Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Spicker

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af Spicker »

FCM2000 skrev:
30. apr 2018, 17:46
Spicker skrev:
30. apr 2018, 17:35
FCM2000 skrev:
30. apr 2018, 16:54
ham her er interessant, hvis man vil dødbolde

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -hovedpine
Jeg vil da sige at det er mere nødvendigt at få en til at sparke boldene (hvis man mangler det) end det er at få endnu en tonser ind på holdet.
Ja Okosun er dygtig på låget og han passer dermed perfekt ind i Horsens' stil men jeg tror ikke han vil passe så godt ved os.
Jeg syntes vi mangler en til at se de gode afleveringer og slå de rigtige bolde ala Polle.
Om Kaan, Baidoo eller en helt tredje (eller om der skal en til udefra) ved jeg desværre ikke nok om vores akademister om.
På det punkt er vi enig, men for nogle er dødbolde det eneste i verden. Men jeg så nu gerne Okosun frem for en drachmann, for drachman kan heller ikke meget med foden og slet ikke noget med hovedet.

Jeg så Crystal Palaces kamp her i weekenden, og ja det går bare hurtigere og de er langt mere boldsikre end Sparv, Del hende, MDT, Frank og Drachman mv.
Crystal palace er jo også Premier league, det er jo bare et andet tempo end suppen så jeg er ikke sikker på hvor relevant det er ifht. os.
Hvis Sparv, Dal Hende Drachmann og Frank havde niveauet til Crystal Palace var de nok ikke ved os, i hvert fald ikke længe.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Spicker skrev:
30. apr 2018, 19:11
FCM2000 skrev:
30. apr 2018, 17:46
Spicker skrev:
30. apr 2018, 17:35

Jeg vil da sige at det er mere nødvendigt at få en til at sparke boldene (hvis man mangler det) end det er at få endnu en tonser ind på holdet.
Ja Okosun er dygtig på låget og han passer dermed perfekt ind i Horsens' stil men jeg tror ikke han vil passe så godt ved os.
Jeg syntes vi mangler en til at se de gode afleveringer og slå de rigtige bolde ala Polle.
Om Kaan, Baidoo eller en helt tredje (eller om der skal en til udefra) ved jeg desværre ikke nok om vores akademister om.
På det punkt er vi enig, men for nogle er dødbolde det eneste i verden. Men jeg så nu gerne Okosun frem for en drachmann, for drachman kan heller ikke meget med foden og slet ikke noget med hovedet.

Jeg så Crystal Palaces kamp her i weekenden, og ja det går bare hurtigere og de er langt mere boldsikre end Sparv, Del hende, MDT, Frank og Drachman mv.
Crystal palace er jo også Premier league, det er jo bare et andet tempo end suppen så jeg er ikke sikker på hvor relevant det er ifht. os.
Hvis Sparv, Dal Hende Drachmann og Frank havde niveauet til Crystal Palace var de nok ikke ved os, i hvert fald ikke længe.
Nu har jeg heller ikke sagt det du lægger i munden på mig, mere blot at sætte tingene i relief, ser man på FCK og Brøndby, så er deres midtbaner mere boldsikre end FCMs, længere er den ikke.

Og ja FCM / Ankersen har jo høje ambitioner om europa og mesterskaber osv., så er man jo nød til at følge med i forretningen, hvis de andre forbedre sig såvel trup som økonomi, så er FCM nød til at følge med.

Man er nød til at udvikle forretningen, og jeg håber at Brentfords skråtning af deres akademi, lægger et vis pres på FCMs akademi.

Personligt mener jeg at Nordsjælland får langt mere ud af deres ungdomsarbejde end FCM gør. Jeg er imponeret over at Hjulmand lykkes med mere end Thorup gør og formentlig til langt lavere budget end FCMs.

Og de unge fra Nordsjælland er jo langt mere boldfaste end Sparv, Drachmann mv.

Lige nu har jeg svært ved at se hvilke nye unge fra U-19 holdet, der er kommende salgsemner, de eneste jeg p.t. kan se noget i er Torp og Baidoo.

henker

Indlæg af henker »

henker skrev:
30. apr 2018, 20:08
FCM2000 skrev:
30. apr 2018, 19:36
Spicker skrev:
30. apr 2018, 19:11

Nu har jeg heller ikke sagt det du lægger i munden på mig, mere blot at sætte tingene i relief, ser man på FCK og Brøndby, så er deres midtbaner mere boldsikre end FCMs, længere er den ikke.

