Ballade med AGF igen?

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
BW#1713

Re: slutresultat 07/08

Indlæg af BW#1713 »

Hehe, jeg synes det er så sjovt ligegyldig hvem man spørger så sig de, at Fredericia og et andet hold rykker op... Men det mærkeligste synes jeg så at ingen siger Vejle, altså så vidt jeg kan se, så har de næsten den samme trup, som de sluttede sidstesæson med. Og man må vel tro/håbe at deres "kæmpe" stadion projekt bliver færdig gjort. Det vil da træls at man skulle rive det ned igen:P

Martin

Indlæg af Martin »

BW#1713 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hehe, jeg synes det er så sjovt ligegyldig hvem
> man spørger så sig de, at Fredericia og et andet
> hold rykker op... Men det mærkeligste synes jeg så
> at ingen siger Vejle, altså så vidt jeg kan se, så
> har de næsten den samme trup, som de sluttede
> sidstesæson med. Og man må vel tro/håbe at deres
> "kæmpe" stadion projekt bliver færdig gjort. Det
> vil da træls at man skulle rive det ned igen:P

Vejle har ifølge en artikel jeg læse for et stykke tid siden fået en af Lego folkene i rykken, så vidst der skulle blive problemer, så køber de sig bare ud af det, og på papirer ser Vejle ud til at være den sikreste oprykke, hvis man spørger mig..

Danny

Indlæg af Danny »

Her er mit bud på en slutplacering:

Horsens:
Jeg synes ikke at deres indkøb er imponerende. De hår fået Thomas Kortegaard som det mest kendte navn.. Deres nye tysker er et ukendt blad for mig, men det skal blive spændende at se om han er noget værd.. Derimod vil jeg sige at de er blevet frarøvet mange bærende kræfter til andre klubber. Især tror jeg at de kommer til at savne Charles Akonnor, som jeg så som en meget vigtig del af deres fremadrettede spil.. Også Ali Gerba er smuttet, og han kunne da smække bolden i kassen..
Jeg tror at de kommer til at hænge i bunden..På trods af deres sejr i dag. De har en god træner i Kent Nielsen, og hans deffensive formåen er måske det der redder dem.. Mads Rieber og Per Gade er to stærke drenge.. Jeg tror på det, og derfor bliver mit bud at de redder den i de sidste kampe og ender som nr. 10.

AGF:
AGF er helt klar forstærket, men det var jo også nødvendigt, nu hvor de kom fra 1. div. Det er nogle store navne de har fået, mens de ikke er kommet af med for svære spillere. Men mit gæt er at det måske kommer til at koste dem nogle point i starten at mange spillere skal til at spille et højere tempo, mens indkøbene skal spilles på holdet. Dyre point.. Kim Madsen og Jerry Lucena er to spillere som vil blive meget vigtige for dem, i mine øjne. Men alt tager tid.. Jeg tror ikke at de klarer den, og ender derfor som nr. 11

Brøndby:
Godt nok er det startet hvor de sluttede, men jeg tror desværre ikke at det varer så længe. De skal nok komme ovenpå igen, og jeg frygter at vi kommer til at kæmpe med dem om en top tre. Tobias Mikkelsen var god idag, og jeg tror også at Claus Madsen bliver et scoop.. Men jeg håber at jeg har ret, når jeg siger, at jeg ikke tror, at Køhlert er noget værd som træner i suppen.. De vil sikkert komme til at spille fantastisk i en kamp, og elendigt i den næste. Jeg tror at de sætter for mange point til i kampe de på papiret skulle vinde. Derfor tror jeg at de igen skuffer og havner som nr. 4.

Esbjerg:
Hvis valget stod mellem Jerry Lucena og Jesper Mikkelsen, så valgte jeg førstenævnte. Men jeg håber at Jesper kan være med til at løfte holdet, så de ikke får en skuffende sæson igen i år. Problembarnet Rajko Lekic kunne godt gå hen og score et par mål for dem, og så skal de nok komme igang. Men inden de sker, så tror jeg faktisk, at jeg vil være lidt modig og spå, at Esbjerg får den første trænerfyrring i denne sæson.. Jeg tror snart at de får nok at Troels. Synes at jeg har hørt lidt rygter om at det ikke er alle der er lige gade for ham, og det giver dem nok en middel halvsæson. Men jeg tror at de kommer stærkt efter vinter, og ender som nr. 6

FCK:
Jeg tror at de går hen og vinder igen i år. De er meget stærke, og selvom de tabte i dag, så tror jeg at de er en for stor en mundfuld for alle andre hold i længden. De skal nok også få købt nogle flere spillere, og så tror jeg endelig at deres brasilianer får den succes som han er købt til. Jeg tror at de ender som nr. 1

FCN:
De så stærke ud i dag, og jeg tror at deres træner har en stor skyld i deres succes sidste år, og i år. I mine øjne ligner klubben meget FCM. De har en masse unge spillere som får chancen, der ser udaftil ud til at være en god stemning i truppen, og så tror jeg at de har en rigtig god træner, som kan få det bedste frem i spillerne. Dog tror jeg ikke at de er så stærkt besat som FCM, og deres bredde er vel heller ikke den bedste.. Men hvis de kan undgå for mange skader, så tror jeg at de ender som nr. 5

