topscore Skrev:
> Så kommer jeg så endelige til mit modspørgsmål, på
> baggrund af RFC-kampen isoleret set, hvem vil du
> så genvælge til start 11eren????
Baba, og så Dadu ved siden af. Frank ser ud til, at trænge til en pause.
Jeg vurderer ikke Christian Olsen udelukkende på kampen i Randers, for så burde vi stille med 11 nye mand på næste mandag i mine øjne, men det er nu ikke sådan jeg vurderer spillerne...
Christian Olsen har trænet på lige fod med de øvrige spillere gennem snart 1½ år, og har derfor fået en ærlig chance, vælger jeg at tro på. Han har ikke formået at overbevise Erik og TT om, at der skal satses på ham, selvom både Frank og Dadu har været i gennem en "scoringskrise".
Jeg har tidligere listet de mangler, CO ser ud til at have, før han kan gøre sig gældende på vores hold som starter:
- Manglende evne til at indgå i kombinationer
- Manglende blik for sine medspillere
- Manglende fysik, der gør han er for let at flytte
Det hjælper bare ikke at stille med en smølf på toppen, når bolden oftest slås op på forreste mand, der så skal fordele spillet derfra. Han er for dårlig til at dække sin bold, og det er bare ikke holdbart i længden. Det vil gøre vores angreb meget ufunktionelt, når muligheden for hurtig spil-fordeling dræbes, ved simpelthen at stille for svage spillere.
> Personlig er jeg i tvivl om, at det også handler
> om, at CO ikke er fansenes mand, og han var så dum
> at gå til presse, pga. frustrationer over ikke at
> få så meget spilletid. Har det også lidt med sagen
> at gøre????
Nej, ikke specielt. Han har lov til at gå til medierne, men det ville da ikke gøre noget, hvis han reelt havde haft noget at have sin kritik i.
I samtlige kampe hvor han er startet inde, har han været blandt de ringeste på banen - det giver altså bare ikke flere kampe fra start, uanset hvordan du vender og drejer det.
CO skal have stor ros for sin skarphed foran kassen, men det er bare ikke nok - jeg må lige citere Matthew Le Tissier:
"
De havde omkring syv spillere på over 1,80, alle lynhurtige, alle store, stærke atleter, og i dag er det afgørende for managerne. Man kan måske slippe af sted med at bygge et hold op omkring en spiller som mig på et lavere niveau"
http://ekstrabladet.dk/sport/udenlandsk ... 345992.ece
Han siger det meget godt. Man kan nok have en spidskompetance, men det er bare ikke nok i en topliga. Man må være god til flere ting, end blot at kunne ramme kassen 9 ud af 10 gange, eller kunne losse bolden af helvedes til, når man står i forsvaret.
Peter Ross