Og ja FCM / Ankersen har jo høje ambitioner om europa og mesterskaber osv., så er man jo nød til at følge med i forretningen, hvis de andre forbedre sig såvel trup som økonomi, så er FCM nød til at følge med.

Man er nød til at udvikle forretningen, og jeg håber at Brentfords skråtning af deres akademi, lægger et vis pres på FCMs akademi.

Personligt mener jeg at Nordsjælland får langt mere ud af deres ungdomsarbejde end FCM gør. Jeg er imponeret over at Hjulmand lykkes med mere end Thorup gør og formentlig til langt lavere budget end FCMs.

Og de unge fra Nordsjælland er jo langt mere boldfaste end Sparv, Drachmann mv.

Lige nu har jeg svært ved at se hvilke nye unge fra U-19 holdet, der er kommende salgsemner, de eneste jeg p.t. kan se noget i er Torp og Baidoo.
Er dybt enig med den du skrev.. Det er også derfor jeg har skrev før angående. At fcm adkemi bør bruge mere tid på at træne de unge færdigheder.. Ligesom van der var har sagt for længe siden.. Det er hvad fc Nordsjælland har bevist..

Det er den jeg savner mest ved fcm...

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

henker skrev:
30. apr 2018, 20:11
Er dybt enig med den du skrev.. Det er også derfor jeg har skrev før angående. At fcm adkemi bør bruge mere tid på at træne de unge færdigheder.. Ligesom van der var har sagt for længe siden.. Det er hvad fc Nordsjælland har bevist..

Det er den jeg savner mest ved fcm...
Du mener at du savner akademiet udvikler spillerne, så de bliver gode nok til f.eks at blive solgt til hold i store europæiske ligaer eller måske blive profiler på vores eget hold?
Hvem ved måske de endda går hen og bliver landsholdsspillere eller endda anfører på landsholdet med tiden?
Hvem der bare havde sådan et akademi....

henker

Indlæg af henker »

Jeg ser rigtig ofte at vi sender spiller ud til udlandet som er ikke rigtig fuldpakken.. Vi bør nu i fcm satser mere på færdigheder end fysisk.. Som vil gør fodbold mere smukke at se på.. Det er mere holdbar i længden.. Prøv se på fc Nordsjælland, Barcelona, Arsenal og Ajax... Måske også dortmund.. Bayern München er også en god eksempler på at oplære de unge talenter færdigheder.. Så de spiller virkelig rigtig godt på banen.. Det er hvad vi har brug for at have på banen i fcm.. Det bør begynder her og nu... Hvor fcm har investeret så mange millioner kroner på at udvikle faciliteter.. Det opfylder jo den mulighed.. Derfor må fcm ændre lidt koncept og satser på færdigheder end aggressive, fysik... Det har ikke indvirkning på de talenter rigtig.. Bare min mening

Sizzo

Indlæg af Sizzo »

henker skrev:
30. apr 2018, 21:35
Jeg ser rigtig ofte at vi sender spiller ud til udlandet som er ikke rigtig fuldpakken..
Vil du sætte nogle navne på dem du tænker på her? Når jeg går ned over listen over akademi spillere vi har solgt til udenlandske klubber, er jeg faktisk meget imponeret over så mange af dem som har klaret sig rigtigt flot.

SimonH

Indlæg af SimonH »

Lad mig stille spørgsmålet. Hvem er egentlig bedst til talentudvikling når det kommer til stykket, FCM eller FCN når man kigger på udenlands successer?

Så vidt jeg kan se, så knuser vi FCN på det område. Jeg synes bare at det er en sjov tankegang mange eksperter har, åh og i hvor er de gode i Nordsjælland, helt uden at stille spørgsmål ved at de fleste af deres spillere fejler... Jeg ved faktisk ikke helt, hvem der har klaret den? Kan i hjælpe mig (bjælland er ikke egen avl)

Mike80

Indlæg af Mike80 »

SimonH skrev:
1. maj 2018, 07:57
Lad mig stille spørgsmålet. Hvem er egentlig bedst til talentudvikling når det kommer til stykket, FCM eller FCN når man kigger på udenlands successer?

