AAB-FCM
Re: AAB-FCM
Jonas 386 og Mini??: I kørte begge af sporet for længe siden.
Debatten minder mest af alt om en diskussion om "Jeg er bedre, end du er" som aldrig kan færdiggøres.
Jeg vil dog lige give mit indblik i tingene:
Jonas386: Du har altså en smule storhedsvanvid.
1) Jeg forstod det som om, du fandt AaB som i top 3 i Skandinavien, men selv i Danmark er det forkert at nævne dem i top 3 (AGF, Bif, FCK)
2) Lucas Andersen er et fint talent, men at nævne ham som skandinaviens bedste, og foran en mand som Fischer der netop er solgt til Ajax er en joke (specielt når du samtidig placere Fischer som nummer 8 på din prioriterede? liste
3) AaB ER en synkende skude økonomisk. I fik med hiv og sving solgt jeres bygninger på Hadsundvej fra, inden det var FOR sent. Men i har udelukkende præsteret elendige regnskaber de sidste 10 år, med en enkelt undtagelse, og at man ikke engang kan fuldtegne en emission på 50 millioner, fortæller at sponsor-oplandet omkring AaB er enige i dette postulat.
4) AaB har naturligvis "bedre" fans som vi. Såfremt man måler på det parameter der hedder stemningsskabning eller "trusler og vold" (jf. Aalborg lørdag). Ikkedesto mindre beviser tallene at vi dog har trukket flest tilskuere hjemme, men ude er vi ikke prangende, bevares.
5) FC Midtjylland har i min optik haft klart bedre spillere og større profiler de sidste 10 år. Jovist, Prica, Johansson, Caca m.fl. var gode spillere og store profiler, men i sammenligning med Zidan, Simon Kjær, Winston Reid, Simon Poulsen, Dennis Sørensen, blegner de bare en lille smule...
Mini80:
Enhver burde kunne se, at AaB ER er en større klub end FCM på nuværende tidspunkt.
Opsummering: AaB er den nuværende største klub af FCM <> AaB.
I fremtiden bliver det FCM (givet alle parametre)
Debatten minder mest af alt om en diskussion om "Jeg er bedre, end du er" som aldrig kan færdiggøres.
Jeg vil dog lige give mit indblik i tingene:
Jonas386: Du har altså en smule storhedsvanvid.
1) Jeg forstod det som om, du fandt AaB som i top 3 i Skandinavien, men selv i Danmark er det forkert at nævne dem i top 3 (AGF, Bif, FCK)
2) Lucas Andersen er et fint talent, men at nævne ham som skandinaviens bedste, og foran en mand som Fischer der netop er solgt til Ajax er en joke (specielt når du samtidig placere Fischer som nummer 8 på din prioriterede? liste
3) AaB ER en synkende skude økonomisk. I fik med hiv og sving solgt jeres bygninger på Hadsundvej fra, inden det var FOR sent. Men i har udelukkende præsteret elendige regnskaber de sidste 10 år, med en enkelt undtagelse, og at man ikke engang kan fuldtegne en emission på 50 millioner, fortæller at sponsor-oplandet omkring AaB er enige i dette postulat.
4) AaB har naturligvis "bedre" fans som vi. Såfremt man måler på det parameter der hedder stemningsskabning eller "trusler og vold" (jf. Aalborg lørdag). Ikkedesto mindre beviser tallene at vi dog har trukket flest tilskuere hjemme, men ude er vi ikke prangende, bevares.
5) FC Midtjylland har i min optik haft klart bedre spillere og større profiler de sidste 10 år. Jovist, Prica, Johansson, Caca m.fl. var gode spillere og store profiler, men i sammenligning med Zidan, Simon Kjær, Winston Reid, Simon Poulsen, Dennis Sørensen, blegner de bare en lille smule...
Mini80:
Enhver burde kunne se, at AaB ER er en større klub end FCM på nuværende tidspunkt.
Opsummering: AaB er den nuværende største klub af FCM <> AaB.
I fremtiden bliver det FCM (givet alle parametre)
Re: LUK dog tråden
Du fangede den heller ikke, gjorde du?Atbhfcm skrev:Især når det er åbenlyst, at den satans Århussnude til Lumb er klasser over dem begge. Tilsammen.
Min pointe var, at Simon Poulsen slet ikke var back i Superligaen...
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/la ... 551905.ece
Sikke en pinlig udtagelse fra en fagmand taget i betragtning af det største nordiske talent siden Michael Laudrup render rundt og ændrer kampe med sin blotte tilstedeværelse, søndag efter søndag i Aalborg..
Jonas??!
