R31: FC København - FC Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
oros

Re: R31: FC København - FC Midtjylland

Indlæg af oros »

Tre nederlag: SE gange to, Lyngby én gang, tre uafgjorte: Horsens én gang, Randers gange to.
De femten point mangler på kontoen.
Så kan man tabe i Brøndby og Parken - ovenstående skal jo bare vindes. Suk. :?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Lund7400 skrev:
19. maj 2021, 23:34
- Cools koster formentlig minimum 1 point i dag.
Jeg vil ikke laste Cools for den, selvom han kommer til at ligne skurken. Wind flår Cools ned med et riv i trøjen uden for dommerens synsvinkel, og da Cools falder, griber han så i Winds trøje.

Den rette dom var frispark til Cools. Det er sgu lidt beskæmmende, at VAR ikke kan fange sådan en. Jeg klandrer ikke dommeren, for han kunne kun dømme det, han så.

Når det så er sagt, er det ikke dén sekvens, der set over foråret koster os mesterskabet. Som Ankersen siger, er fodbold et "random" spil langt hen ad vejen, og sådan en ting kan ske. Det er den længere række af indsatser under niveau, der koster.

Det bliver den store opgave at få bragt truppen i harmoni igen i sommervinduet.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Jeg er stadig ikke kommet mig over, at vi missede endnu en matchbold - og igen efter at have været foran.

Vi havde en stor sætbold i Farum, smidt.
Vi havde en matchbold i Brøndby, smidt.
Vi havde en gigantisk sætbold mod Randers hjemme, smidt.
Vi havde en gigantisk sætbold i Parken, smidt.

Havde vi vundet bare én af de kampe, så havde vi med 99 % sandsynlighed stået med guldet.. Det er sgu bittert at tænke på. Og hvorfor skulle vi tage vare på en eventuel femte matchbold, som vi kan få foræret af AGF i aften? Jeg kan ikke se de gode argumenter.

oros

Indlæg af oros »

Lund7400 skrev:
20. maj 2021, 09:47
Jeg er stadig ikke kommet mig over, at vi missede endnu en matchbold - og igen efter at have været foran.

Vi havde en stor sætbold i Farum, smidt.
Vi havde en matchbold i Brøndby, smidt.
Vi havde en gigantisk sætbold mod Randers hjemme, smidt.
Vi havde en gigantisk sætbold i Parken, smidt.

Havde vi vundet bare én af de kampe, så havde vi med 99 % sandsynlighed stået med guldet.. Det er sgu bittert at tænke på. Og hvorfor skulle vi tage vare på en eventuel femte matchbold, som vi kan få foræret af AGF i aften? Jeg kan ikke se de gode argumenter.
Jeg er fuldstændig enig.
Det er nederlag til middelmådige hold og missede muligheder for at sætte skabet på plads......
Når man lægger det sammen, er man ikke et mesterhold.
Jeg bliver naturligvis glad, skulle vi alligevel hive det hjem til sidst.
Alene Niels Frederiksens trænerarbejde fortjener dog mesterskabet.
Sådan ser jeg på det.

Brugeravatar
Stoffer

Indlæg af Stoffer »

Well, vi ligger som, vi har redt

Det her hold mangler noget vigtigt. Jeg ved ikke, om vi nogensinde bliver kloge på hvad, men faktum er, vi er ikke gode nok til at blive mestre.

Arnaa

Indlæg af Arnaa »

Acebone skrev:
20. maj 2021, 08:51
Lund7400 skrev:
19. maj 2021, 23:34
- Cools koster formentlig minimum 1 point i dag.
Jeg vil ikke laste Cools for den, selvom han kommer til at ligne skurken. Wind flår Cools ned med et riv i trøjen uden for dommerens synsvinkel, og da Cools falder, griber han så i Winds trøje.

Den rette dom var frispark til Cools. Det er sgu lidt beskæmmende, at VAR ikke kan fange sådan en. Jeg klandrer ikke dommeren, for han kunne kun dømme det, han så.
Jeg er enig i at der gives begge veje i duellen, men hvis ret skal være ret, har Cools fat i Wind først med to hænder, hvorefter Wind griber fat i Cools trøje med én hånd. Når dommeren vælger at dømme straffesparket i første omgang, er det svært for VAR at omstøde straffesparkskendelsen, da der kan argumenteres for at Cools er den første, der tager fat og dermed begår en forseelse. Derfor kan der i mine øjne heller ikke være frispark til Cools. Straffesparket kan i mine øjne forsvares, men min største tvivl ligger i om det røde kort er korrekt. Da Cools indledningsvis griber fat i Wind og dermed begår en forseelse, er Wind ikke retvendt, og han fratages dermed ikke en oplagt scoringsmulighed. Da Wind bliver retvendt og falder, er der tale om en oplagt scoringsmulighed, men man kan argumentere for at de på dette tidspunkt er lige gode om det, da Wind på dette tidspunkt også har fat i Cools, og det er i så fald ikke der forseelsen ligger.

Men man kan smide argumenter lidt frem og tilbage, så det har nok været svært for VAR at lægge sig fast på en 'clear and obvious mistake'.

Besvar