Lyngby:
Jeg kan godt lide tanken om at de vil op og styre kampene, sidde på bolden, og spille deres eget spil. Men jeg tror ikke på det. Jeg tror ikke på at deres trup er stærk og bred nok til den slags spil. Jeg tror at de kommer til at kæmpe om nedrykning. Måske kan deres spil virke i nogle kampe, men jeg er helt sikker på at de skal´vænne sig lidt til tempoet før det giver pote. Mit bud er at det kommet til at blive tæt i bunden, men at Lyngby redder skindet på næsen til sidst. Og hvis de er så heldige, så kan det meget nemt skyldes deres holdånd og fight, og nok i mindre grad, deres formåen. Med få point ned til stregen havner de som nr. 9

OB:
De ser stærke ud. Meget stærke. De har købt godt ind, og de har en bred trup. De har fået ny træner og nye spillere, og jeg tror at de kommer godt op i rækken. Måske kræver holdet lidt tid i starten før det fungerer helt optimalt, med de mange nye, men jeg tror at de bliver svære konkurrenter til metallet. Mit bud er at de bliver nr. 2.

Randers:
De har forstærket sig overraskende meget. Nogle af dem er ukendte navne, som det bliver sjovt at følge, men jeg er sikker på at der er forstærkninger imellem dem. Emil Ousager blandt andet. Men det har også fået sig en ny træner, som sikkert ikke kan et ord dansk. Til vinter kommer Søren Berg, som jeg er sikker på kan bidrage med en masse mål. Det er et godt køb og jeg tror at de får et stærkt forår, når alt det nye er kommet på plads. Og med den gode start de fik mod Viborg, så tror jeg ikke at de kommer til at kæmpe om nedrykning i denne sæson. Mit bud er nr. 8

AAB:
De har solgt tre stamspillere som har betydet utrolig meget for dem i sidste sæson, samt Thomas Kortegaard, som også har bidraget sit. Disse er erstattet med to spillere, og måske endda kun én, hvis Zaza ikke bliver fit. Det tror jeg kommer til at koste dem. Der kunne også godt blive talt om en fyreseddel til træneren engang i denne sæson, for jeg tror ikke at det kommer til at gå godt for AAB. Jeg tror at de ender et stykke fra deres formodede målsætning som nr. 7

Viborg:
Jeg var ved at blive helt nervøs for om de overhoved skulle forstærkes med indkøb i denne sæson. De mistede en del spillere, og fik ikke rigtig nye ind. Men så tog fanden ved dem, og jeg tror egentlig at de er sluppet godt fra det. En nordmand, svensker og islænding, samt to danskere. Det ser spændende ud. Men når det er sagt, så tror jeg stadig ikke at de får det nemt. Hvis de skal holde sig oppe, så skal de spille bedre, end sådan som de sluttede. Men jeg har ikke meget fidus til deres svensker-træner Anders. Og jeg gætter på at de ryger ned i år. Det ender som klassens nr. 12.

Tilbage er der kun FCM. Så kan I vel regne ud, at jeg gætter på bronze til ulvene.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Danny, du ser ud til udelukkende at orholde dig til resultater og indkøb.
Har du overhovedet set nogle af holdene spille?

Jeg skal ikke udelukke at du får ret, men jeg synes dine betagtninger er noget simple.

Personligt har jeg hæftet migved Horsens. Kent Nielsen har jeg opdaget som en taktisk begavelse, noget jeg ikke var klar over. Og den der med Deensive Horsens synes jeg er forkert, i hvert fald til denne sæson.

uschel

Indlæg af uschel »

nu så jeg kampen igår mod agf og jo hekler de er da meget defensiv orienteret. Vi kan godt blive enige om at Kent Nielsen er en smart herre. Han spiller ud fra en stærk defensiv hvor det går ud på at står stærk bagi og så fyre lange eller dybe afleveringer til deres små hurtige folk. Specielt i 1 halveg få deres 2 centrale midtbane folk ikke et ben til jorden.

Danny

Indlæg af Danny »

Jeg synes at det er svært at forholde sig til andet end sidste års resultater og deres indkøb så tidligt på sæsonen.. Jo de fire første kampe giver da også et lille prej..
Det eneste hold jeg faktisk har set spille en træningskamp (udover FCM) var netop Horsens. Jeg lod godt mærke til at de spillede friskt til, men jeg ved ikke hvor meget man skal lægge i det, for jeg tror ikke at det er Kent Nielsens stil..
Så jeg tror at de fortsætter hvor de slap. Måske lidt mere offensive end sidste sæson, og meget mere offensive end første sæson efter deres oprykning til suppen.
Og jeg tror bare ikke at de har holdet til at spille samme slags fodbold som FCM og FCN spiller..

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Nu stod jeg ved siden af Horsens bænken, så jeg kunnefølge med i de ordre der kom fra Kent Nielsen, så jeg har lidt hold i det som jeg siger.

Danny

Indlæg af Danny »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu stod jeg ved siden af Horsens bænken, så jeg
> kunnefølge med i de ordre der kom fra Kent
> Nielsen, så jeg har lidt hold i det som jeg siger.

Jamen det tvivler jeg heller ikke på.. Men man kunne godt forestille sig at de brugte træningskampen til at forbedre sig på deres offensiv.. Men jeg tror stadig at det er deffensiven som de satser mest på.. Jeg tror ikke at de er stærke nok fremme på banen til at kunne være spilstyrrende i alle deres kampe.. Mod nogle hold kan de sikkert, men jeg tror at de får problemer hvis man kigger på midten op og af suppen.. Det er mit gæt..

Besvar