Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
fcmguld2015

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af fcmguld2015 »

Uldkraemmeren skrev:Det er simpelthen nødvendigt at få sat en prop i det hold inden det går helt galt, der er ingen selvtillid og mod i holdet, og det stammer fra usikkerheden i forsvaret. Der skal købes en god, erfaren klasse midterforsvarer med mål i (gerne i 15 mio. kr. klassen, der skal virkelig ske noget) at stille ved siden af Kian, det kan redde hele sæsonen. Uden det kan vi kaste en mønt op i luften som afgør om det hedder slutspil eller ej, som jeg ser det. En rusten VdV fik på 15 min. sat mere power i både Hassan, Olsson og "Stein Poulsen" (Duelunds alias på tyrkisk TV) end der havde været i de resterende 75, det viser alt om hvor meget holdet bare skriger efter karisma og rutine og hvor stor betydning typer som Bak og Sviatchenko faktisk havde for det her hold.

Posen skal rystes og holdet trænger til et systemskifte, jeg tænker sæsonen skal bruges på at få spillet de unge spillere ind.

Opstilling:
Dahlin
Nissen, Kian, Ny profil, Novak
Halsti
VdV, Poulsen, Borring
Kadlec, Pusic

Bænk: Andersen, Riis, Duelund, Olsson, Kairinen, Hassan, Paul.

Banggaard og Rømer skal lejes ud sammen med Marco Larsen, de to førstnævnte har ganske simpelt ikke niveauet når der er så få profiler at læne sig op ad, de er blevet fuldstændigt udstillet de sidste 5-6 kampe.
Er slet ikke enig i - hverken I Banggard og Rømer. Men fair nok for mig at droppe dem - der hvor jeg må være en kende målløs er - hvorfor i alverden skulle de så lejes ud. Det giver ingen mening. Så er det vel bedre bare at lade dem gå til en anden klub.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

fcmguld2015 skrev:
Uldkraemmeren skrev:Det er simpelthen nødvendigt at få sat en prop i det hold inden det går helt galt, der er ingen selvtillid og mod i holdet, og det stammer fra usikkerheden i forsvaret. Der skal købes en god, erfaren klasse midterforsvarer med mål i (gerne i 15 mio. kr. klassen, der skal virkelig ske noget) at stille ved siden af Kian, det kan redde hele sæsonen. Uden det kan vi kaste en mønt op i luften som afgør om det hedder slutspil eller ej, som jeg ser det. En rusten VdV fik på 15 min. sat mere power i både Hassan, Olsson og "Stein Poulsen" (Duelunds alias på tyrkisk TV) end der havde været i de resterende 75, det viser alt om hvor meget holdet bare skriger efter karisma og rutine og hvor stor betydning typer som Bak og Sviatchenko faktisk havde for det her hold.

Posen skal rystes og holdet trænger til et systemskifte, jeg tænker sæsonen skal bruges på at få spillet de unge spillere ind.

Opstilling:
Dahlin
Nissen, Kian, Ny profil, Novak
Halsti
VdV, Poulsen, Borring
Kadlec, Pusic

Bænk: Andersen, Riis, Duelund, Olsson, Kairinen, Hassan, Paul.

Banggaard og Rømer skal lejes ud sammen med Marco Larsen, de to førstnævnte har ganske simpelt ikke niveauet når der er så få profiler at læne sig op ad, de er blevet fuldstændigt udstillet de sidste 5-6 kampe.
Er slet ikke enig i - hverken I Banggard og Rømer. Men fair nok for mig at droppe dem - der hvor jeg må være en kende målløs er - hvorfor i alverden skulle de så lejes ud. Det giver ingen mening. Så er det vel bedre bare at lade dem gå til en anden klub.
Jamen helt ærlig spillere som Banggaard og Rømer hører ikke til i en startopstilling for et top 5 hold, det gør Duelund heller ikke p.t.,
Nissen skal være bedre defensivt det offensive ser godt ud, en Poul hører heller ikke til på et top 5 pt.

Tilmed mangler man Sparv, og Dahlin er kun på 80-90 af max pga lang skades pause.

derfor naturligt at FCM ikke kom videre, man har ikke samme trup som guldtruppen.

Steinlein er naiv, hvis han mener, at man har samme trup, hans argument med at gå 10 bedre ud af hvert vindue, DET ER LIGE NU EN JOKE !!

