Januar transfervindue

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

Re: Bare en kvalificeret angriber.

Indlæg af Hausser »

Ravnen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Sådan nogen er bare fandens eftertragtede, og man
> kan jo heller ikke bare købe en spiller og regne
> med 15 kasser om året, der er mange ting der skal
> gå op før sådan noget sker, uanset spillerens
> talenter, se bare Dadu.

Jep og det er jo det der er problemet, der er ingen garantier, næsten ligemeget hvor mange penge man investerer.

> Men jeg synes da vi skal have en enkelt angriber
> mere i truppen, og så sende Kim C. videre og måske
> udleje Baba til en 1 div klub et års tid.

Baba bliver bestemt ikke udlejet til en første divisions klub, det lavere niveau tror jeg på ingen måde vil gavne ham. Skal han udlejes, hvilket jeg ikke tror blir aktuelt, må det skulle være til en klub fra den nedre del i ligaen. Tror dog ikke at han automatisk vil opnå den skarphed som han så desperat mangler.

> Junior. Har før vist han kan score, han er nok dyr
> at hente.

Hmm måske, tror godt han kunne blive aktuel, specielt hvis FCK forstærker sig med endnu en spiller i angrebet til vinter.

> Gilberto. En angriber som kan noget på egen hånd,
> det har vi ikke haft længe. Jeg synes han er en
> spændende spiller, som kan blive endnu bedre.

Han er måske nok en spændende spiller, men er han typen vi mangler? Er vel heller ikke helt så målfarlig som den angriber vi henter gerne skal være.

> Peter Graulund. En målscorertype af den gamle
> skole, god fandenivoldsk type.

For gammel, har siddet på bænken en del i AGF siden Nando er blevet fit og har ikke vist nogen synderlig skarphed i denne sæson. Ikke god nok til startopstillingen.

> Rajko Lekic. Hvis han først fungerer socialt, så
> er han en af de giftigste angribere i landet.

Slog hverken til i Esbjerg eller OB, hvilket ikke lover godt for hans muligheder i FCM, vil højst blive breddespiller og vi mangler altså mere til startopstillingen.

> Bare en enkelt af disse ville være interessant at
> se i FCM. Jeg synes de alle har den grad af
> attitude vi mangler oppe foran, alle vores
> angribere er søde og rare og selvom Frank da kan
> tage nogle gevaldige hovedstødsdueller, så ser vi
> ham sjældent ose af vilje og egiosme. En angriber
> skal være lidt tosset, for at kunne score
> stabilt.

Svaret på dine bønner tror jeg ikke nødvendigvis er nogle af dine emner, men derimod Demba Nyren, han har alle de karakteristika du nævner, man har tidligere villet hente ham og jeg tror at vores trænerne kan tøjle ham. Desuden må han være faldet i værdi siden sit mislykkede ophold i Norge.

Jydepower

Mark Howard, evt til sommer?

Indlæg af Jydepower »

[www.bold.dk]

Jeg ved ikke om han har været oppe at vende her på graven. Men hvad er jeres holdning til at han kom til klubben?

- Han er en rigtig stabil.
- Han er god med fødder og er god med hovedet.
- Han er ikke langsom og har en god placeringsevne
- Han er nok ikke dyr, da klubben nok ønsker at skille sig af med ham, og han vil væk.
- Han ville være en god erstatning, hvis nu at en som Ipsa ikke slår i gennem.

Hvad synes I om det?

Hausser

Re: Mark Howard, evt til sommer?

Indlæg af Hausser »

Howard er da bestemt en udemærket spiller, men som agenten siger, så leder han efter spilletid og spørgsmålet er om han kan finde den i FCM. Tror måske han vil blive tredjevalg i klubben, men vil han være tilfreds med det og hva med Ipsa?

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Hausser Skrev:
> Howard er da bestemt en udemærket spiller, men som
> agenten siger, så leder han efter spilletid og
> spørgsmålet er om han kan finde den i FCM. Tror
> måske han vil blive tredjevalg i klubben, men vil
> han være tilfreds med det og hva med Ipsa?

Ja helt enig, han har intet at gøre her, og skal vi endelig have en forstærkning i centerforsvaret så skal det være en yngre endnu spiller som ikke har noget imod at være 4. valg et par sæsoner.

Martin

Indlæg af Martin »

Hausser Skrev:
> Howard er da bestemt en udemærket spiller, men som
> agenten siger, så leder han efter spilletid og
> spørgsmålet er om han kan finde den i FCM. Tror
> måske han vil blive tredjevalg i klubben, men vil
> han være tilfreds med det og hva med Ipsa?

Ipsa holder han vand ?

Reid sælger vi nok til sommer, så vi kan sikre endnu et års overskud, og så vil han være fin at få ind som erstatning...

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Jeg tvivler meget på at vi sælger Reid til sommer. Jeg synes han er faldet lidt i niveau i efteråret. Så hvis der ikke sker noget med ham i foråret, så beholder vi ham i et ½ - 1/1 år mere.

