Vinter Transfervindue Part 5
-
BW - 665
Re: Angriberne i top 4
Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hvis vi nu skal være en lille smule ærlige, hvilke
> angribere har vi så i truppen som kan begå sig hos
> de andre tophold? Hvem kan regne med regelmæssig
> spilletid i BIF, OB og FCK? Det vil jeg vove at
> påstå at der kun er én der kan og det er Frank,
> resten ville være 4-5-6 valg i angrebet hos
> konkurrenterne..
>
> Syntes ikke vores angreb er godt nok til for alvor
> at kunne udfordre modstanderne.
Jeg er ikke som sådan uenig - men man skal altså også have for øje at Fagerberg, Collins, Jude og Oliseh alle er talenter og har, må vi gå ud fra, potentiale til at blive angrebsprofiler hvis alt flasker sig - tvivler personligt meget på Jude, men det er så en anden diskussion - og så kommer hele debatten så med talent kontra erfaring osv., og om de når at blive "gode nok" til at være en del af visionen om guld i 2011/2012 - det må tiden jo vise.
Men jeg er ikke uenig i at en erfaren angriber som supplement til Frank ville være et godt køb - en med mere kvalitet end Kim C - jeg mener dog ikke at timingen er rigtig til sådan et køb lige nu, men til sommer kunne det sagtens blive aktuelt.
> Hvis vi nu skal være en lille smule ærlige, hvilke
> angribere har vi så i truppen som kan begå sig hos
> de andre tophold? Hvem kan regne med regelmæssig
> spilletid i BIF, OB og FCK? Det vil jeg vove at
> påstå at der kun er én der kan og det er Frank,
> resten ville være 4-5-6 valg i angrebet hos
> konkurrenterne..
>
> Syntes ikke vores angreb er godt nok til for alvor
> at kunne udfordre modstanderne.
Jeg er ikke som sådan uenig - men man skal altså også have for øje at Fagerberg, Collins, Jude og Oliseh alle er talenter og har, må vi gå ud fra, potentiale til at blive angrebsprofiler hvis alt flasker sig - tvivler personligt meget på Jude, men det er så en anden diskussion - og så kommer hele debatten så med talent kontra erfaring osv., og om de når at blive "gode nok" til at være en del af visionen om guld i 2011/2012 - det må tiden jo vise.
Men jeg er ikke uenig i at en erfaren angriber som supplement til Frank ville være et godt køb - en med mere kvalitet end Kim C - jeg mener dog ikke at timingen er rigtig til sådan et køb lige nu, men til sommer kunne det sagtens blive aktuelt.
-
Hausser
Sandheden er vel at der ikke har været råd.
Jeg har nævnt det tidligere, ikke bare i år, men også i forbindelse med andre transfervinduer hvor vi har spenderet løs på spillere af tvivlsom kvalitet. Vi har en begrænset antal skud i transferbøssen (Vi har ikke uanede mængder penge), og de skal helst skal ramme rigtigt for at vision 2011 skal være realistisk. Formår vi ikke at ramme rigtigt med de spillere vi henter, så blir det utroligt meget sværere at indfri visionen, da der ikke vil være råd til nye spillere og vi vil have færre potentielle spillere at sælge for at generere de livsnødvendige transferindtægter.
Sandheden er vel at der ikke er råd efter vi har investeret voldsomt igennem de sidste 4 vinduer, hvor FCM har brugt i omegnen af 85 mio kr. + sign ons på nye spillere. Desværre har hovedparten af disse spillere så ikke været gode nok. FCM har satset voldsomt igennem de sidste par år, det virker ikke til at der længere er råd til flere satsninger..
EB udråber os til transfertabere http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 120105.ece og med tanke at vores konkurrenter har forstærket sig, så virker det ikke forkert. Med afgangen af Baba Collins og Flinta, virker vi faktisk en smule svækkede når vi snakker truppens 15-16 bedste spillere..