Sikke en pinlig udtagelse fra en fagmand taget i betragtning af det største nordiske talent siden Michael Laudrup render rundt og ændrer kampe med sin blotte tilstedeværelse, søndag efter søndag i Aalborg..
Jonas??!
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Nu var Lucas jo ude i de 2 første kampe (det meste af dem) - Så det er klart at Fischer har været mere overbevisende i denne slutrunde...
Udover det, så giver udtalelsen netop ikke mening... Nuvel Grønkjær var go' men jeg mener faktisk Martin Jørgensen havde et større talent... Udover det er sammenligningen heller ikke hel holdbar da Grønkjær var/er kant, og Fischer (så vidt jeg har forstået det) er angriber. Her har Laudrup og Lucas nærmere samme position, selvom Lucas også benyttes på kanten... Udover det så er det da helt naturligt der er mere interesse omkring Fischer (i medierne) da han for nylig er solgt for et stort beløb og er på vej til en stor klub...
Det undrer mig i øvrigt man ikke kan finde plads til DK's største talent på et hold der har SÅ mange uskarpe spillere i front (Igboun og Fagerberg), og reelt set mangler en fuldblodsangriber efter salget af Frank.
Udover det så ser fremtiden lys ud for begge drengene og jeg håber naturligvis de begge kan nå så langt som muligt.
Udover det, så giver udtalelsen netop ikke mening... Nuvel Grønkjær var go' men jeg mener faktisk Martin Jørgensen havde et større talent... Udover det er sammenligningen heller ikke hel holdbar da Grønkjær var/er kant, og Fischer (så vidt jeg har forstået det) er angriber. Her har Laudrup og Lucas nærmere samme position, selvom Lucas også benyttes på kanten... Udover det så er det da helt naturligt der er mere interesse omkring Fischer (i medierne) da han for nylig er solgt for et stort beløb og er på vej til en stor klub...
Det undrer mig i øvrigt man ikke kan finde plads til DK's største talent på et hold der har SÅ mange uskarpe spillere i front (Igboun og Fagerberg), og reelt set mangler en fuldblodsangriber efter salget af Frank.
Udover det så ser fremtiden lys ud for begge drengene og jeg håber naturligvis de begge kan nå så langt som muligt.
Haha:) det næsten sødt på den tragiske måde som du kan finde svar på alt.. Kredit for en stk. Gennemført Lynge hjernevask! 
Ja det self. Derfor til alt hvad du siger og meget beviseligt for din påstand at Lucas bliver indskiftet i aab mens Victor ikke spillede her.. For så sort Hvidt fungerer professionel fodbold jo?! Hmm..
Jeg lad dit svar stå for sig selv og undlader at kommentere yderligere.. Så må det være op til folk om de overbevist:) tvivler egentligt på du selv er langt hen af vejen men stædighed, stolthed og rødhvide briller for jo en langt omkring i søgen efter argumenter..
Ja det self. Derfor til alt hvad du siger og meget beviseligt for din påstand at Lucas bliver indskiftet i aab mens Victor ikke spillede her.. For så sort Hvidt fungerer professionel fodbold jo?! Hmm..
Jeg lad dit svar stå for sig selv og undlader at kommentere yderligere.. Så må det være op til folk om de overbevist:) tvivler egentligt på du selv er langt hen af vejen men stædighed, stolthed og rødhvide briller for jo en langt omkring i søgen efter argumenter..
Mike80
Det har da ikke noget at gøre med det er sort/hvidt eller noget som helst andet... Min pointe var nu bare at jeg ikke forstår hvorfor Fischer ikke har fået chancen (end ikke som indskifter) hos FCM på trods af de mangler en kold afslutter... Og det ser jeg Fischer være i noget højere grad end Ex Igboun og Fagerberg (og sådan set også Lucas Andersen). Dog har Lucas så nogle andre kompetencer.Mike80 skrev:Haha:) det næsten sødt på den tragiske måde som du kan finde svar på alt.. Kredit for en stk. Gennemført Lynge hjernevask!
Jeg mener Lucas er en noget bedre dribbler end Fischer og så mener jeg Lucas har et bedre blik for spillet end Fischer, samt bedre afleveringer og højere arbejdsstyrke. Lucas er altså IMO en klassisk 10'er (derfor sammenligningen med Laudrup) men han kan altså også benyttes på kanten.
Derimod mener jeg Fischer er en noget bedre afslutter (også fra distancen) og bedre til at placere sig i det offensive spil samt noget hurtigere på fødderne... Fischer er bestemt også en dygtig dribbler, og hans boldomgang er bestemt heller ikke dårlig, Lucas har bare et lidt andet flow i sit spil... Som jeg netop ikke har set siden Laudrup...
