Junior til FCK

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Hausser

Re: Junior til FCK og ulrik laursen

Indlæg af Hausser »

Syntes nu heller ikke det ligger i kortene at OB'eren og Eks-OB'eren skulle floppe.

Junior var skarp sidst han var DK og har også været det i Sverige. Han vil dog ikke få lang snor i FCK, en scoringspause på nogle kampe, så risikerer han at ryge på bænken. Er der en der flopper, så er det sandsynligvis ham, nok ikke så meget fordi han ikke vil kunne præstere over en sæson, men mest fordi konkurrencen er hård.

Laursen er jeg sikker på nok skal præstere, men helt ærligt, så er det vel næsten også svært ikke at gøre det som defensivspiller i Danmarks bedste defensiv. Eneste ubekendte er den unge Zanka, bliver han ved med at udvikle sig med den hastighed han har gjort hidtil, så kan han måske blive en trussel for Laursen.

Lauth

Indlæg af Lauth »

Jakob Jensen Skrev:

> Er det ikke lidt tyndt at tro det? Han scorede 10 mål i 17
> kampe for OB og 25 i 51 kampe for Malmø. Han
> kommer til at score noget tilsvarende i FCK.
> Desværre.

Jo det er meget tyndt og tro :), men når jeg siger presset så har det også med transfer summen at gøre. Ved ikke hvor meget han er købt for, men hvis det er oppe i de 20 mill. så ved man aldrig. Helt sikkert det der fik Almeda til at underprestere tror jeg. Junior lavede mange mål i OB, ingen tvivl. Men lad os nu se. Han er en klassespiller, og har rutinen så det burde jo ikke kunne gå galt.

Skuney

Re: FCK panik!! :-)

Indlæg af Skuney »

set på fck´s forum: http://sidelinien.dk/forums/showthread.php?t=30607

varmer da mit FCM hjerte :-)

"Re: Ulrik Laursen skifter til FCK
Uden at dømme hverken Junior eller Ulrik på forhånd, så lugter dagens signings langt væk af

panik før lukketid!!!!

Kan umiddelbart ikke se perspektiverne i at Skandinaviens absolut rigeste klub, satser på gamle slidte mænd, mens FCM hiver et af verdens største angrebstalenter hjem...

Jeg må indrømme at jeg kradser mig en smule i nakken..."

bw152/michael

Indlæg af bw152/michael »

Lauth Skrev:
-------------------------------------------------------
> Junior bliver et flop. Kan ikke
> klare presset ligesom Almeda, MÅSKE.

Tror jeg næppe du skal regne med, Junior har en del mere rutine end ailton og efter min mening passer han også langt bedre ind i FCK end Ailton gør.. Junior er mere end boksspiller som bare leverer de mål der skal til - ligesom i OB-tiden mens ailton i mine øjne lever mere på hans teknik og hans udfordringer som jeg ikke mener har passet til FCK..

/Michael Meyhoff

Kent

Magtdemonstration af FCK

Indlæg af Kent »

Man kan sige hvad man vil om det, at hente en 31-årig fra OB - gu er det perspektivløst, men lige nu og her, så henter de den bedste spiller og anføreren fra en af store konkurrenter. Det er en magtdemonstration, der viser hvem det er, der bestemmer i dansk fodbold i øjeblikket. I sommers hentede de i AaB og nu i OB og viser dermed at de kan hente alle spillere i SAS-ligaen hvis de vil.

Det er sørgeligt at OB i den grad lever op til øgenavnet FCK-light, men naturligvis har alt sin pris.

uschel

Indlæg af uschel »

Peter Ross Skrev:
> > Jeg er ikke imponeret af Carsten V. Jensens
> indsats...
>
> at få 4 mio pund for Hangeland er trods alt en slat. Men ikke for meget efter min mening

188

Re: Magtdemonstration af FCK

Indlæg af 188 »

Det kunne jo også være at de havde prøvet med Michael Jacobsen i Aab, men at de for en gang skyld har sagt nej, og samtidig signaleret at guldet ikke er tabt fordi de har solgt Prica, ved at hente Lasse.

Jeg synes tendensen med at FCK snupper de andres spillere bliver mindre og mindre efterhånden som de andre klubber har fået flere penge mellem hænderne med tv aftale etc. Det værner prisen jo også lidt om, det er sgu meget for en dansk spiller på 31 år at betale et sted mellem 15 og 20 millioner.
Vi er jo også selv gode til at holde vores profiler fra konkurrenterne, hvilket er vigtigt for at kunne nå visionen.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Synes egentlig det er utroligt at FCK, med alle deres penge, må ty til panikkøb til overpris 5 minutter før lukketid.

Det kan øge pris spiralen voldsomt, så det bliver endnu mere umuligt at købe danske spillere i Danmark.