Sandheden er vel at der ikke er råd efter vi har investeret voldsomt igennem de sidste 4 vinduer, hvor FCM har brugt i omegnen af 85 mio kr. + sign ons på nye spillere. Desværre har hovedparten af disse spillere så ikke været gode nok. FCM har satset voldsomt igennem de sidste par år, det virker ikke til at der længere er råd til flere satsninger..
EB udråber os til transfertabere http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 120105.ece og med tanke at vores konkurrenter har forstærket sig, så virker det ikke forkert. Med afgangen af Baba Collins og Flinta, virker vi faktisk en smule svækkede når vi snakker truppens 15-16 bedste spillere..
-
Claus (BW#1145)
Re: Bekymret
Hausser Skrev:
> Dadu slog ikke til og formåede ikke at spille sig
> på holdet, til trods for han var indkøbt til
> starteren. Lige meget hvordan man vender og drejer
> det, så var han en fiasko i FCM-regi.
Nej, han var imo ikke en fiasko. Du generaliserer lidt for meget med ham. Jeg synes netop han var en fighter der gjorde de andre bedre, men han blev desværre udelukkende bedømt på antallet af scorede mål. Hvorfor mener du at han var en fiasko?
> Raska formåede heller ikke at løfte holdet og
> efter en ringe halvsæson og så en solid en af
> slagsen, blev han overhalet af yngre kræfter.
> Måske ikke nogen decideret fiasko, men afgjort
> heller ikke nogen succes.
Nu var han heller ikke den største investering vi har lavet i klubben, så jeg mener så absolut at han er godkendt, og jeg er meget tryg ved at have ham som reserve.
> Dadu slog ikke til og formåede ikke at spille sig
> på holdet, til trods for han var indkøbt til
> starteren. Lige meget hvordan man vender og drejer
> det, så var han en fiasko i FCM-regi.
Nej, han var imo ikke en fiasko. Du generaliserer lidt for meget med ham. Jeg synes netop han var en fighter der gjorde de andre bedre, men han blev desværre udelukkende bedømt på antallet af scorede mål. Hvorfor mener du at han var en fiasko?
> Raska formåede heller ikke at løfte holdet og
> efter en ringe halvsæson og så en solid en af
> slagsen, blev han overhalet af yngre kræfter.
> Måske ikke nogen decideret fiasko, men afgjort
> heller ikke nogen succes.
Nu var han heller ikke den største investering vi har lavet i klubben, så jeg mener så absolut at han er godkendt, og jeg er meget tryg ved at have ham som reserve.
-
Hausser
Nu hedder det jo vision 2011, så mon ikke visionen forventes opfyldt i det år og ikke 2012?
Syntes det er bekymrende at vi er så meget dårligere i en af vores kæder end vores konkurrenter og må belave os på at vores talenter måske udvikler sig til superligaprofiler. Problemet er hvis de ikke gør det, Baba har eksempelvis ikke haft den fremgang man kunne forvente i sit spil, det har vel nærmest være status qua i de sidste par år, blot er forvetningerne til han steget med tiden og rutinen.
Vi vinder ikke et mesterskab med talenter alene, det kræver også erfarne profiler. Skulle vi ha hentet en angrebsprofil, så skulle vi selvfølgelig også have afhændet Kim C., i dette vindue eller det næste.
Syntes det er bekymrende at vi er så meget dårligere i en af vores kæder end vores konkurrenter og må belave os på at vores talenter måske udvikler sig til superligaprofiler. Problemet er hvis de ikke gør det, Baba har eksempelvis ikke haft den fremgang man kunne forvente i sit spil, det har vel nærmest være status qua i de sidste par år, blot er forvetningerne til han steget med tiden og rutinen.
Vi vinder ikke et mesterskab med talenter alene, det kræver også erfarne profiler. Skulle vi ha hentet en angrebsprofil, så skulle vi selvfølgelig også have afhændet Kim C., i dette vindue eller det næste.
