Randers - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

Re: Forskellen på FCK og FCM

Indlæg af Altoriso »

Du må vist have glemt den meget berømte Vision 2011 !! :-)

Den påskriver sådan set at FCM først skal have et slagfærdigt hold omkring 2010-11

Derfor må det påregnes at holdet til den tid består af både bedre og mere erfarne spillere

For nogle år siden troede man jo også at Brøndby ville være med hver gang.. Om nogle år er det måske vores tur til at være med hver gang
Synes da at vi er ganske godt på vej - men vi er altså slet ikke dér endnu

Bobby

Re: Russsisk syge

Indlæg af Bobby »

Zolo Skrev:
-------------------------------------------------------
> U(fattelig hvad et par UEFA kampe kan gøre ved et
> ellers udmærket FCM hold.
> de løber rundt som en flok domino brikker helt
> planløs uden gejst og fejtervilje hvad er der
> sket med dem?? er det dårlig kondition eller (
> russisk syge ) det er absolut ikke toppen af SAS
> ligaen.
> Måske var det ikke rigtigt at forlænge med ER. Er
> der ikke flere guldkorn i posen

Jamne, det er klart. Vi tabte til et bedre hold med et langt større budget i UEFA cuppen. efter en hård udekamp torsdag i Moskva taber vi så søndag ude mod Randers. Bestemt ikke tilfredsstillende, men på heller ingen måde årsag til at stille spørgsmålstegn ved ER. Så kan vi jo fyre trænere hver anden dag...

Altoriso

Re: Forsvaret ok - resten skidt

Indlæg af Altoriso »

Hausser Skrev:
> Er slet ikke enig når du siger forsvaret stod godt
> idag, men de fik dog heller ikke meget hjælp.
> Jessens direkte modstander scorer to mål, Kolja
> formår ikke at slå en simpel aflevering over 5
> meter, Troest virker stiv og meget langsom.
>
> Simon P. var i mine øje den eneste der spillede på
> et acceptabelt niveau.

Hvis man skulle sammenligne med hvad medierne mener, så var de faktisk enige med os, specielt også med forsvaret :-)

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... laes_nyhed

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg gir ikke meget for mediernes vurdering af kampene, syntes alt for ofte de skyder med spredehagl, måske fordi de simpelthen ikke ser kampene.

Tar man udgangspunkt i BT karakterer som ligger tilgængeligt på nettet, så undrer det meget at ikke en eneste Randers-mand får over 9? Og Kevin stuhr som stod pissegodt og virkeligt havde nogle fantomredninger fik sølle 8, hvad skal der så til for at få en 10er :s

Samtidigt gir de Røll 7, hvilket må indikere at de ikke har set kampen.

uschel

Re: Angriber hentes :-)

Indlæg af uschel »

Ravnen Skrev:
> > Han scorede vist også 30 kasser i sidste sæson for
> dem..

34 kasser i 31 kampe og vinder af guldstøvlen
"Han er alt alt for god til at spille i en klub som Heerenveen " Citat kristian Bak

Amtrup

Re: Angriber hentes :-)

Indlæg af Amtrup »

uschel Skrev:
> Ravnen Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > > Han scorede vist også 30 kasser i sidste sæson
> for
> > dem..
>
> 34 kasser i 31 kampe og vinder af guldstøvlen
> "Han er alt alt for god til at spille i en klub
> som Heerenveen " Citat kristian Bak

Totti vandt guldstøvlen i sidste sæson med 26 mål i Serie A. Han får to point pr. mål. Altså 52 point. Mens Alves kun får 1,5 point pr. mål. Altså 51 point. Grunden til dette pointsystem er niveauet i de forskellige ligaer.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Hausser Skrev:
> Jeg gir ikke meget for mediernes vurdering af
> kampene, syntes alt for ofte de skyder med
> spredehagl, måske fordi de simpelthen ikke ser
> kampene.

Synes både at BT og EB kommer med ok karakterer generelt, og deres bud er vel lige så gode som dine og mine..
Og da jeg jo er enige med dem omkring forsvaret, så er det bare endnu bedre ;-)
Men seriøst så synes jeg som tidligere skrevet stadig at forsvaret gjorde det hæderligt !

> Tar man udgangspunkt i BT karakterer som ligger
> tilgængeligt på nettet, så undrer det meget at
> ikke en eneste Randers-mand får over 9? Og Kevin
> stuhr som stod pissegodt og virkeligt havde nogle
> fantomredninger fik sølle 8, hvad skal der så til
> for at få en 10er :s

Det var jo også en ret jævn kamp, men er enig i at KSE godt kunne have fået mere
9 er vel som udgangspunkt ganske højt

> Samtidigt gir de Røll 7, hvilket må indikere at de
> ikke har set kampen.

