Så starter en ny sæson. (Ynglinge)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Jonas BW:1859

Re: Så starter en ny sæson. (Ynglinge)

Indlæg af Jonas BW:1859 »

Ynglinge mod AaB med denne opstilling

--------------------------Simon? (Rinke er skadet)------------------------
----jesper L----jesper bøge----jonas Jakobsen----Jens madsen--------------

-------------------------kasper hansen----Zakaria Hassan------------------

Jakob ahlmand--------------------------------------------------------Rasmus?
-----------------------------------Morten Foged---------------------------

-----------------------------------Mads Albæk-----------------------------

Bænk:
Habib
-
-
-
Det var det jeg kunne få fat i :)

dalle

Indlæg af dalle »

HVA er mads albæk i angrebet han er da normalt midtbane har han spillet mange kampe der???

http://www.landsholdsklubben.dk/page.aspx?id=707

Hausser

Indlæg af Hausser »

Hej Jonas tak for startopstillingen, kan du mon også skaffe den for juniorerne?

Den måde du stiller starteren op, er det noget du har fået at vide eller hva, for syntes da der er nogle ting som ser underlige ud?

Jacob Ahlmann er jo en dygtig venstre back, hvilket han også har spillet på u-17 landsholdet, virker underligt han skulle spille højre wing.

Jesper Bøge er højre back og i øvrigt ikke ret stor, så mon ikke han skal byttes med Lauridsen?

Syntes også det er underligt Foged er placeret i centralt, så vidt jeg ved er han en dygtigt kantspiller. Rasmus Lynge er derimod en offensiv midtbane.

Ellers må man sige den startopstilling bekræfter to ting:

1) Lysemose og Kiilerich spiller med anden division (med mindre de er skadet) og kommer nok til at gøre det hele foråret for at give plads til andre.

2) Med "Edo" Sarajcic ude med skader og en Habib Khan som først lige er kommet tilbage, så er det altså begrænset hvad vi kan byde ind med af angribere.

Har du i øvrigt overblik over skaderne i truppen, ved du om Erik Sviatchenko efterhånden er ved at være klar igen?

Hov min fejl. Der skal byttes rundt på Foged og Albæk

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej Jonas tak for startopstillingen, kan du mon
> også skaffe den for juniorerne?
>
> Den måde du stiller starteren op, er det noget du
> har fået at vide eller hva, for syntes da der er
> nogle ting som ser underlige ud?
>
> Jacob Ahlmann er jo en dygtig venstre back,
> hvilket han også har spillet på u-17 landsholdet,
> virker underligt han skulle spille højre wing.
>
> Jesper Bøge er højre back og i øvrigt ikke ret
> stor, så mon ikke han skal byttes med Lauridsen?
>
> Syntes også det er underligt Foged er placeret i
> centralt, så vidt jeg ved er han en dygtigt
> kantspiller. Rasmus Lynge er derimod en offensiv
> midtbane.
>
> Ellers må man sige den startopstilling bekræfter
> to ting:
>
> 1) Lysemose og Kiilerich spiller med anden
> division (med mindre de er skadet) og kommer nok
> til at gøre det hele foråret for at give plads til
> andre.
>
> 2) Med "Edo" Sarajcic ude med skader og en Habib
> Khan som først lige er kommet tilbage, så er det
> altså begrænset hvad vi kan byde ind med af
> angribere.
>
> Har du i øvrigt overblik over skaderne i truppen,
> ved du om Erik Sviatchenko efterhånden er ved at
> være klar igen?

Fik opstillingen af Habib Khan, så modtog den sådan her. Evt fejl kan jeg ikke udelukke.

Peter Ross

FCM-Silkeborg

Indlæg af Peter Ross »

Straks fra kampens start satte FCM sig tungt på spillet. Den centrale midtbane med Zakaria Hassan og Kasper Hansen sugede alt til sig, og fordelte boldene glimrende til en stærkt startende Ziad Nassar samt til Martin Lynge, der startede halvskidt, men sandelig kom efter det.
Der blev ikke skabt de helt åbne chancer, men enkelte sporadiske chancer til Morten Foged, Mads Albæk, Ziad Nassar og Martin Lynge blev der dog skabt.
Efter 20 minutter blev et FCM-hjørne clearet af Silkeborg. Bolden endte hos Jakob Ahlmann, der fra ca. midt på banen slog bolden på tværs til Mads Albæk, der tørrede SIFs venstre back på det groveste, skar ind i feltet og afsluttede i det korte hjørne. Silkeborgs glimrende målmand kunne ikke holde bolden, så Ziad Nassar let kunne putte returen ind. En helt fortjent 1-0 føring.
Resten af halvlegen blev et langt FCM-pres, hvor det dog hele tiden var lige ved og næsten. Man kunne dog nyde Martin Lynge, der gang på gang drev gæk med SIF-forsvaret, der så helt opgivende ud, når han kom i fuld fart ned mod dem.

