Transfer sommer 2016
Re: Transfer sommer 2016
@JBT: Fair nok, kan godt forstå, at der stilles spørgsmål til Steinleins kompetencer, når han sidder i en så vigtig position. Det gøres der i øvrigt ved næsten alle sportschefer, når det ikke går så godt.
Hvad jeg primært opponerer imod i dit indlæg er, at du skriver, at han kun tænker på sig selv. Det synes jeg er meget unfair at sige om en mand, der har været med siden starten (han var dog vist ikke med det første halve år i 1999) og lagt et utal af timer i klubben.
Hvad jeg primært opponerer imod i dit indlæg er, at du skriver, at han kun tænker på sig selv. Det synes jeg er meget unfair at sige om en mand, der har været med siden starten (han var dog vist ikke med det første halve år i 1999) og lagt et utal af timer i klubben.
Helt fair @hviid
Jeg mener det er noget der er kommet til ham hen ad vejen, og det er efter min mening utroligt uskønt og mindre kønt at både høre og se på. Lad os se hvad der sker.
Jeg mener det er noget der er kommet til ham hen ad vejen, og det er efter min mening utroligt uskønt og mindre kønt at både høre og se på. Lad os se hvad der sker.
Tænker Claus Steinlein skulle notere Eddi Gomes's og Jores Okore's situationer på sin blok.
Begge spillere ville kunne gå direkte ind i start 11 og tilmed styrke os. Begge har fart og duelstyrke fra en anden verden.
Begge spillere ville kunne gå direkte ind i start 11 og tilmed styrke os. Begge har fart og duelstyrke fra en anden verden.
Vi har ikke en Kvickly i Ikast. Den lukkede for nogle år siden og blev omdannet til det nuværende Føtexhviid skrev:Ok, er muligt at det er steget ham lidt til hovedet, som tiden er gået, jeg har ikke mødt ham i 10 år. Men som sportschef bliver hans udtalelser og opførsel jo også vendt og drejet, som det passer folk - hvor mange gange er hans briller f.eks. blevet kommenteret på diverse fora? Han er jo en offentlig person, som alle lægger mærke til nede i Kvickly i Ikast, og hvis han ikke lige får hilst igen på tilfældige folk, kan han jo hurtigt få et ry som arrogant.
/Cortez
Aha - skulle lige til at skrive, at der er sket meget i Ikast på 10 år, men kunne så se, at Bondestuen stadig er åbenCortez skrev:Vi har ikke en Kvickly i Ikast. Den lukkede for nogle år siden og blev omdannet til det nuværende Føtexhviid skrev:Ok, er muligt at det er steget ham lidt til hovedet, som tiden er gået, jeg har ikke mødt ham i 10 år. Men som sportschef bliver hans udtalelser og opførsel jo også vendt og drejet, som det passer folk - hvor mange gange er hans briller f.eks. blevet kommenteret på diverse fora? Han er jo en offentlig person, som alle lægger mærke til nede i Kvickly i Ikast, og hvis han ikke lige får hilst igen på tilfældige folk, kan han jo hurtigt få et ry som arrogant.![]()
/Cortez
-
mousebreaker
Det var dog noget bæ at skrive.JBT skrev:Læs hvad jeg skriver, afhængigt af erfaring eller ungdom. Jeg tror og håber på interessante muligheder dukker op, hvis ikke må vi kigge mod egne yngre række og skabe et nyt fundament. Hænger selvfølglig ikke helt sammen med Thorup på samme tid.
Steinlein tænker kun på dig selv, han skulle på flere plan være forholdsvis arrogant, selv i den private Kvickly. Og i den grad for rullende tv. At han kan hente en tidligere top spiller er desværre kun selvforstærkende. Nogle bryder sig om det og andre gør ikke.
Men han er jo sat i klubbens sted, så håber han har mere at give ud af inden transfer lukketid.
