Steffen am skrev:
- Mabil var lidt en lottokupon. Man vidste han havde fart og teknik, men har så ikke kunne fylde det nødvendige taktiske på. Svært 100 % at scoute på talenter.
Jeg synes bare at de har givet tidligt op, ifht at de gav i omegnen af 6-7 mio kroner for ham og straks gav ham en 5 års kontrakt. Jeg undrer mig, men er også på det rene med at det sagtens kan være det rigtige valg at de har givet op. Ikke nogen grund til at kaste gode penge efter dårlige.
Steffen am skrev:
HF nævnte fornyligt, at vi gav omkring 4 mio. kr. for Mabil. Jeg håber fortsat, vi får ham at se i FCM-trøjen. Potentialet er der, men han har behov for at spille regelmæssigt, hvilket der ser ud til at være mulighed for i EFB. Jeg håber, at den omtalte købsklausul er så høj, at EFB ikke vil/kan udløse den, og i givet fald det sker, så må man formode, at vi som minimum får det beløb, som vi selv gav for ham.
Ift. eventuelle forstærkning til midterforsvaret, så kunne jeg godt se Pierre Kanstrup, som en rigtig fin mulighed, hvis SE ikke kvalificere sig til europæisk gruppespil på torsdag. Han har vist kontraktudløb næste sommer, lederevner, god fysisk, vil kunne være en forstærkning på vores dødbolde (evt. som indkaster ) og har fornuftig fart i stængerne. Ham og Kian kunne blive ret godt.
Jeg forstår godt, at man let kan komme til at drømme om at se de andre danske klubbers profiler i FCM. Men med RA's evige snak om 'value for money', ser jeg det simpelthen ikke ske, medmindre de er transferfrie. Skal vi købe spillere i superligaen bliver de uforholdsmæssigt dyre og kvalitet kontra pris kommer ikke længere til at hænge sammen.
Derudover er vi hos den type profiler vi kigger efter, sjældent mere interessante end enten udlandet eller FCK.
Så længe Benham er i klubben og ambitionerne er så høje som de er, tror jeg vi kommer til at se ret få indenlandske transfers, hvorfor jeg heller ikke mener, at spillere som Mads Fenger, Pierre Kanstrup, Saneh og hvad de ellers hedder, er realistiske transfers.
hvorfor jeg heller ikke mener, at spillere som Mads Fenger, Pierre Kanstrup, Saneh og hvad de ellers hedder, er realistiske transfers.
Sagen er bare den, at både Mads Fenger og Pirre Kanstrup har kontraktudløb til næste sommer. Prisen kan derfor umuligt være særlig høj. Mads Fenger må være det mest oplagte, da han ikke har spillet europæisk og derfor kan hjælpe os der, såfremt vi skulle gå videre. Han har desuden også nogle lederegenskaber som vi virkelig mangler på banen.
Jeg mindes en artikel fra foråret, hvor vi nævnes som interesserede købere, sammen med GF og Brøndby. Er der nogen der ved om det har/havde noget på sig? Mon ikke vores transfervindue kommer til at afhænge af, om vi kommer i gruppespillet?
Jeg mener det er vanvittigt at tale to ovennævnte spillere op til at skulle have niveau til FC Midtjylland. Hent dog en med virkelig klasse, hvis vi kan og vil være med på den sjove hylde.
Hvis ikke, så er det fair nok, og hvis vi ikke bliver bedre snart, så også fair nok. Flere af vores spillere er godt nok også faldet i niveau, så på den måde kan de da godt være med.
Jeg mener det er vanvittigt at tale to ovennævnte spillere op til at skulle have niveau til FC Midtjylland. Hent dog en med virkelig klasse, hvis vi kan og vil være med på den sjove hylde.
Du er godt nok virkelighedsfjern. Fenger og Kanstrup er blandt de bedste midtstoppere i superligaen, og bedre end både Kian og Banggaard. Kian Hansen er desværre faldet en del i niveau.. Og hvem skulle vi hente? Vi har ingen penge, og de virker ikke som om, at Benham vil smide flere penge lige nu.
Hvad snakker du dog om? Det er da i den grad tamt at tro de ville kunne gøre en forskel. Kian er bedre på hans normale niveau, se hvor han har spillet, plus landshold osv. De to der bliver nævnt når ham slet ikke i det eventyr.
Jeg ved ikke hvem men ingen har direkte fortalt at pengene er sluppet op. Men der findes et hav af spillere der er bedre og der er til at komme i nærheden af for pæne beløb, det ved Steinlein også.
Hvis der ingen penge er, må dem der spiller ringe af holdet og give plads til en af de yngre gutter. Vi vandt sidst det skete.