2. halvleg blev en tættere affære, dog stadig med FCM som det absolut dominerende hold. En godt spillende Morten Foged blev pillet ud til fordel for Habib Khan, der ikke så ud til at være i speciel god form - han fik i hvert fald ikke meget ud af anstrengelserne.
Silkeborg fik mere styr på spillet, i stedet for at være febrilske som i 1. halvleg, hvor bolden konstant blev sparket op i fødderne af Jonas Jacobsen og Joachim Flindt, der let kunne starte et nyt angreb.
Efter lidt mere end en time, blev Joachim Flindt skiftet ud, ind i stedet kom Jens Madsen, der gik ind på højre back, mens den stærkt spillende Jesper Bøge blev skubbet ind i midterforsvaret.
Silkeborg skabte kun chancer på kontra, hvor det dog aldrig blev farligt for alvor. Jens Rinke kom godt ud i de bolde, der var løbet fra forsvaret, så der var aldrig optræk til en udligning
Med et kvarter igen kom Kasper Dam på banen i stedet for en af kampens bedste, Rasmus Lynge. Godt at se Dam tilbage efter ca. 1 år på sidelinien.
I overtiden af 2. halvleg fik SIF et frispark små 15 meter uden for feltet, frisparket blev dog taget helt håbløst, og der blev i stedet skabt en kontra til FCM. Bolden blev hurtigt flyttet op til Habib Khan midt på banen, der spillede den bredt til Jesper Bøge, der tog et uimodståeligt rush nede fra eget felt. Bøge modtog bolden ca. midt på SIFs halvdel, og han bragte den helt op i feltet, hvor han køligt lobbede den i det lange hjørne til det fortjente resultat, 2-0.

En udmærket kamp af holdet, dog leverede godt på det individuelle plan. Ziad Nassar startede stærkt, men faldt sidenhen ud af kampen, men det forholdte sig omvendt med Martin Lynge. Han startede skidt, men var overlegen fra 20. til 75. minut, hvor han blev skiftet ud.
Kasper Hansen og Zakaria Hassan ejede den centrale midtbane, hvor Silkeborg aldrig fik fat. Mads Albæk spillede ikke sin bedste kamp, men strøede alligevel et par sukkerbolde hist og pist, derudover blev han noteret for en assist, så han havde alligevel en afgørende fod med i kampen, selvom han ikke var dominerende som normalt.

Opstilling:
Jens Rinke
Jesper Bøge - Joachim Flindt - Jonas Jacobsen - Jakob Ahlmann
Ziad Nassar - Zakaria Hassan - Mads Albæk - Kasper Hansen - Martin Lynge Christensen
Morten Foged

Udskiftninger:
Morten Foged ud - Habib Khan Mohammed ind (55.)
Joachim Flindt ud - Jens Madsen ind (62.)
Martin Lynge Christensen ud - Kasper Dam ind (75.)

Peter Ross

BW - 665

Att: Ross - din vurdering

Indlæg af BW - 665 »

Glimrende referat som altid Ross, rart at kunne få en smule mere dybdegående indsigt i hvordan vores unge talenter klarer sig, så tak herfra!

Eftersom du tilsyneladende har et glimrende kendskab til niveauet på de enkelte ynglingespillere overordnet set, kunne jeg godt tænke mig at høre dig hvem du tror bliver de(n) næste til at følge i Runsewe, Yakubu, Nworuh osv.. fodspor og slutte sig til førsteholdstruppen næste gang der bliver rykket nogen op, og hvad du forventer dig af dem på længere sigt?

På forhånd tak!

