Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Steffen am »

AltidFCM skrev:
13. jul 2018, 12:32
Et lille signal ang. Drexler-sagaen..

DREXLER 10 er nu tilføjet i shoppen under spillertryk. :)

... Jeg tror nu stadigvæk, han skifter :/
Spørgsmålet er om vi skal til at være lidt mere specifikke.
Nogensinde, nu, slut august eller hvornår tænkes der?

Gætter på du mener dette vindue.
Jeg tror ikke på at han skifter nu, men vil ikke udelukke han skifter d. 31. august.

Vi skal sku have Duelund og Drexler med til kampen mod Celtic i CL Q3

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

Steffen am skrev:
13. jul 2018, 12:39
AltidFCM skrev:

Jeg tror ikke på at han skifter nu, men vil ikke udelukke han skifter d. 31. august.

Det er kun hvis Astana taber i næste uge at vi kan måde Celtic i Q3 :D
Men vi tager dem da bare i Q4

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Steffen am skrev:
13. jul 2018, 12:39
AltidFCM skrev:

Ang. det med spillertryk er det jo bare sagt med et lille glimt i øjet, da alle nyindkøb naturligvis er blevet tilføjet nu. ;)

Det andet er min personlige mening. I og med der har været snak i medierne om, at han skifter allerede inden sin første FCM-kamp, menes der selvfølgelig, at han skifter NU - som i samme vindue.

THenry

Indlæg af THenry »

bobthebuilder_dk skrev:
13. jul 2018, 09:31
Troværdige Søren Sorgenfri skriver idag på twitter at Anderlecht har trukket følehornene til sig, efter endnu et afvist bud (5,5 mill.euro) på Sanneh!

Lækkert! ;-)

Efter mine beregninger er det da også kun en værdigforøgelse, på et halvt år på 2750% :shock:
Det er da alt for lidt! :lol:
Det man også skal huske ift. Sanneh er, at Horsens har en (formentlig pænt stor) videresalgsklausul på Buba, så vi har en interesse i, at han hjælper os i europæisk gruppespil, og dermed tjener mere end, hvad et salg på Buba til Anderlecht kan indbringe os pt.

Jeg vil ikke blive overrasket, hvis Horsens skal have måske 20 % af et salg, og hvis vi sælger til f.eks. 42 mio DDK (svarende til ca. 5,5 mio euro), så ryger de 8,4 mio. DKK til ACH i det regneeksempel (ved en beregning på 25% i videresalg, så skal ACH have 10,5 DKK ved et salg på 5,5 mio euro, og dermed vil vores profit være på 31,5 mio DKK), og dermed vil vores egen fortjeneste ikke blive meget mere, end hvad vi tjente på AP, selvom Buba rent sportsligt er langt vigtigere for holdet (og sportslig succes i næste sæson) end Andreas. Derfor kan vi lige så godt beholde ham lidt endnu (og genere indtægter på gode sportslige præstationer via TV-penge, bonusser fra europæisk gruppespil og flere tilskuere på stadion m.v.) eller først sælge ham, når beløbet bliver langt større (hvilket jo alligevel ofte hænger sammen med stor sportslig succes og f.eks. deltagelse i europæisk gruppespil), så vores egen fortjeneste på et stort salg af Buba bliver noget højere end det formentlig ville blive ved accept af et tilbud på de 5,5 mio euro.

Vi ved jo også selv fra Sørloth-casen, at pengene kan blive enorme, hvis engelske klubber pludselig melder sig på banen, hvis Buba f.eks. brænder igennem på den europæiske scene, og dermed beviser, at han også kan begå sig på det niveau.

THenry

Indlæg af THenry »

Lige lidt tanker om vores kommende transferaktivitet efter, at Thorup i dag i HF vurderer, at "en trup på 24-26 spillere, plus to målmænd, vil være det optimale trupantal". Jeg undrer mig lidt over, at han nævner 2 målmand, da vi altid plejer at have 2 konkurrencedygtige keeper samt et ungt talent i truppen, så derfor forventer jeg egentlig, at vi stadigvæk har Ottesen, når vinduet lukker sammen med 2 etablerede, og dermed kører med 3 målmænd i 1. holdstruppen.

