Europe League kampagnen 16/17
-
mousebreaker
Re: Europe League kampagnen 16/17
God lodtrækning til både Sønderjyske og Brøndby som jeg ser det. Bortset fra at de ikke starter ude
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
OK lodtrækning. Dog skidt at vi starter hjemme.
Er fuldstændig enig.JBT skrev:Astana og Zagreb er efter min vurdering ligeså svære, også portugisisk hold pga højt teknisk niveau. Som sagt, der skal deles øretæver ud uanset hvem vi så skulle møde…
Fint tilfreds med lodtrækningen. Vi slipper for Astana.
Osmanlispor er ikke den typiske klub. De var oprykkere i sidste sæson og bruger ikke en masse penge på nye spillere. Alle deres indkøb er frie transfer. Så det er altså ikke en klub som fenerbache og galatasaray. Vi snakker noget lavere niveau.
Osmanlispor er ikke den typiske klub. De var oprykkere i sidste sæson og bruger ikke en masse penge på nye spillere. Alle deres indkøb er frie transfer. Så det er altså ikke en klub som fenerbache og galatasaray. Vi snakker noget lavere niveau.
Kan vi slå Southampton ud over to runder, kan vi vel også slå tyrkerne.... Det er jo ikke Fenerbache....
Deres liga starter først d. 21
Kampene spilles d. 18 og 25.
De har selvfølgelig været lidt igang iform af el, men ikke for meget turneringskampe til dem.
Kan måske være en fordel
Kampene spilles d. 18 og 25.
De har selvfølgelig været lidt igang iform af el, men ikke for meget turneringskampe til dem.
Kan måske være en fordel
-
mousebreaker
Korrekt, jeg tror vi er 60/40 underdogs, måske kun 55/45 siden de er helt urutinerede. Kender ikke en skid til dem for at sige det som det er, men kigger jeg på transfermarkt er de vurderet til 43 mio € og vi er vurderet til 14 mio. Transfermarkts vurderinger at vores spillere ser meget rigtigt ud, så Ifht til dette burde de have nogle rigtigt gode spillere. Derudover er Tyrkiet bare et meget svært sted at spille normalt og der er så mange tyrkiske indvandrere i Danmark at de vil få en massiv lydstærk opbakning i den første kamp på MCH Arena.
Ud fra de forudsætninger virker det som den sværeste modstander vi kunne få, hvor kun deres uerfarenhed er et plus.
Astana og Zagreb var dog heller ikke ligefrem ønskemodstandere.
Ud fra de forudsætninger virker det som den sværeste modstander vi kunne få, hvor kun deres uerfarenhed er et plus.
Astana og Zagreb var dog heller ikke ligefrem ønskemodstandere.
-
mousebreaker
Ja Southampton er vurderet til 186 mio € på transfermarktHKP skrev:Kan vi slå Southampton ud over to runder, kan vi vel også slå tyrkerne.... Det er jo ikke Fenerbache....
Jeg havde klart fortrukket Zagreb
Rent ungdomshold
Men nu er det sådan det er.
Men vi er mød til at spille godt, ellers så bliver vi banket
Rent ungdomshold
Men nu er det sådan det er.
Men vi er mød til at spille godt, ellers så bliver vi banket
Jeg kender intet til Osmanlıspor. Men det er da i hvert fald ikke værre end Southampton!
Uanset hvem vi trak, ville vi stå foran nogle vanskelige kampe. Vi skal spille op til vores bedste hvis vi skal i gruppespillet.
Uanset hvem vi trak, ville vi stå foran nogle vanskelige kampe. Vi skal spille op til vores bedste hvis vi skal i gruppespillet.
Et par dåser på dødbolde af Vdv så er vi ligesom i gang over to kampe ;0)
Det lugter måske også af et nyindkøb mere hvis klubben går benhårdt efter det igen i år og bare vil med pga det der nævnes med seedning s fordele de næste 3 år frem. Kunne man godt håbe, Patrick B kunne godt komme til at ligne en flodhest mod endnu hurtigere typer af angribere.
