Kristian og Græsset (eller mangel på samme)

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Glen

Re: Kristian og Græsset (eller mangel på samme)

Indlæg af Glen »

Takito Skrev:
-------------------------------------------------------
> Var det ikke noget med at den koncert blev afholdt
> dagen inden? Så er det nok lidt svært at nå at
> rulle græs på imellem tiden ;) Men mener at det
> "nye" græs tæppe kom lidt tidligere. op til en
> eller anden landskamp. Kan ikke lige på siddende
> balle huske hvad det var for en kamp - måske mod
> Nordirland. Men der kom det nye tæppe på. Allerede
> dengang lignede det jo lort

@ Takito - Det er rigtig at det græs FCK rullede på den 04.10 lignede lort fra starten af, kombineret med at man lagde træplader på kort tid efter på grund af en koncert. Det er normalt ikke et problem, men græsset var desværre vådt da man lagde pladerne på hvorfor græsset blev "muggen"

FCK´s problem er ikke penge eller vilje, men det faktum at et nyt græstæppe skal have nogle dage til at "sætte" sig, derfor er der ikke mulighed for at rulle nyt græs på før efter Randers kampen.

Jeg tror faktisk ikke der er andre klubber i danmark, der skifter plæne ligeså tit som FCK.

FCK fik nyt græs på d. 27/07-2006 http://www.fck.dk/files/billeder/news/2 ... graes1.jpg

Samt den 04/10-2006
http://fck.dk/index.php?pageid=754&newsid=6018

Men vi kan kun være enig, der er brandærgeligt at topbraget idag skal spilles på sådan en plæne.

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Hej Glen !

Dit indlæg er jo fyldt med eksempler på amatøragtig planlægning. Nyt græs lige inden en koncert ?. Træplader ovenpå vådt græs ?. Jeg kunne nævne flere: Skolefodboldturnering, Maradons Show Stars etc.

Det er i øvrigt ikke rigtigt at det ikke er et problem at lægge træplader på. Parkens græstæppe har igennem lang tid været elendigt pga. de mange koncerter og den overdrevne benyttelse til al mulig gøgl.

Og den med at det ikke handler om manglende penge eller vilje er heller ikke rigtig. Hvis de var tilfældet skiftede man jo græs efter behov og ikke kun 2 gange om året.

Dybt godnat at FCK - der kalder sig en fodboldklub - ikke kan præstere et bare nogenlunde hæderligt græstæppe.

BW # 163

Glen

Indlæg af Glen »

BW # 163 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej Glen !
>
> Dit indlæg er jo fyldt med eksempler på
> amatøragtig planlægning. Nyt græs lige inden en
> koncert ?. Træplader ovenpå vådt græs ?. Jeg kunne
> nævne flere: Skolefodboldturnering, Maradons Show
> Stars etc.
>
> Det er i øvrigt ikke rigtigt at det ikke er et
> problem at lægge træplader på. Parkens græstæppe
> har igennem lang tid været elendigt pga. de mange
> koncerter og den overdrevne benyttelse til al
> mulig gøgl.
>
> Og den med at det ikke handler om manglende penge
> eller vilje er heller ikke rigtig. Hvis de var
> tilfældet skiftede man jo græs efter behov og ikke
> kun 2 gange om året.
>
> Dybt godnat at FCK - der kalder sig en fodboldklub
> - ikke kan præstere et bare nogenlunde hæderligt
> græstæppe.
>
> BW # 163

Hej BW#163

Nu var det ikke godt at der skulle være et problem at afholde finalerne i skolefodbold samt Maradona showstars, og som du kan læse andre steder SKAL græsset altså have ro til at sætte sig så derfor kan man ikke "bare" skifte græs 1 gang i måneden. Personlig tror jeg ikke selv prisen på 1.5 mill skulle være noget problem for FCK.

Jeg vil gerne høre du tror er grunden til af Don Ø ikke "gider" rulle nyt græs på. Er det fordi han ikke kan lide en flot græsplæne, eller tro du det er fordi han er bange for af FCM kommer på besøg og spille FCK ud af parken.

Lad mig høre nogle forslag :o)

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

hehee... sjovt indlæg ;-)

Showstars og skolefodbold er jo bare toppen af isbjerget. Jeg kulle ligesåvel nævnte Robbie W, George Michael og Ole Os speedway cirkus. Men du mener måske disse arrangementer optimerer klædet ?.,

Jeg tror FCK sparer hvor de kan spare.
Forretningen har altid førsteprioritet.
Så er det ellers ligemeget om græsset rådner.
PS&E er jo en underholdningskoncern mere end det er en fodboldklub.

Jeg mener FCK burde få knækkelige bøder for den ringe plæne. Men da de er langt nede i halsen på DBU sker det aldrig.

Derudover er det klart at et elendigt græstæppe ikke kommer et hold som FCM til gavn, der spiller på et højt teknisk niveau mens FCK spiller mere fysisk og organiseret fodbold, samt i luften.

Det er også en fordel at FCK spiller hver 2. af deres kampe på en mudderpøl.
Udstyret/støvlerne kan sættes optimalt op til det, og i modsætning til de gæstende hold er man vant til det spil som en mudderpøl skaber.

Men god kamp. Blot en skam at FCK ødelægger fodboldspillet på denne måde.
FCK vil så gerne være en Storklub, men kan ikke levere et ordentligt græstæppe.
Det så vi mod Man Utd, og vi ser det i dag.

BW # 163

Besvar