Så vidt jeg kan se, så knuser vi FCN på det område. Jeg synes bare at det er en sjov tankegang mange eksperter har, åh og i hvor er de gode i Nordsjælland, helt uden at stille spørgsmål ved at de fleste af deres spillere fejler... Jeg ved faktisk ikke helt, hvem der har klaret den? Kan i hjælpe mig (bjælland er ikke egen avl)

FCN har fortjent fået meget ros for en tydelig linie og en høj succesprocent i forhold til egne ungdomsspillere, som efterfølgende slår igennem, og præsterer rigtig flot på deres første hold.
AaB havde samme fokus i deres sidste mesterskabssæson med spillere som Kusk og Thomsen der begge leverede til absolut top kvalitet i superligaen. Jeg synes dog personligt at mange eksperter har alt for stor fokus på netop Superligagennembruddet, og præstationer i egen klub når snakken falder på succesfuld talentarbejde.
FCM er i en liga for sig selv når det kommer til egenudvikledede spillere, som også efterfølgende formår at præstere uden for den hjemlige andedam.

Transfermark.com skal i den grad tages med et gran salt men for sjov kan vi jo prøve at sammenligne tidligere ungdomsspillere fra de to klubber.

FCM har 20 spillere som på et tidspunkt i deres karriere ifølge transfermarkt.com har haft en værdi på 1mio euro eller mere. Sammenlignet med FCN har de 6!! Ydermere har de 6 bedst vurderede FCM spillere alle en højere værdi en den bedst vurderede FCN spiller. Kig lidt på linket og sammenlig gerne mere såfremt du synes debatten er interessant men fakta er at vi knuser dem på succesfuld talentudvikling hvis vi snakker præstationer på større herregårde end blot Superliga niveau.

FCM:
https://www.transfermarkt.com/fc-midtjy ... t/0/plus/1

FCN:
https://www.transfermarkt.com/fc-nordsj ... t/0/plus/1
Mike80

Everybody hates us we don't care...

mnm123

Indlæg af mnm123 »

henker skrev:
Jeg ser rigtig ofte at vi sender spiller ud til udlandet som er ikke rigtig fuldpakken.. Vi bør nu i fcm satser mere på færdigheder end fysisk.. Som vil gør fodbold mere smukke at se på.. Det er mere holdbar i længden.. Prøv se på fc Nordsjælland, Barcelona, Arsenal og Ajax... Måske også dortmund.. Bayern München er også en god eksempler på at oplære de unge talenter færdigheder.. Så de spiller virkelig rigtig godt på banen.. Det er hvad vi har brug for at have på banen i fcm.. Det bør begynder her og nu... Hvor fcm har investeret så mange millioner kroner på at udvikle faciliteter.. Det opfylder jo den mulighed.. Derfor må fcm ændre lidt koncept og satser på færdigheder end aggressive, fysik... Det har ikke indvirkning på de talenter rigtig.. Bare min mening
Prøv at tage ud for at se træning med u 10 til u 15 drenge, så ser du at der trænes rigtigt meget tekniske færdigheder, så som hurtighed færdigheder.

henker

Indlæg af henker »

mnm123 skrev:
1. maj 2018, 12:41
henker skrev:
Prøv at tage ud for at se træning med u 10 til u 15 drenge, så ser du at der trænes rigtigt meget tekniske færdigheder, så som hurtighed færdigheder.
Ok.. Fedt.. Glæder mig til at se dem på først hold om 4-5 år.. Kryds fingre for at den vil bære frugt.. 😊

Spicker

Indlæg af Spicker »

henker skrev:
1. maj 2018, 12:46
mnm123 skrev:
1. maj 2018, 12:41
henker skrev:
Ok.. Fedt.. Glæder mig til at se dem på først hold om 4-5 år.. Kryds fingre for at den vil bære frugt.. 😊
Jeg syntes da også vi skal huske at folk som Duelund, Sisto, Rilwan og Albæk (ved ikke om der er flere) ikke er udprægede fysiske spillere men mere tekniske så vi kan da også udvikle dygtige boldspillere.
Personligt har jeg ikke noget imod spillere som Reid, Sviatchenko Onuachu og Sly der er noget mere fysiske.
Det kan godt være det er mig der er underlig men jeg kan eks. bedre lide Bayerns spil under Jupp Heynckes end da Guardiola var i klubben, især i den periode hvor de vandt champions league var det et mere udpræget fysisk hold end efter Guardiola tog over og begyndte på hans shortpassing.

henker

Indlæg af henker »