Men med alle de penge, er Ulrik Laursen så virkelig det bedste de kan præstere.
Jeg har været forundret over at Morten Olsen har ham med på landsholdet, han er da en solid spiller men i mine øjne intet ekstraordinært.
Men okay, det er vel også nogenlunde samme skudsmål man kan give Lars Jacobsen :-)

uschel

Indlæg af uschel »

Ravnen Skrev:
> Synes egentlig det er utroligt at FCK, med alle
> deres penge, må ty til panikkøb til overpris 5
> minutter før lukketid.
>
> Det kan øge pris spiralen voldsomt, så det bliver
> endnu mere umuligt at købe danske spillere i
> Danmark.
>
> Men med alle de penge, er Ulrik Laursen så
> virkelig det bedste de kan præstere.
> Jeg har været forundret over at Morten Olsen har
> ham med på landsholdet, han er da en solid spiller
> men i mine øjne intet ekstraordinært.
> Men okay, det er vel også nogenlunde samme
> skudsmål man kan give Lars Jacobsen :-)

For at citere Martin Borre. "Ulrik Laursen er den bedste spiller jeg har spillet sammen med" Mon ikke han har lidt bedre forudsætninger for at vurdere hans kvaliteter end et par udenforstående som Du og jeg? I mine øjne er UL super god, men eneste svaghed er nok hans hurtighed eller mangel på samme.

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jamen er han er god, ingen tvivl om det. Men ikke noget ekstraordinært. Hans styrke er vel hans stabile præstationer og lave bundniveau?

Spørgsmålet er hvilke forudsætninger Martin Borre har, var det ikke Køge han kom fra, så hele Ob holdet er vel de bedste spillere han har spillet sammen med :-)

bonusbent

Indlæg af bonusbent »

188 Skrev:
> Jeg synes tendensen med at FCK snupper de andres
> spillere bliver mindre og mindre efterhånden som
> de andre klubber har fået flere penge mellem
> hænderne med tv aftale etc. Det værner prisen jo
> også lidt om, det er sgu meget for en dansk
> spiller på 31 år at betale et sted mellem 15 og 20
> millioner.
> Vi er jo også selv gode til at holde vores
> profiler fra konkurrenterne, hvilket er vigtigt
> for at kunne nå visionen.

Hvilken tendens er det lige du mener at kunne se?

I dette transfervindue hentede FCK ligaens nu måske bedste centerforsvarer og endda fra en af de nærmeste konkurrenter. I sommer hentede FCK Würtz fra Aab, som ligedes må siges at være en af de nærmeste konkurrenter. Yderligere hentede de i samme vindue Nordstrand, som på det tidspunkt måtte regnes for et af ligaens største angrebstalenter.
Længere tilbage hentede FCK Gravgaard og Jespter Christiansen, som også var blandt ligaens absolut bedste spillere på deres respektive pladser. Jeg har sikkert glemt en spiller eller to, men jeg kan ikke se, hvordan nogen tendens er blevet ændret.

Man kan glæde sig over, at FCK ikke hentede spillere i FCM, og det er måske heller ikke sandsynligt, at de kommer til at gøre det foreløbigt, men så synes jeg også grunden til at glæde sig stopper. Umiddelbart har FCK købt ind til overpris, men de har til gengæld fået forstærkninger, som de kan bruge nu og her og en sæson eller to frem. Jeg vil ikke kalde det panik-køb, men handleevne. Dyrt ja, men de har vel råd til det.

uschel

Indlæg af uschel »

Ravnen Skrev:
> > Spørgsmålet er hvilke forudsætninger Martin Borre
> har, var det ikke Køge han kom fra, så hele Ob
> holdet er vel de bedste spillere han har spillet
> sammen med :-)

Han spillede rent faktisk i Bif før køge tiden. Så hvis UL er den bedste af samtlige BIF, OB og Start spillere han har spillet med, må hans vurdering af Laursens kvaliteter jo siges at bero på et godt sammenligningsgrundlag vil jeg mene

Hoffmann

Ob's fans laver en "Viborg"

Indlæg af Hoffmann »

Ja, de er åbenbart ikke ældre end de skodgrønne drenge i Viborg..

http://ekstrabladet.dk/sport/dansk_fodb ... 970919.ece

Lauth

Re: Ob's fans laver en "Viborg"

Indlæg af Lauth »

Det er dumt, men jeg forstår egentlig godt deres frustration. Det vil jo svare til at Frank skifter til FCK pga. penge....

Hekler

Re: Ob's fans laver en "Viborg"

Indlæg af Hekler »

siger du at hvis Frank skiftede til FCK for flere penge så ville du lave hærværk på hans hus og sende truselsbreve?

Besvar