Optakt: FCM vs. MANCHESTER UNITED

Om FC Midtjylland og Black Wolves

mousebreaker

Re: Optakt: FCM vs. MANCHESTER UNITED

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:Jeg synes Kadlec gjorde det fremragende. Den friløber var et rigtig godt løb, hvis han havde været lidt mere kampskarp havde han vel nok scoret på den, eller lagt afleveringen til Sisto. Der var også momenter hvor Kadlec tydeligvis har brug for at lære sine nye medspillere at kende. Men alt i alt leverer han en fin indsats og det lover godt for fremtiden.
Du er nu en venlig mand, Ravnen :)

At kalde Kadlec's præstation fremragende er alt for venligt, men han præsterede ca hvad jeg forventede. Flere har ifbm den friløber nævnt muligheden for at spille Rilwan (ikke Sisto) Han kigger sig faktisk over skulderen hurtigt, og Rilwan er fuldstændig med, så ja han kunne godt have trillet den til højre. Jeg synes dog at en ægte målscorer skal have det i sig at han bare har fuld fokus på målmanden, bolden og få lavet en god afslutning. Ikke noget værre end at lægge en dårlig aflevering så chancen løber ud i sandet. Så hellere se at keeperen tager den enkelte gange
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

THenry

Indlæg af THenry »

Det er sgu fedt at læse aviserne i dag, hvor vi virkelig er kommet på verdenskortet. Jeg kan særligt godt lide denne her fra den lokale sprøjte i Manchester:

Two years ago next week Woodward (executive vice chairman i United) took a picture on his mobile phone of the scoreboard at the Karaiskakis Stadium in Athens when United went down 2-0 to Olympiakos in the last 16 of the Champions League.

It was said he snapped it to remind him that United should never sink so low again. Well they have. In fact, they haven't just sunk as low, they have plumbed new depths.

The Greeks were 20 points clear in the Super League back in 2014. Midtjylland hadn't played since December 10 and hadn't won a match since November.

http://www.manchestereveningnews.co.uk/ ... d-10913341?

Tilbage til vores egne spillere.

Jeg var meget begejstret for Bodurov. Virkelig en lovende debut. Rolig, god på bolden, stærk i sine dueller og virker til at have fornuftig fart.

Olsson spiller en kongekamp. Ufattelig hvor mange bolde den knægt erobrer - særligt i anden halvleg. Læg dertil hans fine teknik. Han starter på Old Trafford sammen med Polle og Sparv.

Sisto. Vi så den gamle Pione tilbage. Vinterpausen har været god for ham. Tilbage på 100 % og skadesfri, så ved vi hvad han kan præstere. Fantastisk mål.

Mount Paul er jo et kapitel for sig. Han masser jo dem med sin store fysik. Fantastisk hovedstød lige efter han kommer ind, og så laver han et mål, der bliver legendarisk. Det var bestemt en kluntet kongekasse!

Kadlec brænder ikke igennem. Ærgerligt at han ikke spiller Rilwan i 1. halvleg for det er den aktion hans debut vil blive husket for. Dog ser man også i glimt, hvad manden indeholder. God fart, god på bolden, fine vendinger og har et par gode spark. Når han lige falder lidt mere ind på holdet og vender sig til spillestil m.v., så er jeg overbevidst om, at han bliver en succes.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Highlights + efter 12 min snakker West Ham manager om hvorfor han ville have Sisto
http://www.fullmatchesandshows.com/2016 ... uary-2016/

Hele kampen, hvis man vil gense kampen med amerikanske kommentarer (bedre end de danske)
Og mere lyd fra tribunerne end på kanal 6's transmission?
http://www.fullmatchesandshows.com/2016 ... l-match/#4

Det der var med vores målmænd
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... sin-kappe/

