Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af 974 »

Nogle siger at Kadlec endte med at koste under 10 millioner kroner...

Tipsbladet siger her 13,5 millioner

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... lav-kadlec

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Hvis Kadlec selv melder ud som det godt kunne se ud til, (ud fra tipsbladets udmelding) at han gerne vil hjem og tiden nu virker rigtig, så skal han da også bare afsted for så får vi da ikke mere ud af ham.

Nu er det op til dem at blive enig, siger Vaclav Kadlec og understreger, at han gerne vil hjem til Sparta Prag.

- Jeg har bestemt tænkt på muligheden, og det er fristende. Jeg føler, at dette kunne være det rigtige tidspunkt.

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... forhandler

Det samme med Pusic, hvis han ikke vil være her mere (forstår ham godt), så skal han da også bare videre.

Jeg syntes bare det skriger til himmelen, at der måske ikke er den fornødne tiltro til klubben? træneren? som der burde være siden flere af vores topspillere, for det første ikke leverer og igennem en periode er faldet i niveau og for det andet at flere gerne vil væk.

At rygterne så går på en Kenneth Zohore, ind istedet det er jo så tæt på en grinagtig parodi at man skulle tro ledelsen prøver at køre en aprilsnar med os.

Det er hovedrystende, det der foregår.

Fodboldfan

Indlæg af Fodboldfan »

Ud fra hvad transfermarkt fortæller (selvfølgelig med et gran salt) så er Prags dyreste spillerindkøb på ca. 1 mio euro. Hvis de har budt 3 gange så meget så ender vi vel på en 3 mio euro ca. Det er en fortjeneste på 8 mdr. på 1 - 1½ mio euro på 8 mdr. Det er jo ganske fint pengemæssigt.

Hvad gør et evt. salg så for vores trup? Tjo, hvis Pusic også ryger for 5 mio kr, så ser det lidt tyndt ud i toppen. Vi har Paul som er blevet bedre i det seneste år, men ikke er god nok til at bære en hel sæson endnu. Der er simpelthen ikke mål nok i ham. Så skal der helt bestemt en angriber ind, men et salg kunne måske også frigøre transfermidler til en forsvarsspiller? Hvis vi siger at alle transfermidler ind (ca. 25 mio), går ud igen, så har vi jo 12½ mio til en angriber og 12½ mio til en forsvarsspiller.

Men omvendt har vi også set at Sisto-pengene er blevet brugt til at lukke hullet i pengekassen. Vi har vel ikke set noget for de penge overhovedet, har vi? VdV var vel dækket hovedsageligt af sponsorer? Så det kan være at medie-spinnet fra Steinlein bliver: "Vi satser på talenterne!" (også kendt som "Vi har ingen penge!")

Men jeg tror dog at salg af både Pusic og Kadlec, vil betyde som minimum en angriber ind. Jeg er desværre bange for at vi ikke får en forsvarsspiller. Jeg tror man synes at Banggaard/Halsti/Rømer løsningen er "fin nok".

Sahl

Indlæg af Sahl »

FCM2000 skrev:
Sahl skrev:
Steffen am skrev:Hold da op, så er der sku europæisk gruppespil til Sparta Prag
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ord-kadlec

Hvis vi til gengæld kan tjene 15 millioner på at have Kadlec et halvt år og så beholde Pusic er det måske ikke helt skeløjet?
Jeg vil hellere vi beholder ham. Hvis vi får gang i ham og hele holdet bliver det ikke bare 15 mil overskud.. Synes det virker tosset, men hvem ved måske er det Sisto beløb (ellers er det ikke, at smadre transferrekord) men hvem kan vi få af samme kvalitet?
Gav FCM ikke 15 mill kr. for ham ?

Kan se noget i det hvis han sælges for 3 mill euro plus 10 pct vidersalgklaus.

Salg af Pusic og Kadlec bør mindst give 20 mill kr.

køb af f.eks. Bubacarr Sanneh Horsens, Jeppe Andersen Esbjerg og en klasseangriber + evt leje af en ekstra angriber ?
Jo det var omkring 15mil, så hvis vi slipper ham for 30 efter så kort tid lyder det måske fint, men jeg synes det er skidt og jeg tror ikke på det er de beløb vi taler i. Tænk sig hvis vi blot for 20 for ham eller lignende.

5 mil for Pusic, så er det bedre, at beholde ham hvis du spørger mig. Det er altså 2 klasse angribere i mine øjne, vel mærke at de bliver brugt rigtigt. Jeg tror ikke på vi får meget andet end selvom vi sælger dem, udover en Zohore som Steinlein sikkert vil sige "han er klasse og nu er vi 5% bedre" eller lignende.

Jeg tror det var bedre, at skifte på træner posten og beholde det hold vi har, for de har potentiale nok til at være top/subtop hold og det er helt acceptabelt hvis man tænker over de talenter vi har med på kortet.

Jeg så også gerne vi hentede Sanneh men ikke hvis han er for dyr.

4096

Indlæg af 4096 »

mnm123 skrev:En kilde har til middag fortalt at hvis et salg af Pusic lykkes, kan et lejemål af Kenneth Zohore fra Cardiff komme på tale for resten af sæsonen, en spændende spiler som har mange kvaliteter som tror vil passe godt ind med VDV.
Zohore ind i stedet for Pusic ville vel nærmest være et ligeså dårligt direkte bytte som Boring for Sisto.. :shock:

Jeg bliver voldsomt skuffet hvis dette ender med at blive tilfældet, og da især hvis også Kadlec er på vej hjem...

