TIFO , hvorfor nu det??

Om FC Midtjylland og Black Wolves
kopien

Re: TIFO , hvorfor nu det??

Indlæg af kopien »

Jeg synes der er kommet en række interessante forslag og kritiske røster på bordet. Konstruktiv kritik vel at mærke!

Det som tatiana skriver om at de folk der modtager en sms fra os får besked kan jeg egentlig godt tilslutte mig og det er vores egen skyld, og jeg vil se om det ikke er noget vi kan forbedre i fremtiden.

Ideen med en "TIFO-workshop" på dagen tvivler jeg stærkt på kan føres ud i livet. Dette skyldes at os i tifogruppen simpelthen ikke har tiden til at stå i en sådan workshop på kampdagene da der er mere arbejde end folk kan forestille sig på selve dagen. Og ja vi vil også gerne have den halve time i løbet af dagen til at nyde en øl/sodavand i loungen for stadig at føle sig som en lille del af Warm-uppen..
Dette skulle ikke gerne fremstå som en stor gang tuderi, det er jo selvvalgt, men blot et forsøg på at forklare hvorfor jeg tvivler på det kan lade sig gøre..

Ideen med at lave det efter almindelige hverdage kan jeg nok os godt skyde ned (sorry men sådan er det desværre nok).
For det første skal der være åben ud til vores fanlounge, for det andet tager det temmelig lang tid at lave det forberedne arbejde således at folk kan være effektive når de møder frem. Hvis man så fx kun har 2 timer til sin rådighed er det meget begrændset hvor langt man når.
Jeg ved godt at for mange mennesker er weekenden helliget til familien og for dette har vi/jeg selvfølgelig respekt, men for mig virker det bare en smule mærkeligt at vi pt er ca 1600 medlemmer af BW og at der så ikke er min 10 mennesker (unge eller folk der ikke prioterer familien HVER gang) der har lyst til at give en hånd med i en 2-3 timer ca 1-2 gange på 3 måneder, men igen hvis det ikke er her folks interessegrunlag ligger kan jeg da godt se det er svært.

ideen med flyers der oplyser om hvem vi er synes jeg temmelig godt om, det kunne godt være det var en ide at forsøge det engang snarligt.. evt i forbindelse med en indsamling eller hvad siger i??

Udover det vil jeg godt sige tak for de gode ideer og den generelt gode debat der er i dette emne, håber den fortsætter så BWtifo i fremtiden kan fortsætte med at gøre os selv og forhåbentlig andre stolte!

MVH Kopi..

Tatiana

Indlæg af Tatiana »

Det kunne være en god idé at få lavet flyers til den næste indsamling.
Man kunne måske også sende en TIFO-folder med når der udsendes nye medlemskort?

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Er virkelig stolt over vores tifo. Vi ligger stort altid nummer 1 i tifo på onside, altså når vi spiller på fortet!

Mr. Brandt

Var det et svar....

Indlæg af Mr. Brandt »

Nej det var så ikke....

Men derimod en opfordring til at blive medlem, ja det var det.

Prøver igen:

-Tifo gruppen søger hjælp.
-Jeg kunne måske hjælpe på en af deres "arbejdsdage".
-jeg er ikke medlem af BW.

Er man så velkommen eller ej.

MVH.
Mr. Brandt
Menigt medlem Af Roehakkerne

Søren Ross

Re: Var det et svar....

Indlæg af Søren Ross »

Der er ingen der tjekker medlemskort når der laves tifo, så jeg tror godt du kan "melde" dig til at hjælpe..
Jeg vil ihvertfald mene at der gåes i for små sko hvis det skulle give problemer...

Wolfanatic

Indlæg af Wolfanatic »

Hm, kan sagtens følge problemstillingen, er pisse irriterende at sætte et så stort arbejde i værk som i gør til kampene hvis ingen ønsker at bakke op, personligt har jeg overvejet det meget, så prøver ihærdigt at få min tidsplan til at passe også med TIFO-arbejde i weekenderne.