-
Jesper BW1100
Re: Sandheden er vel at der ikke har været råd.
Hausser Skrev:
> Sandheden er vel at der ikke er råd efter vi har
> investeret voldsomt igennem de sidste 4 vinduer,
> hvor FCM har brugt i omegnen af 85 mio kr. + sign
> ons på nye spillere. Desværre har hovedparten af
> disse spillere så ikke været gode nok. FCM har
> satset voldsomt igennem de sidste par år, det
> virker ikke til at der længere er råd til flere
> satsninger..
Jeg ved ikke hvad du baserer denne konklusion på. Pengene hænger ganske rigtigt ikke på træerne. Men som jeg ser det ville FCM have haft råd til at investere, hvis de mente der var et akut behov for det. Desuden ville vores satsning på akademiet jo være også hovedløs, hvis vi ikke giver talenterne der kommer op chancen for at etablere sig via spilletid. Så jeg tror generelt det er en blanding af en sund passivitet og tilbageholdenhed pga. finanskrisen og så et ønske om at gå tilbage til de "gamle" dyder hvor de unge gutter får noget mere spilletid. At det så måske kan komme til at koste på den korte bane er man så formentlig villig til at acceptere.
> EB udråber os til transfertabere
> http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/dansk_fodbold
> /superligaen/article1120105.ece og med tanke at
> vores konkurrenter har forstærket sig, så virker
> det ikke forkert. Med afgangen af Baba Collins og
> Flinta, virker vi faktisk en smule svækkede når vi
> snakker truppens 15-16 bedste spillere..
Afgangen af Baba var i mine øjne unødvendig og dum, når man tænker på at Kim C er ude på ubestemt tid. Flinta kan let erstattes af vores unge talent Albæk, så det er jeg ikke så urolig for. Alt i alt er jeg ganske tilfreds med transfervinduet.
At EB kårer os til transfervinduets tabere er vel ganske logisk, og lidt letkøbt, når vi ingen har hentet. Desuden er Allan Pedersen ikke lige just guds gave til fodbolden, så at han revser vores øjeblikkelige transferpolitik får ikke mig til at sætte mig ned og tude.
> Sandheden er vel at der ikke er råd efter vi har
> investeret voldsomt igennem de sidste 4 vinduer,
> hvor FCM har brugt i omegnen af 85 mio kr. + sign
> ons på nye spillere. Desværre har hovedparten af
> disse spillere så ikke været gode nok. FCM har
> satset voldsomt igennem de sidste par år, det
> virker ikke til at der længere er råd til flere
> satsninger..
Jeg ved ikke hvad du baserer denne konklusion på. Pengene hænger ganske rigtigt ikke på træerne. Men som jeg ser det ville FCM have haft råd til at investere, hvis de mente der var et akut behov for det. Desuden ville vores satsning på akademiet jo være også hovedløs, hvis vi ikke giver talenterne der kommer op chancen for at etablere sig via spilletid. Så jeg tror generelt det er en blanding af en sund passivitet og tilbageholdenhed pga. finanskrisen og så et ønske om at gå tilbage til de "gamle" dyder hvor de unge gutter får noget mere spilletid. At det så måske kan komme til at koste på den korte bane er man så formentlig villig til at acceptere.
> det ikke forkert. Med afgangen af Baba Collins og
> Flinta, virker vi faktisk en smule svækkede når vi
> snakker truppens 15-16 bedste spillere..
Afgangen af Baba var i mine øjne unødvendig og dum, når man tænker på at Kim C er ude på ubestemt tid. Flinta kan let erstattes af vores unge talent Albæk, så det er jeg ikke så urolig for. Alt i alt er jeg ganske tilfreds med transfervinduet.
At EB kårer os til transfervinduets tabere er vel ganske logisk, og lidt letkøbt, når vi ingen har hentet. Desuden er Allan Pedersen ikke lige just guds gave til fodbolden, så at han revser vores øjeblikkelige transferpolitik får ikke mig til at sætte mig ned og tude.
