De aktuelle styrkeforhold / transferoversigten

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Kent

Re: OB og angribere

Indlæg af Kent »

Det er forresten også interessant at notere sig, at en del af disse angribere har været problembørn i deres tidligere klubber. Rajko har stort set kun fungeret i SIF i sin karriere, David kender vi alt til, Rado blev bænket i sin tidligere klub på trods af at han var topscorer, og Bengt S forlod Brann efter han var kommet på kant med træneren og spillere i klubben.

Den eneste, der ikke har skabt problemer er Kim C, der jo så også er på vej væk ;-)

Mon ikke det på et eller andet niveau er et udslag for Brinkens indkøbsstrategi. Han prøver jo meget at finde tranferfri eller i det mindste billige spillere, og det er klart at spillere, der har gjort sig upopulære/uønskede i deres klubber, er billigere end andre spillere (det så vi selv, da vi hentede David).

Så kræver det bare man er i stand til at integrere problembørnene, og så har man gjort et scoop. Hvis det tilgengæld ikke lykkes, så står man med et flop (David i FCM). Det bliver interessant at følge, hvordan det så går, når man har samlet en hel flok problembørn - jeg kan i hvert fald godt forestille mig problemer mellem et par af dem - især hvis de ryger på bænken.

"Det beskidte dusin" er vel et meget godt "kælenavn" til OB efterhånden ;-)

Ellen J

Ob henter Morten Bisgaard

Indlæg af Ellen J »

Nu er det officielt!

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.p ... 66854.html

Kan man så regne med at de sælger en midtbane? Evt. Esben Hansen?

Eer Bisgaard en herre man skal frygte meget, eller er han en middelmådig midtbane spiller?

Kent

Re: Bengt Sæternes til OB

Indlæg af Kent »

Peter Ross Skrev:
-------------------------------------------------------
> > 2. Er han ikke i den alder, hvor han får mange
> > skader?
>
> Jo, det er han efterhånden kommet. Han har også i
> de senere år døjet med flere skader end førhen,
> men Radonjic, Kim C. og Sæternes kan passende
> erstatte hinanden på skadeslisten :)

http://www.tipsbladet.dk/index.php/news/show/id=136948

Ikke overraskende. Jeg tror han ender som den nye Helveg - Ligaens dyreste kondicykel

Kent

AaB henter spiller - om 2 dage

Indlæg af Kent »

Så sker der noget i AaB - Lynge har lige meldt ud i optakten til dagens kamp, at de indenfor 2 dage henter "en international spiller". Jeg mener det var sådan ordene faldt, så det betyder i sin essens blot at det er en udlænding ;-)

De har haft en sydafrikansk landsholdsspiller til prøvetræning, hvor udmeldingen fra ham (eller hans agent) inden opholdet var, at kontrakten var på plads. Så han kunne være et godt bud - selvom han vist er offensiv midt ligesom deres nye svensker, og derfor ikke lukker hullet efter Würtz.

Mr. Larsen (AaB)

Re: AaB henter spiller - om 2 dage

Indlæg af Mr. Larsen (AaB) »

Jeg tror faktisk vi får både Benedict Vilakazi (ham sydafrikaneren) og en International Defensiv midtbanespiller. Men nu må vi se, det ser afgjort spændende ud :)

Mikkelsen

Indlæg af Mikkelsen »

har lige set AAB-FCK - og må sige, at AAB gjorde det overraskende godt. Deres nye svenske midtbanespiller er rigtig rigtig spændende - et par forstærkninger af en vis klasse - ja, så skal man bestemt regne med AAB i år som en seriøs kandidat til top-4

Kent

Indlæg af Kent »

Tjaa... Jeg synes også deres nye svenske havde et par gode aktioner, men syntes ikke Aab ligefrem imponerede. Jeg synes det var en kedelig kamp, hvor Aab ikke rigtig ønskede at udfordre FCK, og FCK ikke rigtig var i stand til at bryde igennem Aabs defensiv.

Jeg tror da også at Aab nok skal blande sig i top5, men det er nu ikke på baggrund af dagens kamp.

Iøvrigt var uafgjort et ideelt resultat for os - og for mit odds ;-)

Kent

Re: AaB henter spiller

Indlæg af Kent »

Så kom den lovede signing - og som forventet blev det den sydafrikanske landsholdsspiller de har haft til prøvetræning: http://www.aabsport.dk/737E34E5-9BE7-4E ... 7202210635

Det eneste der overrakser lidt, er vel kontraktens længde. 5 år er lang tid, specielt når forskerordningen kun fungerer i de 3 år. Der kan dog være alle mulige konstruktioner, der gør at han så måske ikke får så meget i løn til sidst. Desuden er det vel heller ikke utænkeligt, at Lynge har tænkt lidt strategis, og hvis nu manden får succes, og kan vise sig selv frem på det sydafrikanske landshold på hjemmebane til VM i 2010, så er det jo en god idé, at stå med en lang kontrakt der, så man kan få en god transfer.

En anden interessant ting er, at så vidt jeg kan finde ud af, er han ikke defensiv midt, og dermed er hullet efter Würtz stadig ikke lukket, men måske satser man på at et de unge talenter (Enevoldsen?) kan lukke hullet indtil man ved, om Augostinussen bliver klar igen. Ellers har man jo stadig 1 md til at finde endnu en spiller.

