Transfer sommer 2018

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCM2000

Re: Transfer sommer 2018

Indlæg af FCM2000 »

mousebreaker skrev:
26. jun 2018, 17:25
Dertil skal man have for øje at flere af de skillinger ikke er brugt til at forstærke holdet. Jeg tror ikke du@fcm2000 skal bekymre dig for meget om hvad vi kommer til at betale i skat. Man kan allerede se et billede af at de investerer i spillere som formodentlig aldrig kommer til at spille for fcm. Jeg tror de signer mange flere som bliver udlejet ind eller udenlands. Det er den bebudede forretningsmodel RA omtalte i podcasten for en rum tid siden så det er ikke overraskende.
Derudover har vi underskud fra tidligere der trækker fra. Når man så også medtager at vi på trods af store salg som eks Sisto stadig noterede meget store røde tal så peger det på at den øvrige drift tager sit store cut. Afskrivninger bliver kørt på maks ifht lovgivningen.

Klubben har ingen intentioner om at betale eks 30 mio i skat hvis de i stedet kan investeres andre steder. Der er lang tid til september så mon ikke der bliver brændt mere af.
enig en del af vejen.

Men når vi taler om underskud fra tidligere så er vi ikke enig ;) der er forskel på om man har underskud på driften eller ikke, FCM har ikke haft underskud på driften senest, underskudet fremkommer p.g.a. afskrivninger, og de påvirker ikke kassen :-) jeg gentager gerne.

Dertil er der grænser, og hvis der var et underskud fra tidligere på 150 - 200 mio kr. i kassen, så var FCM blevet stoppet af DBU, Statsrevisorer mv. :-)

FCM har jo løbende fået tilført kapital.

Fremførsel af underskud fra tidligere år kan max udgør 8000000 kr., i 2016 udgjorde beløbet 7.852.500 kr, fuld fradrag

resten kan kun fradrages med 60 pct.

Men tager vi det underskud FCM havde sidst, så var det ikke et driftunderskud, der var overskud på driften, men efter afskrivninger på spillere mv. her gav det et underskud, men det påvirker ikke kassebeholdningen, men blot et fradrag.

Sælges spillere senere så kan man blive beskatte af genvundne afskrivninger, så det er jo rent hokus pokus hvis man tror at det underskud der var i sidste skatteregnskab, kan fremføres til at trækkes fra i overskuddet, det er lige smart nok, for når spilleren sælges, så er der altså noget der hedder skat af genvundne afskrivninger. :lol:

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Jens Cajuste præsenteres i morgen (onsdag) ifølge svenske GP. Endnu en femårig kontrakt til et nyindkøb, men lyder til at være et spændende talent, der har valgt Midtjylland-vejen.

Ifølge mediet, som også har låst artiklen, flytter hans familie med herover for at støtte op om karrieren.

(Låst artikel)
http://www.gp.se/sport/fotboll/skriver- ... =1.6791554

Flemse

Indlæg af Flemse »

FCM2000 skrev:
26. jun 2018, 18:26
...jeg gentager gerne.

Dertil er der grænser, og hvis der var et underskud fra tidligere på 150 - 200 mio kr. i kassen, så var FCM blevet stoppet af DBU, Statsrevisorer mv. :-)
Jeg gentager også gerne: Statsrevisorerne har altså ikke noget med FCM's økonomi at gøre! :lol:

http://www.ft.dk/da/organisation/folket ... evisorerne

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
26. jun 2018, 14:24
Så er det officielt.
Uzo tager også med.
https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/fc ... e-profiler

Men for at svare dig, tænker jeg 2 ting.

1. Man kan sagtens ærge sig over en god og forsvarlig beslutning.
Ligeledes var det ærgerligt at Sisto blev solgt, selvom det selvfølgelig gav mening og det var ledelsesmæssigt forsvarligt.

Som sagt er jeg ikke sikker på at jeg ville have gjort det anderledes, hvis det havde været mig der havde været sportslig ansvarlig, men som fan der gerne vil følge med i Youth League og en god spillers udvikling tæt på, er det da ærgerligt. Det gør ikke at det er dumt. ;)

2. På flere niveau snakker man om det her med at de unge skal have nogen de unge spillere kan læne sig op ad. Det er nemmere for en Frank eller AP at gå ind på holdet, når der er en JP eller Erik ved siden af. Tænker at det også må være gældene på ungdoms niveau. Der er selvfølgleig mindre forskel på en u19 og en u20 spilleri alder, men kan sagtens være forskel på erfaring. Ligeledes melder FCM ud at man vil satse på at være med og gøre det godt i diverse ungdomsturneringer. Af det jeg har set er der mange turneringer der kører med det her u19 + 3. Nu har vi ikke en eneste u20 spiller.
(Dvs. vi har selvfølgelig Baidoo der må spille u19 liga, men ikke Youth League)

Kunne det måske gøre noget godt for et u19 hold at have 1-3 spillere med lidt mere erfaring og lidt mere fysik?
Ville vi have vundet dengang over Barcelona hvis de havde været med? Spillere som Duelund og AP skal nok klare sig uanset, men NK kan man vel sige brød igennem i Youth League, måske han ville have gjort det senere, hvis det ikke havde været YL. Men de andre, Munksgaard, Døhr, Thomsen, Rutikanga, Kirk, Anderson, Riis og Nicolaisen. Kunne de have været et skridt længere fremme i dag, hvis de havde spillet f.eks. en Youth League semifinale?