-
Hausser
Re: Bekymret
Claus (BW#1145) Skrev:
> Nej, han var imo ikke en fiasko. Du generaliserer
> lidt for meget med ham. Jeg synes netop han var en
> fighter der gjorde de andre bedre, men han blev
> desværre udelukkende bedømt på antallet af scorede
> mål. Hvorfor mener du at han var en fiasko?
Jeg bedømmer ham på flere ting end blot at han ikke scorede mål nok, selv om det trods alt er en kritisk parameter for en angriber. At han ikke kunne spille sig fast i starteren, til trods for han var hentet til det, vidner også om at han ikke slog til og det samme gør det faktum at han ikke er i klubben mere og nej, det har ikke bare noget med familiære problemer at gøre. Dadu løftede ikke holdet og hævede ikke overliggeren i klubben selv om han var hentet som en rutineret profil og det gør ham til en klar fiasko i min optik.
> Nu var han heller ikke den største investering vi
> har lavet i klubben, så jeg mener så absolut at
> han er godkendt, og jeg er meget tryg ved at have
> ham som reserve.
Kostede han ikke 2-3 millioner? Måske ikke nogen kæmpe investering, men trods alt nok til man ikke bare kan kalde ham en lottokupon og han var da også indkøbt som førstemålmand. Han hævede dog heller ikke niveauet i klubben og endte med at blive overhalet af den målmand som han var udset til at erstatte. Ikke nogen dundrende fiasko, men bestemt heller ikke nogen succes og pilen peger bestemt mere nedad end op.
> Nej, han var imo ikke en fiasko. Du generaliserer
> lidt for meget med ham. Jeg synes netop han var en
> fighter der gjorde de andre bedre, men han blev
> desværre udelukkende bedømt på antallet af scorede
> mål. Hvorfor mener du at han var en fiasko?
Jeg bedømmer ham på flere ting end blot at han ikke scorede mål nok, selv om det trods alt er en kritisk parameter for en angriber. At han ikke kunne spille sig fast i starteren, til trods for han var hentet til det, vidner også om at han ikke slog til og det samme gør det faktum at han ikke er i klubben mere og nej, det har ikke bare noget med familiære problemer at gøre. Dadu løftede ikke holdet og hævede ikke overliggeren i klubben selv om han var hentet som en rutineret profil og det gør ham til en klar fiasko i min optik.
> Nu var han heller ikke den største investering vi
> har lavet i klubben, så jeg mener så absolut at
> han er godkendt, og jeg er meget tryg ved at have
> ham som reserve.
Kostede han ikke 2-3 millioner? Måske ikke nogen kæmpe investering, men trods alt nok til man ikke bare kan kalde ham en lottokupon og han var da også indkøbt som førstemålmand. Han hævede dog heller ikke niveauet i klubben og endte med at blive overhalet af den målmand som han var udset til at erstatte. Ikke nogen dundrende fiasko, men bestemt heller ikke nogen succes og pilen peger bestemt mere nedad end op.
-
Kent
Hausser Skrev:
> det ikke forkert.
Nu skal vi ikke gøre vores konkurrenter bedre end de er. Reelt set, så er der i hele dette transfervindue kun hentet 2 spillere ind af alle klubber i DK, som jeg mener vil have kvalitet til at forstærke os: Demba + Dame
Jeg synes generelt set ikke, at der er blevet hentet spillere af en kvalitet, som kan gå ind på vores hold. Eksempelvis er en Martin Vinggaard også en god spiller, men han ville ikke være en forstærkning, og med mindre vi solgte en spiller, ville han ikke være selvskreven til en plads på vores hold.
Skoleeksemplet er AaB, der har hentet en ok forsvarer + 3 lottokuponer til angrebet. Så vil jeg sgu hellere spare pengene. Der er ingen af de transfere, som jeg misunder dem.
