Træningsrapport uge 28

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Peter Ross

Re: Træningsrapport uge 28

Indlæg af Peter Ross »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Simon Poulsen er jo desværre lavet af vingummi og
> sukkerglas, så han holder næppe til mere end 30
> kampe i sæsonen. Syntes der er en del der
> indikerer at Christian O. derfor kommer til at
> operere en del på venstrekanten i stedet for ham,
> gjorde han blandt andet i Vildbjerg og vel også
> idag? Kan du bekræfte han har været meget brugt
> som kantspiller til træningerne?

Ja, han bruges som kant til træningerne. I dag afløste han direkte Simon, da "offensiv-holdet" kørte deres øvelse, mens Flinta tog sig af pladsen som angriber i stedet for Frank, så det indikerer kraftigt at Olsen skal omskoles.

> Ved godt han spillede på den position i
> Middelfart, men har han superliganiveau på den
> position?

I mine øjne har han ikke superliga-niveau på den position, som det ser ud nu. Dog tror jeg også det er lige så meget tiltænkt, at CP overtager venstrekanten, mens Leon Jessen så dækker venstre back, når Simon P. er ude med en skade.
Don O er ikke skarp nok i kombinationerne, som jeg ser det. Hans force er de dybe løb, hvor han kan stikke fra alle, for så at tæske bolden i nettet, og den bliver ikke udnyttet optimalt som kant, men det kan være de finder en løsning - det kan kun tiden vise.

Peter Ross

Arff

Indlæg af Arff »

hviid Skrev:
> Måske - men nu sagde han det selv...

Ja, det rigtig nok - mente også bare at han nok mest er tiltænkt en plads i midterforsvaret :)

> Hvor så du i øvrigt, at han var venstrebenet?

http://www.rosfcb.com/forum/viewthread. ... ead_id=220
Helt nederst på siden.

"Maros Klimpl is left footed..."

Hausser

Indlæg af Hausser »

Hmm det gir jo anledning til en del hovedbrud omkring venstefløjen, CP har jo selv udtalt at han er kommet for at spillet back, naturligvis for det er den plads der er perspektiv i mht landshold og udlandet, tror aldrig nogensinde han bliver solgt som fløjspiller.

Er heller ikke sikker på Christian O. er så pissefantastisk på fløjen af de samme grunde som du beskriver, så ser heller ikke ham som en brugbar substitut på venstrekanten.

Så har vi Claus Madsen og Flinta tilbage. Flinta imponerede mig ikke i Vildbjerg og han er vel heller ikke naturlig fløj, men vurderingsgrundlaget er selvfølgelig meget tyndt.
Claus Madsen gjorde det derimod godt i foråret, i de kampe hvor han afløste Simon på kanten. Hvis han kan holde sig fri af skader, så håber jeg han vil være andetvalget på vores venstrekant..

Danny

Indlæg af Danny »

Hausser Skrev:
>
> Er heller ikke sikker på Christian O. er så
> pissefantastisk på fløjen af de samme grunde som
> du beskriver, så ser heller ikke ham som en
> brugbar substitut på venstrekanten.

Men hvor efterlader det Christian Olsen? Som udskriftningsspiller til angreb og venstre fløj? Er det ikke noget med at hans kontrakt kun løber et år fremover? Det er virkelig en skam hvis vi ikke kan finde plads til ham på holdet.. Han er ikke helt uden evner..

Snowlax

Indlæg af Snowlax »

CO er god på kontra.. Ellers er han kommet i overskud efter købene af Flinta og Dadu samt CP. Jeg synes man burde sælge drengen, da der nok skal være en klub som kan bruge ham som førstevalg.. Han er jo stadig meget ung.

I de kampe de brugte ham sidste sæson på kanten var han stort set usynlig og alt spillet foregik i den anden side.

Jeg synes som sagt han skal sælges, da man nok også kan tjene betydeligt på ham i forhold til hvad man fik ham for..

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Snowlax Skrev:
> CO er god på kontra.. Ellers er han kommet i
> overskud efter købene af Flinta og Dadu samt CP.
> Jeg synes man burde sælge drengen, da der nok skal
> være en klub som kan bruge ham som førstevalg..
> Han er jo stadig meget ung.
>
> I de kampe de brugte ham sidste sæson på kanten
> var han stort set usynlig og alt spillet foregik i
> den anden side.
>
> Jeg synes som sagt han skal sælges, da man nok
> også kan tjene betydeligt på ham i forhold til
> hvad man fik ham for..

Det vil jeg synes var en daarlig ide!! Han er den mest traef sikre paa holdet... Se bare mod Horsens! Han skal i bruge meget tid paa banen eller ha mange chancer f'r bolden ligger i nettet. Jeg kan ikke lige huske hvor mange maal han scorede i i den forgangne saeson, men han var trodsalt ligaens skarpeste angriber, saa hvorfor saelge ham?

Danny

Indlæg af Danny »

Hvis han er i overskud? Det kunne være en grund til at sælge ham.. Eller hvis han er utilfreds over hans rolle som indhopper..
Men jeg er også imod et salg.. Jeg er bare i tvivl om han kan klare at være førstevalg på nogle af pladserne.. Personlig synes jeg at han er bedst som indhopper, og da han nok ikke er der dyreste spiller i truppen, så synes jeg at man skulle forlænge hans kontrakt med et år.. For der er mål i ham..