Jeg kan fortælle dig at jeg har kendt Steinlein personligt i mere end 20 år, fra dengang han var på hold i Ikast FS. Dengang var jeg rigtig gode venner med ham, men har kun set ham et par gange de sidste 15-20 år. Hver gang er han den samme fyr som han var først i tyverne. Arrogant er ikke en betegnelse der passer på ham overhovedet. Han har altid været en bund ærlig, godmodig og fremfor alt meget seriøs fyr med det han foretager sig. Det skal dog ikke forhindre mig i at kritisere ham når jeg synes noget halter eller han bliver lidt for, hvad skal vi kalde det - jovial? - på skærmen.
Selvfølgelig kan han ikke være på god fod med alle. Specielt ikke i et elite miljø, hvor folk generelt går med skyklapper på og følelserne hos omgivelserne er store og let bliver påvirkede af kortsigtede hændelser (jeg selv inkl, ligesom de fleste andre fans). Han skal derimod holde hovedet koldt og kunne se på både den korte og på den længere bane. Om han er god til det skal jeg ikke kunne sige.
Men jeg kan pure afvise at han kun tænker på sig selv og at han er arrogant. Ikke i privatlivet i hvert fald. Det er ikke en del af hans personlighed. Arbejdsmæssigt kan det sagtens være at han af enkelte kan opfattes som sådan. Sådan er det jo typisk hvis man er på kant eller har dårlig kemi. Det gælder vel for de fleste af os.
Hvor ofte har du set Steinlein fremstå som arrogant på TV? Sammenlign derefter med Niels Christian Holmstrøm.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
-
mousebreaker
Jores Okore tror jeg slet ikke er realistisk. Okore er slet ikke der i sin karriere hvor Superligaen burde være aktuel. Gomes har jeg ikke det store forhold til.Lupus1999 skrev:Tænker Claus Steinlein skulle notere Eddi Gomes's og Jores Okore's situationer på sin blok.
Jeg er enig i at vi virkelig mangler en midterforsvarer der evner at tage lederrollen fra dag 1.
Tror bare ikke at Steinlein har lov til at gøre andet end at drømme
Præsis. Jeg mener heller ikke, at Kian Hansen skal udskiftes. En ny midtstopper skulle spille på bekostning af Banggaard. Banggaard er egentlig en okay superliga spiller, men jeg ser ham ikke blive mere end det. Han mangler fart og timing i sit spil, og så er han ikke en leder.Jeg syntes ikke at Kian skal udskiftes. Han er en meget god spiller, men den rolle han har på holdet nu har bare aldrig passet ham. Han er ikke en leder, han råber ikke højt. Han skal have en leder ved siden af sig, så vil han stige i niveau igen når han kan have fokus på at udfører sit eget job.
Et forsvar med Kian og Fenger/Kanstrup ville være klasse! Eddi Gomez ved jeg ikke så meget om, har ikke set ham spille siden Esbjerg tiden. Jores Okore er færdig, han er blevet totalt ødelagt af skader, desværre..
Hverken Okore eller Gomez anser jeg for realistiske. Kanstrup og Fenger kan jeg godt lide men som en anden også har omtalt så tror jeg ikke Ankersen anser dem for "value for money" spillere da han mener danske spillere er overvurderede, i hvertfald i indenlands handler. Hvis vi får forstærkning til forsvaret hvilket jeg også ser som et must, så kunne jeg godt forestille mig en lejeaftale til allersidst i vinduet med en spiller a la Bodurov (hvis ikke Bodurov selv). Men hvad tænker I ´vil ske hvis nu vi får en kvalitets-forsvarer ind, vil man så sælge Banggaard for at give plads til Riis eller beholder man dem alle og der bliver længere til spilletid for de unge, som vi vel også har forhåbninger om at se udvikle sig?
Jeg mener vi mangler en kvalitets spiller i alle led på banen, men er ret sikker på jeg kommer til at kigge langt efter dem i denne sæson og så kan håbet istedet være at nogle af de unge spiller sig ind på holdet og bliver nye profiler, talenterne er der.
