Transfer sommer 2016

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am

Re: Transfer sommer 2016

Indlæg af Steffen am »

Okore er helt sikkert ikke realistisk og Tim Sparv kommer vi lige så sikkert ikke til at se i en gældende kamp før jul.

Omkring kampen, ja lad os tage den i kamptråden.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Kunne spørge lidt frækt om du troede Rafael Van der Vaart var realistisk?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Ved godt, du bevidst sætter det på spidsen, men for god ordens skyld:

Bare fordi vi kunne hente van der Vaart, betyder det jo ikke, at vi kan hente hvem som helst. Sol, måne og stjerner stod helt rigtigt for at hente Rafa (har oplevet alt, klar til at tage et skridt ned, kæreste i Esbjerg, søn i Hamborg).

Så heldige er vi næppe med Okore.

JBT

Indlæg af JBT »

Vi skal have en klasse spiller til forsvaret omgående. Målmandsposten, og en breddespiller til midtbanen generelt vil også være værd at overveje. Jeg savner endnu, at vores angribere har langt flere mål i støvlerne. Jeg mener man skal købe hvis chancen på en position opstår, inden vinduet smækker i. Uanset Europa. Det burde der ikke engang stilles spørgsmålstegn ved, det skal bare ske !

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

JBT skrev:Vi skal have en klasse spiller til forsvaret omgående. Målmandsposten, og en breddespiller til midtbanen generelt vil også være værd at overveje. Jeg savner endnu, at vores angribere har langt flere mål i støvlerne. Jeg mener man skal købe hvis chancen på en position opstår, inden vinduet smækker i. Uanset Europa. Det burde der ikke engang stilles spørgsmålstegn ved, det skal bare ske !
Problemet er ikke så meget angriberne men mere midtbanen, de scorer jo stort set ikke, hvis vi ser borte fra straffe og frispark uden for feltet. undtagelse er Duelund.

Olsson, Poulsen, Sparv, Hassan, Rømer mv. der er for få mål og for få assist.

derfor bliver det mange gange den individuelle detalje der afgør det, fx da Sisto tog sagen i egen hånd.

JBT

Indlæg af JBT »

Ja netop, det er stof til eftertanke. Men savner på samme tid en dame n doye, Santander, spalvis, og lign der hagler dåser ind forholdvis konstant… det ultimative liga topscorer har vi sgu savnet for længe. Det siger statiskkerne også, prøv at tage et kig de seneste mange sæsoners topscore lister. Vi er slet ikke tæt på at være med som en fast del. Fint nok vi har haft flere spillere førhen har lavet middelmådig med mål, men jeg ønsker mig en der sætter sig på tronen hver sæson eller nærved. Og nej, ikke pusic.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

6 mål ind i 2 kampe i ligaen. Jeg synes også vi skal se os om efter en ny "Bodurov"

Vijen

Indlæg af Vijen »

Ravnen skrev:6 mål ind i 2 kampe i ligaen. Jeg synes også vi skal se os om efter en ny "Bodurov"
Og læg hertil 2 mål imod vaduz og 1 mål imod videoton, hvor holdet blev skilt fra hinanden defensivt.

Hvis vi havde mødt mere effektive modstandere kunne vi sagtens have lukket 5-8 mål mere ind i den her sæson.

Halsti har desværre ikke virket så stærk som i de første kampe. Banggard gør det egentlig godt i 95% af situationerne, men når han koger er det bare i situationer inde i feltet og det giver mål.

Vi mangler den der super 4 blok, som FCK har i Zanka, Johansson, delaney og Kvist.

Edit:
Er vi egentlig ikke på det point snit i foråret/efteråret, som vi havde i mesterskabssæsonens kampe uden kbb.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

JBT skrev:Vi skal have en klasse spiller til forsvaret omgående. Målmandsposten, og en breddespiller til midtbanen generelt vil også være værd at overveje. Jeg savner endnu, at vores angribere har langt flere mål i støvlerne. Jeg mener man skal købe hvis chancen på en position opstår, inden vinduet smækker i. Uanset Europa. Det burde der ikke engang stilles spørgsmålstegn ved, det skal bare ske !
En breddespiller til midtbanen, really? Vi har lige købt van der Vaart! Vi har rigeligt til midtbanen. Det må trods alt forventes, at Sparv ikke er fodboldinvalid, selvom vi savner ham. Han kommer tilbage.

Du mener, det er lang tid siden, vi har haft en topscorer... 2015? Vi har en potentiel topscorer i Pusic, men for at han kan score kræver det: 1. At han spiller. 2. At han bliver sat ordentligt op.

Det der med bare at gå shopamok i håbet om en Dame N'Doye duer ikke. Det er sådan, man finder en Pape Pate Diouf.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Hold da op,
så efter vi har tabt 2-1 i Parken, skal strategien og økonomisk bevidsthed skrottes og købes ind fra højre og venstre.