Det lugter måske også af et nyindkøb mere hvis klubben går benhårdt efter det igen i år og bare vil med pga det der nævnes med seedning s fordele de næste 3 år frem. Kunne man godt håbe, Patrick B kunne godt komme til at ligne en flodhest mod endnu hurtigere typer af angribere.
De har trods alt kun 4500 tilskuere i snit. Så at blive blæst ud på samme måde som vi er blevet før på Cypern og i Grækenland tror jeg ikke, det er i det mindste en fordel.
En fordel er også vores erfaring. Vi har noget at trække på fra alle de europæiske kampe vi har spillet i det sidste års tid. Så vidt jeg forstår er Osmanlispor oprykker i den tyrkiske liga før sidste sæson? Dermed må de være helt uden europæisk erfaring?
Jeg vil sige at den ligger 50/50. De er oprykkere og endte 5`er og vel kun fik den mulighed grundet nogle af de større tyrkiske hold spillede under niveau. Deres vej hertil har vel heller ikke været prangende.
De har ikke nogle "store" spillere, men spillere med en del rutine og så er de selvfølgeligt lidt en ubekendt, men det var der flere af de mulige modstandere der var. Jeg ved ikke hvorfor de vurderes så højt på Transfermarkt for deres hold er altså ikke prangende.
Det der gør det besværligt:
Er at vi starter hjemme først. Det er altid en ulempe efter min bedste overbevisning, da man ofte har en tendens til at fokusere mere på at modstanderen ikke får det udebanemål end at spille sit eget spil og prøve at vinde.
Vores lidt kleine bredde. Vores start 11 er god plus et par stykker, men derud over er vi altså ikke ret stærkt besat og det hjælper så ikke at vi har sendt flere spillere videre uden at få erstatninger samt skader, karantæner (Poulsen kommer dog muligvis med igen). Vi er uhyre sårbare.
Dertil vores svingende niveau. Spiller vi som eks. mod Silkeborg kan jeg ikke se at vi skulle få de store problemer, men leverer vi som igår, så bliver vi kørt rundt på røv og albuer og kan vinke farvel til europa, det er helt sikkert.
Dertil er Osmanlispor også lidt en ubekendt, et hold der måske kan blive svær at blive helt klog på, så den første kamp vil meget sandsynligt blive med håndbremsen trukket og vi lige skal se dem an og det er til deres fordel.
De har ikke nogle "store" spillere, men spillere med en del rutine og så er de selvfølgeligt lidt en ubekendt, men det var der flere af de mulige modstandere der var. Jeg ved ikke hvorfor de vurderes så højt på Transfermarkt for deres hold er altså ikke prangende.
Det der gør det besværligt:
Er at vi starter hjemme først. Det er altid en ulempe efter min bedste overbevisning, da man ofte har en tendens til at fokusere mere på at modstanderen ikke får det udebanemål end at spille sit eget spil og prøve at vinde.
Vores lidt kleine bredde. Vores start 11 er god plus et par stykker, men derud over er vi altså ikke ret stærkt besat og det hjælper så ikke at vi har sendt flere spillere videre uden at få erstatninger samt skader, karantæner (Poulsen kommer dog muligvis med igen). Vi er uhyre sårbare.
Dertil vores svingende niveau. Spiller vi som eks. mod Silkeborg kan jeg ikke se at vi skulle få de store problemer, men leverer vi som igår, så bliver vi kørt rundt på røv og albuer og kan vinke farvel til europa, det er helt sikkert.
Dertil er Osmanlispor også lidt en ubekendt, et hold der måske kan blive svær at blive helt klog på, så den første kamp vil meget sandsynligt blive med håndbremsen trukket og vi lige skal se dem an og det er til deres fordel.
Deres / holdet hed åbenbart Ankaraspor førhen, nogle der kan søge hvad de så var for en størrelse ?