Side 79 af 81

Re: Transfer vinter 15/16

: 4. feb 2016, 07:17
af Hekler
Der har været snakket en del om at trods det der ligner erstatning kvalitetsmæssigt, så har vi en mangel på kulturbærere.
Så er det jeg tænker, hvor er Mads Albæk? Røg han ikke til Frankrig, og så Sverige? Nogen der ved noget om hans kontrakt/niveau?
Er jeg helt gal på den hvis jeg tænker det kunne være en mulighed lidt længere henne af vejen?

Andre bud på en der kunne vende hjem?

Re: Transfer vinter 15/16

: 4. feb 2016, 07:29
af TrueWolfMidt
Hekler skrev:Andre bud på en der kunne vende hjem?
Hen ad vejen, rundt om hjørnet og nede i kælderen - Simon Kjær om nogle år, hvis vi er heldige. ;)

Re: Transfer vinter 15/16

: 4. feb 2016, 07:32
af Dondinho
Jeg har da et par forslag, men ved ikke om de er reslistiske:

Magnus Troest
Simon Kjær (kunne være fantastisk om nogle år)
Simon Poulsen

Kunne godt tænke mig at se en eller flere af ovenstående tilknyttet holdet. :-)

Re: Transfer vinter 15/16

: 4. feb 2016, 08:39
af Fenris
Winston Reid kunne også være fantastisk om nogle år :)

Re: Transfer vinter 15/16

: 4. feb 2016, 09:04
af dejligeikast
Hekler skrev:Der har været snakket en del om at trods det der ligner erstatning kvalitetsmæssigt, så har vi en mangel på kulturbærere.
Så er det jeg tænker, hvor er Mads Albæk? Røg han ikke til Frankrig, og så Sverige? Nogen der ved noget om hans kontrakt/niveau?
Er jeg helt gal på den hvis jeg tænker det kunne være en mulighed lidt længere henne af vejen?
Jeg tror ikke Mads Albæks på MCH ligger lige om hjørnet, jf nedenståede link:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... t-daarligt

Re: Transfer vinter 15/16

: 4. feb 2016, 09:28
af WBW
dejligeikast skrev:
Hekler skrev:Der har været snakket en del om at trods det der ligner erstatning kvalitetsmæssigt, så har vi en mangel på kulturbærere.
Så er det jeg tænker, hvor er Mads Albæk? Røg han ikke til Frankrig, og så Sverige? Nogen der ved noget om hans kontrakt/niveau?
Er jeg helt gal på den hvis jeg tænker det kunne være en mulighed lidt længere henne af vejen?
Jeg tror ikke Mads Albæks på MCH ligger lige om hjørnet, jf nedenståede link:

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... t-daarligt
Så fordi Albæk kritiserer tilskuerantallet, som han iøvrigt har ganske ret i, skulle han simpelthen ikke vende tilbage til FCM på et tidspunkt? Stop nu.

Jeg har egentlig altid været ganske overbevist om at Albæk en dag vender tilbage. Dog først om nogen år.

Ovenpå dette transfervindue har jeg dog gjort mig nogle tanker vedrørende hjemvendne spillere.

Først og fremmest vil det jo kræve at de i et vidst omfang godkendes af Smartodds, hvilket man kan tvivle at alle vil når de i deres slut 20'er vil være interesseret i retur.

Herudover har tanken slået mig, at med den store udskiftning der sker i FCM, både de seneste sæsoner og de kommende, såvel organisatorisk, i staben og i spillertruppen, og de gamle spillere vil have interesse i at vende tilbage til et FCM de reelt ikke kender eller har nogen relationer i.

Her kan man så håbe på at FCM holder sig til i toppen af dansk fodbold, således at det mere er det sportslige der vækker deres interesse.

Re: Transfer vinter 15/16

: 4. feb 2016, 10:50
af 974
Det er da naturligvis fedt at kunne drømme..

Kjær og Reid har gang i nogle fantastiske præstationer, og rygtes jævnligt også til endnu større klubber - Reid specielt lige omkring hans transferudløb, West Ham klarer det nu iøvrigt også ganske godt og Kjær nævnes jo tit til de helt store klubber som eks. PSG

Jeg tror at hvis vi skal være heldige at få en af dem, så skal de virkelig få spillemæssige nedture, og hvor fedt er det så at få dem til klubben?