Bjerg90

Indlæg af Bjerg90 »

Snowlax Skrev:
> CO er god på kontra.. Ellers er han kommet i
> overskud efter købene af Flinta og Dadu samt CP.
> Jeg synes man burde sælge drengen, da der nok skal
> være en klub som kan bruge ham som førstevalg..
> Han er jo stadig meget ung.
>
> I de kampe de brugte ham sidste sæson på kanten
> var han stort set usynlig og alt spillet foregik i
> den anden side.
>
> Jeg synes som sagt han skal sælges, da man nok
> også kan tjene betydeligt på ham i forhold til
> hvad man fik ham for..

Vi fik ham jo utrolig billig, men jeg tror ikke vi kan tjene specielt mange penge på ham, hvis vi sælger ham nu.. Han begynder først at kunne tjene penge for FCM den dag han er førstevalg og viser han kan spille en hel kamp, og stadig være farlig.
Når han scorer er det jo fordi han er så hurtig og frisk når han bliver skiftet ind, i forholdet til forsvarerne han er overfor.

Derfor tror jeg først han bliver dyr, når han er farlig en hel kamp.

Danny

Indlæg af Danny »

Bjerg90 Skrev:
> >
> Vi fik ham jo utrolig billig, men jeg tror ikke vi
> kan tjene specielt mange penge på ham, hvis vi
> sælger ham nu.. Han begynder først at kunne tjene
> penge for FCM den dag han er førstevalg og viser
> han kan spille en hel kamp, og stadig være
> farlig.
> Når han scorer er det jo fordi han er så hurtig og
> frisk når han bliver skiftet ind, i forholdet til
> forsvarerne han er overfor.
>
> Derfor tror jeg først han bliver dyr, når han er
> farlig en hel kamp.

Jeg er enig, men tror du at han har det der skal til for at blive førstevalg? Til at være starter, om så det er på fløjen eller i angrebet.. Jeg tror det ikke.. Hvert fald ikke i angrebet.. Synes at han viste okay takter i træningskampen i Vildbjerg, men det var mest i kontra.. Dog var der en episode, hvor han driblede igennem feltet og scorede.. Men om han er en "fløjspiller" er jeg i tvivl om.. Det bliver spændende at se hvad de finder ud af..

Bjerg90

Indlæg af Bjerg90 »

Danny Skrev:
> Jeg er enig, men tror du at han har det der skal
> til for at blive førstevalg? Til at være starter,
> om så det er på fløjen eller i angrebet.. Jeg tror
> det ikke.. Hvert fald ikke i angrebet.. Synes at
> han viste okay takter i træningskampen i
> Vildbjerg, men det var mest i kontra.. Dog var der
> en episode, hvor han driblede igennem feltet og
> scorede.. Men om han er en "fløjspiller" er jeg i
> tvivl om.. Det bliver spændende at se hvad de
> finder ud af..

Ja, det bliver spændende at se hvor ER placere ham. Personligt tror jeg ikke han kan spille sig på, dertil mangler han lidt på begge positioner, på kanten skal han være mere synlig og udfordrene. I angrebet skal han være farlig en hel kamp. Men jeg er i tvivl om han skal sælges, for han er jo en super-sub!

Scirocco

Rasmus G Hansen til Sønderjyske

Indlæg af Scirocco »

Ifølge dagens HF udlejes Rasmus Hansen ud til Sønderjyske resten af året, indtil hans FCM-kontrakt udløber. Sikkert derfor at han ikke deltog i træningen.

Lidt ærgeligt da han på andetholdet har gjort det godt...

Kent

Re: Rasmus G Hansen til Sønderjyske

Indlæg af Kent »

Du var lige 1 sek hurtigere end mig der ;-)

Men fint at han komme videre. Spørgsmålet er så, om vi får alle vores penge ind gennem udlejningen, eller om han stadig belaster budgettet.

Danny

Indlæg af Danny »

Det er vel okay er leje ham ud, hvis han ikke er inde i billedet til førsteholdet.. Ja han har været på bænken nogle gange, men hvis han ikke er inde omkring spilletiden.. Så synes jeg at det er bedre at give pladsen på andenholdet til et andet talent, og forhåbentlig få lige lejesum ud af aftalen.. Det er bedst for begge parter..

Scirocco

Indlæg af Scirocco »

Hehe! Vi får åbenbart avisen nogenlunde samtidigt :)

Jeg synes også at det er fint at han får lov til at spille mere 1.holdsfodbold, hvilket jeg ikke tror han kunne komme til i FCM. I de kampe jeg har set ham på 2. holdet har han været ret dominerende, men mod EFB i lørdags så han til tider lidt langsom ud i boldomgangen.

Danny

Indlæg af Danny »

Men burde han ikke få chancen fra start hvis han gør det super godt i kampen før, eller til træning?? Er det ikke nærmest mest fair? Jeg ville da føle mig lidt snydt hvis jeg blev kampens spiller i den ene kamp, og så ikke fik genvalg i den næste (medmindre jeg var floppet til træning eller skadet)..

Besvar