Brandudsalg, eller økonomisk rettidig omhu?? :?:

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Med et døgn tilbage af vinduet så får Steinlein da travlt. Altså hvis Sparta Prag tilbyder FCM noget der sprænger deres transfer rekord med 3x

Så må det da være en ordentlig luns og så siger jeg: sælg for pokker!

Kadlec har slet ikke indfriet forventningerne. Jeg har dog stadig store håb for ham da han ser ud til se spillet helt rigtigt. Problemet er at vi skal nye folk ind fra rette hylde.

Kan godt forstå at Kadlec gerne vil tilbage til Sparta Prag. De vil bruge ham på top, ikke på kant, og det kan fandme heller ikke være morsomt at spille for FCM med den gang lortebold vi spiller
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

henker

Indlæg af henker »

FCM købte ham og bruger ham kun 1 år og sælger bagefter!?!?! Det skriger virkelig noget galt i intern!!

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

Det er vel bare business, Kadlec er på ingen måde uundværlig.

Bevares han er en god spiller, jeg vil gerne beholde ham, men kan vi tjene næsten 10 mio på ham så vil jeg også være fristet da jeg ikke er helt overbevist om han bliver mere end lige ved og næsten.
Med VdV er det dog vigtigt at finde en angriber der laver de rigtige løb, her har Kadlec set spændende ud.. Men mon ikke vi kan finde en der kan det samme til billigere penge ? Men ikke Zohore!!

Jeg kan dog godt være bekymret for offensiven;
Ud med Sisto, Royer, Mabil, Kadlec og Urena..
Hmm hvad skal der ske?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg kan se på transfermarkt at Spartas største indkøb var 935,000£ - afhængig af kurs på tidspunktet ca 9-11 millioner. Sparta melder selv ud at de har tilbud et beløb der er 3 gange så højt som deres tidligere transfer rekord - så mon ikke de har budt i omegnen af 25 mio-30mio.

Hvis de informationer jeg kunne finde på transfermarkt er rigtige, så er det vildt at tænke på at at vi har købt Borring for 20 mio engang, og Sparta Prag som jeg mener må ses som en væsentlig større klub, aldrig har brugt over det halve :o.

Deres trup er også værdisat til det dobbelte af vores FØR vi solgte Sisto
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Får vi 25 mio+ for Kadlec så mener jeg helt klart et salg er meget fornuftigt. Det kræver dog at vi har en angriber til start 11'eren på vej ind

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Hvis Sparta Prag har tilbudt 25 millioner for Kadlec, så er det bare at skyde ham afsted, uagtet hvad der er på vej ind. Selvom jeg ser et middelstort lys i Kadlec, må vi erkende, at han på ingen måde har brændt Superligaen af. Derudover er han 24 og altså ikke et talent længere. Jeg tvivler derfor også på, at vi nogensinde får et større bud. Hvis vi så kan sælge ham med en fortjeneste på 10 millioner, synes jeg egentlig bare, at det er pisse god forretning.

Hvis vi kan få en ny kvalitetsangriber ind, synes jeg også stadig det er forsvarligt at sælge Pusic, hvis vi kan få +5 mio for ham. Ender vi dog med at sælge både Kadlec og Pusic uden at få noget ind, synes jeg dog, at det er skandaløst og komplet uambitiøst.

En låneaftale med Zohore, ser jeg heller ikke som en særlig god løsning. Kommer det til det, ser jeg hellere, at man giver Døhr og Thomsen chancen.

Optimalt set sker der følgende: Kadlec og Pusic sælges for 25-30 millioner og vi henter en kvalitetsangriber på +21 år

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Faktisk mangler vi kvalitet i bagkæden, midten og på toppen. Men salg af Kadlec og Pusic må da åbne op for dette....?

Hvis vi ikke får en god angriber til gengæld samt en kvalitetsmand i forsvaret, kan slutspil blive utopi. Få nu signet med Budorov!! Vi mangler rutine i bagkæden!

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

SorteUlve skrev:Hvis Sparta Prag har tilbudt 25 millioner for Kadlec, så er det bare at skyde ham afsted, uagtet hvad der er på vej ind. Selvom jeg ser et middelstort lys i Kadlec, må vi erkende, at han på ingen måde har brændt Superligaen af. Derudover er han 24 og altså ikke et talent længere. Jeg tvivler derfor også på, at vi nogensinde får et større bud. Hvis vi så kan sælge ham med en fortjeneste på 10 millioner, synes jeg egentlig bare, at det er pisse god forretning.

Hvis vi kan få en ny kvalitetsangriber ind, synes jeg også stadig det er forsvarligt at sælge Pusic, hvis vi kan få +5 mio for ham. Ender vi dog med at sælge både Kadlec og Pusic uden at få noget ind, synes jeg dog, at det er skandaløst og komplet uambitiøst.

En låneaftale med Zohore, ser jeg heller ikke som en særlig god løsning. Kommer det til det, ser jeg hellere, at man giver Døhr og Thomsen chancen.

Optimalt set sker der følgende: Kadlec og Pusic sælges for 25-30 millioner og vi henter en kvalitetsangriber på +21 år
Jeg vil sige, at får vi det beløb du nævner bør FCM købe en klassespiller til hver kæde og evt. leje yderlig en angriber som en evt. Zohore, som måske netop har den hurtighed som Pusic mangler og fysisk også.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Andreas Bjelland, Jeppe Andersen og Brock Madsen, så er jeg super tilfreds.

Altså hvis vi sælger Kadlec!

Sahl

Indlæg af Sahl »

Lupus1999 skrev:Andreas Bjelland, Jeppe Andersen og Brock Madsen, så er jeg super tilfreds.

Altså hvis vi sælger Kadlec!
Det tror jeg er urealistisk. Jeg tror faktisk ikke man får andet ind end Zohore.

Låst