Og ellers må jeg desværre bare sige - "pas på med ikke at kunne skelne fantasi fra virkelighed" :-)

Vi skal vel heller ikke ende med et rent oldboys-hold bare fordi de har været hos os engang :-)

Re: Transfer vinter 15/16

: 4. feb 2016, 11:51
af pr0j3ct
Jeg håber så at vi får nye kulturbærere, igennem vores unge talenter der bringer det med fra vore akademi og op igennem rækkerne.

Vi er en klub i udvikling og skal være i udvikling og i min verden er det at gå et skridt tilbage, når man henter en "gammel" spiller hjem.
Derud over som 974 er inde på kan man jo ofte kun hente de "gamle" spillere, når de ikke formår at slå til eller klare sig uden for landets grænser, eller deres niveau er faldet nok til at de ikke længere kan spille sig fast på et givent udenlandsk hold.

Personligt syntes jeg at det er lidt noget semi-romantisk fis, med at man skal hente en spillere bare fordi de engang har spillet for os. Derud over kan det ofte også være en dyr omgang, se eks. bare på hvor stor en løn pakke den gode Hr. Bak skulle have for at hans hjerte igen skulle banke for FCM ;)

Re: Transfer vinter 15/16

: 4. feb 2016, 12:06
af Fenris
pr0j3ct skrev:Personligt syntes jeg at det er lidt noget semi-romantisk fis, med at man skal hente en spillere bare fordi de engang har spillet for os. Derud over kan det ofte også være en dyr omgang, se eks. bare på hvor stor en løn pakke den gode Hr. Bak skulle have for at hans hjerte igen skulle banke for FCM ;)
Det kan du have ret i, men jeg vil så også sige, at det er meget svært at sætte en pris på den indflydelse KBB har. Hans bidrag strækker sig langt udover sine individuelle præstationerne på banen. Han er derudover utvivlsomt vores bedste højreback.

Re: Transfer vinter 15/16

: 4. feb 2016, 12:07
af Cortez
pr0j3ct skrev:Personligt syntes jeg at det er lidt noget semi-romantisk fis, med at man skal hente en spillere bare fordi de engang har spillet for os. Derud over kan det ofte også være en dyr omgang, se eks. bare på hvor stor en løn pakke den gode Hr. Bak skulle have for at hans hjerte igen skulle banke for FCM ;)
Arh... den sidste kommentar er ikke helt fair. Nuvel, ifølge rygterne var Bak en dyr herre - jeg vil ikke gøre mig til dommer over rigtigt og forkert i fht. rygterne eller beslutningen om lønpakken - men man kan ikke efter min mening beklikke Baks engagement og klubhjerte.

/Cortez

Re: Transfer vinter 15/16

: 4. feb 2016, 12:23
af Acebone
Om ikke andet har vi nu set Bak løfte trofæet på MCH Arena. Det betyder en del i mit fodboldhjerte. :)

Det er en sjov tanke med gamle koryfæer, der vender tilbage, men det vigtigste er, om de forstærker os, og om det er value for money. Bak var en forstærkning, og han er på mange måder væsentlig som kulturbærer. På den front var det godt nok. Alligevel kan man godt stille spørgsmålstegn ved, om han reelt var value for money. Nu endte det rimelig godt, men den slags signings skal man ikke lave for mange af, før man har bundet en masse penge op i spillere, man ikke kan sælge videre og i værste fald kan ende med at hænge på, selvom de ikke har kvaliteten længere.

For eksempel synes jeg særligt, Brøndbys strategi med at hente Elmander, Kahlenberg og Agger hjem virker unødigt dyr i forhold til, hvad man ellers kunne have fået for de penge. Og det har ikke en gang kastet en titel af sig.

