Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Kent »

Som flere andre, mener jeg, at vi mangler en centerforsvarer i den nuværende trup. Så uden nogen som helst brug af Smartodds har jeg identificeret nogle mulige kandidater. Den ideelle kandidat vil for mig at se være en, som er: Hurtig, duelstærk, målfarlig, har lederegenskaber samt videresalgspotentiale.

Det er ikke sådan lige at finde, men her er 5 bud på nogle, der opfylder kriterierne i større eller mindre grad. De står i uprioriteret rækkefølge, da jeg mener, at de sådan set alle ville kunne bruges - dog vil nogle være en mere umiddelbar forstærkning end andre.

Lasse Nielsen, Gent, 28 år, kontraktudløb 2018
LN er primært taget med, da gammel kærlighed ikke ruster. Eftersigende valgte vi jo Jim Larsen fremfor LN for et par sæsoner siden. Efter da har LN oplevet god succes i det belgiske. Hans styrke er hurtigheden. Han er så vidt jeg husker ikke så duelstærk, ej heller målfarlig, lederegenskaberne kender jeg heller ikke, mens videresalgspotentialet er lavt. Rygterne siger, at LN gerne vil videre fra Gent, men har indstillet sigtekornet på et trin højere på karrierestigen og dermed er det nok ikke en retur til DK, som er mest sandsynlig, medmindre han laver en Kian.

Eddie Gomes, Henan Jianye FC, 27 år, kontraktudløb 31.12.2017
Eddie Gomes har senest gjort sig bemærket på det danske OL-landshold, men ellers var det gennem en relativ kort karriere i EfB, at man lærte ham at kende. Han nok den hurtigste og fysisk stærkeste af kandidaterne. Til gengæld er han ikke så målfarlig, har ikke lederegenskaber eller noget større videresalgspotentiale. Han valgte de store penge i Kina for et par sæsoner siden, og en retur afhænger af, om han er klar til at komme tilbage til DK. Læste et sted, at han ikke var blandt de 3 udenlandske spillere, som hans klub havde registeret til denne sæson. Han sagde selv, at det skyldtes en skade, men det kunne måske gøre, at han blev aktuel til en retur i DK, hvor han måske kunne lokkes af europæisk fodbold.

Mads Fenger, Randers FC, (snart) 26 år, kontraktudløb 31.12.2016
Brandudsalget i Randers står til fortsætte med afgangen af Fenger senest til vinter. Han har gode lederegenskaber, mens hurtighed ikke er hans styrke. Med 2 mål og 2 assists i 174 SL-kampe, er han heller ikke ligefrem målfarlig. Videresalgspotentialet er moderat, da han vil ende med at være 28 inden et evt salg. Spørgsmålet er, om Fenger tænker at det med kontraktudløb er nu, at han står optimalt til et udenlandseventyr, eller om han kan overtales til at nogle europæiske kampe kan være med til at eksponere ham yderligere og give muligheden for at komme til en europæisk klub på en højere hylde om et par år.

Bubacarr Sanneh, AC Horsens, 21 år, kontraktudløb 30.6.2017

Jeg tror aldrig nogensinde at Bo Henriksen har omtalt nogen spillere som andet end fantastisk. Så ved ikke helt hvor meget man skal tro på den hype, der har været om Sanneh de sidste par vinduer. Faktum er, at hvis Horsens skal tjene på ham, så skal han sælges nu. Med 3 mål i 5 SL-kampe har han også gjort god reklame for sin målfarlighed, da han nu vist har scoret flere mål end Kian og Banggaard tilsammen i hele deres seniorkarriere. Som kun 21-årig er videresalgspotentialet i top, mens de statistikker jeg har kunnet finde på ham ikke ligefrem er prangende ift duelstyrke. Jeg kender ikke hans hurtighed og det er vel tvivlsomt om han har de store lederegenskaber i så tidlig en alder. Skal lokkes til FCM på en noget større løncheck end i Horsens, de europæiske kampe samt det faktum at FCM er et godt næste trin før en større udenlands klub. Kan dog tænkes at Horsens tænker på et salg direkte videre - dog er det nok ikke let, når Sanneh primært har spillet i 1.div indtil videre.

