Sig nej til fanregister!
-
GamleHoffmann64
Re: Hooligan register?
Det er en skandale i Næstved, FCK burde dømmes som taber, og samtlige de fjolser der væltede hegnet kan Don Ø så passende sagsøge for tabte indtægter!
Mage til idiotisk opførsel.
Mage til idiotisk opførsel.
-
Vinding
Medvind til Lenes register
http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... &id=511062
Kampen i går kan hurtigt give Lene lidt medvind.
Vinding
Kampen i går kan hurtigt give Lene lidt medvind.
Vinding
-
bonusbent
GamleHoffmann64 Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det er en skandale i Næstved, FCK burde dømmes som
> taber, og samtlige de fjolser der væltede hegnet
> kan Don Ø så passende sagsøge for tabte
> indtægter!
Jeg kan forstå, hvis folk bliver vrede over en flok tåber, som kun ønsker slåskamp. Jeg håber dog, det er ironisk, hvis du mener, at en given klub(her FCK) skal dømmes som taber, fordi nogen "fans" er løbet på banen, har kastet med mønter, tændt romerlys eller andet. Klubberne har jo intet at gøre med disse tåber, som i forvejen er uden for pædagogisk rækkevidde og kun kommer for lave ballade.
> Mage til idiotisk opførsel.
Enig.
> Det er en skandale i Næstved, FCK burde dømmes som
> taber, og samtlige de fjolser der væltede hegnet
> kan Don Ø så passende sagsøge for tabte
> indtægter!
Jeg kan forstå, hvis folk bliver vrede over en flok tåber, som kun ønsker slåskamp. Jeg håber dog, det er ironisk, hvis du mener, at en given klub(her FCK) skal dømmes som taber, fordi nogen "fans" er løbet på banen, har kastet med mønter, tændt romerlys eller andet. Klubberne har jo intet at gøre med disse tåber, som i forvejen er uden for pædagogisk rækkevidde og kun kommer for lave ballade.
> Mage til idiotisk opførsel.
Enig.
-
Lars
Re: Medvind til Lenes register
B.T.s papirudgave nævner også kort Lenes lovforslag på s.8, erfter deres reportage fra balladen i Næstved.
Det er da fint nok at man vil stoppe de voldsmænd som dem i Næstved i går fx. Men der er jo ingen grund til at lave noget der i bedste fald er lovsjusk og åbne op for at en masse helt almindelige mennesker der går til fodbold skal krænkes af retssystemet.
Det kan undre en at Lene ikke har fremført et forslag om en lignende lovgivning imod voldsmænd i nattelivet.
Man tør næsten ikke tænke på hvordan hun ville løse et evt. dræbersnegle problem i hendes egen baghave.
Det er da fint nok at man vil stoppe de voldsmænd som dem i Næstved i går fx. Men der er jo ingen grund til at lave noget der i bedste fald er lovsjusk og åbne op for at en masse helt almindelige mennesker der går til fodbold skal krænkes af retssystemet.
Det kan undre en at Lene ikke har fremført et forslag om en lignende lovgivning imod voldsmænd i nattelivet.
Man tør næsten ikke tænke på hvordan hun ville løse et evt. dræbersnegle problem i hendes egen baghave.
-
Chap
Hooligan-register nu en realitet!
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... ml?forside
Ja det bliver da spændende at se, hvordan det kommer til at fungere :S
Ja det bliver da spændende at se, hvordan det kommer til at fungere :S
-
LOOFT
Re: Hooligan-register nu en realitet!
Har DFF ikke skiftet holdning? var de ikke begejstret for fan-registeret?
-
j3pq3
bonusbent Skrev:
> GamleHoffmann64 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det er en skandale i Næstved, FCK burde dømmes
> som
> > taber, og samtlige de fjolser der væltede
> hegnet
> > kan Don Ø så passende sagsøge for tabte
> > indtægter!
>
> Jeg kan forstå, hvis folk bliver vrede over en
> flok tåber, som kun ønsker slåskamp. Jeg håber
> dog, det er ironisk, hvis du mener, at en given
> klub(her FCK) skal dømmes som taber, fordi nogen
> "fans" er løbet på banen, har kastet med mønter,
> tændt romerlys eller andet. Klubberne har jo intet
> at gøre med disse tåber, som i forvejen er uden
> for pædagogisk rækkevidde og kun kommer for lave
> ballade.
men nu går det altså ud over holdene en gang i mellem hvis en fan laver noget lort. det seneste eksempel er jo den berygtede DK-SV kamp hvor danmark jo blev dømt som tabere pga. dommeren følte det for farligt at fortsætte.
så var det jo også noget med den "vibår"-skandale hvor CP og andre blev ringet op og truet. er det bare mig eller endte det med klubben blev sagsøgt eller sådan noget?
> GamleHoffmann64 Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det er en skandale i Næstved, FCK burde dømmes
> som
> > taber, og samtlige de fjolser der væltede
> hegnet
> > kan Don Ø så passende sagsøge for tabte
> > indtægter!
>
> Jeg kan forstå, hvis folk bliver vrede over en
> flok tåber, som kun ønsker slåskamp. Jeg håber
> dog, det er ironisk, hvis du mener, at en given
> klub(her FCK) skal dømmes som taber, fordi nogen
> "fans" er løbet på banen, har kastet med mønter,
> tændt romerlys eller andet. Klubberne har jo intet
> at gøre med disse tåber, som i forvejen er uden
> for pædagogisk rækkevidde og kun kommer for lave
> ballade.
men nu går det altså ud over holdene en gang i mellem hvis en fan laver noget lort. det seneste eksempel er jo den berygtede DK-SV kamp hvor danmark jo blev dømt som tabere pga. dommeren følte det for farligt at fortsætte.
så var det jo også noget med den "vibår"-skandale hvor CP og andre blev ringet op og truet. er det bare mig eller endte det med klubben blev sagsøgt eller sådan noget?