Eller at du bare er efter Røll ;-) ( som dog var ganske ringe, ja )

Zolo

Re: Karakterer

Indlæg af Zolo »

Hausser Skrev:
> Hvorfor give karakterer hvis du alligevel ikke
> gider? At vælge din lille yngling Christian Olsen
> til MOM er pinligt, manden har en god aflevering i
> hele kampen og eller bidrager han ikke med en
> skid.

ok hvor mange mål har fromme Frank, BABA og Dadu lavet de sidste 4 kampe med næsten fuld spilletid??? skræmmende få

Zolo

Re: RFC-FCM OT.

Indlæg af Zolo »

Thomas Lund Skrev:
> Jeg kan kun henvise Zolo og chap til mit indlæg:
>
> http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,63855
>
> og kan da også lige pointere, at det IKKE er
> moderatorteamet der står for at skabe den gode
> debat men debattørene selv.
>
> På et eller andet tidspunkt må debattørene selv
> afgøre om debatten skal køre på børnehaveniveau
> med masser af one-liners eller om man selv vil
> forsøge at hæve niveauet.
>
> Mit indlæg er et forsøg på at skubbe debatten i
> den rigtige retning, for i virkeligheden kunne os
> der moderere være pisse ligeglade og bare slette
> løs af indlæg og brugere.
>
> Lund

Nogle er bare rigtig gode til at formulere sig og kan skrive flere sider om ingenting.
Andre sidder med en hæderlig viden og god mening, men kan ikke formulere sig på skrift. det betyder vel ikke at man er dum eller hvad???

Nogle trænere er kanon dygtige, men kan ikke lære fra sig
andre kan snakke i timevis uden at komme med en skid som kan bruges.

en enkelt kan lidt af begge dele, men dem findes der ikke mange af, ikke HER men vi har vel alle ret til at have en mening uden at blive skudt

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Du er så præcis, man kan stille uret efter dig.

Når der er gået 90 minutter uden mål fra FCMs side, så kræver du (in)direkte Christian Olsen i startopstillingen.
Igen i går beviste han ikke, hvad der eventuelt skulle berettige ham til det. Hvad skabte CO på sine 45 minutter, som Frank og Baba ikke skabte ?

Det er en gammel traver. CO beviste han ikke har forbedret sig et hak i kombinationsspillet, og når der ikke sker noget på den front, så kan han kun drømme om fast spilletid.

Til gengæld har en mand som Dadu scoret 3 mål i sine seneste 4 SAS Liga-kampe, men det er stadigvæk ikke nok for folk ? Tjah, jeg undres !

Peter Ross

Dennis (BW2479)

Re: RFC-FCM OT.

Indlæg af Dennis (BW2479) »

Hej zolo prøv at læs det indlæg der bliver henvist til i det indlæg du citér til, så vil du finde en vejledning om brugen af citat funktionen. Det ville da være en start og kræver værken at man er god til at formulere sig på skrift eller andet.

Som det næste kunne du holde det til den tråd der efter denne ot er blevet oprettet til formålet, det kræver heller ikke det helt vilde. http://www.ulvegraven.dk/read.php?1,638 ... #msg-64007

Nu vil jeg så selv svare dig her, kan ik lige overskue andet på dette tidspunkt af døgnet.
Forstår ikke helt den med at "Nogle trænere er kanon dygtige, men kan ikke lære fra sig" Jeg har nu aldrig hørt om en "kanon dygtig træner der ikke kan lære fra sig. Lyder som to fuldstændige modsætninger. Forstår simpelthen ikke hvad du mener???

Skudt ligefrem? Nu er der endeligt nogen der prøver at skabe en debat om hvordan det her skal udvikle sig. Sådan som jeg læser dit indlæg mener du at "senarie 3" er at foretrække. Hvorfor så ike bare skrive "jeg syntes det kører perfekt som det gør"? Det må jo være det du mener?

Og som det ser ud er langt de fleste jo enige med dig siden der ikke rigtigt er nogen der har kommentarer til debatoplæget. Men bare roligt bare fordi jeg syntes det kunne være rart med en daglig rengøring eller to på graven, så har jeg dog ikke lyst til at skyde nogen.