Jeg forventer ikke yderligere indkommende transfer under forudsætning af, at vi fastholder den nuværende trup (eller der dukker noget voldsom spændende op i slutningen af vinduet, som Steinlein ikke troede var muligt :D ), der jf. FCM.DK ser sådan ud:

MÅLMAND
Jesper Hansen
Bill Hamid
Oliver Ottesen

FORSVAR
Rasmus Nicolaisen
Kristian Riis
Marc Dal Hende
Alexander Munksgaard
Zsolt Korcsmár
Bubacarr Sanneh
Joel Andersson
Oliver Olsen
Kian Hansen
Erik Sviatchenko
Mads Døhr Thychosen

MIDTBANE
Kaan Kairinen
Janus Drachmann
Simon Kroon
Gustav Wikheim
Bozhidar Kraev
Frederik Brandhof
Frank Onyeka
Jakob Poulsen
Ayo Simon Okosun
Dominick Drexler
Jens-Lys Cajuste
Nicolas Madsen
Rilwan Hassan
Tim Sparv
Mikkel Duelund
Awer Mabil

ANGRIBER
Artem Dovbyk
Mayron George
Paul Onuachu

Altså 30 markspillere og 3 målmænd = 33 mand, så hvis vi skal ned på en trup på mellem 26-28 spillere, så skal der i hvert fald 5 spillere ud via enten lejemål eller direkte salg. Når man ser den nuværende trupsammensætning er det primært på midtbanen, at vi har voldsomt mange spillere, og hvor der må forventes en vis afgang.

Jeg er rimelig sikker på, at Kaan ryger på et lejemål, så han kan få tiltrængt spilletid. Han står ikke til mange minutter pt. med indkøb af bl.a. Okosun, men han bør stadigvæk være en spiller, som vi ikke ønsker at sælge, da han har et stort potentiale. Jeg håber lidt, at vi kan sende ham til Vendsyssel. De har en smal trup, og vi har et godt samarbejde med dem jf. succesfulde lejemål sidste sæson med Riis og Andersson.

Jeg kan heller ikke se Brandhof få mange minutter, selvom han kan spille en del forskellige positioner, og derfor virker et nyt lejeophold mest oplagt for ham.

Riis er en anden spiller, der kunne være kandidat til et lejeophold, men han er skadet så vidt jeg ved efter, at han fik foretaget en operation, så jeg er usikker på, hvornår han kan spille igen, og det kan unægteligt blive svært at leje en mand ud, hvis han forventes ikke at kunne spille i et stykke tid, så derfor er det muligt, at han ender med at blive hos os.

Jeg forventer fortsat, at Duelund er på salgsrampen, og bliver skudt af i dette vindue. Dog kan et salg af Drexler til Bundesligaen (hvis det sker) måske betyde, at Due bliver et halvt eller helt år mere hos os, men som udgangspunkt hælder jeg til et salg i dette vindue.

Vi har et hav af offensive midtbanespillere, så nogle af dem skal væk (igen kan usikkerheden omkring Drexler være en joker her), men jeg kan se, at Kroon har kontraktudløb i december 2020, så tænker at han er en klar kandidat til at blive skibbet videre, da han ikke har vist noget for os (og heller ikke var den store succes i Sønderjyske i foråret). Baseret på de seneste træningskampe ser det også ud til, at der er en del spillere foran ham, herunder Mabil. Han har i øvrigt selv udtalt, at han helst ikke vil udlejes, og foretrækker et direkte salg.

Den sidste jeg er usikker på er Awer Mabil, der har udtalt, at han gerne vil kæmpe om pladsen her i optakten, men også gerne vil have spilletid. Hans situation minder en del om den Kroon er i. Derudover har han kontrakt i sommeren 2020, så vi skal snart finde ud af, om det er en spiller, som vi satser på, eller om han skal skibbes videre for at få lidt mønter i kassen. Det er dog et dårligt tegn for Mabil (og Kroon for den sags skyld), at han ikke er med i den 20-mandstrup, der er udtaget til dagens kamp, selvom både Drexler og Rilwan er ude med skader. Mabil kunne sagtens være en kandidat til at blive solgt i slutningen af vinduet ligesom Kroon, som jeg ser det.