Guardiola er mega dygtige træner.. Jeg elsker hans spilstil.. Da han var træner i Barcelona har han vundet så mange pokaler gennem shortpassing.. Det er den jeg håber at fcm kunne bruge den system. For den shortpassing vinder over fysisk.. Fysisk bliver man hurtig brænde ud.. Og det har han benytte den system og vundet mesterskab i Spanien, Tyskland og i England.. Men mærkeligt nok har han ikke vundet CL med Bayern München og man. City.. Det kan jeg ikke forstår..
Pep guardiola er lang bedre end mourinho. 😊

Nu tilbage til fcm.. Det er min koncept som jeg håber at fcm engang bruger.. Og jeg er stensikkert på at det vil være større fremgang i sportslige for fcm.. End at øser langebold. Det har jeg aldrig være vilde med.. nu igen håber jeg på at fcm finder de rigtige type spiller som passer til den koncept.. Det synes jeg at det har vi på en måde ingen succes forrige transfer vinduet..

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Spicker skrev:
1. maj 2018, 13:11
Jeg syntes da også vi skal huske at folk som Duelund, Sisto, Rilwan og Albæk (ved ikke om der er flere) ikke er udprægede fysiske spillere men mere tekniske så vi kan da også udvikle dygtige boldspillere.
Personligt har jeg ikke noget imod spillere som Reid, Sviatchenko Onuachu og Sly der er noget mere fysiske.
Det kan godt være det er mig der er underlig men jeg kan eks. bedre lide Bayerns spil under Jupp Heynckes end da Guardiola var i klubben, især i den periode hvor de vandt champions league var det et mere udpræget fysisk hold end efter Guardiola tog over og begyndte på hans shortpassing.
Nope. Det er ikke kun dig, vi er ihvertfald to der er underlige så:)
Jeg har aldrig været den store fan af Guardiolas tiki taka og kan eks. også bedre lide Bayern under Jupp Heynckes. Bayern bærer selvfølgelig præg af shortpassing, men det er meget mere end det og blandet med fysisk duelspil og kontra fodbold, er det i mine øjne meget mere seværdig end udpræget tiki taka.

Fysisk duelspil, højt aggressivt press og hurtigt angrebsspil er mere mig. Hvor 200 pasninger på tværs af banen for at skabe et angreb, eller at stå defensivt og forsvare hjem med lange bolde op på eks. Paul, keder mig og er i mine øjne ikke god og seværdig fodbold.

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

pr0j3ct skrev:
1. maj 2018, 15:16
Spicker skrev:
1. maj 2018, 13:11
Nope. Det er ikke kun dig, vi er ihvertfald to der er underlige så:)
Jeg har aldrig været den store fan af Guardiolas tiki taka og kan eks. også bedre lide Bayern under Jupp Heynckes. Bayern bærer selvfølgelig præg af shortpassing, men det er meget mere end det og blandet med fysisk duelspil og kontra fodbold, er det i mine øjne meget mere seværdig end udpræget tiki taka.

Fysisk duelspil, højt aggressivt press og hurtigt angrebsspil er mere mig. Hvor 200 pasninger på tværs af banen for at skabe et angreb, eller at stå defensivt og forsvare hjem med lange bolde op på eks. Paul, keder mig og er i mine øjne ikke god og seværdig fodbold.
Man kan mene hvad man vil om Guardiola, men det der med, at han ligefrem indførte tici-taca i Bayern, det er altså en udbredt misforståelse. Guardiola er glad for boldbesiddelse, eller rettere, han er glad for at kontrollere kampene. Bayern i Guardiola årene, byggede på de grundlæggende samme dyder som under Van Gaal og Heynckes. Under Guardiola blev de så endnu bedre til at kontrollere kampene med bold, men der var stadig de samme dyder i kraft ultra-offensivt genpres og lynhurtige kontraangreb.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Det kan diskuteres længe, hvilken spillestil man foretrækker. Det er en valid diskussion, men den skal komme fra klubben, kulturen og trænerteamet, den kan ikke tilføres med køb af spillere.

Men at sætte lighedstegn mellem succes i Barca/Byaern og FCN er helt på månen. FCN's stil er besnærende og seværdig, når den virker. Men udover de gode pointer om deres salgs succes (eller mangel på samme i udlandet) så vil jeg minde om FCN's spil i CL, da de fik muligheden på en europæisk scene.

Låst