Borring til FCM - Officielt

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Lauth

Re: Så er rangordenen vist på plads

Indlæg af Lauth »

damp Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg mener da, at Borring er en udmærket spiller,
> men han er ikke 19 millioner værd. Nu har jeg set
> en del af OB´s kampe, og for hver gang Borring har
> spillet en god kamp, så spiller han et par
> anonyme. Vil medgive, at hans top niveu er rigtig
> godt, men det rammer han bare sjældent.
> 19 millioner er rigtig mange penge for en spiller,
> som stadig svinger meget i sit spil.
> Havde i fået ham for 5-7 millioner, så ville jeg
> nok sige okay, det er vel et ok køb. Men 19
> millioner er det rene vandvid, vil jeg mene. Han
> skal slå til, ellers ender han som en Ailton 2, og
> bliver stemplet som et kæmpe flop køb.
> Jeg vil mene, at jeg godt kan se rimelig nuanceret
> på andre klubber end Aab.
> Jeg syntes det er flot, det som FCM har opnået
> over de sidste år. De har lavet nogle rigtige gode
> salg, og viser de vil frem i dansk fodbold. Men
> når man ser hvor meget FCM betaler for deres
> spillere, så er jeg ikke imponeret.
> I har "lavet" nogle rigtige gode afrikanske
> talenter, men de spillere i køber i andre klubber
> betaler i meget for.
> HVis i havde købt en Femi eller Salami til 5
> millioner i en anden klub, så ville jeg kalde det
> et godt køb.
> Aab har været tvunget til at lave gode køb, da de
> ikke har haft pengene til at smide mange millioner
> efter en spiller. Spillere som Andreas Johanson og
> Prica kom transfer frit, og det vil jeg kalde gode
> køb.
> En anden ting man kan måle det på, er at Aab blev
> dansk mester med en trup, som har kostet omkring
> en halv Borring i transfer.
> Jeg ser stadig FCM som kandidat til mesterskabet
> næste sæson, men det er mere på de spillere i
> havde i forvejen, og ikke på spillere som
> Califf,Kim C og Borring.

Armen jeg kan godt følge dig. Du vil også have en klubkasse der fylder godt til, så i kan lave de vilde køb. Men havde ikke set det komme og tror ikke han bliver et flop. Han bliver en go sag på venstre kanten i noget rigtig godt underholdene fremad rettet fodbold som Thomasberg nok skal få banket ind i vores trup :)

Hausser

Regnskabsfinte?

Indlæg af Hausser »

Jeg kan ikke helt huske det, men er der ikke noget med at såfremt vi handler i samme transfervindue, så kan man spare skatten som der ellers skal betales af indtægten i vinduet?

Vi har jo solgt for ca. 55-57 millioner i dette vindue via salgene af Femi og Kjær og dem skal der altså svares 28% skat af, men er det noget med vi kan spare noget pga det store køb af Borring. Er der nogen der kan huske reglerne?

damp

Indlæg af damp »

Ja selvfølgelig koster de noget i signon fee, men det overstiger sjældent en evt. transfer, hvis de var på kontrakt. Spillere som AJ og Prica løftede nivuet i superligaen fra dag et af.
Aab har nogle løntunge spillere, men de er kommet billigt til klubben, for at finansere det.
AJ og Augo har givetvis nogle gode kontrakter, og Bøgelund har nok også fået en, men ellers tror jeg ikke vores lønbudget overstiger jeres.
Hvis i virklig har betalt 19 millioner for Borring, så er han vel den næst dyreste spiller i superligaen (Ailton må være den dyreste). Så burde han også være blandt de bedste i superligaen. Hvis jeg kunne vælge frit blandt alle spillere i superligaen, så tror jeg ikke Borring ville komme på min top 10 ønske seddel.
Det er jo ikke sådan, at jeg mener Borring er en dårlig spiller, jeg mener bare at 19 millioner er alt for meget.

Casper Søe

Indlæg af Casper Søe »

Sådan kan du jo ikke sige det Damp. Der er mere i en spillers pris end niveau. Vi er jo næsten sikre på at kunne sælge ham videre til mindst 15 mil, hvis han bare ikke flopper fuldstændigt. Du ville jo nok heller ikke have Simon Kjær på din top 10, men han blev stadig solgt til 30 mil.

Halkjær

Indlæg af Halkjær »