Så kan det godt være at Vejle har forstærket sig, men ingen af de spillere har kvalitet nok til os. Det er også tydeligt, at topholdene faktisk har hentet meget få spillere - hvilket kan tyde på, at det efterhånden er svært at hente spillere, der er gode nok til rimelige penge.
> det ikke forkert.
Nu skal vi ikke gøre vores konkurrenter bedre end de er. Reelt set, så er der i hele dette transfervindue kun hentet 2 spillere ind af alle klubber i DK, som jeg mener vil have kvalitet til at forstærke os: Demba + Dame
Jeg synes generelt set ikke, at der er blevet hentet spillere af en kvalitet, som kan gå ind på vores hold. Eksempelvis er en Martin Vinggaard også en god spiller, men han ville ikke være en forstærkning, og med mindre vi solgte en spiller, ville han ikke være selvskreven til en plads på vores hold.
Skoleeksemplet er AaB, der har hentet en ok forsvarer + 3 lottokuponer til angrebet. Så vil jeg sgu hellere spare pengene. Der er ingen af de transfere, som jeg misunder dem.
Så kan det godt være at Vejle har forstærket sig, men ingen af de spillere har kvalitet nok til os. Det er også tydeligt, at topholdene faktisk har hentet meget få spillere - hvilket kan tyde på, at det efterhånden er svært at hente spillere, der er gode nok til rimelige penge.
-
Hausser
Jesper BW1100 Skrev:
> Jeg ved ikke hvad du baserer denne konklusion på.
> Pengene hænger ganske rigtigt ikke på træerne. Men
> som jeg ser det ville FCM have haft råd til at
> investere, hvis de mente der var et akut behov for
> det. Desuden ville vores satsning på akademiet jo
> være også hovedløs, hvis vi ikke giver talenterne
> der kommer op chancen for at etablere sig via
> spilletid. Så jeg tror generelt det er en blanding
> af en sund passivitet og tilbageholdenhed pga.
> finanskrisen og så et ønske om at gå tilbage til
> de "gamle" dyder hvor de unge gutter får noget
> mere spilletid. At det så måske kan komme til at
> koste på den korte bane er man så formentlig
> villig til at acceptere.
Syntes da det fremgår ret eksplicit hvad jeg baserer min konklusion på og jeg forklarede det endda uden at bruge ordet afskrivning én eneste gang, det kunne jeg jo også have gået i selvsving omkring. De spillere der kan forstærke os, er ihvertfald ikke blevet dyrere i dette vindue pga finanskrisen.
Talenterne skal nok få chancen, sådan har det altid været i FCM og økonomien afhænger da også der af. Hvis du mener det vil være hovedløst at hente spillere i dette vindue pga talenternes spilletid, kan du vel ikke have været tilfreds med de 4 foregående vinduer hvis vi har hentet 16-17 spillere i alt?
> Jeg ved ikke hvad du baserer denne konklusion på.
> Pengene hænger ganske rigtigt ikke på træerne. Men
> som jeg ser det ville FCM have haft råd til at
> investere, hvis de mente der var et akut behov for
> det. Desuden ville vores satsning på akademiet jo
> være også hovedløs, hvis vi ikke giver talenterne
> der kommer op chancen for at etablere sig via
> spilletid. Så jeg tror generelt det er en blanding
> af en sund passivitet og tilbageholdenhed pga.
> finanskrisen og så et ønske om at gå tilbage til
> de "gamle" dyder hvor de unge gutter får noget
> mere spilletid. At det så måske kan komme til at
> koste på den korte bane er man så formentlig
> villig til at acceptere.
Syntes da det fremgår ret eksplicit hvad jeg baserer min konklusion på og jeg forklarede det endda uden at bruge ordet afskrivning én eneste gang, det kunne jeg jo også have gået i selvsving omkring. De spillere der kan forstærke os, er ihvertfald ikke blevet dyrere i dette vindue pga finanskrisen.