Lyder til der er flere der har fart på, med at vi nu er favoritter, United er et tegneseriehold osv.
2-1 er nu stadig et brugbart resultat for United og vi er bestemt ikke videre endnu. Godt at vores kampanfører holder benene på jorden. :)
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm- ... mlet-sejr/

Kian på rundens hold for UEFA. :D
http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/ne ... +team+week
Bemærk også at Uniteds målmand er på. Siger lidt om kampen. :lol:

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

mousebreaker skrev:Du er nu en venlig mand, Ravnen :)

At kalde Kadlec's præstation fremragende er alt for venligt, men han præsterede ca hvad jeg forventede. Flere har ifbm den friløber nævnt muligheden for at spille Rilwan (ikke Sisto) Han kigger sig faktisk over skulderen hurtigt, og Rilwan er fuldstændig med, så ja han kunne godt have trillet den til højre. Jeg synes dog at en ægte målscorer skal have det i sig at han bare har fuld fokus på målmanden, bolden og få lavet en god afslutning. Ikke noget værre end at lægge en dårlig aflevering så chancen løber ud i sandet. Så hellere se at keeperen tager den enkelte gange
Enig. Syntes heller ikke at Kadlec var i nærheden af fremragende tvært i mod. Han spillede vel som forventet og gjorde det OK. Det er tydeligt at han mangler kampe, skarphed og nok også noget selvtillid, men mon ikke at det kommer.
Lidt i stil med Rilwan. Gjorde det godt, men manglede også lidt skarphed i enkelte situationer, hvor han tabte bolden og vi fik en kontra imod os. han mangler også nogle kampe i benene, men ellers leverede en rigtig fin arbejds indsats.

Budarov: imponerede mig. Som nævnt tidligere, rolig, derud over godt overblik og brølstærk kampen igennem, ikke noget pjat der.

Ollson: Bliver bedre og bedre. Han mangler stadig lidt fysik, men et rigtig godt overblik, en stor fighter indsats, flydende pasnings fodbold og til tider lidt at det lækre også. Rigtig god kamp igen.

Sisto: Det begynder at ligne at den gode gamle Sisto er ved at være tilbage og hvor har han dog været savnet. Rigtig stor kamp.
Paul: Super sup. Rigtig godt indhop og voldte store problemer med sine store bevægelser. Rigtig god indsats.

Rømer: Rigtig god kamp. Blev et par enkelte gange snørret, men det må man acceptere, når man står over for så teknisk stærke og hurtige spillere som eks. Memphis Depay. ( bak ville ligeledes være blevet rundtosset i samme situtioner)

Sparv: Højt og stabilt niveau.

Hele holdet skal fremhæves for en rigtig flot indsats og ligeledes vores trænerteam, som havde gjort et rigtig godt stykke arbejde forud for og i løbet af kampen, skal ligeledes fremhæves.

Urena: Var efter min mening skuffende. Ja han har fart, men hvad hjælper det når teknikken ikke kan følge med. Han formåede at ødelægge 3-5 fine kontra muligheder fordi han ikke kunne finde ud af at slå en simpel aflevering på 2-3 meter. Han er efter min mening bare ikke god nok.

Bliver spændende at se om vi kan overraske endnu engang og gøre arbejdet færdig i det Engelske.
Steffen am skrev:Kian på rundens hold for UEFA. :D
Flot og et stort tillykke.

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev: Kian på rundens hold for UEFA. :D
Bemærk også at Uniteds målmand er på. Siger lidt om kampen. :lol:
Tak for diverse links

ja det er ret fedt at Romero er på ugens hold i et Man United nederlag til FCM. Havde dog været endnu federe hvis han bare havde haft olie på handskerne og ikke fået søvnen ud af øjnene på kampaftenen ;)
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"

mousebreaker

Indlæg af mousebreaker »