JBT skrev:
Jeg ved ikke hvem men ingen har direkte fortalt at pengene er sluppet op. Men der findes et hav af spillere der er bedre og der er til at komme i nærheden af for pæne beløb, det ved Steinlein også.
Så det du siger at Steinlein ikke gider at vi har et godt hold, eller han virkelig ikke kan lide os fans?
Undskyld, er ikke sikkert det er du mener, men så forstår jeg ikke.
Læs hvad jeg skriver, afhængigt af erfaring eller ungdom. Jeg tror og håber på interessante muligheder dukker op, hvis ikke må vi kigge mod egne yngre række og skabe et nyt fundament. Hænger selvfølglig ikke helt sammen med Thorup på samme tid.
Steinlein tænker kun på dig selv, han skulle på flere plan være forholdsvis arrogant, selv i den private Kvickly. Og i den grad for rullende tv. At han kan hente en tidligere top spiller er desværre kun selvforstærkende. Nogle bryder sig om det og andre gør ikke.
Men han er jo sat i klubbens sted, så håber han har mere at give ud af inden transfer lukketid.
Ved ikke hvorfra, du har, at Steinlein er arrogant, du har vist ikke selv mødt ham. Han er uddannet skolelærer, og det synes jeg faktisk skinner meget igennem, når man møder ham. Han er meget engageret og taler i en uendelighed (hvilket Glen faktisk også gør), men der er måske ikke alt, der kommer ud af munden på ham, der er lige velovervejet.
At sige, at han bare tænker på sig selv, er helt ude i skoven - han er om nogen en af dem, der har været med til at bygge klubben op til det, den er i dag.
Det er korrekt han har været med til det men som FCM er blevet stærkere på alle fronter, efter Ørgaard og frem, tror jeg bare det har steget ham til hovedet. Jeg husker flere episoder, hvor man har tænkt om det virkeligt er seriøst. Selv i den private Kvickly.
Det er en selvfølgelig en anden snak i forhold hvad man kan håbe der bliver indkøbt, som det jo handler om, og det håber jeg han/vi formår igen inden det er for sent.
Senest rettet af JBT 23. aug 2016, 18:04, rettet i alt 1 gang.
Dybest set minder Glen og Steinlein vel en hel del om hinanden. De er begge meget sociale, meget dedikerede og ja talende. De er begge meget fokuseret på den positive energi og processen. De er Alfa-hanner med stort A.
Det var en skam at de åbenbart ikke kunne sammen, jeg tænker om de måske i virkeligheden lignede hinanden "for" meget?
Enig med Hviid. Steinlein er dybt dedikeret for FCM, det kan ingen der har mødt ham være det mindste i tvivl om. I øvrigt ganske som Glen, nu vi er ved det..
Ok, er muligt at det er steget ham lidt til hovedet, som tiden er gået, jeg har ikke mødt ham i 10 år. Men som sportschef bliver hans udtalelser og opførsel jo også vendt og drejet, som det passer folk - hvor mange gange er hans briller f.eks. blevet kommenteret på diverse fora? Han er jo en offentlig person, som alle lægger mærke til nede i Kvickly i Ikast, og hvis han ikke lige får hilst igen på tilfældige folk, kan han jo hurtigt få et ry som arrogant.
Netop, men det kan kun være sundt at få vendt, da han i min optik virker alt alt for hellig i klubben. Dit tænkte eksempel er fint nok, men den skal nok ses i et endnu bredere perspektiv, ja på både 2. Og 3. Parts niveau. Holdningen rundt omkring føler han nok er fantastisk, men i manges verden også stik modsat. Man kunne også holde ham op med andre på hans plads i ligende klubbers gøren og formåen. Det hele er sådan set afgørende da han sidder på en så vigtigt position. Man skal bare ikke lade sig forblænde.
Jeg syntes ikke at Kian skal udskiftes. Han er en meget god spiller, men den rolle han har på holdet nu har bare aldrig passet ham. Han er ikke en leder, han råber ikke højt. Han skal have en leder ved siden af sig, så vil han stige i niveau igen når han kan have fokus på at udfører sit eget job.
Sviatchenko var en leder, en kriger der farede ind i alle duelle imens kian kunne læse spillet. Vi skal have en ny sviatchenko. I truppen har vi Riis som bliver omtalt som en der har mange af de samme egenskaber som sviatchenko, men han er meget ung og skal stadig lære.
Banggaard er en udemærket Superligaspiller, men han er heller ikke nogen leder type. Og derfor er kian og banggaard sammen ikke holdbart.
Vi skal have en forsvarsspiller, som kan gå direkte ind og tage anførerbindet og lede.