Jo, det har ALT at gøre med rød/ hvide briller. Og jo har også forstået din "pointe" og endag også kommenteret på hvor håbløst naivt sort/ Hvidt det er at forsøge at måle talent med antal spillede superligaminutter på 2 forskellige pladser og tilmed på to forskellige hold med forskellig spillestil og i hver sin ende af tabellen.
Fakta er at ud af tre (dig, mig og HSV talentspejder) er kun en af os objektiv da han ikke har noget klubforhold! Og han fremhæver Victor som manden der skiller sig ud på dk's måske mest talentfulde årgang nogensinde! Så kan vi to blive ved med IMO og bla, bla, bla.. Det kan jeg se og det burde du også kunne hvis du kiggede ud over brillekanten..
Fakta er at ud af tre (dig, mig og HSV talentspejder) er kun en af os objektiv da han ikke har noget klubforhold! Og han fremhæver Victor som manden der skiller sig ud på dk's måske mest talentfulde årgang nogensinde! Så kan vi to blive ved med IMO og bla, bla, bla.. Det kan jeg se og det burde du også kunne hvis du kiggede ud over brillekanten..
Mike80
-
Jesper BW1100
Nu er det desværre ikke alle forums der er ligeså åbne og imødekommende som inde på debatsiden, hvor niveauet er tårnhøjt og modstanderfans bliver modtaget med åbne arme.......jonas386 skrev:SRU: Det skal du ikke tage så tungt, der er åbenbart ikke plads til andre fans'. Jeg stillede spørgsmål ved hvor vidt JC filmer og blev overfuset og kaldt en nar osv... Senere får jeg at vide jeg kun er ude på at kritisere...
Jesper BW1100 skrev:Nu er det desværre ikke alle forums der er ligeså åbne og imødekommende som inde på debatsiden, hvor niveauet er tårnhøjt og modstanderfans bliver modtaget med åbne arme.......jonas386 skrev:SRU: Det skal du ikke tage så tungt, der er åbenbart ikke plads til andre fans'. Jeg stillede spørgsmål ved hvor vidt JC filmer og blev overfuset og kaldt en nar osv... Senere får jeg at vide jeg kun er ude på at kritisere...
Det har jeg aldrig sagt, men der er stadig flere AGF, Horsens, OB og FCM fans... Og jeg har endnu ikke oplevet en eneste blive svinet til blot fordi man er fan af en anden klub det er primært det der bliver skrevet fra manden
Jeg ved Kent, Hekler og så en mand mere, jeg ikke helt ved hvem er, jævnligt skriver på siden... Og det er vel egentlig kun Hekler enkelte brugere har et eller andet had til (hvad det bunder i skal jeg ikke kunne sige)... Ellers synes jeg nu nok folk får lov til at være med.
EDIT: Mike vi bliver næppe enige, så vil heller ikke bruge mere tid på den diskussion. Og nej, jeg er ikke overbevist om Fischer er et større talent, jeg tror bare det ender i tovtrækkeri, og det kan jo fortsætte i evigheder.
-
Jesper BW1100
Ahh det er sq en røver og det ved du vist også godt selv. Hvis en FCM-fan formaster sig til at skrive på jeres forum, væter størstedelen af jeres debattører galle udover vedkommende uanset indlæggets indhold, hvilket også er glimrende illustreret op til flere gange i jeres "Derfor hader vi FCM"-tråd, som vel selvsagt er den mest aktive tråd på hele foraet. Dette skyldes jeres indædte had til FCM og fred være med det. Men det klinger bare hult og nærmest skriger til himlen når der så klages over lidt modgang den anden vej rundt.jonas386 skrev: Det har jeg aldrig sagt, men der er stadig flere AGF, Horsens, OB og FCM fans... Og jeg har endnu ikke oplevet en eneste blive svinet til blot fordi man er fan af en anden klub det er primært det der bliver skrevet fra manden
PS: Har du brug for flere eksempler så kig i jeres "Uganda-akademi / AaB yder nødhjælp til Afrika"-tråd.
http://debatside.dk/viewtopic.php?f=1&t=14355
Her kommer Peter Ross med et bidrag til debatten, og folk takker for hans bidrag som du kan se...
Brugeren Salling23 (AGF-fan) deltager ligeledes jævnligt, og det er også uden at han bliver svinet... At der har været enkelte tilfælde kan jeg ikke benægte, men jeg har fhv svært ved at finde den.
FCM hade tråden er lige så meget hadet til moderne fodbold, og det er FCM da om nogen i DK indbegrebet af
Her kommer Peter Ross med et bidrag til debatten, og folk takker for hans bidrag som du kan se...