Hvad angår Ipsa, så kan jeg ikke rigtig blive klog på om han kan blive en gevinst for os i sidste ende. Han har nogle ting som er gode, så som hans kreativitet og at han ikke ligefrem er langsom (dog heller ikke speedyGonzalez') Men han har godt nok også nogle ting som skal arbejdes videre på. Men hvis han ikke når at vise noget udvikling inden sommer, så byder jeg Mark Howard velkommen med åbne arme :)

SchelleBoy

Brian Nielsen?

Indlæg af SchelleBoy »

http://www.bold.dk/nyt/Avis-Vejle-saett ... n-til-salg

Kunne han ikke være en rigtig spændene spiller og se i den sorte trøje ?

Jeg synes han er en rigtig spændene type.. Med gode driblinger og en rigtig god speed..

Hva synes i andre ?

bw152/michael

Re: Brian Nielsen?

Indlæg af bw152/michael »

Jeg håber personligt ikke han skifter til FCM, hans bundniveau er simpelthen alt for lavt til at spille i FCM, han er en af Vejle's allerdårligste når de spiller dårligt, han har i mine øjne haft få gode præstationer for Vejle, mens han til gengæld har haft en del som ikke har været overbevisende..
Brian Nielsen kan ikke bruges, ellers tak..

/Michael Meyhoff

Hausser

Indlæg af Hausser »

Ja det må helt klart blive et nej tak. Han har slet ikke kunnet overføre sit spil fra første division til superligaen og har været decideret ringe i stort set samtlige kampe for Vejle. Han virker slet ikke til at have niveauet til FCM.

Ud over det, så har vi heller ikke behov for flere spillere med skrøbelig psyke og mentale problemer og det ligner det bestemt Brian Nielsen har når han løber rundt på banen. Han har fået et hav af frustrationsadvarsler og jeg syntes han udstråler en meget negativ attitude som vi ikke har behov for at hente til klubben.

Snowlax

Indlæg af Snowlax »

Jeg synes også vi skal holde os væk fra ham. Han minder for meget om Danny. Hvis vi skal have en ny kant, så skal det være en anden type en Danny.

Og ja, så har Brian Nielsen været umåedelig ringe for Vejle i denne sæson. Tror også de har opdaget i Vejle at han ikke er så god som de måske troede og så vil de gerne sælge ham, mens de stadig har chancen for at få lidt penge for manden

Arff

Ken Ilsø

Indlæg af Arff »

Hvad med Ken Ilsø? - han kan spille på alle de offensive pladser, altså både kant, offensiv midtbane, og også helt fremme.

Som jeg ser det, så ville han være en kæmpe gevinst for FCM.

Mon ikke FCM er en af de interesserede klubber?

http://www.bold.dk/nyt/SoenderjyskE-klar-til-Ilsoe-salg

Hausser

Re: Ken Ilsø

Indlæg af Hausser »

Jeg må indrømme jeg var meget skeptisk mht Ilsø da han spillede i første division og SønderjyskE ville have x antal millioner for ham, men syntes han har overbevist i ligaen og vist et niveau som måske er tilstrækkeligt til FCM.

Spørgsmålet er dog, som jeg også tidligere har pointeret, hvor han skal spille hvis man henter en spiller som ham? Han er vel for offensiv til at spille på den centrale midtbane og det vil altså sige at han primært skal bruges i rollen som offensiv midtbane/hængende angriber, med blot én spiller foran sig. Henter man ham, tror jeg derfor også man kan skyde en hvis pind efter yderligere en angriber.

Jeg må dog indrømme at jeg mener FCM godt kunne bruge en yderligere midtbane, en spiller som har højere niveau end fjerdevalget Flinta og som vil acceptere en rolle som udskifter i en periode. Med både Thyge, Salami og Florescu i startopstillingen, så er vi udsatte for skader og niveauet har haft en tendens til at falde markant når vi har skiftet eksempelvis Salami ud mod slutningen af kampene. Ilsø har måske nok et højere niveau end Flinta, men spørgsmålet er om han kan spille midtbane, det er først der jeg mener han bliver rigtig interessant.

Noe

Indlæg af Noe »

Snowlax Skrev:
> Og ja, så har Brian Nielsen været umåedelig ringe
> for Vejle i denne sæson. Tror også de har opdaget
> i Vejle at han ikke er så god som de måske troede

Ørgaard har så vidt jeg husker, tidligere haft snøren ude efter BN. Spørgsmålet er, om man vurderer om han vitterligt er gået i stå i udviklingen, eller VB bare er det forkerte sted at udvikle sig for ham? Jeg har ikke set mere end et par af Vejles kampe i år, og kan ikke vurdere hans øjeblikkelige niveau, men skal han forløse det potentiale han har (haft?), er FCM måske det bedste sted at havne.

Hans temperament er en anden historie, men det kan man vel pille af ham, med stok og gulerod.

The FCM FAN

Indlæg af The FCM FAN »

Jeg har så set en del Sønderjyske kampe i år.

Og min konklusion er at han er bedst på den centrale midtbane, han kan bruges på begge kanter og som angriber. Så jeg synes da bare Midtjylland skal ligge de cirka 5 millioner som han nok kommer til at kost

Køb ham!

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jamen han har vel ikke spillet centralt på midten? Han har mig bekendt spillet som én af to angribere i de fleste kampe, hvor Ilsø har været mere tilbagetrukket..

Besvar