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Peter Ross Skrev:

> Igen i går beviste han ikke, hvad der eventuelt
> skulle berettige ham til det. Hvad skabte CO på
> sine 45 minutter, som Frank og Baba ikke skabte ?
>

Det var ellers en snedig formulering. Altså. Lad os så bare sige fair nok, CO skabte kun to kæmpe chancer i RFC-kampen. Derfor er han sat af på baggrunden af præstationen fra den kamp.

Så kommer jeg så endelige til mit modspørgsmål, på baggrund af RFC-kampen isoleret set, hvem vil du så genvælge til start 11eren????

Personlig er jeg i tvivl om, at det også handler om, at CO ikke er fansenes mand, og han var så dum at gå til presse, pga. frustrationer over ikke at få så meget spilletid. Har det også lidt med sagen at gøre????

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

topscore Skrev:
> Så kommer jeg så endelige til mit modspørgsmål, på
> baggrund af RFC-kampen isoleret set, hvem vil du
> så genvælge til start 11eren????

Baba, og så Dadu ved siden af. Frank ser ud til, at trænge til en pause.
Jeg vurderer ikke Christian Olsen udelukkende på kampen i Randers, for så burde vi stille med 11 nye mand på næste mandag i mine øjne, men det er nu ikke sådan jeg vurderer spillerne...
Christian Olsen har trænet på lige fod med de øvrige spillere gennem snart 1½ år, og har derfor fået en ærlig chance, vælger jeg at tro på. Han har ikke formået at overbevise Erik og TT om, at der skal satses på ham, selvom både Frank og Dadu har været i gennem en "scoringskrise".

Jeg har tidligere listet de mangler, CO ser ud til at have, før han kan gøre sig gældende på vores hold som starter:
- Manglende evne til at indgå i kombinationer
- Manglende blik for sine medspillere
- Manglende fysik, der gør han er for let at flytte

Det hjælper bare ikke at stille med en smølf på toppen, når bolden oftest slås op på forreste mand, der så skal fordele spillet derfra. Han er for dårlig til at dække sin bold, og det er bare ikke holdbart i længden. Det vil gøre vores angreb meget ufunktionelt, når muligheden for hurtig spil-fordeling dræbes, ved simpelthen at stille for svage spillere.

> Personlig er jeg i tvivl om, at det også handler
> om, at CO ikke er fansenes mand, og han var så dum
> at gå til presse, pga. frustrationer over ikke at
> få så meget spilletid. Har det også lidt med sagen
> at gøre????

Nej, ikke specielt. Han har lov til at gå til medierne, men det ville da ikke gøre noget, hvis han reelt havde haft noget at have sin kritik i.
I samtlige kampe hvor han er startet inde, har han været blandt de ringeste på banen - det giver altså bare ikke flere kampe fra start, uanset hvordan du vender og drejer det.
CO skal have stor ros for sin skarphed foran kassen, men det er bare ikke nok - jeg må lige citere Matthew Le Tissier:
"De havde omkring syv spillere på over 1,80, alle lynhurtige, alle store, stærke atleter, og i dag er det afgørende for managerne. Man kan måske slippe af sted med at bygge et hold op omkring en spiller som mig på et lavere niveau"
http://ekstrabladet.dk/sport/udenlandsk ... 345992.ece
Han siger det meget godt. Man kan nok have en spidskompetance, men det er bare ikke nok i en topliga. Man må være god til flere ting, end blot at kunne ramme kassen 9 ud af 10 gange, eller kunne losse bolden af helvedes til, når man står i forsvaret.

Peter Ross

Kent

Indlæg af Kent »

Peter Ross Skrev:
> eller
> kunne losse bolden af helvedes til, når man står i
> forsvaret.

Så er det sgu heldigt at Troest også er god til at heade ;-)

Zolo

Indlæg af Zolo »

Peter Ross Skrev:
> Du er så præcis, man kan stille uret efter dig.
>
> Når der er gået 90 minutter uden mål fra FCMs
> side, så kræver du (in)direkte Christian Olsen i
> startopstillingen.
> Igen i går beviste han ikke, hvad der eventuelt
> skulle berettige ham til det. Hvad skabte CO på
> sine 45 minutter, som Frank og Baba ikke skabte ?
>
> Det er en gammel traver. CO beviste han ikke har
> forbedret sig et hak i kombinationsspillet, og når
> der ikke sker noget på den front, så kan han kun
> drømme om fast spilletid.
>
> Til gengæld har en mand som Dadu scoret 3 mål i
> sine seneste 4 SAS Liga-kampe, men det er
> stadigvæk ikke nok for folk ? Tjah, jeg undres !
>
> Peter Ross

hvor mange flere mål har Frank og Baba scoret de seneste kampe som berettiger dem en fast plads??

Besvar