Talenterne skal nok få chancen, sådan har det altid været i FCM og økonomien afhænger da også der af. Hvis du mener det vil være hovedløst at hente spillere i dette vindue pga talenternes spilletid, kan du vel ikke have været tilfreds med de 4 foregående vinduer hvis vi har hentet 16-17 spillere i alt?
-
Hausser
Nu ved jeg ikke med Brøndbys hollænder, men et eller andet må han kunne når han har spillet så meget år i den bedste hollandske række, endda for nogle store klubber. Om han kan spille sig på vores hold ved jeg ikke, men det er bestemt ikke usandsynligt han kan forbedre BIFs og erstatte deres midtbanes svage punkt, Gislason.
Vingaard mener jeg også helt klart kan forstærke os. Han er betydeligt mere konstant end Danny Olsen, langt mere målfarlig end Florescu og Thyge, kan dække samtlige pladser på midtbanen og sparker vel ligaens farligste dødbolde (Uha det kunne være farligt med typer som Frank, Borring, Kolja, Reid og Califf på holdet). For mig at se ville Vingaard ha været en kanonsigning og vil heller end gerne bytte lige over med Florescu.
Vores nærmeste konkurrenter har hentet 1-3 forstærkninger uden at have mistet nogle spillere omkring førsteholdet, mens vi har mistet ihvertfald en enkelt (Baba), så selvom artiklens konklusion måske er billig og letkøbt, så er den vel stadig korrekt.
Vingaard mener jeg også helt klart kan forstærke os. Han er betydeligt mere konstant end Danny Olsen, langt mere målfarlig end Florescu og Thyge, kan dække samtlige pladser på midtbanen og sparker vel ligaens farligste dødbolde (Uha det kunne være farligt med typer som Frank, Borring, Kolja, Reid og Califf på holdet). For mig at se ville Vingaard ha været en kanonsigning og vil heller end gerne bytte lige over med Florescu.
Vores nærmeste konkurrenter har hentet 1-3 forstærkninger uden at have mistet nogle spillere omkring førsteholdet, mens vi har mistet ihvertfald en enkelt (Baba), så selvom artiklens konklusion måske er billig og letkøbt, så er den vel stadig korrekt.
-
BW - 665
Hausser Skrev:
> Nu hedder det jo vision 2011, så mon ikke visionen
> forventes opfyldt i det år og ikke 2012?
Jeg tolker det som at den skal opfyldes i sæsonen der påpegyndes i 2011 - altså 2011/2012 sæsonen, nogen der har et mere specifikt tidspunkt?
> Syntes det er bekymrende at vi er så meget
> dårligere i en af vores kæder end vores
> konkurrenter og må belave os på at vores talenter
> måske udvikler sig til superligaprofiler.
> Problemet er hvis de ikke gør det, Baba har
> eksempelvis ikke haft den fremgang man kunne
> forvente i sit spil, det har vel nærmest være
> status qua i de sidste par år, blot er
> forvetningerne til han steget med tiden og
> rutinen.
Jeg vil være endnu mere skeptisk og sige at jeg synes han har haft direkte formnedgang - husker da han var helt på toppen, og fast mand i starteren - blandt andet omkring det tidspunkt hvor vi tævede BIF 5-0 på Fortet - og jeg mener at kan han "bare" finde formen fra tid frem, så er jeg tilfreds, da et af de store samtaleemner på det tidspunkt var Baba Collins; den mest fysisk stærke angriber i ligaen, og rost til skyerne af diverse eksperter.
> Vi vinder ikke et mesterskab med talenter alene,
> det kræver også erfarne profiler. Skulle vi ha
> hentet en angrebsprofil, så skulle vi selvfølgelig
> også have afhændet Kim C., i dette vindue eller
> det næste.
