Transfer vinter 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Densestar7430

Re: Transfer vinter 2018

Indlæg af Densestar7430 »

på Instagram har Novak fået nogle FCM kager og skriver han spiller sidste hjemmekamp i morgen? Nogle der har hørt noget?

Måske mener han bare sidste hjemme kamp inden pause, men kunne godt lyde som et farvel?

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Densestar7430 skrev:
3. dec 2017, 19:46
på Instagram har Novak fået nogle FCM kager og skriver han spiller sidste hjemmekamp i morgen? Nogle der har hørt noget?

Måske mener han bare sidste hjemme kamp inden pause, men kunne godt lyde som et farvel?
Mon ikke der menes sidste hjemmekamp.

Vil blive overrasket hvis han stadig er her efter jul.
Men ok, var jeg også i sommers, at han er her endnu.

Philipjensen

Indlæg af Philipjensen »

Et nyt transfervindue truer. Vi kan være nervøse for at miste vigtige spillere. I den forbindelse har jeg tilladt mig at lave et skyggehold. Der er selvfølgeligt forskel i hvor sandsynligt en transfer er på bestemte områder på banen. Jeg er utroligt præget af at det jeg mest følger med i er dansk fodbold. Jeg vil foreslå alle at lave deres eget skyggehold. Tror personligt at Novak smutter. Herfra skal blot lyde en tak for mange fantastiske præstationer.

Målmand:
Jesse Joronen

Forsvar:
Pascal Gregor
Alexander Ludwig
Mads Lauritsen

Højre wingback:
Kerim Memija

Venstre wingback:
Danny Amankwaa

Central midt:
Andrew Hjulsager
Abnor/Agon Mucolli

Angreb:
Mayron George
Dominic Vinicius
Anders Dreyer

1: Joronen
Det ville overraske mig meget hvis vi ender med at mangle en målmand. Hvis situationen skulle opstår er Joronen dog et bud på en gardering. Mener egentligt at Grytebust måske er ligaens bedste, men tror ikke han er til at få for menneskepenge. Joronen har været stabil og kender Sanneh.

2. Gregor
Han har som sådan aldrig rigtigt imponeret mig. Man kan se at Gregor har fået FCN-skolingen og kan finde ud af tage et par på foden. Spørgsmålet er om han er en forsvarsspiller med stort F. Dog er det en mand med en del superligaerfaring på fri transfer og det må være interessant om ikke andet så som gardering. ¨'

3. Ludwig
Sannehs makker, tidligere FCM dreng og ikke mindst en mand med et vinderinstinkt. Han har imponeret mig i duelspillet, som er vigtigt for FCM og ved standarder. Om han kan finde ud af også at være kalkuleret er et andet spørgsmål.

4. Lauritsen
Den tidligere FCM spiller har imponeret svært i Vejle. Han er første mand på holdkortet og med til at binde spillet sammen fra 1. til 2. fase. Så vidt jeg husker er han også venstrebenet hvilket ville være en fordel ifht. den nuværende balance.

5. Memija
Den bosniske landsholdsspiller Kerim Memija er et evigt arbejdende energibund. Han har alt muligt potentiale. Hvis Nissen skulle smutte kan han være en god option - afhængigt af prisen.

6. Amankwaa
Okay her er et wild card. Jeg er vild med Amankwaa. Han kommer ikke til sin ret i FCK. Manden er en fantastisk powerspiller, men passer ikke ind Ståles system. Han kunne, tror jeg, omskoles til en helt fantastisk wingback. Jeg tror at han for FCM kunne udvikle sig til en nøglespiller. Som Marc Dal Hende der også kom fra en offensiv position i FCK. Manden har udløb til sommer og skulle ikke koste noget videre.

7. Hjulsager
Han er ikke en personlighed jeg finder videre inspirerende, dog har han et glimrende blik for spillet. Han får alt for lidt spilletid for Celta og er oplagt til at blive lejet ud i vintertransfervinduet. Han kunne være en Jakob Poulsen erstatning i tilfælde af længere skade.

8. Mucolli
De to Mucolli brødre i Vejle er to af de største talenter i Danmark. En af dem kunne være en mulighed. De har begge to en evne til at gå mellem kæderne som er ret enestående. Personligt tror jeg mest på Arbnor

9. George
Han er en fantastisk spiller. Han er stadig lidt uforløst og jeg ved ikke om Gravgaard er klar over hvad det er for en juvel han har under sine negle. Hvis Sørloth eller Paul ryger kan man godt ringe til kronjyderne og forhøre sig på ham. Styrke, Fart og Instinkt.