Konklusion:

Ud af de 30 markspillere føler jeg mig rimelig sikker på, at Brandhof og Kaan ryger ud, og så er vi 28 spillere.

Et salg af Due vil bringe det ned på 27 mand, og så tror jeg som minimum, at enten Kroon og Mabil ryger videre (de kæmper også om den samme plads) og det er meget muligt, at de begge kan blive sendt videre i systemet (igen under forudsætning, at vi beholder den nuværende trup, herunder Drexler) i slutningen af vinduet, når vores skæbne i europæisk bold er afklaret. Riis' nuværende skadessituation er en ubekendt faktor i dette regnestykke, og jeg hælder derfor umiddelbart til, at han bliver hos os.

Dermed vil vi komme ned på 25-26 markspillere (samt 3 målmand) med de ovennævnte afgange, heraf en række unge talenter som Ottesen, Olsen, Madsen og Cajuste, der ved at de er med i truppen på yderste mandat, og har det fint nok med, at de primært kommer til at spille på reserveholdet.

Det vil stadigvæk give en voldsomt kompetent trup, der er gearet til at spille med i både europa, superligaen og pokalen, og dermed også sagt. Det kan derfor blive et alvorligt problem rent trupmæssigt, hvis vi kikser vores europæisk målsætning i år. Hvis vi kikser i Europa, så tror jeg også det kan betyde endnu flere udlejninger og afgange end det, der er lagt op til pt, således vi får en endnu smallere trup end det, som jeg skitsere her.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

hvem har lavet de stærkeste transfer af hhv. FCM, FCK og Bif ?

1. FCK
2. BIF
3. FCM

P.t. Man kan sige meget, men med "kun" et indkøb fra den høje hylde "Drexler", så er FCM kommet klart dårligere ud end FCK og Brøndby.

Dark horse hos FCM er Okosun og Andersson, "kan" de steppe et trin op, bliver de en gevinst, men de unge, der er vendt tilbage fra lejeophold, jamen ud fra dagens trup mod AGF, så må man konkludere, at ikke en eneste af dem optræder i 20 mandstruppen og at de ikke har slået til i sommerens opstart.

At FCM henter nogle og udlejer dem til andre, jamen det kan FCM holdet ikke bruge til noget.

Der kan selvfølgelig ske mere, Brøndby har meldt ud at der sker mere for dem.

Men FCK er kommet meget stærkt igennem vinduet indtil videre og Brøndby som nr. 2., dog er jeg lidt spændt på at se deres nye målmand, for han har noget at leve op til.

Umiddelbart ser det lige nu ud til, at FCM bliver budt op til dans i den kommende sæson af netop FCK og Brøndby.

Jeg savner stadig et indkøb på en spiller der kan byde J. Poulsen op til dans, bliver Poulsen skadet, så kan jeg ikke se nogen i truppen der kan overtage hans erfaring og spilstyrende evner, altså på hans niveau.

Højre back pladsen ja den ser tynd ud, men overtager Andersson den plads ?

Matjavsen

Indlæg af Matjavsen »

FCM2000 skrev:
14. jul 2018, 12:31

1. FCK
2. BIF
3. FCM

P.t. Man kan sige meget, men med "kun" et indkøb fra den høje hylde "Drexler", så er FCM kommet klart dårligere ud end FCK og Brøndby.

Dark horse hos FCM er Okosun og Andersson, "kan" de steppe et trin op, bliver de en gevinst, men de unge, der er vendt tilbage fra lejeophold, jamen ud fra dagens trup mod AGF, så må man konkludere, at ikke en eneste af dem optræder i 20 mandstruppen og at de ikke har slået til i sommerens opstart.

At FCM henter nogle og udlejer dem til andre, jamen det kan FCM holdet ikke bruge til noget.

