Troest utilfreds med kontraktudspil

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

Re: Troest forhandler ikke længere med FCM

Indlæg af Hausser »

For Troests egen skyld, så håber jeg ikke han lader sig diktere af sin egen grådighed, den risikerer at ramme ham gevaldigt i røven senere hen.

FCM har bevist en enestående evne til at sælge deres spillere til udlandet, mens det vist er længe siden OB skal have kredit for noget sådant. Desuden så satser vi på unge spillere og giver dem tillid, heller ikke det kan OB beskyldes for.

Desuden så kan man jo prøve at lave et regnestykke der hedder 1 år mere i FCM til en løn på 1,5 mio kr og så videre til bundesligaen til en løn på 5 mio kr, Den aggregerede løn overstiger alt hurtigt det han vil tjene i OB til en årsløn på 2,5 mio kr.

hitman202

Indlæg af hitman202 »

Sys det tv-indslag er meget ledende. Ingen af os ved jo hvad FCM´s udspil lyder på. Vi burde have mønterne til at matche ethvert tilbud fra Ob. Spørgsmålet er bare om vi vil. Jeg tvivler nu ikke på at Troest forlænger med FCM inden sommer og bliver solgt indenfor det næste år til halvandet

Hausser

Indlæg af Hausser »

Vi hverken kan eller skal matche det som OB efter sigende skulle have tilbudt (3 millioner i sign-on og 2,5 mio. kr i løn). Jeg mener ikke Troest er det værd og det er klart at en sådan forlængelse, potentielt kan skabe en alvorlig domino-effekt som kan blive en alvorlig trussel for vores økonomiske fundament.

hitman202

Indlæg af hitman202 »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi hverken kan eller skal matche det som OB efter
> sigende skulle have tilbudt (3 millioner i sign-on
> og 2,5 mio. kr i løn). Jeg mener ikke Troest er
> det værd og det er klart at en sådan forlængelse,
> potentielt kan skabe en alvorlig domino-effekt som
> kan blive en alvorlig trussel for vores økonomiske
> fundament.

Men hvor kommer de tal fra?? Ob kan ikke have tilbudt ham noget som helst endnu, da han ikke er fri til at forhandle med andre eller har Jeg misforstået noget?

Hausser

Indlæg af Hausser »

http://www.bt.dk/article/20080415/sport01/80415017/ Lønnen er "kun" på 2 millioner.

Det kan naturligvis være ren spekulation, men indtil vi ved andet så må vi vel forholde os til det?

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Han må vel gerne forhandle med OB i det tilfælde at fcm har accepteret et tilbud fra dem, hvilket så åbenbart er enten 3,75 mio kr eller 7 mio kr, hvilket jeg ikke kan blive helt klog på.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Netop de to beløb har været nævnt af henholdsvis BT (3,75 mio) og Ekstra Bladet (7 mio). Hvis jeg ikke husker helt forkert, så plejer E.B vel at være den bedst informerede af de to, angående FCM eller huh?

Hvis nu begge aviser har ret, giver det måske mening at klausulen hedder 7 millioner såfremt en dansk klub skal købe ham og 3,75 mio kr såfremt en udenlandsk klub vil købe ham, ud fra et konkurrencemæssigt synspunkt ville dette ihvertfald være oplagt.

hitman202

Indlæg af hitman202 »

Hausser Skrev:
> Netop de to beløb har været nævnt af henholdsvis
> BT (3,75 mio) og Ekstra Bladet (7 mio). Hvis jeg
> ikke husker helt forkert, så plejer E.B vel at
> være den bedst informerede af de to, angående FCM
> eller huh?
>
> Hvis nu begge aviser har ret, giver det måske
> mening at klausulen hedder 7 millioner såfremt en
> dansk klub skal købe ham og 3,75 mio kr såfremt en
> udenlandsk klub vil købe ham, ud fra et
> konkurrencemæssigt synspunkt ville dette
> ihvertfald være oplagt.

Var det ikke noget med at klausulen var på 7 millioner i vinter-vinduet, men falder til 3,5 til sommer?? Sys at kunne huske noget med at den ville blive halveret såfremt vi ikke solgte ham i sidste vindue

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jo jeg tror (desværre) du har ret.

Omvendt kan den store interesse for Troest dog vendes til vores fordel såfremt vi bliver nødt til at sælge og det er der jo noget der tyder på vi bliver nødt til. Er der interesse fra flere klubber, så vil prisen naturligvis blive skubbet i vejret, selv med en frikøbsklausul in mente. Vi forpligtiger os måske nok til at sælge, men det vil være sund fornuft at indhente nogle tilbud inden da og mon ikke Ørgaard er mand for det?