Forsvaret: har vi omtalt
Midtbanen: Synes vores centrale folk spiller under niveau og der er brug for nyt blod, VdV er en kæmpe forstærkning men holder fysikken?
Fløje: Vi har mistet Sisto, Royer, Mabil, Urena og kun fået Borring ind, jeg er ikke ligefrem imponeret.
Angreb: Ved ikke hvad der er sket med Pusic men han er så langt fra tidligere niveau at selv Ronaldinho undrer sig. Ham ville jeg gerne af med. Og så drømmer jeg lidt om at vi hentede en hurtig teknisk dygtig angriber og gerne fra Sydamerika. Men vigtigst af alt skarp og koldblodig.
Jeg mener vi mangler en kvalitets spiller i alle led på banen, men er ret sikker på jeg kommer til at kigge langt efter dem i denne sæson og så kan håbet istedet være at nogle af de unge spiller sig ind på holdet og bliver nye profiler, talenterne er der.
Forsvaret: har vi omtalt
Midtbanen: Synes vores centrale folk spiller under niveau og der er brug for nyt blod, VdV er en kæmpe forstærkning men holder fysikken?
Fløje: Vi har mistet Sisto, Royer, Mabil, Urena og kun fået Borring ind, jeg er ikke ligefrem imponeret.
Angreb: Ved ikke hvad der er sket med Pusic men han er så langt fra tidligere niveau at selv Ronaldinho undrer sig. Ham ville jeg gerne af med. Og så drømmer jeg lidt om at vi hentede en hurtig teknisk dygtig angriber og gerne fra Sydamerika. Men vigtigst af alt skarp og koldblodig.
Det er da fedt nok du har spillet bold med ham engang i 20'erne, men alligevel har ikke set ham mere end et par gange de sidste 20 år. Hvem siger han er som dengang, det er da kun derfra og frem manden har skabt sig selv et ry. Du aner, ud fra hvad du selv siger, egentlig ikke hvordan han opfører sig og er den dag i dag, og har været de sidste mange år. Det jo en helt ny fase. At du siger det, får mig ikke til at bekymre mig mindre på klubbens vegne.mousebreaker skrev:Det var dog noget bæ at skrive.JBT skrev:Læs hvad jeg skriver, afhængigt af erfaring eller ungdom. Jeg tror og håber på interessante muligheder dukker op, hvis ikke må vi kigge mod egne yngre række og skabe et nyt fundament. Hænger selvfølglig ikke helt sammen med Thorup på samme tid.
Steinlein tænker kun på dig selv, han skulle på flere plan være forholdsvis arrogant, selv i den private Kvickly. Og i den grad for rullende tv. At han kan hente en tidligere top spiller er desværre kun selvforstærkende. Nogle bryder sig om det og andre gør ikke.
Men han er jo sat i klubbens sted, så håber han har mere at give ud af inden transfer lukketid.
Jeg kan fortælle dig at jeg har kendt Steinlein personligt i mere end 20 år, fra dengang han var på hold i Ikast FS. Dengang var jeg rigtig gode venner med ham, men har kun set ham et par gange de sidste 15-20 år. Hver gang er han den samme fyr som han var først i tyverne. Arrogant er ikke en betegnelse der passer på ham overhovedet. Han har altid været en bund ærlig, godmodig og fremfor alt meget seriøs fyr med det han foretager sig. Det skal dog ikke forhindre mig i at kritisere ham når jeg synes noget halter eller han bliver lidt for, hvad skal vi kalde det - jovial? - på skærmen.
Selvfølgelig kan han ikke være på god fod med alle. Specielt ikke i et elite miljø, hvor folk generelt går med skyklapper på og følelserne hos omgivelserne er store og let bliver påvirkede af kortsigtede hændelser (jeg selv inkl, ligesom de fleste andre fans). Han skal derimod holde hovedet koldt og kunne se på både den korte og på den længere bane. Om han er god til det skal jeg ikke kunne sige.