Steffen am skrev: Lyder til der er flere der har fart på, med at vi nu er favoritter, United er et tegneseriehold osv.
2-1 er nu stadig et brugbart resultat for United og vi er bestemt ikke videre endnu. Godt at vores kampanfører holder benene på jorden. :)
Jeg er helt enig. Det der med at det er et 50/50 opgør i Manchester. Luk nu arret. Normalt siger man at et udebane resultat på 1-2 er et ganske fornuftigt resultat for udeholdet. Når man så samtidig lægger til at Manchester United er så meget bedre spiller for spiller som de reelt er, uanset kampen i aftes, så det bare helt at miste jordforbindelsen at nævne at vi er mindst 50/50 (som Steinlein eks gjorde det). Bevar en ydmyg tilgang, det ville være klædeligt - og kæmp så røven ud af bukserne på torsdag. Der skal stadig et mindre mirakel til for at gå videre, selvom vi står bedre end vi kunne have drømt om.

I orden at spillerne i glædesrus kammer lidt over, men Steinlein burde være klogere end som så. Heldigvis synes jeg at Thorup udsendte de helt rigtige signaler lige efter kampen, det kan jeg finde optimisme i. Jeg har ofte været ude med riven efter Thorup, men man må bare tage hatten af for det arbejde han og teamet omkring ham, har lavet her i opstartfasen som forberedelse til den her kamp. Han fortjener al den ros der kommer væltende ovenpå dette fantastiske resultat - og i særdeleshed måden det kom i hus på.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Husk nu. Kadlec fik ikke meget spilletid i Tyskland. Han skal først nu til at genfinde formen, efter for ham et skuffende ophold i Tyskland. Nu er han kommet ind på et hold, hvor der kæmpes side om side og hvor kammeratskabet står højt på listen over ting som Fcm også er gode til. Tror nu nok, at alle vores nye spillere hyggede sig til Rilwans, Onuachus og Piones dans i omklædningsrummet efter sejren ovver Manchester United. Giv ham lidt tid som vi gav Duncan, så skal vi nok få hele hans potentiale at se, bare vent og hav lidt tålmodighed.

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Jeg er fuldt på linje med, at det af Steinlein er uprofessionelt og torskedumt, at stå og kalde samlede avancement for 50-50. Vi SKAL over og score på Old Trafford for at have en chance, og det kan blive svært nok i sig selv.

Jeg har efter kampen, og i løbet af dagen i dag, noteret mig betydningen af denne sejr rent kommercielt. FCM's sejrsvideo er pt. set 2,5 mio gange, Facebook-følgerne på FCM er steget 15.000(!) eller knap 50 % siden i forgårs, og FCM er i medierne (incl. Facebook) overalt! Den eksponering er sandsynligvis mindst ligeså meget værd som de 8-10 mio gårsdagens begivenhed indtægtsførte, såfremt der er kvalitet i den kommercielle afdeling til at lave spin-off på den! Det kan være vitalt i at bringe klubben skridtet videre.

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

TrueWolfMidt skrev:Husk nu. Kadlec fik ikke meget spilletid i Tyskland. Han skal først nu til at genfinde formen, efter for ham et skuffende ophold i Tyskland. Nu er han kommet ind på et hold, hvor der kæmpes side om side og hvor kammeratskabet står højt på listen over ting som Fcm også er gode til. Tror nu nok, at alle vores nye spillere hyggede sig til Rilwans, Onuachus og Piones dans i omklædningsrummet efter sejren ovver Manchester United. Giv ham lidt tid som vi gav Duncan, så skal vi nok få hele hans potentiale at se, bare vent og hav lidt tålmodighed.
Er sådan set enig med dig langt hen af vejen.
Kan bare ikke se at det er retur kampen han skal spille sig i form, det må han gøre i ligaen.
Håber vi på Old Trafford spiller med Poulsen centralt og smider Rilwan på kanten.
Lund7400 skrev:Jeg er fuldt på linje med, at det af Steinlein er uprofessionelt og torskedumt, at stå og kalde samlede avancement for 50-50. Vi SKAL over og score på Old Trafford for at have en chance, og det kan blive svært nok i sig selv.