10. Dominic Vinicius
Sidste års topscore i nordicbet. Han er utrolig hovedstødsstærk. Brasiliansk-nigeriansk og det er næsten en beskrivelse af hans spillestil. Han har haft nogle disciplinære problemer. Hvis man kan fjerne dem kan han blive endog meget interessant.
'
11. Dreyer
Esbjerg har det med at udvikle god unge danskere med flair. Dreyer er sådan en og kunne være en løsning hvis Rilwan, Wikheim eller Duelund blev langtidsskadede eller solgt. Han har et fint spark og er god til komme frem til situationer. Regner med at Kroon ryger, men jeg mener ikke man så behøver at hive en erstatning ind

Philipjensen

Indlæg af Philipjensen »

Et nyt transfervindue truer. Vi kan være nervøse for at miste vigtige spillere. I den forbindelse har jeg tilladt mig at lave et skyggehold. Der er selvfølgeligt forskel i, hvor sandsynligt en transfer er på bestemte områder på banen. Jeg er utroligt præget af at det jeg mest følger med i er dansk fodbold. Jeg vil foreslå alle at lave deres eget skyggehold. Tror personligt at Novak smutter. Herfra skal blot lyde en tak for mange fantastiske præstationer.

Målmand:
Jesse Joronen

Forsvar:
Pascal Gregor
Alexander Ludwig
Mads Lauritsen

Højre wingback:
Kerim Memija

Venstre wingback:
Danny Amankwaa

Central midt:
Andrew Hjulsager
Abnor/Agon Mucolli

Angreb:
Mayron George
Dominic Vinicius
Anders Dreyer

1: Joronen
Det ville overraske mig meget hvis vi ender med at mangle en målmand. Hvis situationen skulle opstår er Joronen dog et bud på en gardering. Mener egentligt at Grytebust måske er ligaens bedste, men tror ikke han er til at få for menneskepenge. Joronen har været stabil og kender Sanneh.

2. Gregor
Han har som sådan aldrig rigtigt imponeret mig. Man kan se at Gregor har fået FCN-skolingen og kan finde ud af tage et par på foden. Spørgsmålet er om han er en forsvarsspiller med stort F. Dog er det en mand med en del superligaerfaring på fri transfer og det må være interessant om ikke andet så som gardering. ¨'

3. Ludwig
Sannehs makker, tidligere FCM dreng og ikke mindst en mand med et vinderinstinkt. Han har imponeret mig i duelspillet, som er vigtigt for FCM og ved standarder. Om han kan finde ud af også at være kalkuleret er et andet spørgsmål.

4. Lauritsen
Den tidligere FCM spiller har imponeret svært i Vejle. Han er første mand på holdkortet og med til at binde spillet sammen fra 1. til 2. fase. Så vidt jeg husker er han også venstrebenet hvilket ville være en fordel ifht. den nuværende balance.

5. Memija
Den bosniske landsholdsspiller Kerim Memija er et evigt arbejdende energibund. Han har alt muligt potentiale. Hvis Nissen skulle smutte kan han være en god option - afhængigt af prisen.

6. Amankwaa
Okay her er et wild card. Jeg er vild med Amankwaa. Han kommer ikke til sin ret i FCK. Manden er en fantastisk powerspiller, men passer ikke ind Ståles system. Han kunne, tror jeg, omskoles til en helt fantastisk wingback. Jeg tror at han for FCM kunne udvikle sig til en nøglespiller. Som Marc Dal Hende der også kom fra en offensiv position i FCK. Manden har udløb til sommer og skulle ikke koste noget videre.

7. Hjulsager
Han er ikke en personlighed jeg finder videre inspirerende, dog har han et glimrende blik for spillet. Han får alt for lidt spilletid for Celta og er oplagt til at blive lejet ud i vintertransfervinduet. Han kunne være en Jakob Poulsen erstatning i tilfælde af længere skade.

8. Mucolli
De to Mucolli brødre i Vejle er to af de største talenter i Danmark. En af dem kunne være en mulighed. De har begge to en evne til at gå mellem kæderne som er ret enestående. Personligt tror jeg mest på Arbnor

9. George
Han er en fantastisk spiller. Han er stadig lidt uforløst og jeg ved ikke om Gravgaard er klar over hvad det er for en juvel han har under sine negle. Hvis Sørloth eller Paul ryger kan man godt ringe til kronjyderne og forhøre sig på ham. Styrke, Fart og Instinkt.

