Europa League 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Vijen skrev:
24. jul 2019, 16:26
Der er rygter om et stort Frankfurt bud på Alfredo Morelos fra Rangers. Det ville være rart hvis han kunne komme væk inden vi skal møde dem.

Lafferty og Rangers har opdaget samarbejdet

MrWolf
Indlæg: 153
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:46

Re: Europa League 19/20

Indlæg af MrWolf »

Nu har jeg fordøjet lodtrækningen lidt og jeg glæder mig faktisk til at se de to kampe...

I forhold til at gå videre synes jeg at vi har en del at sætte vores lid til...

1) Vi har faktisk en rigtig god statistik mod britiske hold.
Man U: 1 hjemmesejr 1 udebane nederlag
Man C: 1 udebanesejr 1 hjemmebane nederlag
Southampton: 1 hjemmesejr og uafgjort ude
Og så tæller jeg ikke New Saints mv med...

Vores spillestil har historisk passet rigtig godt til britiske hold, hvor vi ikke skulle skabe kampene. Nu er vi blevet lidt mere spillende men lige nøjagtig mod Rangers tror jeg faktisk det er godt fordi vi formentlig er bedre teknisk end dem.

2) Sviatchenko kender følelsen af deres station og deres spillestil. Det må give lidt tryghed. Derudover har vi mange spillere som har spillet på store stations med pres på. Vi har også selv spillet i Polen og Cypern i heksekedler, så der må være en vis erfaring at trække på.

3) Vi er kommet bedre igang med superligaen end længe set. Måske ikke det flotteste spil men dog i momenter fint...

4) Wikheim og Kaba konstellationen tror jeg kan blive rigtig rigtig god. Og mens vi ikke kender Kaba's form så er Wikheim i hopla.

5) Jeg tror vi har lært af Malmø og Astana kampene og har fået tilføjet et mere spillende element, som Evander er eksponent for. Vi forlod os for meget på vores dødbold kompetence og troede den kunne vinde kampene for os. Det ved vi nu, at det kan den ikke.

6) Vi har rigtig mange med Europa erfaring. Jesper Hansen, Sviatchenko, Scholtz, Jakob Poulsen, Sparv, Wikheim, Joel Andersen og sikkert mange andre...

Jeg tror på 1-0 hjemme og 1-1 ude efter et tidligt føringsmål og så holder vi hårdt presset stand til sidst med en mand smidt ud og et brændt straffe :-)

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Stoffer »

MrWolf skrev:
25. jul 2019, 10:46
Nu har jeg fordøjet lodtrækningen lidt og jeg glæder mig faktisk til at se de to kampe...

I forhold til at gå videre synes jeg at vi har en del at sætte vores lid til...

1) Vi har faktisk en rigtig god statistik mod britiske hold.
Man U: 1 hjemmesejr 1 udebane nederlag
Man C: 1 udebanesejr 1 hjemmebane nederlag
Southampton: 1 hjemmesejr og uafgjort ude
Og så tæller jeg ikke New Saints mv med...

Vores spillestil har historisk passet rigtig godt til britiske hold, hvor vi ikke skulle skabe kampene. Nu er vi blevet lidt mere spillende men lige nøjagtig mod Rangers tror jeg faktisk det er godt fordi vi formentlig er bedre teknisk end dem.

2) Sviatchenko kender følelsen af deres station og deres spillestil. Det må give lidt tryghed. Derudover har vi mange spillere som har spillet på store stations med pres på. Vi har også selv spillet i Polen og Cypern i heksekedler, så der må være en vis erfaring at trække på.

3) Vi er kommet bedre igang med superligaen end længe set. Måske ikke det flotteste spil men dog i momenter fint...

4) Wikheim og Kaba konstellationen tror jeg kan blive rigtig rigtig god. Og mens vi ikke kender Kaba's form så er Wikheim i hopla.

5) Jeg tror vi har lært af Malmø og Astana kampene og har fået tilføjet et mere spillende element, som Evander er eksponent for. Vi forlod os for meget på vores dødbold kompetence og troede den kunne vinde kampene for os. Det ved vi nu, at det kan den ikke.