Nikolay Bodurov, Fulham, 30 år, kontraktudløb 31.6.2017

Bodurov tages med for gammel venskabs skyld. Vi kender ham og ved hvad vi får. Han har ok lederegenskaber og stor duelstyrke. Ikke verdens hurtigste, ikke særlig målfarlig og uden videresalgspotentiale. Jeg synes han gjorde en god figur, da han var her. Dog ikke ift den løn han skulle opretholde, hvis man skulle overtage kontrakten fra Fulham. Men hvis man kunne få ham til en mere 'normal' løn, kunne han være et ok alternativ.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Wolanski ophævet. Ikke super overraskende.
Så rykker Raahauge i hvert fald op som 3. målmand.

http://www.fcm.dk/nyheder/klubben/fc-mi ... d-wolanski

@Kent
Spændende forslag og relevante kommentar til, bl.a. med hvor realistiske de er.
Thumbs up herfra :)

Er overbevist om at de alle 5 ville kunne klæ' holdet.
Lasse Nielsen kan dog næppe være imponeret af at have fået af vide af en computer han ikke er god nok,
så det næppe gensidigt, og umiddelbart den mindst realistiske af de 5.
Med en landsholdsudtagelse (igen) kan han nok også skifte til en større klub.

Vijen

Indlæg af Vijen »

Fulham forsøger at komme af med Bodurov.

Jeg tror dog stadig at pengene ikke er i nærheden af at række til at betale hans løn.

Densestar7430

Indlæg af Densestar7430 »

Af ovennævnte midterforsvarer helder jeg klart mest til Sanneh fra Horsens. Selvom jeg før har ment at det aller vigtigste for os har været at få en med lederegenskaber, så håber jeg lidt at ankomsten af vdv, kan hjælpe lidt på dette.

Selvom om den excentriske Bo H, har sagt at ingen danske klubber har råd til ham, tror jeg på at han kan erhverves for et sted mellem 5-10 mio. kr. Hvilket vil give et godt udgangspunkt ift. At sælge ham videre for profit.

Derudover ser jeg hans målfarlighed som en kæmpe bonus!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ville være godt med Bodurov, da han er spillet ind på holdet og har vist sin kvalitet. Men ja, lønnen rækker nok ikke.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Ravnen skrev:Ville være godt med Bodurov, da han er spillet ind på holdet og har vist sin kvalitet. Men ja, lønnen rækker nok ikke.
Det kan jo være at de er med på en VdV model hvor Fulham betaler lidt i kassen.

Bodurev er helt ude af Fulhams trup

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

FCM2000 skrev:
Ravnen skrev:Ville være godt med Bodurov, da han er spillet ind på holdet og har vist sin kvalitet. Men ja, lønnen rækker nok ikke.
Det kan jo være at de er med på en VdV model hvor Fulham betaler lidt i kassen.

Bodurev er helt ude af Fulhams trup
Og det er ikke 'bare' fordi at han er blevet opereret?
Burde dog også ved at være lidt tid siden.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Jeg kunne godt lide Bodurev og syntes han gjorde det over alt forventning. Jeg ville ikke være imod at få ham tilbage. Det der taler imod er selvfølgeligt økonomien i det, da han var en dyr herre og så syntes jeg også at til trods for hans mange gode egenskaber, så manglede han lidt fart og jeg syntes at det er et af vores største problemer defensivt pt. Så af de udvalgte og fint beskrevet, Kent har fundet frem hælder jeg mere til en Lasse Nielsen, Eddie Gomes eller Bubacarr, hvor specielt sidst nævnte jo også har en anden væsentlig ting, nemlig et stort videresalgs potentiale.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Jeg er altså lige nødt til at nævne Bendtner.... da vi jo ofte snakker om en bomber....

Er han urealistisk til vores angreb? Såfremt man kan hive sponsorer med...? Hans lønkrav må jo efterhånden være dykket lidt efter FCK nu har meldt endeligt ud.....

Ved godt at Rafael-trøjesalget nok ville lide enormt, men det er vel sådan en type vi mangler.... Han er vel også snart nødt til at blive voksen....?

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

HKP skrev:Jeg er altså lige nødt til at nævne Bendtner.... da vi jo ofte snakker om en bomber....

Er han urealistisk til vores angreb? Såfremt man kan hive sponsorer med...? Hans lønkrav må jo efterhånden være dykket lidt efter FCK nu har meldt endeligt ud.....

Ved godt at Rafael-trøjesalget nok ville lide enormt, men det er vel sådan en type vi mangler.... Han er vel også snart nødt til at blive voksen....?
Personligt tror jeg at han er urealistisk. Jeg vil tro at i Bendtner´s ego er vel kun FCK i danmark en overvejelse værd. Derud over tror jeg stadig at han selv mener at udlands eventyret ikke er slut.

Personlig holdning: Er jeg heller ikke vild med hans mentale tilstand og er ikke sikker på at han er færdig med de mange dumheder, så jeg vil nok ikke være vild med at hente ham, dertil hans nu længe periode uden kamptræning, forbedrer heller ikke tingene. Men han kan være giftig foran mål og det er selvfølgeligt en evne vi kan bruge. Ser bare helst at vi finder det i en anden end Bendtner. Som sagt personlig holdning.

Christian

Indlæg af Christian »

Jeg har altid været begejstret for Bendtner som fodboldspiller, og det ville da være helt vildt med endnu et stort navn i klubben.