10. Dominic Vinicius
Sidste års topscore i nordicbet. Han er utrolig hovedstødsstærk. Brasiliansk-nigeriansk og det er næsten en beskrivelse af hans spillestil. Han har haft nogle disciplinære problemer. Hvis man kan fjerne dem kan han blive endog meget interessant.
'
11. Dreyer
Esbjerg har det med at udvikle god unge danskere med flair. Dreyer er sådan en og kunne være en løsning hvis Rilwan, Wikheim eller Duelund blev langtidsskadede eller solgt. Han har et fint spark og er god til komme frem til situationer. Regner med at Kroon ryger, men jeg mener ikke man så behøver at hive en erstatning ind

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Lige for at kigge tilbage i historien, og det som bekendt nem at være bagklog.

Men synes nu ikke på nogenmåde man kan betegne Pusic som en succes i FCK.
Fem høje herfra til CS, som fik ham solgt for en god pris. Sparet løn (og evt. konflikt i FCM) for til gengæld at være fyld i FCK. Fremragende :D

Densestar7430

Er der andre der har gjort sig tanken om hvad vi gør hvis JP bliver skadet til foråret?

For mig ligner det en skade der kan koste et mesterskab.

Hvad er alternativerne? Spille med Sparv og Drachmann?

Andre mulige afløsere:

Baidoo
Brandoff
Kraev
Vdv

For mig at se er det den værst mulige skade der kan forekomme, dels fordi JP spiller vanvittigt og dels fordi det er en central position uden en oplagt afløser.

Tror i det er en position vi forsat kigger på, eller tænker i at ledelsen er trykke ved hvad vi har?

Analitico
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Indlæg af Analitico »

Densestar7430 skrev:
14. dec 2017, 10:44
Er der andre der har gjort sig tanken om hvad vi gør hvis JP bliver skadet til foråret?

Andre mulige afløsere:

Baidoo
Brandoff
Kraev
Vdv

For mig at se er det den værst mulige skade der kan forekomme, dels fordi JP spiller vanvittigt og dels fordi det er en central position uden en oplagt afløser.

Tror i det er en position vi forsat kigger på, eller tænker i at ledelsen er trykke ved hvad vi har?
Rilwan eller Duelund ville nok også kunne bruges som back-up for JP, men ingen af de nævnte er vel fyldestgørende afløsere og derfor er jeg er helt enig i, at det ville være den absoluteste værste skade, der kunne opstå. Det kunne bestemt god risikere at koste et mesterskab. Lidt foruroligende egentlig.

Men det kan nok også blive svært at hente en spiller mere ind, der har nogle af de samme evner som JP, men i en yngre udgave, uden at vi risikerer at blokere for nogle talenters muligheder og udvikling.

Nogle der har indsigt i om Baidoo, Brandhoff eller en anden er ved at være klar til noget superligabold?

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Polles position er også det eneste sted jeg ser os mangle en gardering med kvalitet. Et ønskescenarie er, at vi henter Mads Albæk hjem fra Tyskland. Som jeg ser det, spiller han overhovedet ikke dernede, så måske det kunne være en reel mulighed. Om ikke andet er det i hvert fald en position, vi bør hent en ind til at aflaste JP, skulle det blive nødvendigt.

Cortez

Indlæg af Cortez »

SorteUlve skrev:
14. dec 2017, 13:44
Polles position er også det eneste sted jeg ser os mangle en gardering med kvalitet. Et ønskescenarie er, at vi henter Mads Albæk hjem fra Tyskland. Som jeg ser det, spiller han overhovedet ikke dernede, så måske det kunne være en reel mulighed. Om ikke andet er det i hvert fald en position, vi bør hent en ind til at aflaste JP, skulle det blive nødvendigt.
Fra Twitter kan jeg se at han for nylig blev opereret. For hvad og hvor længe det holder ham ude, ved jeg dog ikke.

/Cortez

THenry

Indlæg af THenry »

Analitico skrev:
14. dec 2017, 13:04
Densestar7430 skrev:
14. dec 2017, 10:44

Andre mulige afløsere:

Baidoo
Brandoff
Kraev
Vdv

Rilwan eller Duelund ville nok også kunne bruges som back-up for JP, men ingen af de nævnte er vel fyldestgørende afløsere og derfor er jeg er helt enig i, at det ville være den absoluteste værste skade, der kunne opstå. Det kunne bestemt god risikere at koste et mesterskab. Lidt foruroligende egentlig.

Men det kan nok også blive svært at hente en spiller mere ind, der har nogle af de samme evner som JP, men i en yngre udgave, uden at vi risikerer at blokere for nogle talenters muligheder og udvikling.

