftet ud, klappede folk der omkring hvor jeg sad og det var ikke pga det glædelige gensyn med Madsen. Hvis ikke Fagerberg starter på bænken mod BIF ser det skidt ud.
-
Jesper BW1100
Colt Sivas Skrev:
> Syntes nu at afleveringen op til Sabanovic godt
> kunne ligne offside. Altså afleveringen som
> Sabanovic får og derefter spiller på tværs.
> Opfølgningen på forsøget er er der ikke noget galt
> med. Der er han klart onside.
Ja okay. Den er knivskarp.
> Syntes nu at afleveringen op til Sabanovic godt
> kunne ligne offside. Altså afleveringen som
> Sabanovic får og derefter spiller på tværs.
> Opfølgningen på forsøget er er der ikke noget galt
> med. Der er han klart onside.
Ja okay. Den er knivskarp.
-
Altoriso
Fedt Hausser har fundet en ny syndebuk....
Vi sad i hvert fald også en 4 stykker og var pænt imponerede af den nye Fagerberg
Jeg har ikke mere at tilføje og indrømmer at det er et tyndt indlæg, men det er virkelig gab at høre på
Vi sad i hvert fald også en 4 stykker og var pænt imponerede af den nye Fagerberg
Jeg har ikke mere at tilføje og indrømmer at det er et tyndt indlæg, men det er virkelig gab at høre på
-
Hausser
Jep, i sandhed et ultratyndt indlæg, det har du helt ret i.