Men FCK er kommet meget stærkt igennem vinduet indtil videre og Brøndby som nr. 2., dog er jeg lidt spændt på at se deres nye målmand, for han har noget at leve op til.

Umiddelbart ser det lige nu ud til, at FCM bliver budt op til dans i den kommende sæson af netop FCK og Brøndby.

Jeg savner stadig et indkøb på en spiller der kan byde J. Poulsen op til dans, bliver Poulsen skadet, så kan jeg ikke se nogen i truppen der kan overtage hans erfaring og spilstyrende evner, altså på hans niveau.

Never change a winning team ;)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
14. jul 2018, 11:37
Lige lidt tanker om vores kommende transferaktivitet efter, at Thorup i dag i HF vurderer, at "en trup på 24-26 spillere, plus to målmænd, vil være det optimale trupantal". Jeg undrer mig lidt over, at han nævner 2 målmand, da vi altid plejer at have 2 konkurrencedygtige keeper samt et ungt talent i truppen, så derfor forventer jeg egentlig, at vi stadigvæk har Ottesen, når vinduet lukker sammen med 2 etablerede, og dermed kører med 3 målmænd i 1. holdstruppen.

Jeg forventer ikke yderligere indkommende transfer under forudsætning af, at vi fastholder den nuværende trup (eller der dukker noget voldsom spændende op i slutningen af vinduet, som Steinlein ikke troede var muligt :D ), der jf. FCM.DK ser sådan ud:

Altså 30 markspillere og 3 målmænd = 33 mand, så hvis vi skal ned på en trup på mellem 26-28 spillere, så skal der i hvert fald 5 spillere ud via enten lejemål eller direkte salg. Når man ser den nuværende trupsammensætning er det primært på midtbanen, at vi har voldsomt mange spillere, og hvor der må forventes en vis afgang.
Lyder mærkeligt med 2 målmænd. Kan Thorup have fortalt sig eller citeret forkert? FCM har da alle dage haft 3 keepere, og har svært ved at forestille mig at vi ville skrue ned til 2, med forhåbentlig 50+ kampe i sæsonen. Og i så fald, hvem skulle vi af med? Jeg tror Ottesen bliver god.

Det er da i øvrigt også nærmest oldnordisk af FCM.dk stadig at liste dem i forhold til en 4-4-2 eller 4-5-1 opstilling. Ja eller 5-3-1 hvis det skal give en lille smule mening i forhold til hvordan vi spiller. Hvis jeg skulle skrive det i forhold til faktisk 3-4-3 (og husker Baidoo og Tue) ser det sådan her ud.

MÅLMAND
Jesper Hansen
Bill Hamid
Oliver Ottesen

FORSVAR
Zsolt Korcsmár
Bubacarr Sanneh
Kian Hansen
Erik Sviatchenko
Rasmus Nicolaisen
Kristian Riis
(Oliver Olsen)

WINGBACKS
Alexander Munksgaard
Mads Døhr Thychosen
Marc Dal Hende
Joel Andersson

CENTRAL MIDTBANE
Jakob Poulsen
Tim Sparv
Ayo Simon Okosun
Janus Drachmann
Frank Onyeka
Kaan Kairinen
Jens-Lys Cajuste
Frederik Brandhof
(Nicolas Madsen)

FORRESTE KÆDE
Paul Onuachu
Artem Dovbyk
Gustav Wikheim
Rilwan Hassan
Mikkel Duelund
Mayron George
Bozhidar Kraev
Dominick Drexler
Simon Kroon
Awer Mabil
Michael Baidoo
(Christian Tue)

35 mand i alt, heraf 32 markspillere. Hvis vi så regner Oliver Olsen, Nicolas Madsen og Tue som u19 spillere, som de jo er, er vi på 29 markspillere.
Brandhof er min næste favorit til at blive lejet ud. Så er vi på 28.

Kaan Kairinen tror jeg ikke på bliver udlejet. Efter det mislykkede ophold i Skive, har Thorup sagt at han gerne vil beholde ham tæt på så han kan hjælpe ham osv. Apropro at vurdere hver enkelt spiller hvad der giver. Tror ikke udleje er det der giver mest mening for ham.