Re: Transfer vinter 15/16

: 4. feb 2016, 12:26
af pr0j3ct
Fenris skrev:Det kan du have ret i, men jeg vil så også sige, at det er meget svært at sætte en pris på den indflydelse KBB har. Hans bidrag strækker sig langt udover sine individuelle præstationerne på banen. Han er derudover utvivlsomt vores bedste højreback.
Cortez skrev:Arh... den sidste kommentar er ikke helt fair. Nuvel, ifølge rygterne var Bak en dyr herre - jeg vil ikke gøre mig til dommer over rigtigt og forkert i fht. rygterne eller beslutningen om lønpakken - men man kan ikke efter min mening beklikke Baks engagement og klubhjerte.

/Cortez
Enig. Bak bidrager med utroligt meget, når han er på banen og ikke er skadet. og han gør det rigtig godt som vore højre bak, dog var han primært tænkt som center forsvar, som gik knap så godt og han blev prøvet lidt af rundt omkring, hvorefter man fandt en plads som Back hvor han så også gør det rigtig godt.

Fair? det kan selvfølgeligt diskuteres, men min pointe var at Bak var en dyr herre at få hjem, med en af de daværende bedst betalte lønninger i den danske liga, uanset engagement og klubhjerte
Acebone skrev:Om ikke andet har vi nu set Bak løfte trofæet på MCH Arena. Det betyder en del i mit fodboldhjerte. :)
Enig.
For eksempel synes jeg særligt, Brøndbys strategi med at hente Elmander, Kahlenberg og Agger hjem virker unødigt dyr i forhold til, hvad man ellers kunne have fået for de penge. Og det har ikke en gang kastet en titel af sig.
Præcis.

Re: Transfer vinter 15/16

: 4. feb 2016, 12:57
af Noerum
Så fordi Albæk kritiserer tilskuerantallet, som han iøvrigt har ganske ret i, skulle han simpelthen ikke vende tilbage til FCM på et tidspunkt? Stop nu.
Det falder aldrig i god jord, når spillere kritiserer tidligere klubber. Iøvrigt, hvad skal vi med ham? Han spiller jo i en sekunda liga og kunne ikke komme på holdet i Frankrig ;)

Re: Transfer vinter 15/16

: 4. feb 2016, 14:00
af Saemala
Noerum skrev:
Så fordi Albæk kritiserer tilskuerantallet, som han iøvrigt har ganske ret i, skulle han simpelthen ikke vende tilbage til FCM på et tidspunkt? Stop nu.
Det falder aldrig i god jord, når spillere kritiserer tidligere klubber. Iøvrigt, hvad skal vi med ham? Han spiller jo i en sekunda liga og kunne ikke komme på holdet i Frankrig ;)
Nu var han jo fast mand inden han blev skadet. Den skade blev han så kvit, og sad på bænken i et halvt år før han smuttede til Sverige.
Jeg ville sgu med glæde se Albæk tilbage i Herning. Også selvom han gav retmæssig kritik af tilskuertallet.

Re: Transfer vinter 15/16

: 4. feb 2016, 14:29
af Glacier
Saemala skrev:
Noerum skrev:
Så fordi Albæk kritiserer tilskuerantallet, som han iøvrigt har ganske ret i, skulle han simpelthen ikke vende tilbage til FCM på et tidspunkt? Stop nu.
Det falder aldrig i god jord, når spillere kritiserer tidligere klubber. Iøvrigt, hvad skal vi med ham? Han spiller jo i en sekunda liga og kunne ikke komme på holdet i Frankrig ;)
Nu var han jo fast mand inden han blev skadet. Den skade blev han så kvit, og sad på bænken i et halvt år før han smuttede til Sverige.
Jeg ville sgu med glæde se Albæk tilbage i Herning. Også selvom han gav retmæssig kritik af tilskuertallet.
Om kritikken var berettiget eller ej er vel i pricippet underordnet. Det er mere hans behov for at svine fansne af hans tidligere klub til, der undre mig.
Der var vel ikke nogen grundt til at stikke til FCM, når spørgsmålet går på de svenske forhold.
At hans fakta derudover er helt i hegnet hjælper heller ikke på sympatien for hans udtalelser. At tale tilskuertallet i IFK op overskyerne virker en smule tamt, når en by med 10x så mange indbyggere som herning, alligevel kun har et snit på 14k pr. kamp.