Nogle der har indsigt i om Baidoo, Brandhoff eller en anden er ved at være klar til noget superligabold?
Det vil være en kæmpe falliterklæring, hvis vi satser på spillere, der ikke er inde omkring kamptruppen på nuværende tidspunkt, og ikke har fået debut endnu i et forår, hvor vi spiller for et mesterskab! Derfor kan vi allerede stryge Baidoo og Brandhoff af listen, hvis Polle skulle blive skadet. Han har heldigvis holdt sig rimelig fit og spiller stort set altid fuld tid, så forhåbentlig kan han fortsætte dette i foråret for han er super vigtig, og han er en af de spillere, som vil være værst at skulle undvære.

Jeg tænker de mest naturlige afløsere for ham vil være Sparv og Drachmann også selvom om det kan blive for defensivt eller Due, Kraev eller Rilwan (Kroon kan sikkert også smides ind i regnestykket, hvis ikke han bliver solgt til vinter, som jeg forventer) som 8'er, selvom det kan blive for offensivt. Alternativt kan Rømer spille centralt, selvom jeg synes han er bedst som højre back. Og så er der naturligvis VDV, som ikke passer ind i vores overfaldsfodbold, men som også kan få en rolle at spille ved skade til Polle. Han var trods alt tiltænkt en startplads til en kamp i efteråret (husker ikke hvilken kamp det var), hvis ikke Sparv blev klar, hvilket han så gjorde, og VDV blev skubbet ud på bænken.

Derudover kommer Kaan tilbage fra Skive, og han kan sagtens få en stor fremtid som 8'er. Dog håber jeg ikke (som med Baidoo eller Brandhoff, som jeg i øvrigt ikke vil blive overrasket over, hvis han sendes på et nyt lejeophold), at han skal spille for toneangivende en rolle i det kommende sindsygt vigtige forår. Den kommende halvsæson er alt for vigtigt til at køre de unge drenge i stilling til fremtiden.

Analitico
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Indlæg af Analitico »

Det er en god pointe, at foråret er for vigtigt til at køre for mange nye talenter ind, især på en så vigtig position som den centrale midtbane. En småskade på et par kampe eller lignende vil vi nok også kunne klare os med de diskurede mulige "lappeløsninger" i form af Duelund, Drachmann, Rilwan med flere.

Min pointe er bare, at vi også skal passe på med at blive ved med at gøre vejen alt for lang for talenter ved at hente eksempelvis en Mads Albæk, som nogle har foreslået. Ham ville vi jo ikke hente bare for at sidde på bænken, sådan generelt. Så SKAL vi i hvert fald i europæisk gruppespil til efteråret, hvis det skal blive plads til dem begge og nogle indhop til talenter også en gang i mellem.

In other news er vi, helt som forventet, tæt på et salg af Falkesgård: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... aard-salg/

Det er virkelig godt, at vi faktisk kan få et salg ud af ham og ikke bare er ude i en fri transfer. Synes generelt godt vi kunne blive bedre til også at få noget for de spillere der forlader klubben, uden at være blevet egentlige profiler. Mange bække små og alt det der. Spændende hvor han skal hen, tror godt det kunne være noget eksotisk, MLS måske? Alternativt vel Norge/Sverige eller måske 2. bundesligaen?

oros

Indlæg af oros »

Spændende hvor han skal hen, tror godt det kunne være noget eksotisk, MLS måske? Alternativt vel Norge/Sverige eller måske 2. bundesligaen?
Som jeg har forstået det, mangler han et visum. Det skal man vel trods alt ikke have for at spille i Norge eller Sverige? :lol:
Jeg gætter på MLS og ønsker ham alt det bedste. Han fortjener virkelig at få fast spilletid.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Graversen har sagt at det er en liga uden for Europa, så mit gæt er (også) MLS.

Brugeravatar
UlvenFraNord

Indlæg af UlvenFraNord »

Det lyder til at Erik Sviatchenko skal sælges fra Celtic, var det ikke en ide at hente ham hjem? Hvis han vil.

Densestar7430

Jeg ved godt der er mange der har en spids holdning til Sviachenko, men ift. vores guldchance kunne et halvt års lejeophold så komme på tale?

Det lyder ikke til han har en fremtid i Celtic, og ift. hans lange fravær sværmer det sikkert ikke med større klubber.

Kunne det ikke være interessant at få ham ind i et halvt år i et forsøg på at spille mesterskabet til Herning igen?

Jeg ved godt vi har hentet Sanneh, men det går jo kun lige op hvis Novak også smutter den anden vej.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generel ... a-vej-vaek

Låst