damp Skrev:
> Jeg mener da, at Borring er en udmærket spiller,
> men han er ikke 19 millioner værd. Nu har jeg set
> en del af OB´s kampe, og for hver gang Borring har
> spillet en god kamp, så spiller han et par
> anonyme. Vil medgive, at hans top niveu er rigtig
> godt, men det rammer han bare sjældent.
> 19 millioner er rigtig mange penge for en spiller,
> som stadig svinger meget i sit spil.
> Havde i fået ham for 5-7 millioner, så ville jeg
> nok sige okay, det er vel et ok køb. Men 19
> millioner er det rene vandvid, vil jeg mene. Han
> skal slå til, ellers ender han som en Ailton 2, og
> bliver stemplet som et kæmpe flop køb.
> Jeg vil mene, at jeg godt kan se rimelig nuanceret
> på andre klubber end Aab.
> Jeg syntes det er flot, det som FCM har opnået
> over de sidste år. De har lavet nogle rigtige gode
> salg, og viser de vil frem i dansk fodbold. Men
> når man ser hvor meget FCM betaler for deres
> spillere, så er jeg ikke imponeret.
> I har "lavet" nogle rigtige gode afrikanske
> talenter, men de spillere i køber i andre klubber
> betaler i meget for.
> HVis i havde købt en Femi eller Salami til 5
> millioner i en anden klub, så ville jeg kalde det
> et godt køb.
> Aab har været tvunget til at lave gode køb, da de
> ikke har haft pengene til at smide mange millioner
> efter en spiller. Spillere som Andreas Johanson og
> Prica kom transfer frit, og det vil jeg kalde gode
> køb.
> En anden ting man kan måle det på, er at Aab blev
> dansk mester med en trup, som har kostet omkring
> en halv Borring i transfer.
> Jeg ser stadig FCM som kandidat til mesterskabet
> næste sæson, men det er mere på de spillere i
> havde i forvejen, og ikke på spillere som
> Califf,Kim C og Borring.

Dine ideer om hvad spillere bør koste får at de kan kvalificeres som et godt køb er da helt ude i hampen. Vi har den seneste tid hørt at spillere som Beckmann koster omkring 10 millioner, Ulrik Laursen 17 millioner, Fagerberg ca. 10 osv. og samtiddig siger du at hvis vi havde fået ham for 5-7 millioner havde det været et 'ok' køb. Et 'ok' køb? Du må da have spist søm. Og hvor mange steder kan man købe en femi eller salami for 5 millioner? Jeg tror din realitetssans har lidt alvorlig skade efter Lynges røverkøb. For det var Prica og Johansson da så sandelig (jeg mener faktisk at Johansson er blandt de 5 bedste i suppen nu, fatter ikke at han ikke blev udtaget til EM), men det betyder ikke at de hænger på træerne for det gør de godt nok ikke. Jeg tænkte da rygtet om Bernburg opstod at det var vanvittigt hvis vi skulle give 20 for ham, men det mener jeg ikke det er for Borring. Manden har etableret sig som den anden bedste venstrekant i Sas-ligaen efter Grønkjær (som åbenlyst er milevidt bedre end samtlige andre spillere i ligaen) og de spillere er heller ikke helt billige. Han har allerede været på landsholdet og har stadig en del år at udvikle sig i, så modsat Fcks Laursen køb er det der perspektiver i det. Udover at han selvfølgelig må forventes at være i stand til at indtage Fcm venstrekant skaber det øget konkurrence for spillere som Danny Olsen og Furusth og man må håbe at disse spillere får det sidste ekstra niveau, som gør at de er værdige til at spille på et mesterhold. Som det også tidligere har været nænvt har der været ubalance på vores hold, da venstrekanten har været lidt svag, men burde betyde mindst 25% til vores i forvejen stærke offensiv. Rigtigt godt køb!

Hausser

Indlæg af Hausser »

Du kan jo ikke blot sammensætte de bedste 11 spillere og så lave et hold, sådan fungerer det jo ikke. Du er nødt til at se på hvilke positioner spillerne spiller på og Borring burde være i de flestes top-2 når vi snakker venstre kanten, kun overgået af en halvgammel og løntung Grønkjær.

Man må acceptere hvordan spillermarkedet er idag. Det er sælgers marked lige p.t og vil man købe spillere med salgsmæssigt perspektiv, så koster de altså kassen og da specielt når OB allerede blev budt 18 millioner for ham sidste år. Om han er pengene værd, tja, jeg er ikke selv helt sikker, 19 millioner er mange penge, men blev han solgt for et lignede beløb om 2-3 år, så har han så rigeligt være investeringen værd. Med vores salgshistorik in mente, så virker det absolut som et sandsynligt scenarie at han bliver solgt for et stort antal millioner om nogle år.

uschel

Re: Borring til FCM - Officielt 21 mio

Indlæg af uschel »

i følge fyens stiftidende er prisen for Borring 21 mio

http://www.fyens.dk/article/1019631:Spo ... or-Borring

Cee-Jay

Re: Borring til FCM - Officielt 21 mio

Indlæg af Cee-Jay »

Det er sgu noget af handel.

Er dog godt tilfreds, for mener at Borring er den eneste danske der kan komme i nærheden af at udgøre en fuldgod erstatning for Simon Poulsen.

Selvom det er mange penge, synes jeg det er fedt, at truppen sådan set allerede er på plads - før transfervinduets åbning...

Hausser

Re: Borring til FCM - Officielt 19 mio

Indlæg af Hausser »

Og ifølge altid velinformerede Ekstra Bladet koster Borring 19 millioner http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 024237.ece, så er spørgsmålet jo bare hvem man tror på.

Cee-Jay

Indlæg af Cee-Jay »

Hausser Skrev:
> Og ifølge altid velinformerede Ekstra Bladet
> koster Borring 19 millioner
> http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodbold/ob/arti
> cle1024237.ece, så er spørgsmålet jo bare hvem man
> tror på.