Brugeren Salling23 (AGF-fan) deltager ligeledes jævnligt, og det er også uden at han bliver svinet... At der har været enkelte tilfælde kan jeg ikke benægte, men jeg har fhv svært ved at finde den.
FCM hade tråden er lige så meget hadet til moderne fodbold, og det er FCM da om nogen i DK indbegrebet af
Hvordan er FCM indbegrebet af det, på en anderledes måde end Aab? Der findes ingen romantiske "klubber" længere, (jo måske FREM, men de går jo også konstant konkurs). Det er hard business at drive en superligaklub, og ikke mindst at holde den i toppen.
I har et forvaklet og forkert indtryk af FCM. Her er masser af sammenhold, ånd og kultur. Men efter at have læst på jeres forum, kan jeg godt se, at opfattelsen bygger på Jeres ønsker om, hvordan I vil have at FCM er, og ikke på noget objektivt eller realistisk.
Det gør såmænd ingen forskel for mig, jeg synes stadig godt om Aab, selvom der er nogle fans som gør hvad de kan for at skabe en negativ stemning omkring klubberne. Konkurrence er fint, had er overdrevet og barnligt.
I har et forvaklet og forkert indtryk af FCM. Her er masser af sammenhold, ånd og kultur. Men efter at have læst på jeres forum, kan jeg godt se, at opfattelsen bygger på Jeres ønsker om, hvordan I vil have at FCM er, og ikke på noget objektivt eller realistisk.
Det gør såmænd ingen forskel for mig, jeg synes stadig godt om Aab, selvom der er nogle fans som gør hvad de kan for at skabe en negativ stemning omkring klubberne. Konkurrence er fint, had er overdrevet og barnligt.
Ravnen skrev:I har et forvaklet og forkert indtryk af FCM. Her er masser af sammenhold, ånd og kultur. Men efter at have læst på jeres forum, kan jeg godt se, at opfattelsen bygger på Jeres ønsker om, hvordan I vil have at FCM er, og ikke på noget objektivt eller realistisk.

Hadet til moderne fodbold - en spændende og inspirerende samt ikke mindst innovativ vinkling på fodbolden, hvor man som jeg ser det bl.a. nedgør de nyankomne, men derimod ikke siger nej til fx Champions League?jonas386 skrev:http://debatside.dk/viewtopic.php?f=1&t=14355
En tur tilbage i historien kunne sikkert også vidne om hvordan Aab og andre 'historiske' klubber kæmpede imod kontraktfodbolden - eller var det mere cool at tænke nyt dengang?
Hvornår mon modreaktionen fra 'de gamle klubber' for alvor bliver institutionaliseret og en rigtig dansk traditionsklub som bl.a. Aab går 'gamle' veje og starter fx et amish koncept, som respons til den uhyggelige tendens til nytænkning blandt visse af de nye klubber. Eller er det kun noget af det nye der er skidt, mens andre koncepter opfylder kravene for de gamle gangere. Eller er det i virkeligheden kun det nye som andre nye klubber gør der er problematisk og som gøres til genstand for kritik i de perioder, hvor bolden bare ikke vil over stregen, og man i det stille sidder og skumler over de nye (som måske ikke engang har succes) mens man håber på nytænkning - nye koncepter, nye sportsdirektører, nye trænere, nye spillere, nye idéer, nye sejre, der kan bringe klubben væk fra bunden eller smagen af ny succes tilbage (ja jeg husker, trods tilhørsforholdet med glæde også Aabs succes i Europa), ja ligefrem en mulighed for at spille med om guldet og den præstigefyldte deltagelse i europacuppen for mesterhold, nej vent, Champions League?
Dette indlæg er i øvrigt ikke henvendt specifikt til dig Jonas eller for den sags skyld Aab og deres fans. De bolchestribede nævnes blot fordi det er dem du - foruden dig selv- repræsenterer herinde, samt fordi du i stil med andre debatører fra bl.a. Aab repræsenterer en måde at omtale især FCM på, som efterhånden er ved at være, ja dels ligegyldig, men til tider også infantil.
Jeg kan se mit indlæg er noget kluntet formuleret... Men jeg er personligt ikke for eller imod moderne fodbold... Jeg siger bare det er der noget af hadet til FCM kan stamme fra... Både fra AaB fans, men også fra Viborg, BIF og AGF fans.
Der er nogle positive og negative ting ved "moderne fodbold". Jeg er bla imod man henter unge spillere fra andre lande (ikke et angreb mod FCM, blot en holdning helt generelt) da det ødelægger den lokale talentudvikling.
Der er nogle positive og negative ting ved "moderne fodbold". Jeg er bla imod man henter unge spillere fra andre lande (ikke et angreb mod FCM, blot en holdning helt generelt) da det ødelægger den lokale talentudvikling.