mousebreaker skrev: ↑7. sep 2019, 08:31
THenry skrev: ↑6. sep 2019, 20:11
Lupus1999 skrev: ↑2. sep 2019, 23:36
Du har selvfølgelig en pointe lige så meget som jeg har.
Jeg tror på, at han spiller et over middel efterår, og at vi køber ham fri med et potentielt mesterskab og CL kval for øje.
Jeg synes det er interessant, at man med lejeaftalen har elimineret Brøndby, FCN og alle øvrige klubber fra at hente ham i denne sæson. Det er enten Brentford eller os, og hvis han falder til på Heden og Brentfords nuværende spillere på hans position holder det forventede niveau og undgår skader, så kan jeg egentlig også godt se, at vi kan få glæde af ham i mere end de 4 måneder. Det ligner en prøveperiode i første omgang, og så må vi se, hvor den lander. Hvis han tager tilbage til Brentford om 4 måneder, så har vi i det mindste købt os selv mere tid til at hente en god erstatning for Wikheim til vinter i stedet for at lave et panikkøb i slutningen af vinduet.
Jeg synes som tidligere nævnt at han kan give noget til holdet, og tror at han starter på venstrekanten allerede mod Lyngby. Det mest interessant er, at han nok kommer til at trække mere ind i banen, end vi har været vant til at se med Wikheim og Mabil. Tiden må vise, om det bliver godt eller skidt for vores spil, men får vi brug for ægte kantspillere, så har vi både Anderson og Isaksen.
Det jeg er mest spændt på er hvad Marcondes og Evander kan gøre sammen mod et forsvar, hvis de er i stand til at opbygge de nødvendige relationer. Bliver spændende at følge
Helt sikkert. Marcondes er en anden type end Wikheim, så det bliver spændende at se, hvordan han spiller en kant. EM vil være bedst på en 10’er position i vores system, så Evander har da i den grad fået en legekammerat. Jeg har lige genset programmet om Marcondes’ skifte til Brentford, hvor de fremhæver hans ro og evner på bolden under pres samt evner som “dåseåbner”, da mange hold pakker sig mod Brentford. Vi har også set mange hold stå lavt mod os, så hans evner på den sidste 1/3 del af banen, tror jeg vi kan drage fordel af.
Derudover ser jeg ham mere som målscorer end Wikheim, der simpelthen havde for lavt output. Mabil er mere en assistspiller, så synes efterhånden det var (for) overladt til Evander og Kaba at lave målene. Også taget i betragtning af, at vi har tabt stor styrke på dødbolde med afgang af (Kian, Polle og Paul), bænkning af MDH og (Nico efter formationsskift). Vores xG på dødbolde er faldet markant, men det er prisen for at få mere bold ind i holdet og blive farligere i åbent spil.
Wikheim var fantastisk i omstillingsspillet med sin fart og drive med bolden, så der mister vi noget, men overall ser jeg ikke Marcondes som en dårligere spiller end Wikheim. Jeg tror også han arbejder mere for holdet end Gustav, der ikke er nogen stor arbejdshest og ofte virkede doven på banen. Jeg håber også EM kan hjælpe holdet som server på dødbolde. Der kunne vi godt bruge en flødefod som erstatning for flødefoden