Vil til gengæld godt gå med til at i hvert fald enten Kroon eller Mabil bliver udlejet eller solgt, så er vi på 27,
og så kan vi måske leje Baidoo ud, og så giver det 26 markspillere og Thorup er glad?

Riis kunne selvfølgelig være i spil også, men ligesom dig ser jeg det ikke. Med Erik, Kian, Zsolt og Nicolaisens skadehistorik tror jeg ikke vi skal under 6 naturlige startere til de 3 pladser. Og når man kigger på oversigten, virker det også til at det er offensive spillere der er flest af.

Men under mig over hvis den europæiske skæbne ikke bliver nævnt. Jeg tror f.eks. Duelund bliver solgt hvis det ikke hedder Europa. Så er vi måske på 25?

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

FCM2000 skrev:

1. FCK
2. BIF
3. FCM

Dit spørgsmål avler modspørgsmål
Hvem har sagt farvel til flest profiler?

Stop med at jamre.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
14. jul 2018, 14:31
FCM2000 skrev:

1. FCK
2. BIF
3. FCM

Dit spørgsmål avler modspørgsmål
Hvem har sagt farvel til flest profiler?

Stop med at jamre.
??????

fakta er at de spillere FCK har hentet er klassespillere, en del af Brøndby det samme.

Men du tåler ikke melodien :shock:

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ved godt at det ikke er meget at bedømme ham på og ud fra, men Brandhof var virkelig god i træningskampen mod Hobro. Jeg tror på ham på sigt og tror han bliver Fcm spiller som får plads på vores førstehold, om det så bliver fra denne sæson eller fra forårs sæsonens start. Han bliver rigtig god og det er helt sikkert.

THenry

Indlæg af THenry »

@Steffen

Jeg har citeret korrekt fra artiklen ift. de 2 målmænd. Det var det også det, der undrede mig mest i artiklen. Enten er det en fejl fra journalistens side eller en fejl fra JTs side. Jeg skal ikke kunne sige det, men det virker underligt. Jeg tror derfor ikke, at man skal ligge så meget i den del ift målmændene.

Det nævnes i artiklen, at Europa får indflydelse på truppen, og den underliggende præmis, som jeg læser artiklen er, at vi har sat en trup sammen, der skal spille i Europa i efteråret. Der nævnes intet i artiklen om plan B, hvis vi misser Europa og konsekvensen heraf for trupsammensætningen.

Det er en interessant kommentar ift. Kaan. Problemet er vel bare, at han ikke kommer til at spille meget for os (og var det ikke ham selv der gerne ville udlejes, da han røg til Skive, så han kunne få førsteholdskampe?), så i det tilfælde må man vurdere, at det er bedre for hans udvikling at spille reserveholdskampe (og være i vores eget træningsmiljø) i stedet for førsteholdet for en lavererangerende klub?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
14. jul 2018, 16:29
@Steffen

Jeg har citeret korrekt fra artiklen ift. de 2 målmænd. Det var det også det, der undrede mig mest i artiklen. Enten er det en fejl fra journalistens side eller en fejl fra JTs side. Jeg skal ikke kunne sige det, men det virker underligt. Jeg tror derfor ikke, at man skal ligge så meget i den del ift målmændene.

Det nævnes i artiklen, at Europa får indflydelse på truppen, og den underliggende præmis, som jeg læser artiklen er, at vi har sat en trup sammen, der skal spille i Europa i efteråret. Der nævnes intet i artiklen om plan B, hvis vi misser Europa og konsekvensen heraf for trupsammensætningen.

Det er en interessant kommentar ift. Kaan. Problemet er vel bare, at han ikke kommer til at spille meget for os (og var det ikke ham selv der gerne ville udlejes, da han røg til Skive, så han kunne få førsteholdskampe?), så i det tilfælde må man vurdere, at det er bedre for hans udvikling at spille reserveholdskampe (og være i vores eget træningsmiljø) i stedet for førsteholdet for en lavererangerende klub?
Tak for det og giver mening.

