Side 10 af 11

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 8. jun 2016, 21:25
af Steffen am

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 8. jun 2016, 22:23
af tubbe93
Nissen siger, at det er holdet der er stjerne på u19. Normalt er der 3-4 spillere man vil tro, der kan tage springet til SL. Han mener dog, at der er mange der kan tage springet på dette hold. Derudover nævner han Thycosen og Munksgaard, som to han virkelig tro på kan tage skridtet. Thycosen bliver dog også nævnt som en god ven, men han siger, at han virkelig har evnerne til at tage springet.

I den anden artikel bliver, der lavet statistik på kampene fra foråret (SL + United-kampene). Der scorer Nissen højst med 6,0 for 11 kampe. Efter ham følger Sparv og Paul uden at nævne deres snit.
I bunden ligger bl.a. Sisto og Jakob igen uden at nævne karakterer. Sidst er Rømer, især pga to gange -3 mod United og FCN, begge udekampene.
Derudover fortæller Nissen, at han vil fortsætte med at kæmpe røven ud af bukserne, og målet for næste sæson er at bide sig fast og få mere spilletid. Han bliver spurgt til om det er højre eller venstre back han går efter, og siger, at han er ligeglad med hvilken position.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 8. jun 2016, 23:07
af Ravnen
Sådan :-)

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 11. aug 2016, 16:14
af Chiquizito92
en mindre positiv nyhed fra akademiet fra den informative side dbold.dk, hvor der ofte kommer nogle artikler om nogle af de unge ulve:

https://www.dbold.dk/2016/08/vred-ungdo ... er-skifte/

Hvem er han og nogen der ved hvad han mere specifikt har været utilfreds med evt? Et tab for ungdomsafdelingen eller ej?

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 11. aug 2016, 16:33
af SorteUlve
Chiquizito92 skrev:en mindre positiv nyhed fra akademiet fra den informative side dbold.dk, hvor der ofte kommer nogle artikler om nogle af de unge ulve:

https://www.dbold.dk/2016/08/vred-ungdo ... er-skifte/

Hvem er han og nogen der ved hvad han mere specifikt har været utilfreds med evt? Et tab for ungdomsafdelingen eller ej?
Uden at kende noget til hverken spilleren eller den konkrete situation, tvivler jeg stærkt på, at det er et større tab for FCM. Havde han været god nok, kan jeg da ikke forestille mig andet end at han også havde fået chancen og fået lov til at træne med 1. holdet.
Jeg synes egentlig, at hans udtalelser virker ret forkælede. Han er kun 17 år. Hvis ikke han ændrer sin attitude ender han nok aldrig højere end danmarksserien.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 11. aug 2016, 17:33
af Steffen am
SorteUlve skrev:
Chiquizito92 skrev:en mindre positiv nyhed fra akademiet fra den informative side dbold.dk, hvor der ofte kommer nogle artikler om nogle af de unge ulve:

https://www.dbold.dk/2016/08/vred-ungdo ... er-skifte/

Hvem er han og nogen der ved hvad han mere specifikt har været utilfreds med evt? Et tab for ungdomsafdelingen eller ej?
Uden at kende noget til hverken spilleren eller den konkrete situation, tvivler jeg stærkt på, at det er et større tab for FCM. Havde han været god nok, kan jeg da ikke forestille mig andet end at han også havde fået chancen og fået lov til at træne med 1. holdet.
Jeg synes egentlig, at hans udtalelser virker ret forkælede. Han er kun 17 år. Hvis ikke han ændrer sin attitude ender han nok aldrig højere end danmarksserien.
Tænker lidt det samme, kender ikke den specifikke situation, men synes ikke at have husket navnet fremgår i kampreferater, og giver selvfølgelig mening at han er utilfreds, hvis han ikke har fået spilletid.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 11. aug 2016, 18:37
af Vijen
Kan sagtens forstå, hvorfor at han gerne vil træne med førsteholdet. Men der er altså en grænse for, hvor mange badebilletter der er til førsteholdstræningen. Vi skal jo gerne have et højt niveau i træningen.