Jeg synes vi har savnet en Messi alt for længe, skal vi ikke købe ham?

On Topic:
Steinlein har lovet en spiller mere, hvis det bliver samlet sejr over tyrkerne, der er en ok chance for at det kunne blive en midterforsvar.

JBT

Indlæg af JBT »

Ja du bekræfter mig i alt hvad jeg siger, det mener jeg hvert et ord at der er brug for, og glem pusic.

Det undrer mig at FCK kan finde en pavlovic til samme pris som kadlec. Det blev nævnt før at han var dyrere, men det er ikke tilfældet i det samlet regnskab på de to. Overvej en enorm forskel på der er på dem, selvom de er meget ens ikke kun spil mæssigt, men baggrund, erfaring, tidligere set up, landshold osv (skulle man tro). Og det er ikke pga den klub de spiller i.

Hovedet på sømmet er at smart odds ikke har fungeret, som FCK godt kan se. Jeg håber dog det kommer engang.
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... hoersholt/

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Hørsholt er en hat, der vil komme med stikpiller til FCM, når han kan. Er Novak ikke smartodds-spiller? Han har da været en god spiller for os. Royer og Ureña var jo tydeligvis også fortuftige fodboldspillere, men Thorup var ikke Royer-fan, og Ureña var fejlcastet til vores system. Desuden er der en håndfuld gode spillere, der er hentet på en blanding af netværk/scouting og smartodds-godkendelse.

JBT, hvorfor siger du "glem Pusic"? Hvad er det saglige argument bag? Han blev hyldet som Superliga-topscorer sidste sommer! Det er muligt, at han kan blive solgt, men så længe han er i truppen, må vi da kalkulere med, at vi rent faktisk har den målscorertype, du efterlyser.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Ravnen skrev:6 mål ind i 2 kampe i ligaen. Jeg synes også vi skal se os om efter en ny "Bodurov"
Ja enig.

Vi sælger Svia og henter Bodurov ind på leje, fordi man åbenlyst ikke har nok tiltro til at Banggaard kan magte opgaven

Vi sender Bodurov forståeligt nok tilbage, da han var en rigtig dyr herre økonomisk. Til trods for at han faktisk gjorde det rigtig godt.

Vi bruger Banggaard, uden at hente en ny og det ser desværre ud til at han ikke helt magter opgaven.

Vi skal have en stærk defensiv for at kunne spille det fodbold vi er gode til og det har vi ikke lige nu, desuden ved de andre superliga klubber efterhånden godt at Banggaard er et sted der skal angribes og det vil koste mål.
Steffen am skrev:On Topic:
Steinlein har lovet en spiller mere, hvis det bliver samlet sejr over tyrkerne, der er en ok chance for at det kunne blive en midter forsvar.
Det viser vel også bare at kassen tydeligvis er lukket i, da der skal penge ind før der kan bruges, hvilket der som sådan er fornuftigt nok økonomien taget i betragtning. Til trods for at holdet samlede styrke har et par "svagt" besatte pladser, samt den samlede bredde, begynder at bliver lidt tynd.

JBT

Indlæg af JBT »

Når dagen er lang er pusic ikke god nok, det er min mening. En der bliver på toppen flere år med X antal mål er også en der kan afgøre ting på egen hånd, det kan han bare ikke. Jeg efterlyser ingen Messi.

Og hørsholt har jo ret, det kan ikke nægtes. Smart Odds har ikke bragt nok mod sig indtil videre hvis noget overhovedet, det er også min mening.

Christian

Indlæg af Christian »

Vi har indtil videre i denne sæson, mødt de måske 2 bedste hold i ligaen :oops: , og vi har alligevel formået at score 13 mål.
Det er blot 2 mål færre end både FCK og Brøndby, men 6 mål mere end det 4. mest scorende hold i ligaen. Eller næsten dobbelt så mange mål som det 4. mest scorende.

Det er selvfølgelig fedt at have en topscorer på holdet, men det er da langt mere effektivt og sværere at dæmme op for, hvis man formår at sprede målene ud på flere personer, især når det viser sig at vi scorer masser af mål på den måde. Desuden er det ikke lige så sårbart, som når man kun har 1 person der scorer målene.

Ja vi har ladet 8 mål gå ind, og det er flere end de andre hold i toppen. Men jeg husker den lidt kedelige sidste sæson, hvor forsvaret var rigtig godt, men målene færre. Jeg foretrækker så klart den offensive model. Og så synes jeg faktisk Banggaard har gjort det godt og kun lavet få fejl.
Halsti mangler stadig at overbevise mig, men jeg var heller ikke imponeret af Sparv i starten, så måske det kommer.

Pavlovic: 417 minutter og 1 mål
Kadlec: 297 minutter og 3 mål

Låst