2 millioner fra eller til... ;-)

Arff

Indlæg af Arff »

Cee-Jay Skrev:
> 2 millioner fra eller til... ;-)

Præcis - det er jo ingenting - men så er mit bud 20 mio ;-)

Davoos

Indlæg af Davoos »

Tillykke med Borring, det bliver spændende at følge ham i en klub hvis taktik ikke går ud på, bare at holde 0'et.

Dog vil jeg sige, det er et dyrt køb, men FCM har været gode til at binde evt. køb op på langtidskontrakter, så der reelt er mulighed for, at få ham videre udviklet og solgt.

Og så kommer spørgsmålet, hvor lang kontrakt har han fået? 3 år? dårlig handel, 5 år, god handel. : ) sådan sætter jeg det op, fordi manden vil nok gerne kratte transferfriekroner til sig, hvis muligt.

Til Callif spørgsmålet, så har det jo været snakket om igen og igen, men jeg mener jo bestemt at man hos Ørgaard har set en mulighed i at overbyde AaB midt i en mesterskabskamp, med ravage tilfølge. Fordi Calliff er ikke en gudbenådet forsvarsspiller, og FCM har spillet med de økonomiske muskler, efter de store salg, der kunne have bragt dem i en gunstig situation, men Lynge ville heller ikke lege med på den leg, når han kan få meget bedre forsvarsspillere til mønten. Der var fra mine oplysninger tale om mellem en tre til en fire dobbling af den løn Calliff fik i AaB på daværende tidspunkt. AaB og Califf var så heldigvis proff nok til ikke at lade sig påvirke af det, men det var et smart træk af Ørgaard, hvis det havde skabt ravage heroppe nordpå. Men jeg vil igen og igen sige, Calliff bliver udstillet, hvis i møder et hold der pakker sig ned, hans reele styrke er når i skal pakke jer ned selv. Det er meget sort hvidt sat op, men sådan har jeg oplevet ham, og han er en gevinst når i vil forsvare et resultat i Europa.

Det blev lidt længere end jeg havde regnet med, men jeg tror helt sikkert, en del af den store løn der blev givet Califf, var strategisk fra Ørgaards side... fordi vi er ikke blevet mestre heroppe, på vores forsvarsspil, det kan enhver se.

Ps. jeg vil dog sige, at det er utroligt at OB vælger at sælge en af deres største aktiver til en konkurrerende klub til top 3-4, det var lidt mere forståeligt da de solgte UL til FCK. Det her er bare et skidt signal til sponsorer og fans, men Brink må da godt overraske mig, med et guld køb, eller det håber jeg dog ikke. Nå der kom ikke ret meget struktur over det her indlæg.

Pps: flopper Borring er det dog også et dyyyyrt sats. I har lige betalt den andenhøjeste overgangssum for en spiller, der skifter til en Superligaklub nogensinde!

HKP

Re: Borring til FCM - Officielt

Indlæg af HKP »

BW - 665 Skrev:
> Synes lige vi skulle have en frisk tråd nu
> handelen er blevet officiel:
>
> http://www.bold.dk/nyt/?vis=85413
>
> Håber sandelig han er pengene værd! Personligt er
> jeg meget spændt på at se ham i FCM trøjen og tror
> han kan udvikle sig meget under vores trænerteam.

Flot flot deal!!

Det her er virkelig stort! Vi køber fynboernes bedste mand.. hehe. Det kan de bare ikke være glade for i OB...

Det kan godt være at nogle mener at beløbet er for højt, men det er der vi ligger, hvis vi vil hente de bedste fra konkurrenterne. Og desuden sælger vi jo også til høje priser. Man skal ikke regne med at vi kan tjene 10 mio. hver eneste gang vi sælger og køber, hvis vi vil fortsætte med at have høj kvalitet. Og så er der altså lige signalværdien af det her.... wauww!

Også fint at vi for en gangs skyld henter to danske spillere, de kræver ingen kulturel tilpasning og dem kender man bedre. Ikke noget ondt ord om vores afrikanere, de klarer sig fremragende. Men der har da været problemer med integrationen af og til (Dadu,Poku,Klimpl)

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Davoos Skrev:
> Og så kommer spørgsmålet, hvor lang kontrakt har
> han fået? 3 år? dårlig handel, 5 år, god handel. :
> ) sådan sætter jeg det op, fordi manden vil nok
> gerne kratte transferfriekroner til sig, hvis
> muligt.

Borring har fået en 4-årig kontrakt:
http://www.bold.dk/nyt/?vis=85413

Ravnen

Re: Borring til FCM - Officielt

Indlæg af Ravnen »

Ja de 19 mio kr er sikkert hentet ind igen inden vinterpausen, det er jo ufatteligt som Ørgaard konstant kan fyre dem af :-)

Så beløbet skræmmer ikke mig, ikke så længe vi kan se det vælter ind den anden vej, vi er jo trods alt en fodboldklub med ambitioner og ikke Joachim von And som skal have fyldt pengetanken ;-)

Besvar