FCM newstickeren som sticky ?

Lad os diskutere forummets opbygning og få nogle inputs
Altoriso

Re: newstickeren Nyt problem

Indlæg af Altoriso »

Jeg tror altså at den går på forsiden, hvis det er nyheder som du endnu ikke har læst..
Det jeg oplever er, at hvis jeg HAR læst nyheden på fcm.dk, så er det ikke noget problem, så kommer jeg også direkte ind på nyheden
Men nu feks nyheden om Salami; der smutter den over på forsiden efter et par sekunder..

Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg kommer ikke på forsiden jeg klikker bare ved siden af popuppen.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

"Pop-uppen" er vel så der hvor man så kan vælge håndbold eller fodbold ikk ?
Det er den jeg betegner som forsiden, og som jeg da godt kunne tænke mig at slippe for :-)

Hekler

Indlæg af Hekler »

Hvis du blot klikker ved siden af den så ryger du på den side du var kommet efter.

Ja den ville være rar at slippe for men der er jo ikke noget vi kan gøre ved det må du snakke med fcm om.

Hekler

BW siden

Indlæg af Hekler »

Jeg vil bare lige høre hvordan i oplever stabiliteten, der har været en masser bøvl, er det blevet bedre?

Altoriso

Re: BW siden + FCM-siden

Indlæg af Altoriso »

Den har med jævne mellemrum været svær at få på newstickeren, men nu fungerer det vist fint nok
Jeg bruger stort set kun newstickeren til at komme på BW-siden og FCM-siden, så det er naturligvis ret surt at FCM-siden nu oftest tager mellem 50-60 sekunder at loade frem....

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

Du har før beklaget dig over load tiden. Det kan jeg slet ikke genkende da mine newstickere altid er på i løbet af maksimalt 2 sekunder (Når de dukker op.)

Lund

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg talte lige til 22 sekunder før den kom på. Og er enig med Jan i, at ofte tager det meget længere tid.

Men et problem er det vel ikke, det kommer jo før eller siden.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Er det FCM tickeren du snakker om?

Jeg spørger til BW tickeren, det køre ikke optimalt lige nu.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Er det FCM tickeren du snakker om?

Ja FCM tickeren er blevet væsentligt langsommere

> Jeg spørger til BW tickeren, det køre ikke
> optimalt lige nu.

BW-tickeren synes jeg også kører op og ned i fart

Synes måske det virker som om, at når BW er loadet en gang så går det hurtigere
FCM-tickeren er langsom hver gang du bare skifter side en gang, og det er egentligt det der er mest træls

Hmm synes det er mærkeligt også især hvis Thomas får sit frem så hurtigt

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er BW tickeren jeg snakker om. FCM´eren kommer lynhurtigt ved siden af.

Xort

Indlæg af Xort »

på min kommer det sådan at FCM stickeren er det første der kommer frem (og det kommer med det samme) så kommer selve ulvegraven og til sidst kommer bw, lige sm om den hænger 1 sekunds tid.
så egentligt ikke nogen langsom side her.
Bruger i øvrigt Firefox

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

Nu tog jeg lige tid, det tog omkring 30 sekunder før BW tickeren blev loadet, alt andet kom med det samme.

Bruger nyeste firefox hvis det hjælper.

Persian_Wolf

Indlæg af Persian_Wolf »

Forklaringen må være at BW tickeren er baseret på en lidt gammeldagsmåde at trække nyheder på, hvorimod FCM tickeren er baseret på mere moderne(AJAX-teknologi). Mig bekendt så er de nyere versioner af browsere rigtige hurtige til at arbejde med netop ajax-baserede scripts.

Hos mig, testet i chrome, ff og IE, så loader fcm tickeren med det samme hver gang, mens bw tickeren er lidt langsom(dette skyldes nok at BW's database er langsom, eftersom selve bw sitet er langsom til tider).

Men hvorfor fcm tickeren er langsom på Jans, er mig en gåde :D Måske noget internet security elelr lignedne program som bloker for farten? Aner det ikke .. :)

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Det er godt nok også en gåde for mig :-)
Lige nu loader fcm på 7-8 sekunder, mens bw ikke er meget for at vise sig frem
Og andre gange er det jo omvendt

Mens jeg skriver fik jeg lige denne fejl på bw (ved ikke om der er noget arbejde på siden)
Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in D:\Websider\resadmin\black-wolves\black-wolves.com\www\php\sqlSupport.php on line 11

Besvar