Ja jeg er enig i at udover Frank, så er vores backup som en erfaren angriber, Kim C, ikke god nok - det er vist efterhånden tydeligt, men nu har man altså valgt at trimme truppen og give den nuværende trup chancen, så kan jeg forestille mig man evaluerer til sommer og gør klar til at genopbygge, eller udbygge, truppen evt. med en ny angriber - det er også langt mere optimalt at handle i sommerens transfervindue.
> Nu hedder det jo vision 2011, så mon ikke visionen
> forventes opfyldt i det år og ikke 2012?
Jeg tolker det som at den skal opfyldes i sæsonen der påpegyndes i 2011 - altså 2011/2012 sæsonen, nogen der har et mere specifikt tidspunkt?
> Syntes det er bekymrende at vi er så meget
> dårligere i en af vores kæder end vores
> konkurrenter og må belave os på at vores talenter
> måske udvikler sig til superligaprofiler.
> Problemet er hvis de ikke gør det, Baba har
> eksempelvis ikke haft den fremgang man kunne
> forvente i sit spil, det har vel nærmest være
> status qua i de sidste par år, blot er
> forvetningerne til han steget med tiden og
> rutinen.
Jeg vil være endnu mere skeptisk og sige at jeg synes han har haft direkte formnedgang - husker da han var helt på toppen, og fast mand i starteren - blandt andet omkring det tidspunkt hvor vi tævede BIF 5-0 på Fortet - og jeg mener at kan han "bare" finde formen fra tid frem, så er jeg tilfreds, da et af de store samtaleemner på det tidspunkt var Baba Collins; den mest fysisk stærke angriber i ligaen, og rost til skyerne af diverse eksperter.
> Vi vinder ikke et mesterskab med talenter alene,
> det kræver også erfarne profiler. Skulle vi ha
> hentet en angrebsprofil, så skulle vi selvfølgelig
> også have afhændet Kim C., i dette vindue eller
> det næste.
Ja jeg er enig i at udover Frank, så er vores backup som en erfaren angriber, Kim C, ikke god nok - det er vist efterhånden tydeligt, men nu har man altså valgt at trimme truppen og give den nuværende trup chancen, så kan jeg forestille mig man evaluerer til sommer og gør klar til at genopbygge, eller udbygge, truppen evt. med en ny angriber - det er også langt mere optimalt at handle i sommerens transfervindue.
-
Jesper BW1100
Hausser Skrev:
> Syntes da det fremgår ret eksplicit hvad jeg
> baserer min konklusion på og jeg forklarede det
> endda uden at bruge ordet afskrivning én eneste
> gang, det kunne jeg jo også have gået i selvsving
> omkring. De spillere der kan forstærke os, er
> ihvertfald ikke blevet dyrere i dette vindue pga
> finanskrisen.
Det kan du selvfølgelig have ret i. Men vores indtægt qua vores store spillersalg ville nok have tilladt os et køb på 5-10 mio. uden de store problemer hvis vi havde villet. Men måske har vi lært at fortidens fejl med dårlige og forhastede indkøb?
> Talenterne skal nok få chancen, sådan har det
> altid været i FCM og økonomien afhænger da også
> der af. Hvis du mener det vil være hovedløst at
> hente spillere i dette vindue pga talenternes
> spilletid, kan du vel ikke have været tilfreds med
> de 4 foregående vinduer hvis vi har hentet 16-17
> spillere i alt?
Det har jeg på sin vis heller ikke altid været. F.eks. var indkøbet af Petter i Viborg nok ikke helt gennemtænkt, da vores unge lige så godt kunne have udfyldt den plads han udfyldte.
> Syntes da det fremgår ret eksplicit hvad jeg
> baserer min konklusion på og jeg forklarede det
> endda uden at bruge ordet afskrivning én eneste
> gang, det kunne jeg jo også have gået i selvsving
> omkring. De spillere der kan forstærke os, er
> ihvertfald ikke blevet dyrere i dette vindue pga
> finanskrisen.