6) Vi har rigtig mange med Europa erfaring. Jesper Hansen, Sviatchenko, Scholtz, Jakob Poulsen, Sparv, Wikheim, Joel Andersen og sikkert mange andre...

Jeg tror på 1-0 hjemme og 1-1 ude efter et tidligt føringsmål og så holder vi hårdt presset stand til sidst med en mand smidt ud og et brændt straffe :-)
Cadeau for din optimisme. Lad mig være den anden side af mønten. Så kan I håne mig, hvis det går.

Ad 1) Du undlader behændigt at næven a) ved begge Manchester klubber startede det måske godt, men det endte skidt b) disse resultater ligger efterhånden et godt stykke tid tilbage.

Ad 2) Vores oplevelser på store stadions har med undtagelse af Southampton været ganske negative. Og Soton kampen må som nævnt ovenfor efterhånden være glemt.

Enig ifht. Svia.

Ad 3) Momenter med godt spil er slet ikke nok mod Rangers i min optik. Der skal to gange 90 minutters professionel indsats til. I to kampe mod ringere modstand har vi vel set godt ud i cirka 70 minutter. Hvis vi spiller 110 minutter over to kampe, som vi har gjort mod FCN og Esbjerg så bliver det ikke bare et exit men pinligt.

Ad 4) Wikheim er i hopla, men vi mangler mål, mål og mål. Hvem skal score dem? På den front ser jeg ingen i form nærmere tværtimod.

Ad 5) Det er jeg enig i, men det early days. Der meget lang vej endnu, førend jeg vil kalde os et spillende hold. Og hvorvidt vi har lært noget af Astana og Malmø tør jeg ikke sige - det bliver vel et gæt for os alle. Håbet er lysegrønt.

Ad 6) Der er få tilbage fra tiden med EL gruppespil, og de ligner ikke spillere, der starter. Den erfaring, de andre har, er at ryge ud og endda med dårligt spil, selvom man spiller mod overkommelige modstandere.

Jeg tror, at vi holder den uafgjort hjemme, men at der bliver scoret fx 1 - 1. Og så tror jeg, at Rangers vinder komfortabelt hjemme og lukrerer på vores manglende balance, når vi skal forsøge at jagte et resultat noget ala 1 - 3.

Jeg synes, der er meget, meget lidt, der tilsiger, at vi kan klare denne udfordring. Det gælder både i et historisk perspektiv og ved kig på nuværende spil, form og trup.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Cortez »

Årh, Stoffer. Du er sgu lige som optimistisk som jeg :D

/Cortez

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Europa League 19/20

Indlæg af 974 »

hold kæft nogle tabere I er :evil: :oops:
Hvordan kan I overhovedet synes at det er fedt at gå til fodbold?

Det er da ok at have et slags "realistisk" forhold til sådan en kamp, men tag dog for pokker og nyd muligheden for at tænke lidt positivt og optimistisk...
Det kan sgu da ikke være sjovt at tage på stadion uden sådan en følelse, og da slet ikke i Midtjylland :shock:

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Europa League 19/20

Indlæg af oros »

Vi slår Rangers af den ene grund, at vi scorer flere mål end dem 😄

Vijen
Indlæg: 1169
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Vijen »

Brøndby ser godt nok ikke ud til, at komme til at bidrage med noget særligt i årets EL. De er godt nok skuffende og se på.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Cortez »

974 skrev:
25. jul 2019, 15:22
hold kæft nogle tabere I er :evil: :oops:
Hvordan kan I overhovedet synes at det er fedt at gå til fodbold?