Peter Ross

Re: Att: Ross - din vurdering

Indlæg af Peter Ross »

Det er svært at spå om fremtiden, da der er mange faktorer, der spiller ind på, om en spiller får kontrakt og slår rigtigt i gennem.
Hvis vi tager dagens opstilling, så så en fyr som Jesper Bøge utroligt spændende ud. Jeg har ikke tidligere lagt ret meget mærke til ham, men i dag var han fremragende både offensivt og defensivt, noget han krydrede med målet til 2-0 i overtiden. Han indgik godt i snævre kombinationer på kanten, kom godt med i overlaps og dækkede af for sin direkte modstander, der overhovedet ikke kom i gennem.

Jonas Jacobsen snakkede jeg og et par stykker om, kunne være spændende at se på højre back, for som midterforsvarer tror jeg, han får svært ved at slå i gennem. Både fordi der er så mange dygtige af dem i FCM, og fordi han ikke er verdens største spiller, så han tit kommer til kort over for store modstandere. Jonas er rigtig god med fødderne, placeringsmæssigt og han har en fornuftig speed, kompetencer der i mine øjne vil være optimale på en back-plads.

Kasper Hansen fortsætter med at imponere mig. Han taber ikke én nærkamp i dag, selvom han blot er 1. års ynglinge, og altså en del yngre/mindre end sine modstandere. Han er en balancespiller, så man lægger ikke så meget mærke til ham, men han binder spillet fremragende sammen.

Zakaria Hassan er en rigtig dygtig 2-vejsspiller, der måske ser lidt ranglet ud, men han erobrer sindssygt mange bolde, og er farlig offensivt, hvor han ofte kommer til et par afslutninger per kamp, fordi han kommer bagfra, lidt som man kender det fra Thyge (uden dog på nogen at sammenligne dem).

Martin Lynge overraskede mig i dag. Er det hans niveau, så er det fuldstændig åndssvagt. Silkeborgs forsvar må stadigvæk være rundtosset, han gjorde mildest talt som det passede ham. Han er noget klejn i det, men det kan indhentes, han er trods alt kun 1. års ynglinge.

Mads Albæk tror jeg ikke behøver nærmere præsentation? Han har heldigvis underskrevet en kontrakt, og tak for det. Han har alle forudsætninger, for at blive en stor spiller. Godt hovedspil, god fysik, god speed, godt overblik, gode afslutninger, god teknik - det lyder egentlig ret godt?

Det er nok urealistisk, at alle 6 ovenstående får kontrakt, men lige nu ser jeg Kasper Hansen og Zakaria Hassan som 2 meget oplagte, selvom de dog stadig har et godt stykke vej. Fortsætter Jesper Bøge og Jonas Jacobsen udviklingen, vil de helt sikkert også være oplagte, men som jeg nævnte i indledningen, så er det svært at spå om fremtiden. Udover de nævnte, har vi også Sune Killerich og Niklas Lysemose rendende rundt på 2. division, det er dog ikke lige efter i dag, de får tilbudt en kontrakt, men i sær Sune ser spændende ud af de 2.

Peter Ross

Mose

Indlæg af Mose »

Hej Ross. Først tak for din beskrivelse af kampen.

Herefter tillader jeg mig lige at supplere din vurdering af spillerne.

Når du skriver Martin Lynge mener du vist Rasmus Lynge. Han er bestemt en god spiller, som jeg forventer mig meget af. Det der gør ham unik er hans ekstreme antrit. Sidste forår i juniorligaen havde han flere kampe, hvor han var banens bedste. Han sparker godt med højrebenet fra sin position på venstrekanten. En svaghed er dog, at han til tider er ret svigende i præstationerne.

Helt enig omkring Jonas Jakobsen. Det betyder nok, at vi har tre talenter talenter på vej til højrebacken. Jonas, Lysemose og Bøge. For mig at se er de meget lige.

Sune er en meget høj spiller med en god speed. Tager flere gode løb nede bagfra op gennem banen, men han virker til tider lidt svag teknisk og taktisk. Var dog en af de spillere der udviklede sig mest på akademiet sidste år.

Habib er en fremragende spiller, som har gode spidskompetencer.

Enig omkring Zakaria og Kasper Hansen.