Mr. Larsen (AaB)

Indlæg af Mr. Larsen (AaB) »

Kent Skrev:
> Så kom den lovede signing - og som forventet blev
> det den sydafrikanske landsholdsspiller de har
> haft til prøvetræning:
> http://www.aabsport.dk/737E34E5-9BE7-4E90-B2F3-B36
> 1BB6387F4.W5Doc?id=B99C7785-FA9F-470A-B3EF-C872022
> 10635
>
> Det eneste der overrasker lidt, er vel kontraktens
> længde. 5 år er lang tid, specielt når
> forskerordningen kun fungerer i de 3 år. Der kan
> dog være alle mulige konstruktioner, der gør at
> han så måske ikke får så meget i løn til sidst.
> Desuden er det vel heller ikke utænkeligt, at
> Lynge har tænkt lidt strategis, og hvis nu manden
> får succes, og kan vise sig selv frem på det
> sydafrikanske landshold på hjemmebane til VM i
> 2010, så er det jo en god idé, at stå med en lang
> kontrakt der, så man kan få en god transfer.
>
> En anden interessant ting er, at så vidt jeg kan
> finde ud af, er han ikke defensiv midt, og dermed
> er hullet efter Würtz stadig ikke lukket, men
> måske satser man på at et de unge talenter
> (Enevoldsen?) kan lukke hullet indtil man ved, om
> Augostinussen bliver klar igen. Ellers har man jo
> stadig 1 md til at finde endnu en spiller.

Hej Kent !

Den nye mand er Offensiv Midtbanespiller, lynge påstår godt nok han kan begge dele. Men hans forcer ligger i det offensivespil, hvor han blandet andet lavede 19 mål sidste sæson i den sydafrikanske liga. (hvor god den er skal jeg så lad stå uvis).

Men han blir afgjort en sjov fætter at følge på banen. Han verdens mindste landsholdspiller, med sine 1 meter og 60 høj :=) så han næsten rende imellem benene på modstanderen :D

Jeg gætter lidt på at man vil gøre brug af på kanterne, eftersom Lindström har kontrakt udløb til vinteren, og eftersom han har været her i landet 3 år vil han ikke være helt billig at forlænge med.

Med hensyn til Den defensive midtbane, så er Augo på vej tilbage, men det blir formentlig først for fuld kraft efter vinter pausen. Så det gir os muligheder som Kasper Risgaard, Enevoldsen eller fx. et andet ung talent, Jens-Kristian Sørensen. Med mindre naturligvis Lynge har udkig en mere, som jeg håber lidt på han har, men tvivler.

Kent

Indlæg af Kent »

Mr. Larsen (AaB) Skrev:
> Men han blir afgjort en sjov fætter at følge på
> banen. Han verdens mindste landsholdspiller, med
> sine 1 meter og 60 høj :=) så han næsten rende
> imellem benene på modstanderen :D

Ja 1.60 er sgu ret lille, og han virker derfor en smule klejn til at spille på den centrale midt. Personligt synes jeg vores egen Salami virker lidt klejn, men med sine 1.72, er han jo nærmest en kæmpe ift Vila ;-) I øvrigt kompenserer Salami for sin størrelse gennem en stor springstyrke og god timing i hovedspillet - så det er muligt at kompensere - selvom han jo skal springe 40 cm, bare for at nå på til fx Hangeland ;-)

Så det er nok ikke utænkeligt, at man vil forsøge at benytte ham som kantspiller i stedet, hvor hurtighed og driblinger er vigtigere end fysisk styrke.

Sir Lago

Indlæg af Sir Lago »

Glæder mig sgu til at se ham overfor Hangeland i det lille felt...

HKP

Re: AaB henter spiller...og FCK

Indlæg af HKP »

Det er ikke kun Aab..

Ser ud til at også FCK er ved at signe en stærk midtbane....!

Tjekkisk landsholds-midtbane... Det er vist en power-signing...ærgerligt!

http://www.bold.dk/nyt/?vis=71494

Dahl Nielsen

Indlæg af Dahl Nielsen »

HKP Skrev:
> Det er ikke kun Aab..
>
> Ser ud til at også FCK er ved at signe en stærk
> midtbane....!
>
> Tjekkisk landsholds-midtbane... Det er vist en
> power-signing...ærgerligt!
>
> http://www.bold.dk/nyt/?vis=71494

Nu følger jeg selv Rangers lidt - her har han i hvert fald ikke slået til. Og hvis du så sammenligner den skotske liga med den danske, ja, så er styrkeforholdet faktisk nogenlunde det samme. I Danmark er tempoet bare en smule lavere. Dermed ikke sagt, at Sionko ikke kan slå til i FC København...

bonusbent

Indlæg af bonusbent »

Nu har Libor Sionko i hvert fald ifølge www.fck.dk skrevet under for FCK. Selvom det er en spiller, der ikke har slået til i Glasgow Rangers, synes jeg det er imponerende, at en dansk klub kan tiltrække en spiller som har lige over 20 A landskampe for Tjekkiet, og som har spillet flere sæsoner i Sparta Prag.

Besvar