Jeg har efter kampen, og i løbet af dagen i dag, noteret mig betydningen af denne sejr rent kommercielt. FCM's sejrsvideo er pt. set 2,5 mio gange, Facebook-følgerne på FCM er steget 15.000(!) eller knap 50 % siden i forgårs, og FCM er i medierne (incl. Facebook) overalt! Den eksponering er sandsynligvis mindst ligeså meget værd som de 8-10 mio gårsdagens begivenhed indtægtsførte, såfremt der er kvalitet i den kommercielle afdeling til at lave spin-off på den! Det kan være vitalt i at bringe klubben skridtet videre.
Havde tænkt på noget positivt opmærksomhed, men de tal du præsentere der er jo helt vildt.
Mega fedt og spændende om det kan betyde noget for fremtiden, selvom det meste nok er indirekte og svært at kvantificere.

Synes jeg hørte der er landet 2 nye sponsorer som hver har smidt et millionbeløb i kun pga. den her kamp. Det var så inden kampen og bl.a. for at være sikker på at have plads på stadion. Men de kan da ikke have været blevet skuffet. :)

SorteUlve

Indlæg af SorteUlve »

Jeg synes det er værd at bemærke, at de to mål vi scorer i den største sejr nogensinde bliver scoret af 2 akademispillere, i en tid hvor man betvivler integrationen af akademiet på førsteholdet.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kadlec arbejdede stenhårdt, konstant bevægelig. Men det der gjorde ham fremragende i mine øjne, er hans øje for spillet, han er enormt god til at placere sig. Han brænder friløberen, men det er alligevel et flot eksempel på hvor dygtig han er. Når han er spillet ordentlig ind på holdet og er kommet i kampform, så bliver han ustyrlig. Og ja, det er nok venligt, men omvendt, havde han scoret på friløberen havde alle hyldet ham nu, forskellen er hårfin, jeg synes også en rigtig angriber selv skal tage chancen i stedet for at give ansvaret videre, Rilwan kunne også have brændt den, og så ville vi have tænkt hvorfor pokker Kadlec ikke selv forsøgte :)

Det er positivt at vi i returen kan have Dahlin, Bak og Poulsen klar. Manchester har en FA cup kamp tre dage inden (så vidt jeg husker), som tingene er i øjeblikket med skader, har de ikke mange muligheder for at spare. Vi kan altså komme med friske ben og selvtillid. Jeg synes bestemt vi har 50% chance for at gå videre. Jeg tror simpelthen United vil frygte vores pres spil endnu mere nu, de vil frygte den helt store fiasko i at vi skulle slå dem helt ud. Vi skal bare have en scoring, så tror jeg de får det rigtig svært. Vi kan leve på omstillingerne. Som hold og med vores spillestil, er vi klart bedst til at møde offensive hold, vi har langt større problemer mod modstandere som vil pakke sig defensivt. Derfor tror jeg faktisk vi går videre, men det kræver hårdt arbejde og koncentration hvis det skal lykkes. Det mentale betyder rigtig meget, og derfor taler vi hinanden op nu, viser tro på egne evner, den er jeg med på :mrgreen: :ugeek:

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Ravnen skrev:Kadlec arbejdede stenhårdt, konstant bevægelig. Men det der gjorde ham fremragende i mine øjne, er hans øje for spillet, han er enormt god til at placere sig. Han brænder friløberen, men det er alligevel et flot eksempel på hvor dygtig han er. Når han er spillet ordentlig ind på holdet og er kommet i kampform, så bliver han ustyrlig. Og ja, det er nok venligt, men omvendt, havde han scoret på friløberen havde alle hyldet ham nu, forskellen er hårfin, jeg synes også en rigtig angriber selv skal tage chancen i stedet for at give ansvaret videre, Rilwan kunne også have brændt den, og så ville vi have tænkt hvorfor pokker Kadlec ikke selv forsøgte :)
:
Ingen kan være i tvivl om Kadlecs spidskompetencer og niveau til den danske lige. Han er vel et af top 5 af for største navne som er hentet til ligaen nogensinde og jeg har aldrig haft større forventninger til en FCM stigning. Min bekymring på Kadlec går udelukkende på indstilling. Med et prædikat som Bendtner light i hjemlandet, har vi jo set hvad en dårlig indstilling kan gøre ved et tidligt udråbt kæmpe talent.