Peter Ross

Indlæg af Peter Ross »

Hausser Skrev:
> Er der interesse fra flere
> klubber, så vil prisen naturligvis blive skubbet i
> vejret, selv med en frikøbsklausul in mente.

Hvorfor vil den det?
Ved du, en klub skal sælge for x-kroner, hvorfor så byde over det beløb bare for sjov?
Eneste vinder i dette spil er Troest, der åbenbart allerede har fået $$$ i øjnene, i stedet for at kigge på de bedste udviklingsmuligheder.

Peter Ross

Jesper BW1100

Re: Troest utilfreds med kontraktudspil

Indlæg af Jesper BW1100 »

dalle Skrev:
> 4. afløseren IB er jeg sikker på er en ok spiller
> men jeg vil dog hellere have haft en dansker kald
> mig racist men jeg syntes altså snart der er ved
> at være for mange på holdet. mange er ligeglade
> med hviken nationalitet de enkelte spiller har jeg
> vil dog hellere have en knap så god dansker.

Hvorfor helvede vil du hellere have en dansker der er ringere end en udlænding på pladsen? Det er da til grin.

> 5. lidt af det tidliger. hvis vi sælger magnus så
> skal vi sikkert have fat i en forsvars spiller
> mere og jeg ser ikke lige nogle som pt. er mulige
> for os eller er gode nok. måske en Anders Kure men
> han har vel hjertet i Agf.

Anders Kure kunne ikke engang komme på vores 2. div. Han er pivringe

> 6.Hvis vi skulle gå hen og købe en ny forsvars
> spiller vil han sikkert gerne have en god løn +
> spillerens transfer kunne det måske mere "betale"
> sig at forlænge med troest.
>
> mht til 6eren så syntes jeg dog det er ret
> uretfærdigt hvis han skal have samme løn som
> frank,thyge og femi

Han forlanger mere end Frank får, og det skal vi bare ikke give ham

Hausser

Indlæg af Hausser »

Vi kan vel bruge Thyges eksempel fra forrige vinter. Han havde angiveligt også en frikøbsklausul op 7,5 mio kr og endte med at blive solgt for 15 mio til Gladbach, selv om Aachen vistnok bød det førstnævnte beløb.

Forestil det eventuelt også en situation hvor Leverkusen, Dortmund og Schalke, alle byder de 3,75 mio kr for Troest, hvad skulle få os til at vælge den ene klub frem for den anden? Det er naturligvis den merværdi som klubben kan tilbyde os i forhold til de andre, hvilket garanteret også gjorde sig gældende i Thyge tilfælde med Gladbach og Aachen.

Jesper BW1100

Hausser Skrev:
> Vi kan vel bruge Thyges eksempel fra forrige
> vinter. Han havde angiveligt også en
> frikøbsklausul op 7,5 mio kr og endte med at blive
> solgt for 15 mio til Gladbach, selv om Aachen
> vistnok bød det førstnævnte beløb.
>
> Forestil det eventuelt også en situation hvor
> Leverkusen, Dortmund og Schalke, alle byder de
> 3,75 mio kr for Troest, hvad skulle få os til at
> vælge den ene klub frem for den anden? Det er
> naturligvis den merværdi som klubben kan tilbyde
> os i forhold til de andre, hvilket garanteret også
> gjorde sig gældende i Thyge tilfælde med Gladbach
> og Aachen.

Når der er en frikøbsklausul på 3,75 mio kan du jo ikke vælge og vrage. Så skal alle tilbud på det beløb accepteres.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Og hvad hvis alle klubber byder det samme? Troest er jo desuden også interesseret i så god en kontrakt som muligt og det hedder jo ikke automatisk salg blot fordi en tilfældig klub byder 3,75 mio kr.

Jesper BW1100

Re: Farvel Troest

Fair nok han tænker med pungen. Det er jeg til gengæld glad for vi også gør. Han er simpelthen ikke værd at smide op øverst i lønhierakiet. Bevares manden har gjort det godt og er kørende pt. Men han er jo mildt sagt ikke noget teknisk vidunder (læs: kan ikke lægge en aflevering på 5 meter). Ergo kan en spiller af hans kaliber let findes til billigere penge end han forlanger. Accepterer han vores tilbud, så er det fair nok. Men hvis han forlanger mere så er det sq bare ud af vagten....

Besvar