Med hensyn til udvikling her har Steinlein også et problem, for spillere som Duelund, Rømer, Banggaard, Olsson, Poul mv. ser ikke ud til at udvikle sig, og her peger pilen på kun en mand, og det er cheftræneren.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Der er jo også det at spillerne flyttes ind og ud af holdet og fx. i Rømers tilfælde rundt på forskellige positioner.

Vi har spillet ekstra kampe grundet EL-kval. Men man gør altså spillerne en bjørnetjeneste ved at give dem hver anden kamp. Jeg tror Duelunds talent vil eksplodere den dag holdet spiller med en plan igen, og han får en længere række kampe på samme position.

Mikkel Andersen har den slags attitude som holdet skriger på. Derfor bør han stå. Vi trænger generelt til noget vokal på banen. Derfor var det også rart at se Rafael van der Vaart komme ind med masser af vokal og attitude! - hvis vi skal handle ind er det sådanne ledertyper vi skal kigge på, særligt til centerforsvaret hvor Kian og Banggaard kunne vinde enhver konkurrence i stilleleg :-)

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

UlvenFraNord skrev:
Jeg tror Duelunds talent vil eksplodere den dag holdet spiller med en plan igen, og han får en længere række kampe på samme position.

Mikkel Andersen har den slags attitude som holdet skriger på.
Hvad angår Duelund har du nok ret, men han er 10er og man har ikke en 10er plads, og det kræver nok en 4-4-2 opstilling.

totalt uenig hvad angår Mikkel Andersen, Dahlin bringer ro og er langt bedre til at sætte spil i gang, og han er bare bedre.

Dahlin mangler dog noget form, men det er vel naturligt med et års pause

Brugeravatar
Jacob

Indlæg af Jacob »

Fulham har i dag ophævet kontrakten med Bodurov. Ham ser jeg gerne i klubben, hvis det er på fair økonomiske vilkår.
http://www.fulhamfc.com/news/2016/augus ... ov-departs

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ja tak, det ville være godt hvis det kunne lade sig gøre. Vi må se :-)

Dondinho

Indlæg af Dondinho »

JA TAK! Bodurov synes jeg var rigtigt god!

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Tror desværre ikke der kommer flere nye spillere.

http://m.aoh.dk/artikel/ingen-trnertvivl-i-fcm

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Det skal han jo sige omvendt kommer Steinlein ikke uden om, at han selv er under pres, for målsætningen er jo 2 mere EL gruppe spil inden 2020

JBT

Indlæg af JBT »

Det er fuldstændig vanvittige udmelding det der! Hvis ikke man sparker Steinlein bedes han selv gå og det er omgående! Nej nej nej hvor er det vildt at ha så megen tro på egne evner når det forholder sig stik modsat. Han pisser jo på det groveste på alt og alle, især fansene.

Jeg er simpelthen ikke vidende til at kan blive ved, det bliver ikke kønt, med et nederlag i Viborg. Ledelsen gør sgu ondt på klubben lige nu.
Senest rettet af JBT 26. aug 2016, 15:45, rettet i alt 1 gang.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

JBT skrev:Det er fuldstændig vanvittige udmelding det der! Hvis ikke man sparker Steinlein bedes han selv gå og det er omgående! Nej nej nej hvor er det vildt at ha så megen tro på egne evner når det forholder sig stik modsat. Han pissee jo på det groveste på alt og alle, især fansene.

Jeg er simpelthen ikke vidende til at kan blive ved, det bliver ikke kønt, med et nederlag i Viborg. Ledelsen gør sgu ondt på klubben lige nu.
En billig bodurov kan vel ikke skade FCMs økonomi

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jacob skrev:Fulham har i dag ophævet kontrakten med Bodurov. Ham ser jeg gerne i klubben, hvis det er på fair økonomiske vilkår.
http://www.fulhamfc.com/news/2016/augus ... ov-departs
Det er vel oplagt, at man lige skal tale lidt med ham. Må gå ud fra, at han har fået en pose penge med fra Fulham. Han ved nok også godt, at han ikke får så god en kontrakt igen. Så det lugter af, at han kunne komme ned i en fornuftig prisklasse. Han ender nok enten hos os eller i Bulgarien.