Men jeg kan pure afvise at han kun tænker på sig selv og at han er arrogant. Ikke i privatlivet i hvert fald. Det er ikke en del af hans personlighed. Arbejdsmæssigt kan det sagtens være at han af enkelte kan opfattes som sådan. Sådan er det jo typisk hvis man er på kant eller har dårlig kemi. Det gælder vel for de fleste af os.
Hvor ofte har du set Steinlein fremstå som arrogant på TV? Sammenlign derefter med Niels Christian Holmstrøm.
Jeg er sgu også ligeglad, faktum er at nogle burde give ham et kursus i at stille op offentligt til skue. Chr. Holmstrøm er ikke værre nej, og han har endda noget og ha det i, i hvert fald det meste. De fleste mennesker betragter CS som en platugle, da der kommer ligeså meget skidt, som godt ud. Og det er som du nok kan regne ud, sagt uden, de famøse farvede briller mange har på herinde. Det er sikkert træls at høre, men ikke desto mindre en anden sandhed. Det er da fuldt ud lovligt at være undren eller utilfreds omkring hans post ligesom vel som at tilbede ham for hvad han har gjort. Både i gode og dårlige tider.
@JBT: Hverken jeg eller mousebreaker har noget imod, at du eller andre stiller spørgsmålstegn ved hans kompetencer som sportschef, det er helt ok. Det tror jeg faktisk, at alle med FCM-briller også gør.
Det er til gengæld din påstand om, at han er arrogant og kun tænker på sig selv, vi opponerer imod. Du skriver det på et offentligt forum og baserer det på, hvordan du opfatter hans udtalelser til pressen, plus hvordan han har opført sig i Kvickly. Det er jo ikke specielt seriøst, hvis du ikke kender personen i virkeligheden. Der kan godt være nogle i og omkring klubben, der opfatter ham sådan i dag, men jeg har aldrig selv oplevet ham på den måde eller hørt det fra de personer, der arbejder tættest på ham.
Det er til gengæld din påstand om, at han er arrogant og kun tænker på sig selv, vi opponerer imod. Du skriver det på et offentligt forum og baserer det på, hvordan du opfatter hans udtalelser til pressen, plus hvordan han har opført sig i Kvickly. Det er jo ikke specielt seriøst, hvis du ikke kender personen i virkeligheden. Der kan godt være nogle i og omkring klubben, der opfatter ham sådan i dag, men jeg har aldrig selv oplevet ham på den måde eller hørt det fra de personer, der arbejder tættest på ham.
@Hviid: Jeg kan sagtens følge og forstå hvad du siger. Men Jeg mener ikke at modsatte er bevidst, heller ikke, på det jeg vil mene er en "ligeså tynd" påstand. For mig ser det ud som om du (eller flere med alt alt for sort-røde briller) forsøger at tale ham op som var det er truende for hans omdømme osv., hvilket det måske rent faktisk er, og hvilket burde belyses langt mere. Jeg ved det ikke, men som sagt tror jeg begge sandheder eksistere.
Og lad os så forhåbentligt glæde os over et indkøb eller to meget snart!
Og lad os så forhåbentligt glæde os over et indkøb eller to meget snart!
Der hvor jeg mener man kan stille Steinlein et spørgsmål, det er at han tidligere har udtalt, at målet er at gå 5-10 % bedre ud af et vindue ?
For mig at se er man mindst gået 10-15 modsat vej i det her vindue, man henter en Halsti fra Amerikansk fodbold ? tja ??
VDV ser spændende ud, Borring ok ja, men man kunne ikke bruge ham nogle år tilbage,
Nej FCM har sagt farvel til spillere som Bak, Andersson, Jim Larsen, Bodorov, Sisto, Royer, mfl.
melder ud at man satser på U19, mener steinlein at det er 5-10 pct op ??
på mig virker det her som det tynde øl.
For mig at se er man mindst gået 10-15 modsat vej i det her vindue, man henter en Halsti fra Amerikansk fodbold ? tja ??