Det er da ok at have et slags "realistisk" forhold til sådan en kamp, men tag dog for pokker og nyd muligheden for at tænke lidt positivt og optimistisk...
Det kan sgu da ikke være sjovt at tage på stadion uden sådan en følelse, og da slet ikke i Midtjylland :shock:
Da dit indlæg ligger i umiddelbar forlængelse af min, så tager jeg dit udsagn personligt. Gider ikke starte en længere debat om rigtige fans kontra ikke-rigtige fans. Den er taget MANGE gange. Hvad jeg til gengæld ikke vil finde mig i, er din titulering af mig. Du kan have en anden opfattelse af succesmulighederne i UEFA, end jeg har, og det må du gerne have. Men undlad venligst skældsord mod min person. Tak!

/Cortez

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Steffen am »

Rangers - Niederkorn spiller i øvrigt nu, hvis nogen vil se vores kommende modstander.

SimonH
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Europa League 19/20

Indlæg af SimonH »

Steffen am skrev:
25. jul 2019, 20:58
Rangers - Niederkorn spiller i øvrigt nu, hvis nogen vil se vores kommende modstander.
De ser meget gode ud offensivt.
Det er dog godt nok ikke mange defensive aktioner, som vi får set....

MrWolf
Indlæg: 153
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:46

Re: Europa League 19/20

Indlæg af MrWolf »

SimonH skrev:
25. jul 2019, 21:29
Steffen am skrev:
25. jul 2019, 20:58
Rangers - Niederkorn spiller i øvrigt nu, hvis nogen vil se vores kommende modstander.
De ser meget gode ud offensivt.
Det er dog godt nok ikke mange defensive aktioner, som vi får set....
Hvor kan man se dem?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Europa League 19/20

Indlæg af Steffen am »

MrWolf skrev:
25. jul 2019, 21:31
SimonH skrev:
25. jul 2019, 21:29
Steffen am skrev:
25. jul 2019, 20:58
Rangers - Niederkorn spiller i øvrigt nu, hvis nogen vil se vores kommende modstander.
De ser meget gode ud offensivt.
Det er dog godt nok ikke mange defensive aktioner, som vi får set....
Hvor kan man se dem?
Haha nej, rimelig one sided.
Men hvis de ikke får scoret, kan det alligevel godt blive spændende

http://www.hesgoal.com/news/50218/Range ... rcorn.html

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Europa League 19/20

Indlæg af EsbenVest »

Taget i betragtning, at de spiller mod nummer 4 fra Luxembourg, er det svært at vurdere Rangers’ reelle niveau.
Deres fronttrio virker dog ret gode alle tre uden at være vildt skarpe.

henker
Indlæg: 1124
Tilmeldt: 13. sep 2009, 09:35

Re: Europa League 19/20

Indlæg af henker »

974 skrev:
25. jul 2019, 15:22
hold kæft nogle tabere I er :evil: :oops:
Hvordan kan I overhovedet synes at det er fedt at gå til fodbold?

Det er da ok at have et slags "realistisk" forhold til sådan en kamp, men tag dog for pokker og nyd muligheden for at tænke lidt positivt og optimistisk...
Det kan sgu da ikke være sjovt at tage på stadion uden sådan en følelse, og da slet ikke i Midtjylland :shock:
For at være ærlig, synes jeg at fcm har det sværere og sværere med europæiske turnering. For vores succesrate bliver mindre og mindre.. Men denne gang er det fandeme steinlein og ledelses ansvar at vi kommer gennem gruppespil. Udover om KA har internationale erfaring??? Det bliver vi klogere efter Rangers kamp.. Vi kan umulige blapre os ud af røven før kamp kører

SimonH
Indlæg: 1193
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Europa League 19/20

Indlæg af SimonH »

Steffen am skrev:
25. jul 2019, 21:36
MrWolf skrev:
25. jul 2019, 21:31
SimonH skrev:
25. jul 2019, 21:29


De ser meget gode ud offensivt.
Det er dog godt nok ikke mange defensive aktioner, som vi får set....
Hvor kan man se dem?
Haha nej, rimelig one sided.
Men hvis de ikke får scoret, kan det alligevel godt blive spændende

http://www.hesgoal.com/news/50218/Range ... rcorn.html
I deres første defensive aktion i hele kampen virkede de i hvertfald ikke særligt sikre.

Besvar