Men jeg vil hellere at vi arbejder med det vi har, og så synes jeg Paul i spillestil minder en del om Bendtner:
- er god i opspillet
- er god med hovedet
- Passer godt på bolden
- er til tider lidt komisk klodset

Nu passer sympati måske ikke så godt ind i moderne fodbold, men jeg kan godt li de fleste af de angribere vi har, og jeg tror på at vi kan nå langt med dem. Derfor gør det lidt ondt at vi køber VdV der så skubber en anden spiller ud (jeg kunne rigtig godt li Royer), og det samme vil sikkert gøre sig gældende hvis vi køber Bendtner. Jeg synes vi nu har så forskellige angribere, at vi er dækket ind til de mest oplagte formationer. Blandt andet Kadlec, der er ved at blive kørt ind som angriber, og indtil videre med pæn succes synes jeg.

Fint hvis klubben mener der er råd til en ekstra spiller hvis vi når med i gruppespillet, men for mig at se mangler vi kun en spiller til forsvaret, og gerne Bodurov. Jeg kunne læse længere oppe at man ikke mener han har fart, men der er jeg helt uenig. Jeg husker flere episoder hvor han indhenter angriberen og forhindrer en chance. Jeg synes fart og evne til at forudse spillet, var Bodurovs største styrker. Hans svaghed er med bolden som jeg husker det.

Brugeravatar
HKP

Indlæg af HKP »

Jeg indrømmer også at han nok ikke er realistisk... ikke mindst i lyset af at hvis det endelig skulle lykkedes, så ville absolut al sponsorkrudt brugt op og ingen penge til andre signings....

Men stadigvæk kunne jeg godt se at FCM i EL måske er mere interessant for ham, end et middelmådigt Championship-hold... og hvad er der ellers tilbage....? Vel kun USA....?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Duncan havde næsten et lige så slemt ry som Bendtner (altså doven osv), da vi hentede ham her til FCM. Jeg tror Bendtner kunne opnå den samme opblomstring her. Men samtidig tror jeg det er urealistisk, da Bendtner formentlig ikke selv har realistiske forventninger til hvilke klubber han faktisk kan komme til.
Det er en skam, han er en god spiller med et stort talent, men alt for mange dårlige valg har ødelagt karrieren.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er godt klar over at Bendtner snakken formodentlig (forhåbentlig) skal ses som et kuriøst indslag, men jeg vælger alligevel at kommentere på forslaget.
Det er vel kun FCK som har en meget lille mulighed for at trække Bendtner til, grundet han er opvokset i KB. Før det kan blive aktuelt så skal alle hans muligheder for at spille andetsteds også være tømt. Deriblandt Kina og USA. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at Bendtner vil vælge pengene foran alt andet.

Bendtner er blevet en parodi og han har forhåbentligt spillet sin sidste landskamp. Han var engang en meget talentfuld spiller, med potentiale til at blive en spiller man ville omtale blandt dem på aller øverste hylde. Nu er han intet andet end en joke. Af samme årsag har jeg virkelig svært ved at se hvordan klubben skulle sælge sponsorater som i vdv-handlen for at Bendtner ind, hvis det lige pludselig skulle vise sig muligt at få ham ind. Jeg kunne sagtens se sponsorer trække deres støtte hvis man ville have Bendtner ind. Jeg ville. Bendtner udstråler mangel på seriøsitet. Slet og ret. Han har fået alle de chancer han kunne håbe på - og velsagtens flere til.

Kvalitetsmæssigt er han langt bedre end nogen af de angribere vi har. Eller nogen anden angriber i suppen for den sags skyld. Det er en joke at sammenligne Paul med Bendtner, når man snakker fodboldmæssige kvaliteter. Alligevel ville jeg any day vælge at have Paul fremfor Bendtner i truppen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Jeg tænker, at hvis vi ikke kan hente en forsvarsspiller i Kian Hansen, Jores Okore eller Lasse Nielsen klassen, så skal vi satse på Banggaard og spille Kristian Riis ind, som ligner en mand med et langt større potentiale end Banggaard.

For mig at se, så mangler vi en klasse angriber. Tænker vi kan bruge Kadlec på toppen, og gør vi det, så bør vi hente en kantspiller, der kan åbne et forsvar ala Sisto. Bruger vi Kadlec på kanten, så mener jeg vi bør hente en klasse angriber.

Det kunne være en ide at hente Bashkim Kadrii.

En anden ting, så burde vi vende trekanten på midtbanen om, så vi spiller med to 6'ere og en 10'er. Det vil skabe den perfekte plads til Rafael Van der Vaart, som så samtidig kan lære Duelund op på den plads, som ret beset er hans ideelle plads. Findes der en bedre læremester for Duelund?

Låst