-
LOOFT
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.p ... 94061.html
Forstår ikke hvorfor medierne først tager debatten op nu, hvor det er en realitet:s
Der stilles stadig spørgsmålstegn ved:
- Retssikkerhed
- Almindelige fans ryger i
- Som regel er der ikke vold på stadion, men det er planlagt udenfor stadion...
En anden artikel som sætter spørgsmål ved fan-registeret:
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.p ... 92079.html
Jeg kan endnu ikke se meningen med registeret, udover at gøre det lovligt som politiet lige pt gør ulovligt. For mig at se vil der ikke ske de store ændringer i forhold til før.
Forstår ikke hvorfor medierne først tager debatten op nu, hvor det er en realitet:s
Der stilles stadig spørgsmålstegn ved:
- Retssikkerhed
- Almindelige fans ryger i
- Som regel er der ikke vold på stadion, men det er planlagt udenfor stadion...
En anden artikel som sætter spørgsmål ved fan-registeret:
http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.p ... 92079.html
Jeg kan endnu ikke se meningen med registeret, udover at gøre det lovligt som politiet lige pt gør ulovligt. For mig at se vil der ikke ske de store ændringer i forhold til før.
-
Hekler
Jeg er ikke begejstret for den lov der ligger nu, men jeg er ikke i tvivl om at der er behov for en eller anden slags tiltag.
Det er dog beskæmmende at se hvordan Politiet på det seneste har undergravet dem selv da Brøndby var i Horsens og Midtjylland, ved at kræve alle blev lukket ind med eller uden billet, for at kunne styre dem. der er jo ikke meget fis ved at lave et register hvis det eneste der skal til for at komme ind er at man ellers laver ballade nok.
Det er dog beskæmmende at se hvordan Politiet på det seneste har undergravet dem selv da Brøndby var i Horsens og Midtjylland, ved at kræve alle blev lukket ind med eller uden billet, for at kunne styre dem. der er jo ikke meget fis ved at lave et register hvis det eneste der skal til for at komme ind er at man ellers laver ballade nok.
-
LOOFT
Der er mere brug for et udenfor stadion end på stadion! Næstved var et tilfælde...
Synes det er spild af ressourcer, man kunne bruge på alt muligt kriminelt ude i byen.
Jeg mener ikke det vil føre til nogen ændringer, da man godt ved hvem de 50-100 er, man fanger dem nok ikke på stadion.
Synes det er spild af ressourcer, man kunne bruge på alt muligt kriminelt ude i byen.
Jeg mener ikke det vil føre til nogen ændringer, da man godt ved hvem de 50-100 er, man fanger dem nok ikke på stadion.
-
Hekler
Nu er ideén, siger de, at man vil straffe dem der slås væk fra stadion med at de ikke kan komme på stadion.
Hvis de kan holde sig til det, er det jo ikke noget der genere os....men lad os nu se hvordan det går.
Jeg skal personligt stille mig i front for aktioner, hvis nogen af vores medlemmer kommer uretfærdigt i klemme, og der ikke kan forhandles.
Hvis de kan holde sig til det, er det jo ikke noget der genere os....men lad os nu se hvordan det går.
Jeg skal personligt stille mig i front for aktioner, hvis nogen af vores medlemmer kommer uretfærdigt i klemme, og der ikke kan forhandles.
-
LOOFT
Men det er jo ikke meget retsikkerhed over fanregisteret, for ellers er Lene jo lige vidt med sit forslag.
Men der skal åbenbart forskels behandles på folk om de er kriminelle relateret til fodbold eller i nattelivet fx.
"Retssikkerhedsfonden har i deres høringssvar anbefalet, at termen 'sigtet' ændres til 'dømmes', så domstolene kommer indover før karantæne idømmes. Hvorfor har I ikke lyttet til det?
"Det ville totalt eliminere meningen med forslaget. Det ville betyde, at en fodboldfan, der begår vold til en kamp vil have mulighed for både at få prøvet sin sag i by- og landsretten, og mens sagen står på kan rejse Danmark rundt og fortsætte sine voldelige tilbøjeligheder."
"Jeg kan sagtens se, ud fra et retssikkerhedsmæssigt synspunkt, at det ville være bedst at kunne vente på domstolene, men det ville simpelthen udvande meningen med forslaget.""
Jeg hæfter mig ved denne udtalelse fra Lene Espersen, men vi fans skal vel bare et nyt ofer i stedet for rockerne...
Men der skal åbenbart forskels behandles på folk om de er kriminelle relateret til fodbold eller i nattelivet fx.
"Retssikkerhedsfonden har i deres høringssvar anbefalet, at termen 'sigtet' ændres til 'dømmes', så domstolene kommer indover før karantæne idømmes. Hvorfor har I ikke lyttet til det?
"Det ville totalt eliminere meningen med forslaget. Det ville betyde, at en fodboldfan, der begår vold til en kamp vil have mulighed for både at få prøvet sin sag i by- og landsretten, og mens sagen står på kan rejse Danmark rundt og fortsætte sine voldelige tilbøjeligheder."
"Jeg kan sagtens se, ud fra et retssikkerhedsmæssigt synspunkt, at det ville være bedst at kunne vente på domstolene, men det ville simpelthen udvande meningen med forslaget.""
Jeg hæfter mig ved denne udtalelse fra Lene Espersen, men vi fans skal vel bare et nyt ofer i stedet for rockerne...