Det kan du selvfølgelig have ret i. Men vores indtægt qua vores store spillersalg ville nok have tilladt os et køb på 5-10 mio. uden de store problemer hvis vi havde villet. Men måske har vi lært at fortidens fejl med dårlige og forhastede indkøb?
> Talenterne skal nok få chancen, sådan har det
> altid været i FCM og økonomien afhænger da også
> der af. Hvis du mener det vil være hovedløst at
> hente spillere i dette vindue pga talenternes
> spilletid, kan du vel ikke have været tilfreds med
> de 4 foregående vinduer hvis vi har hentet 16-17
> spillere i alt?
Det har jeg på sin vis heller ikke altid været. F.eks. var indkøbet af Petter i Viborg nok ikke helt gennemtænkt, da vores unge lige så godt kunne have udfyldt den plads han udfyldte.
-
BW - 665
... eller var det Ilsø?
http://www.onside.dk/node/25851
Tjaa, hvis man skal tro Jydske Vestkysten så har vi afgivet et officielt bud på Ilsø, hvilket naturligvis er blevet afvist - hvis det altså er sandt.
Det kan jo godt tænkes man fra klubbens side har udpeget enkelte interessante profiler, og sat nogle økonomiske rammer der skulle handles indenfor - det kan let tænkes at Ilsø, og såvel Prica, ikke kunne hentes indenfor det budget man har udarbejdet og så kan man jo enten udvide budgettet - eller trække følehornene til sig, som vi tilsyneladende har gjort.
Tjaa, hvis man skal tro Jydske Vestkysten så har vi afgivet et officielt bud på Ilsø, hvilket naturligvis er blevet afvist - hvis det altså er sandt.
Det kan jo godt tænkes man fra klubbens side har udpeget enkelte interessante profiler, og sat nogle økonomiske rammer der skulle handles indenfor - det kan let tænkes at Ilsø, og såvel Prica, ikke kunne hentes indenfor det budget man har udarbejdet og så kan man jo enten udvide budgettet - eller trække følehornene til sig, som vi tilsyneladende har gjort.
-
Hausser
Re: ... eller var det Ilsø?
Det lyder ihvertfald sandsynligt. FCM havde måske forventet at prisen på Ilsø ville falde drastisk i de sidste timer af transfervinduet, men har måske overvurderet SønderjyskEs behov for at sælge ham. Syntes dog det er godt man ikke betalte 7,5 mio. kr for ham, det syntes jeg er for dyrt.
Hvis (når) SønderjyskE rykker ned til sommer igen, så tror jeg han vil være billig at hente på det tidspunkt, da SønderjyskE med sikkerhed skal af med ham der og til den tid har vi også fået vished om han kan holdet niveauet mere end blot en enkelt halvsæson.
Hvis (når) SønderjyskE rykker ned til sommer igen, så tror jeg han vil være billig at hente på det tidspunkt, da SønderjyskE med sikkerhed skal af med ham der og til den tid har vi også fået vished om han kan holdet niveauet mere end blot en enkelt halvsæson.
-
803
BW - 665 Skrev:
- det er også langt mere optimalt at
> handle i sommerens transfervindue
Forklar mig lige hvordan det kan være langt mere optimalt at hente spillere i det korte af de 2 vinduer, frem for vinterens, hvor der rent faktisk er tid til at spille indkøb ind på holdet??
- det er også langt mere optimalt at
> handle i sommerens transfervindue
Forklar mig lige hvordan det kan være langt mere optimalt at hente spillere i det korte af de 2 vinduer, frem for vinterens, hvor der rent faktisk er tid til at spille indkøb ind på holdet??
-
Bobby
Jeg er generelt enig med dig. Jeg mener dog godt Junior kunne have forstærket vores angreb. Jeg er dog også overbevist om at FCK ikke ville udleje ham til os, da vi trods alt er en konkurrent i toppen.