Det er selvfølgelig et hypotetisk spørgsmål, som man aldrig kan få et 100 % svar på, men synes det kunne være et relevant spørgsmål.
Det skulle så måske ikke være Torp eller Buch når de skal ud og udvikle sig andre steder, men med de spillere FCM har igennem akademiet, kunne man godt sørge for at man havde bare en u20 spiller, som kunne hjælpe u19 holdet.
Ad 1, ja, fair nok. Det kan man selvfølgelig, selvom jeg ikke helt forstår det.

Ad 2, igen baseret på sort/guld snak, så blev det nævnt, at man allerede som U17 træner sammen med U19, så den støtte, mere erfarne spillere kan yde, sker allerede. Derudover lød det til, at trænerne spiller en større rolle for spillerne (også personligt) på U19, så jeg køber ikke, at man skal holde spillere i U19 af hensyn til andre (yngre) spillere.

I min optik overvurderer du indflydelsen af enkelte kampe i YL. Der er ingen tvivl om, at det udvikler gevaldigt at være med i YL (som helhed), men en kamp kan næppe give "et skridt længere fremme".

Hvorom alting er, vi er næppe særligt uenige (hvis overhovedet i realiteten).

Rigtig god vind til de unge frø i nye rammer, og lad os håbe, at nogle yngre eller andre spillere i U19 bruger dette som en mulighed til at steppe op.

FCM2000

Indlæg af FCM2000 »

Flemse skrev:
27. jun 2018, 08:55
FCM2000 skrev:
26. jun 2018, 18:26
...jeg gentager gerne.

Jeg gentager også gerne: Statsrevisorerne har altså ikke noget med FCM's økonomi at gøre! :lol:

http://www.ft.dk/da/organisation/folket ... evisorerne
statsautoriseret revisorer skulle der have stået :D lorte Iphone

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
27. jun 2018, 09:30
Hvorom alting er, vi er næppe særligt uenige (hvis overhovedet i realiteten).

Rigtig god vind til de unge frø i nye rammer, og lad os håbe, at nogle yngre eller andre spillere i U19 bruger dette som en mulighed til at steppe op.
Når alt kommer til alt, tror jeg heller ikke vi er mega uenige.

Og har også tillid til ledelsen, når de så har vurderet at Nicolai Damkjær, Mikkel Jakobsen, Mads Carlson, og Gustav Kjeldsen ikke har været så meget bedre end de nye u19 spillere, at det gav mening at beholde dem.

Så spændende at se om vi under den kommende YL kommer til at se den nye "NK, Torp eller Dreyer (fra EfB)
Det må så blive Nicolas Madsen og Christian Tue Jensen der bliver nogen af lederne på det nye hold. Håber (selvfølgelig) også at de når langt, og lad os da endelig i gruppe spillet. Et er det giver flere kampe og mere eksponeret kampe, det andet er så at det vil betyde seniorholdet er kvalificeret til CL gruppespil :D :fcmwolf:

AltidFCM

Indlæg af AltidFCM »

Velkommen til, Jens Cajuste! :fcm:
Det svenske midtbanetalent er nu officielt på plads og har fået en femårig kontrakt.

https://www.fcm.dk/nyheder/superliga/fc ... -i-sverige

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Velkommen til Jens Lyn, sikke det vælter ind med spillere :-D

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Ravnen skrev:
27. jun 2018, 19:17
Velkommen til Jens Lyn, sikke det vælter ind med spillere :-D
Det må man sige, 34 senior spillere selv efter at der er 8 spillere der er udlejet, og vi mangler stadig en venstre WB. :shock:
Men mon ikke der kommer lidt ud eller lidt flere udlejninger på et tidspunkt.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Kunne man tænke at Januas Drachmann skiftede til Esbjerg fB i en byttehandel med Anders Dreyer?

Vi har selv mange til den centrale midt og mangler måske lidt til kanterne, hvis ikke man mener Mikael Anderson er klar til at agere backup?

Brugeravatar
JEP

Indlæg af JEP »

Lupus1999 skrev:
27. jun 2018, 21:02
Kunne man tænke at Januas Drachmann skiftede til Esbjerg fB i en byttehandel med Anders Dreyer?

Vi har selv mange til den centrale midt og mangler måske lidt til kanterne, hvis ikke man mener Mikael Anderson er klar til at agere backup?
Det kunne da være meget dejligt, men det er næppe noget Esberg går med til. Dreyer er imo meget mere værd end Drachmann.
Sandor Clegane aka The Hound: "Fuck the King!" :evil:

ihaki

Indlæg af ihaki »

Lupus1999 skrev:
27. jun 2018, 21:02

han bliver for dyr.

wickheim, mabil, thychosen, dal hende, rilwan, anderson, brandhof, duelund, baidoo, kraev, kroon, drexler, dovbyk og david til januar.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

EB skriver i dag i at de mener at vide at prisen på Dreyer er 11 millioner.

Så Drachmann plus 6 millioner ville de nok acceptere.

Benzo

Indlæg af Benzo »

Det ville jo så betyde at Drachmann er 5 millioner værd. Det er nok 2-3 mere end nogen vil give for ham.
I øvrigt ville det være en lidt besynderlig byttehandel for Esbjerg, at skifte en offensiv profil med et defensivt anker, jeg ser det ikke ske.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi kan da lave en Horsens med dem, de kan leje 2-3 spillere, evt. selv vælge en vi kan købe til dem og udleje, og så sælger de os Dreyer for en 7-8 mio :lol: :mrgreen:

Låst