VDV ser spændende ud, Borring ok ja, men man kunne ikke bruge ham nogle år tilbage,
Nej FCM har sagt farvel til spillere som Bak, Andersson, Jim Larsen, Bodorov, Sisto, Royer, mfl.
Det er en utrolig svære balancegang, når man er en udviklingsklub med ambitioner om at spille med i toppen. Skal man køber mere prøvede spillere ind med deres erfaring eller skal man give plads til sine talenter for at lade dem udvikle sig?
Nogle gange er man nødt til at træde et skridt tilbage for at kunne hoppe tre frem,,
Når det så er sagt, synes jeg ikke truppen udvikler sig nok under Thorup, alt taget i betragtning.
/Cortez
Nogle gange er man nødt til at træde et skridt tilbage for at kunne hoppe tre frem,,
Når det så er sagt, synes jeg ikke truppen udvikler sig nok under Thorup, alt taget i betragtning.
/Cortez
-
mousebreaker
Enig!Cortez skrev:Det er en utrolig svære balancegang, når man er en udviklingsklub med ambitioner om at spille med i toppen. Skal man køber mere prøvede spillere ind med deres erfaring eller skal man give plads til sine talenter for at lade dem udvikle sig?
/Cortez
Det med de 5-10% kan du skyde en hvid pind efter. Det var dengang vi havde midler at handle med. Det har vi ikke nu og derfor er det en ny virkelighed. Vi er mindst15% dårligere end vi var alene i sidste i sæson, vil jeg påstå. Det er hamrende irriterende at være vidne til og jeg har meget svært ved at acceptere det - mere vil have mere, så det er altid svært når de fede tider er overstået. I hvert fald for en tid.FCM2000 skrev:Der hvor jeg mener man kan stille Steinlein et spørgsmål, det er at han tidligere har udtalt, at målet er at gå 5-10 % bedre ud af et vindue ?
Hvis man træder et skridt tilbage og kigger lidt mere nuanceret på det, så giver det faktisk god mening det der sker lige nu. FCK topper lige nu, så chancen for et mesterskab i denne sæson er meget lille.
Er truppen god nok til at kvalle til næste år i Europa? Ja det er den så afgjort.
Er truppen god nok til at vi vil kvalle til Europa league som seedet med en rimelig frekvens? Ja afgjort. Her spiller lodtrækningsheld også ind. Vi skulle trække fra den sværeste pulje at trække fra og vi trak en nitte. Alligevel var vi vel kun 40/60 underdogs inden første kamp.
Så hvor mange penge skal man bruge nu og her, på at forstærke truppen for at øge chancen for et gruppespil med hvad ?? 5% ? 10%?
Det ender med at være et regnestykke med estimater, men når de er foretaget er det meget nemt at regne ud.
Når alt kommer til alt så er det trænerens opgave at få det maksimale ud af det materiale han har til rådighed. Her synes jeg det virkelige problem er og det har det været i lang tid. I min verden, som for mange nok er forfærdelig snæversynet, så får Jess Thorup alt alt for lidt ud af det material han har.
Jeg forstår hvorfor Benham har lukket kassen i, ud fra de betragtninger jeg lige er kommet med samt det faktum at vi har en økonomisk historie der skræmmer. Vi har godt af sætte tæring efter næring - noget mange faktisk forbinder med at være jysk
Matthew Benham har desuden set vores ungdomshold klare sig super godt i Youth League eller hvad det nu hed. Vores kerne forretning vil altid være udvikling og når vi har et kuld der tilsyneladende er i den virkeligt gode ende af hvad vi normalt har, så skal de også have bedst mulig chance for at udvikle sig. Når FCK så løber ind i en knap så velfungerende dagligdag så har vores unge mere hår på brystet, vi ved hvem der skal satses på og vi kan begynde at bruge skillinger de rigtige steder.
Det virker faktisk meget fornuftigt strategi mæssigt når man som klub er så langt økonomisk efter FCK. Så kan det godt være jeg sidder og bider mig i hånden af raseri når jeg ser holdet på banen, men det må jeg jo så leve med.