Savner dog at i på TIFO-sitet evt. ku' få en uddybning (måske med dokumenterende billeder) af jeres arbejde.

Desuden kunne i med fordel oplyse hvorvidt man får indflydelse på de forskellige TIFO'er, altså hvordan de frivillige indgår i arbejdsprocessen (slider man kun, eller får man mulighed for at lufte sine egne idéer for den allerede eksisterende TIFO-gruppe)

Og så har der været lidt snak om hvilke kampe i vælger at prioritere højst med kæmpe rulle-bannere osv., et lille skema der indikerer alt fra høj til lav prioritet ville være en go' idé på TIFO-sitet også. F.eks. Brøndby, prioritet: Høj, eller noget lignende.

Der bliver også nævnt at vi i onside ofte får top-point for vores TIFO'er, og langt de fleste er sgu også for saftige, men bør vi ikke blive ved med at overgå os selv? For mig bekendt bliver vi modsat ofte "jordet" på vokalen af netop onside's fan-barometer.
At overgå os selv behøver jo ikke at være forbundet med kæmpe bannere på samtlige tribuner og andre effekter, det er også den lille meget kreative detalje, der tæller, go'e slogans osv.

Kort sagt gør TIFO-gruppen et fabelagtigt arbejde, men TIFO-gruppen kan sagtens vokse sig større og her er nøgleordet INFORMATION, skab interesse om jeres arbejde ved at dokumentere det i højere grad end tidligere.
En slags reklame for jer selv kan man vel kalde det, når folk mangler oplysninger bliver de nysgerrige og undersøgende, giv dem de oplysninger, så tror jeg at der er dømt nye tider i BW TIFO.

Wolfanatic

Mr. Brandt

Re: Var det et svar....

Indlæg af Mr. Brandt »

Jeg takker og vil overveje det...

:-)

YahooSeeker [Bot]

Et par gode pointer der...

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Wolfanatic skrev:
-------------------------------------------------------
> Hm, kan sagtens følge problemstillingen, er pisse
> irriterende at sætte et så stort arbejde i værk
> som i gør til kampene hvis ingen ønsker at bakke
> op, personligt har jeg overvejet det meget, så
> prøver ihærdigt at få min tidsplan til at passe
> også med TIFO-arbejde i weekenderne.

Det er jo ikke det store det kræves. Hvis man bare har et par timer, så får man i det mindste muligheden for at komme og snakke lidt om hvad vi laver, og se hvad der er på programmet. Og forhåbentligt er deer tid til at finde ud af hvilke tallenter du har, så vi kan se om der er noget vi skal smide dig i første skanse på, eller om du bare skal male inden for stregerne. (Sådan begynder de fleste)

> Savner dog at i på TIFO-sitet evt. ku' få en
> uddybning (måske med dokumenterende billeder) af
> jeres arbejde.

jeg tror der i forbindelse med Viborgkampen kommer nogle billeder op af arbejdet, jeg ved jeg har taget nogle billeder med BW´s kamera, og desuden, så er der tager nogle mobil skud af det. Men tingene er nu rimeligt simple. Sy 21x16 banner. Find motiv. Mal det på banneret. Olé! (Bare et eksempel)

> Desuden kunne i med fordel oplyse hvorvidt man får
> indflydelse på de forskellige TIFO'er, altså
> hvordan de frivillige indgår i arbejdsprocessen
> (slider man kun, eller får man mulighed for at
> lufte sine egne idéer for den allerede
> eksisterende TIFO-gruppe)

Prioriteringen af tifoer, bliver lavet i god tid, fordi der skal indkøbes matrialer og planlægges arbejdsweekender. Men alle kan komme med indput, og jeg kan garentere at ideer der er gode nok vil blive taget op. Men det er klart at man kommer ikke ind og er med i 2 timer og bestemmer det hele. Jeg kan dog sige at alle i Tifogruppen der er med til at bestemme har været med nogen tid, men at indflydelsen kommer efter hvor gode ideer man kommer med. Men første betingelse er jo at man er til stede og kan fortælle om sin geniale ide.