Alle dem der vurderes gode nok bør efter min vurdering tilbydes kontrakt. Så må vi finde plads på 2. div eller gennem udlejning. For et par år siden skiftede Mickey Berg til Thisted. Mickey nåede efter min vurdering ikke de omtalte spilleres niveau, men han spiller trods alt fast på Thisteds hold, der nærmest er at regne for et 1. divisionshold. At der er mange gode spillere i årgang 90 skal ikke få os til at smide guld på gaden.

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Mose Skrev:
> Når du skriver Martin Lynge mener du vist Rasmus Lynge.

Selvfølgelig. My bad.

Peter Ross

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Okay, ja det lyder i hvert fald spændende, og igen, tak for dit indlæg!

Mads Albæk behøver ikke nærmere præsentation nej, hans talenter er vist uomtvistelige, og Hassan har jeg selv haft fornøjelsen af at træffe ved flere lejligheder via hans storebror - han har vel en lidt femi-lignende statur, startede som kantspiller men er senere blevet omskolet (ligesom Femi i øvrigt), men havde faktisk aldrig rigtigt hørt fra nogen som har set ham i aktion, så det lyder jo også positivt!

Kasper Hansen og Rasmus Lynge er helt nye navne for mig må jeg tilstå, men det lyder bestemt spændende! Det lader til fremtiden, med henblik på talentmassen, ser lys ud som altid... nogen vil jo nok skifte undervejs pga. manglende spilletid og muligheder på førsteholdet som f.eks. Mickey Berg, Mark Hjort, Marc Møller osv., men man må formode at vi holder på "guldet"!

Hausser

Re: FCM-Silkeborg

Indlæg af Hausser »

Hej Ross, tak for et glimrende referat.

Har du noget overblik over om hvorvidt Erik Sviatchenko stadig er skadet?

Kan se han ikke er i truppen, men husker at have læst at en eller anden FCMer udtale at vi var tæt på at have en skadesfri Y-trup`.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Af de 6 du nævner så er to af dem jo 91ere (Kasper K. Hansen og Rasmus Lynge), så i princippet kan de jo allesammen godt ende op med en seniorkontrakt.

I det hele taget er der jo rigtigt mange spændende emner blandt 90erne, man kunne vel også godt forestille sig at Kasper Dam og Habib Khan, såfremt de finder det niveau de havde før deres skader, kunne gå hen og blive kontrakt-aktuelle igen.

Desuden så er det jo de 4 afrikanere Izunna, Sylvester, Oliseh og Maxwell som vi vel også skylder at prøve af ligamæssigt (ikke nødvendigvis suppen) for at kunne vurdere deres niveau og om hvorvidt de er egnede til seniorfodbold i DK. Ud over Oliseh, så syntes jeg ikke vi har hørt alverden til nogen af dem, så hvis der er nogen der ved noget, så sig endelig frem?

Hausser

Indlæg af Hausser »

Hej Mose, jeg er helt enig med dig, vi skal ikke smide guld på gaden, det vil simpelthen være u-jysk!

Faktum er dog at vores førsteholdstruppen vil blive voldsomt stor hvis vi skulle skrive kontrakt med både Albæk, Oliseh, Maxwell, Izunna, Sylvester, Kasper Dam, Zakaria, Bøge, Lysemose, Jacobssen, Habib Khan, Kiilerich og Rinke.

Ud over udlejninger så mener jeg et alternativ kunne være at omstrukturere vores 2 divisonshold og gøre det til et regulært u-21 hold ligesom i Bif. Her kan førsteårsseniorerne så blive rykket op til at starte med og når de så bliver klar til superligafodbold så kan vi rykke dem længere op. Det ville kunne løse problemet med en for stor førsteholdstrup og give os plads til at skrive konstrakt med både de afrikanske og danske stortalenter.

Mose

Indlæg af Mose »

Helt enig. Vi får en udfordring i at give disse spillere optimale udviklingsmuligheder, men sådan her kunne løsningen se:

Et par af spillerne får ikke kontrakt.

4-6 spillere udlejes til fx. Skive, Thisted, Kolding osv. som spiller 1. div. Evt. som de gør i spanien.

Resten indlemmes i vores trup og spiller 2. div. eller SASliga.

Den nye struktur i DBU, hvor man har vendt turneringen, betyder jo også, at der går 1,5 år før disse spillere går ud af ungdomsrækkerne, og til den tid er vi sikkert meget klogere på de enkelte spilleres potentiale.

Måske er et par stykker endda solgt ligesom Kjær.

Besvar