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Jeg er faktisk enig med Steinlein i, at der ikke er behov for nye spillere. Vi har kun 15 kampe i SL plus nogle pokalkampe. Det skal den nuværende trup kunne klare. Der er mange der kalder på nyt midterforsvarer, men jeg mener faktisk Banggaard har vist, at han har niveauet. Da han kom til klubben spillede han fast i 50 kampe i streg inden Jim Larsen blev hentet. Det var blandt andet i den sæson, hvor vi smed det hele til sidst. Der var han fast mand sammen med Erik og vi var det hold der lukkede færrest mål ind (delt med fire andre hold). I mesterskabssæsonen blev Jim Larsen hentet, og selv i konkurrence med Erik og Jim spillede han flere kampe end dem begge. I den sæson lukkede vi endnu færre mål ind.
Jeg tror på, at Banggaard har niveauet til SL, men det er klart han bliver presset i de europæiske kampe på et noget højere niveau. Derfor skulle vi også have haft en ny i tilfælde af vi gik videre. Der villle også være flere kampe og dermed ville han stadig få kampe og fortsætte udviklingen.

Derudover er det i en sæson som denne, hvor vi skal turde at give de unge spillere spilletid. De bliver kun bedre af det, og de vil derfor være på et højere niveau til næste sæson, når vi forhåbentlig igen skal spille kvalifikation. Vi har stadig en bred trup, måske endda for bred, hvorfor jeg er helt enig i Steinleins udmelding med, at vi skal have sendt nogle unge ud på lån, så de også får græs under fødderne og kan være med, først på bænken og senere i starteren, når vi sælger spillere.

På back-pladserne er vi også godt dækket ind med Novak og Nissen, derudover har vi Rømer som fuldgod reserve og Munksgård som ung spiller, der evt. kan skiftes ud. Rømer kan godt være med som reserve, og har i alt fået 40 kampe fra start de sidste to sæsoner og yderligere 13 som indskifter. Han har var nærmest fast mand frem til Nissen brød igennem, bl.a. også i vores mesterskabssæson.

På midten er vi utrolig godt besat, især hvis det er sandt, at Sparv kan være tilbage i midt Oktober. Så står vi med Sparv og Halsti på 6'eren og Poulsen, Olsson og VDV til at kæmpe om de to pladser på 8'eren. Derudover er der mange af de unge, der også kan være i spil her, ligesom Rilwan og Duelund også kan spille her.

På kanterne har vi også dygtige spillere, der kan være med til at spille om europæiske pladser i SL. Rilwan, Duelund, Borring og Kadlec, der også kan spille pladsen. Derudover kan Olsson også spille den ene kant og trække ind som ekstra 10'er, hvilket giver plads til vores offensive backs i Novak og Nissen.

I angrebet har vi topscoren fra mesterskabssæsonen Pusic og Paul, der er et stort talent, og blive bedre og bedre. Derudover er Kadlec et godt alternativ, når vi skal have mere bevægelig.

Alt i alt synes jeg truppen er god nok til at spille med om medaljerne og det bør også forventes, at vi tager en af disse. Det bliver afgørende, hvor længe Brøndby kan holde kadencen alt efter om det bliver sølv eller bronze.

Jeg er dog også enig i flere kritikpunkter her på siden ifht. spillernes præstationer. Jeg synes dog ikke, at det er niveauet hos spillerne, men mere kollektivt holdet der er gået tilbage. Derfor må det også falde tilbage på Thorup, som jeg ikke synes er god nok til at sikre, at vores spillere spiller på deres bedste niveau. Det var dette, der gjorde Glen så god. Han fik alle spillere til at toppe på samme tid og deraf vores mesterskab. Thorup har ikke samme styrke og derfor ser vi også svagere præstationer nu end under Glen.
Derfor er jeg heller ikke enig i Steinleins udtalelser omkring Thorup. Sædet skal være brandvarmt, men det kan han selvfølgelig heller ikke sige. Hvis ikke spillet bliver bedre allerede fra på søndag og igen efter landskampspausen skal han ud. Det er klart, at han har sikret gode resultater med en bronze og kval til EL samt kval til afgørende kampe i EL, men spillet har på ingen måde været til det. Vi var ikke bedre end Southampton og vi var heller ikke det næstbedste hold i gruppen. Det var netop de afgørende marginaler, som ledelsen nu mener går imod os.

Det blev lidt langt, men grundlæggende mener jeg, at truppen er god nok til at vinde medaljer, men at Thorup ikke har de kvalifikationer.
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jores Okore er en stærk duelspiller med fart i støvlerne.
Han presser op og lukker mellemrum.

Han var landsholdsspiller og kan blive det igen.

CS burde holde øje med ham, da han er sat helt udenfor holdet pt.

Eller så må Bjelland hentes.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Og så skal han også lige være leder, eftersom Kian siger mindre end en forsagt 16-årig skolepige!
Ikke så lidt krav der er til en ny. Jeg synes Mads Fenger er det oplagte valg

Låst