Forslag til nye sange.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
El Corsa

Re: Forslag til nye sange - Super..

Indlæg af El Corsa »

Godt at høre der umiddelbart er god stemning for forslagene.

Jeg vil meget gerne på en eller anden måde formidle videre hvordan sangene er tænkt udført osv. Det er dog ikke for at starte en tudetråd, men der et mindre problem. Jeg er langt fra fast inventar til hjemmekampene, da jeg bor et godt stykke fra Herning, nærmere betegnet Østjyllands udørk, Grenå. Ydermere er jeg på trods af mine 22 år endnu ikke i besiddelse af et kørekort, men det er en sag jeg arbejder på as we speak.

Summa summarum, jeg har ikke mulighed for at møde op til de pågældende dage, men dertil må der findes en løsning.

Peter Ross forslag lyder i øvrigt herregodt. Den synes jeg bestemt rummer potentiale.

kopien

Indlæg af kopien »

hvad er problemet med de offentlige transportmidler???

altså når man ikke lige skal fra vejle til herning..

El Corsa

Indlæg af El Corsa »

Jeg sagde det ikke var for at starte en tudetråd, men jeg er ofte ikke indstillet på at bruge fire timer hver vej på en fridag i en 37-timers arbejdsuge.

Jeg er udemærket klar over mange bw'ere bruger ligeså lang tid og også mere på diverse udebaneture, tifoforberedelser og meget andet, og stor respekt for det, men det overkommer jeg altså sjældent. Det må vel i øvrigt også stå for egen regning. Det er jo som bekendt mig der derved misser kampene.

Det er vel heller ikke essensen, jeg har bare digtet et par linier som jeg ville dele hvis de kan bruges.

Men jo, offentlig transport er en mulighed man kan bruge eller lade være.

BW#3340

Indlæg af BW#3340 »

Det er altid en svær balance at have et sundt klima omkring ideer/gode råd og kritik. Jeg er også kommet til at foreslå noget på et tidspunkt, der blev taget ilde op. Måske kunne jeg have formuleret mig lidt bedre og måske kunne dem det ramte, have modtaget mit forslag positivt.

Nå, jeg vil nu alligevel vove pelsen med et halv-gennemtænkt forslag. Det er halvgennemtænkt fordi jeg ikke selv har kunnet færdiggøre det. Derfor kaster jeg det nu ud i denne ide-rige forsamling:

På vores egn har vi jo ry for at "være noget ved musikken", fordi der er nogle vældig dygtige mennesker, der ser det som deres livsopgave at få flere til at interessere sig for musik og sang. Der findes roskmusikere, der underviser (nogen der har hørt om Volf?), og der findes gymnasielærere der også underviser, og som deltagere i arrangementer, hvor folk skal synge!

Kan det være en ide at lave en sang-event, hvor BW og vores meget ihærdige tårn-forsangere får sådan en "professionel" til at komme og hjælpe os med at blive Danmarks dygtigste fanklub, når det gælder fremførsel af sange til vores hold? Eventen kunne passende afsluttes med en lille fest, når vi nu alligevel er kommet i højt humør af alt det syngeri.

Det kræver - som altid - en masse praktisk hjælp af frivillige, og så skal der selvfølgelig findes en musik-kulturel person, der vil kaste noget frivilligt og gratis (naturligvis) arbejde efter BW. Det er så her min ide strander lidt, for jeg har ikke lige kontakt til sådan en person. Men samarbejde på tværs af kulturer er jo ikke noget nyt, og samarbejde der involverer fodboldkulturen og musikkulturen er vel lige så godt.

Var det noget?

Hilsen Evo.

Lars EC

Re: Forslag til nye sange.

Indlæg af Lars EC »

Fantastiske forslag. Respekt!

Dem må vi da kunne synge til næste hjemmekamp?
Syntes vores folk på Capo gør det super godt. Er der mulighed for, at i tage dem med "i rækken" af sange i starter? Eller skal vi indføre et system, hvor i også kan blive aflastet lidt?
Igen ikke en kritik af vores folk ved Capo-tårnet. De gør det super godt, og skal have stor cadeau for deres arbejde. Men forandring fryder. Vi har da også fået indkørt hjertet/livet/blodet for vor midtjylland som forholdsvis ny sang, og den virker super godt. Men OK der kan selvfølgelig også blive for mange sange, så det bliver svært at få alle med.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Jeg er så uening med dig, jeg synes det lyder pisse dårligt, vi kommer til at lyder som en flok aber som er på jagt ude i junglen.

/Damsgaard - Er der meget Tarzan over Hekler? :-)

HauG

Indlæg af HauG »

enig.....!

altid godt med folk der prøver at finde på nye sange. Hvis det er muligt for søren eller hekler i tårnet (by the way thumbs up, til jer! godt arbejde i gør for klubben) at prøve noget af det som kommer herinde (hvis det har formatet) ville det være fedt, hvis ikke folk kan eller vil starte det selv!

Så her er lige en sange i kan sortére fra til næste hjemme kamp ;-)

melodi: go britania....

Kooom nu FC
og vis' os hvad i kan
Vi vil se mål - i-gen
i hedens land (eller midtjylland)

YahooSeeker [Bot]

Spillersange

hvad siger i til spiller sangene?? i får lige linket igen så i kan tjekke det ud... tror godt der er nogen muligheder vi kan bruge. Og som jesper og sagde syntes han det ville være godt hvis vi kom lidt før til kampene og der ville det jo være kanon med disse sange til spillerne...
sys det er lidt for ensartet med daivid Nielsen klap klap klap klap klap.. Vi skal være lidt mere kreative..!!

YahooSeeker [Bot]

Re: Spillersange

hold kæft hvor er jeg træt glemte linket igen igen igen.... men her er det.. tjek det ud...http://united.no/cgi/b2.pl56?path=/dire ... gs/players

HauG

Indlæg af HauG »

eller....

kooom nu, FC
og vis os hvad i kan
så kææmp for os
og kæmp for midtjylland

YahooSeeker [Bot]

:) Slap da af.. Det var en jeg fandt på mens jeg sad her ved computeren:) Ved det godt..

FULD gas mod de Muggrønne:)

HauG

Indlæg af HauG »

skide god ide....

jeg boede i london og var ude og se en del arsenal kampe... de har også en masse chants til hver spiller. det lyder skide godt....

er helt vild med sangen til:

viera woah oh oh
viera woah oh oh
comes for senegal
he plays for arsenal

hvis i kender melodien kunne vi synge:

traore woah oh oh
traore woah oh oh
han kom fra FCK
dem ved han vi kan slå

syntes selv den er god...... men jeg er ikke god til at sætte gang i sange på stadion... men hvis andre kunne......

YahooSeeker [Bot]

Jeg er capo og derfor en af dem som sætter dem igang, men må indrømme kender ikke melodien såee.. :-/

/Damsgaard

YahooSeeker [Bot]

men alle disse forslag er det noget der bliver gjort noget ved eller bliver de bare glemt.. For det hjælper jo ikke så meget hvis folk sidder hjemme og digter også skriver det på graven, hvis det ikke bliver gemt noget steder eller noget..

Thomas Lund

Indlæg af Thomas Lund »

En Gunners sang! Jeg kender den og den kan vel bruges. Arsenal har alligevel heller ikke noget at bruge den til når han er røget til Juventus.

Melodien er vist
"vi haar det åååh
Såå dejligt åååh.

Lund

Besvar