> Og så har der været lidt snak om hvilke kampe i
> vælger at prioritere højst med kæmpe rulle-bannere
> osv., et lille skema der indikerer alt fra høj til
> lav prioritet ville være en go' idé på TIFO-sitet
> også. F.eks. Brøndby, prioritet: Høj, eller noget
> lignende.

Vi har på et møde inden sæsonstarten ud fra programmet udvagt hvilke kampe vi vil satse på. Vi gør det bl.a. ud fra hvilke modstandere vi møder. Der er jo ikke meget ved at lave en tifo der kræver 80 frivillige på dagen hvis det er FCN der kommer en onsdag. Mens det er tåbeligt at lave tifo og indsamling til samme kamp da vi så strækker vores ressourser for tyndt. I Efterårssæsonen har Viborgkampene været prioriteret rimeligt højt, fordi der op til hver kanm har været landskamps pause. Det har givet os den nødvendige tid set i lyset af hvor få der har skullet lave tingene.
Det kan også spille ind hvilke arrangementer der er i messecenteret da det nogle gange kan være svært at låne en hal.
I Efteråret er der regnet med 5 kampe hvor der er produceret nye tifoer til. resten af kampene bruger vi et miks af ellementer fra gamle tifoer.

> Der bliver også nævnt at vi i onside ofte får
> top-point for vores TIFO'er, og langt de fleste er
> sgu også for saftige, men bør vi ikke blive ved
> med at overgå os selv? For mig bekendt bliver vi
> modsat ofte "jordet" på vokalen af netop onside's
> fan-barometer.
> At overgå os selv behøver jo ikke at være
> forbundet med kæmpe bannere på samtlige tribuner
> og andre effekter, det er også den lille meget
> kreative detalje, der tæller, go'e slogans osv.

Det er korekt at vi på tifo føre den konkurence, men ærligt talt så er det ikke noget vi skænker mange tanker. Der er ikke andre end tifogruppen der bestemmer indholdet af tifoerne!
Mht. Vokalbedømmelsen i sådan en konkurence, så er det for det første ikke noget der har noget med tifo at gøre for det andet er det jo en subjektiv vurdering, og for det trejde, er forudsætningerne yderst forskellige fra klub til klub. jeg bruger ikke kræfter på den, og jeg må ærligt sige, at jeg ikke ved hverken hvordan FCM eller nogen anden klub ligger i den.

> Kort sagt gør TIFO-gruppen et fabelagtigt arbejde,
> men TIFO-gruppen kan sagtens vokse sig større og
> her er nøgleordet INFORMATION, skab interesse om
> jeres arbejde ved at dokumentere det i højere grad
> end tidligere.

Det er ikke ligefram fordi Tifogruppen gemmer sig. Med indlæg på graven, egen hjemmeside, indspark i Ulvehylet og en artikel i lokalavisen i ny og næ, så mener jeg ikke der er nogen der kan sige at de ikke har haft muligheden for at stifte bekendskab med tifo? Jeg ved godt at der er mange der gerne vil vide mere, men for det første er tifoerne hemmelige frem til dagen, og for det andet så siger erfaringen, at hvis man skal gøre en for stor indsats for at rekrutere folk, så er de ikke interesserede nok, og falder fra med det samme.

> En slags reklame for jer selv kan man vel kalde
> det, når folk mangler oplysninger bliver de
> nysgerrige og undersøgende, giv dem de
> oplysninger, så tror jeg at der er dømt nye tider
> i BW TIFO.
>
> Wolfanatic

Jeg kunne da godt tænke mig at høre lidt mere om hvad det er du gerne ville vide om Tifo? Så skal jeg sørge for at der kommer noget mere info på bordet.

Vi har tifomøde i aften kl. 20 så jeg kan tage dine spørgsmål med på programmet.

Besvar