Jeg var ærligt skuffet over Kadlec igår som eneste mand! Ikke fordi han mistede et par bolde eller brændte sin friløber men fordi jeg undervejs i kampen så en attitude jeg ikke håber bliver gennemgående. Se Feks. Hans returløb i det 25 min! Hvor han selv har et blodtab og fortsat står som 2. Forreste mand da vi senere tilbageerobrer! Den skal vi have ændret. Glen var fantastisk til netop den del hvor individualister som Feks. både Sisto og Olson jo fremstår som 100% holdspillere idag og aldrig kan klandres arbejdet begge veje. Jeg håber Thorup kan gøre det samme med Kadlec.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

THenry

Indlæg af THenry »

Mike80 skrev:
Ravnen skrev:Kadlec arbejdede stenhårdt, konstant bevægelig. Men det der gjorde ham fremragende i mine øjne, er hans øje for spillet, han er enormt god til at placere sig. Han brænder friløberen, men det er alligevel et flot eksempel på hvor dygtig han er. Når han er spillet ordentlig ind på holdet og er kommet i kampform, så bliver han ustyrlig. Og ja, det er nok venligt, men omvendt, havde han scoret på friløberen havde alle hyldet ham nu, forskellen er hårfin, jeg synes også en rigtig angriber selv skal tage chancen i stedet for at give ansvaret videre, Rilwan kunne også have brændt den, og så ville vi have tænkt hvorfor pokker Kadlec ikke selv forsøgte :)
:
Jeg var ærligt skuffet over Kadlec igår som eneste mand! Ikke fordi han mistede et par bolde eller brændte sin friløber men fordi jeg undervejs i kampen så en attitude jeg ikke håber bliver gennemgående. Se Feks. Hans returløb i det 25 min! Hvor han selv har et blodtab og fortsat står som 2. Forreste mand da vi senere tilbageerobrer! Den skal vi have ændret. Glen var fantastisk til netop den del hvor individualister som Feks. både Sisto og Olson jo fremstår som 100% holdspillere idag og aldrig kan klandres arbejdet begge veje. Jeg håber Thorup kan gøre det samme med Kadlec.

Mike
Til gengæld husker jeg en situation i 2. halvleg, hvor Kadlec i højre side af banen forsøger at spille på tværs af banen. Bolden bliver opsnappet, og Kadlec tager et hidsigt tilbageløb, så der kan også findes situationer, hvor hans returløb var eminente.

Ville gerne se noget statistik på løbet kilometer i kampen, da det ville kunne give et fingerpeg om hans attitude i dette aspekt af spillet, men jeg har ikke kunne finde disse statistiker, men Benham ligger jo inde med dem ;-)

I øvrigt taler Kadlec fint om klubben og fans m.v. i dagens HF, og nævner bl.a. "Jeg var især glad for den særlige hilsen, hvor spillerne med hævet arm løber ned og modtager hyldest fra tilhængerne. Det har jeg aldrig prøvet før - hverken i Tjekkiet eller Tyskland".

Noerum

Indlæg af Noerum »

Lækker sejr og en fremragende hold præstation!

Jeg synes vi skal lade Mikkel Andersen stå igen på torsdag, også hvis Dahlin er helt klar. Han gjorde det fint, og det ville være dumt at skifte for meget rundt.

Er der eventuelt nogen, der kan lægge artiklen med Kadlec op?

Besvar