Samtidig så må man som ungdomsspiller bare acceptere at der er en naturlig kø til første holdet. Han havde jo nok flere fra 97 årgangen foran sig.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 11. aug 2016, 20:38
af hviid
Lidt mere om ham her, er i øvrigt søn af Kent Lodahl, tidligere salgsdirektør i FCM og solid back i Ikast-tiden.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/talent/f ... resultater
Lyder som en ambitiøs gut, så han har nok følt, at hvis klubben ikke rigtig giver ham chancen, vil han videre i karrieren. Det er vel sådan set fair nok, klart nok at hans udvikling som fodboldspiller betyder mere for ham end klubben.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 2. sep 2016, 15:03
af TrueWolfMidt
Fed video af Rasmus Nicolaisen på Fcm.dk. Glæder mig helt vildt til han bliver helt fit for fight og får debut på 1 holdet. Han har mange af de kompetencer som vores spillere skal have.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 2. sep 2016, 17:04
af THenry
Det lyder som et spændende ungt svensk talent, som vi har lejet i Man City med købsoption.

Fandt lidt om ham på nettet. Han har åbenbart også for år tilbage haft en succesfuld prøvetræning i Chelsea. Han lyder som en spiller med et meget stort talent og potentiale, som vi kan se an frem til nytår. I følge dette link anså City ham som en af de bedste angribere i årgang 98, da de hentede ham i sin tid i MFF:

http://blogbaladi.com/lebanese-swedish- ... ster-city/

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 2. sep 2016, 19:02
af THenry

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 19. sep 2016, 14:56
af Steffen am
Der er lavet holdbillede, det jeg lige så var ikke i super kvalitet, der kommer nok noget senere i bedre opløsning

Synes det er lidt svært at se præcist, nogen der kan be-/afkræfte det er sådan navnene forholder sig?
https://www.youtube.com/watch?v=oWVVtOACGqs

Novak, Kairinen, NK, Onachu, Sparv, Borring, Riis, Nicolaisen, Banggaard, Olsson
Poulsen, Halsti, Kian, David, Wikheim, Larsen, Thycosen, Anderson, Rutikanga, Rømer
VdV, Rilwan, Pusic, Andersen, Dahlin, Raahauge, Duelund, Bruninho, Faour


Nu skal man nok ikke ligge alt for meget i det,
men som jeg lige kan se
er Anderson og Raahauge med, uden at være i førsteholdstruppen på hjemmesiden (og uden kontrakt?).

Thomsen, Hagelskjær (og Aziz og Kirk) er til gengæld ikke med (endnu?)

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 20. sep 2016, 12:40
af Steffen am
Er nok nærmere forstærkninger til akademiet end forstærkninger fra akademiet

Men u14 holdet med en godkendt 7. plads og bl.a. sejr over PSG.
http://www.fcmklubsamarbejdet.dk/?sid=4443


Lidt om turneringen
http://www.fcmklubsamarbejdet.dk/?sid=4439
De 24 hold
http://madridfootballcupboys.com/poules-boys/

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 18. dec 2016, 23:51
af Steffen am
Lidt fortid bringer altid lidt perspektiv på nutiden.

En artikel fra 2012, fra FCM's gamle hjemmeside
u15 holdet slog Manchester City
http://fcm.web03.nrd.dk/index.php?ID=20 ... laes_nyhed

6 spillere fra u15 holdet, der nu har fået en lang senior kontrakt.

Re: Forstærkninger fra Akademiet?

: 11. jun 2017, 15:28
af Steffen am
Ok fornuftig opgradering af FCM's ungdomsarbejde

Fuldtids målmandstræner for u13, u14 og u15
http://www.fcm.dk/nyheder/klubben/fcm-u ... -maalmaend

Ny chefscout for u13, u14 og u15
http://www.fcm.dk/nyheder/klubben/fcm-a ... -ungdommen

Ny elitechef, der kommer til at stå i spidsen for kvalitetssikring af trænerne og træningen af de yngste spillere fra U15 og yngre og dermed den yngste talentudvikling i FC Midtjylland.
http://www.fcm.dk/nyheder/klubben/fc-mi ... -elitechef

Bliver spændende og se om vi kan se resultatet om en 8 års tid.

Også ok bekræftelse af at Benham er ikke er væk om et par år, men er med for den lange tur :)