Nej, ville være en overraskelse hvis Kaan vil få meget tid på A-holdet, men ja, fast spiller på reserveholdet vil give mening og så selvfølgelig den daglige træning.
Ved ikke hvem det var sin ide med udleje til Skive, men gav jo selvfølgelig mening i forhold til spilletid,
men man har som bekendt en holdning til man har en ny, og efter en dårlig oplevelse tror jeg at man vil prøve at have lidt mere kontrol med hans omgivelser, da man stadig tror på ham.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

FCM2000 skrev:
14. jul 2018, 15:18
??????
fakta er at de spillere FCK har hentet er klassespillere, en del af Brøndby det samme.

Du kan simpelthen ikke lade være med at køre i den samme rille. En mønt har mere end een side. Det hele handler ikke kun om køb

Ok, jeg bider på og skal komme med en opsummering af transfervinduet indtil nu

Brøndby:
Af notabiliteter
Afgang:
Rønnøw
Pukki
Halimi
(Kliment)

Indkommende:
Erceg
Kaiser
Schwäbe
(Gammelby)

For mig at se KUNNE Brøndby godt være styrket, men du ved aldrig hvad du får, men du ved hvad du havde

FCK
Af notabiliteter
Afgang:
Pavlovic
Santander
Toutoh
Erik Johansson
(Matic)

Indkommende:
Svensk grækeren
Kenan Kodro
Bjelland
(N'Doye)
(Joronen)

Selvom antallet ud og ind ser nogenlunde ens ud, så finder jeg FCK styrket fordi flere af deres tidligere dyrt indkøbte profiler ikke slog til og de nye lapper de huller de havde. Eks Matic som kostede 2,5 mio euro blev et rendyrket flop. Der er ikke nogen der siger at Kenan Kodro eksempelvis vil præstere bedre og derfor er det relevant at have Matic med på listen - også med det prisskilt han havde da de købte ham.

FCM
Af notabiliteter
Afgang:
(Andreas Poulsen)

Indkommende:
Dominick Drexler
Erik Sviatchenko
(Joel Andersson)

Jeg strammer den når jeg tager Andreas Poulsen med. At han er væk får absolut ingen betydning for vores start opstilling men prisskiltet får ham med i en parantes.
Joel Andersson kommer med fordi han er købt for 10 mio og meget vel kunne være en stor forstærkning på højre back. Om Thorup vil bruge ham der må tiden vise. Hvis Andreas Poulsen skal med på afganglisten så skal Andersson med garanti også være med på indgang. Sviatchenko kan man ikke tale om som forstærkning ifht foråret da han var på leje, men det var stadig en transfer der skulle foretages for at beholde ham i opstillingen - og det var en vigtig og stor signing.

Så du har ret i at FCK og BIF har købt flere ind fra de "høje hylder", men de har også haft en større nød end vi har da de har afgivet flere af deres spillere som enten er købt ind fra samme høje hylde men floppet/skuffet, eller som har været profiler.

Når man så kigger på de spillere vi kunne rate lige under "notabiliteter" så ser vi klart ud til at være foran begge hovedstadsklubber

Sidst men ikke mindst - Vi har på nuværende tidspunkt bevaret en kontinuitet vi nærmest aldrig har set før i FCM. Ingen spillere fra forårets startopstilling er solgt. Alle ved hvor vigtigt det er.

Jeg har virkelig svært ved at se hvorfor du er så fandens pessimistisk. Det er som at se på en lille dreng i en legetøjsbutik der med tårerne væltende ned af kinderne ikke må få alle de nye bamser placeret på en hylde han ikke kan nå uagtet at hans værelse derhjemme er fyldt med de nye bamser han lige har fået til jul

For mig at se så har vi færre spørgsmålstegn end de andre og vi kan med sikkerhed sige at vi på nuværende tidspunkt er styrket. Resten af vinduet kan naturligvis ændre på tingene, men det behøver jo ikke nødvendigvis være til det værre. Måske Muktar og Nørgaard modtager bud de ikke kan sige nej til?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
14. jul 2018, 18:03
FCM2000 skrev:
14. jul 2018, 15:18
??????

Du kan simpelthen ikke lade være med at køre i den samme rille. En mønt har mere end een side. Det hele handler ikke kun om køb

Ok, jeg bider på og skal komme med en opsummering af transfervinduet indtil nu

Brøndby:
Af notabiliteter
Afgang:
Rønnøw
Pukki
Halimi
(Kliment)

Indkommende:
Erceg
Kaiser
Schwäbe
(Gammelby)

For mig at se KUNNE Brøndby godt være styrket, men du ved aldrig hvad du får, men du ved hvad du havde

FCK
Af notabiliteter
Afgang:
Pavlovic
Santander
Toutoh
Erik Johansson
(Matic)

Indkommende:
Svensk grækeren
Kenan Kodro
Bjelland
(N'Doye)
(Joronen)

Selvom antallet ud og ind ser nogenlunde ens ud, så finder jeg FCK styrket fordi flere af deres tidligere dyrt indkøbte profiler ikke slog til og de nye lapper de huller de havde. Eks Matic som kostede 2,5 mio euro blev et rendyrket flop. Der er ikke nogen der siger at Kenan Kodro eksempelvis vil præstere bedre og derfor er det relevant at have Matic med på listen - også med det prisskilt han havde da de købte ham.

FCM
Af notabiliteter
Afgang:
(Andreas Poulsen)

Indkommende:
Dominick Drexler
Erik Sviatchenko
(Joel Andersson)

Jeg strammer den når jeg tager Andreas Poulsen med. At han er væk får absolut ingen betydning for vores start opstilling men prisskiltet får ham med i en parantes.
Joel Andersson kommer med fordi han er købt for 10 mio og meget vel kunne være en stor forstærkning på højre back. Om Thorup vil bruge ham der må tiden vise. Hvis Andreas Poulsen skal med på afganglisten så skal Andersson med garanti også være med på indgang. Sviatchenko kan man ikke tale om som forstærkning ifht foråret da han var på leje, men det var stadig en transfer der skulle foretages for at beholde ham i opstillingen - og det var en vigtig og stor signing.

Så du har ret i at FCK og BIF har købt flere ind fra de "høje hylder", men de har også haft en større nød end vi har da de har afgivet flere af deres spillere som enten er købt ind fra samme høje hylde men floppet/skuffet, eller som har været profiler.

Når man så kigger på de spillere vi kunne rate lige under "notabiliteter" så ser vi klart ud til at være foran begge hovedstadsklubber

Sidst men ikke mindst - Vi har på nuværende tidspunkt bevaret en kontinuitet vi nærmest aldrig har set før i FCM. Ingen spillere fra forårets startopstilling er solgt. Alle ved hvor vigtigt det er.

Jeg har virkelig svært ved at se hvorfor du er så fandens pessimistisk. Det er som at se på en lille dreng i en legetøjsbutik der med tårerne væltende ned af kinderne ikke må få alle de nye bamser placeret på en hylde han ikke kan nå uagtet at hans værelse derhjemme er fyldt med de nye bamser han lige har fået til jul

For mig at se så har vi færre spørgsmålstegn end de andre og vi kan med sikkerhed sige at vi på nuværende tidspunkt er styrket. Resten af vinduet kan naturligvis ændre på tingene, men det behøver jo ikke nødvendigvis være til det værre. Måske Muktar og Nørgaard modtager bud de ikke kan sige nej til?
Men hvad er forskellen, du indrømmer at de har købt flere fra den høje hylde end FCM

"det er jo sådan set også det jeg skriver"

så hvor er den pessimisme ?

Det er en kendsgerning, og sandsynligheden for at FCM bliver budt op til dans i den kommende sæson den er stor.

Det er jo fakta, og har ikke noget med pessimisme at gøre.

Jeg tager udgangspkt. i virkeligheden. og det er at lige nu ser specielt FCK styrket ud i forhold til sidste sæson og Brøndby ser også spændende ud, træneren siger selv at de har en bredere trup nu.

Låst