stemning og sange

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hugorm

stemning og sange

Indlæg af Hugorm »

Ved ikke med jer. Men jeg mener stemningen kan blive MEGET bedre end den er nu!! ;) Ved ikke hvordan vi får folk igang med at hjælpe VORES hold til sejrer hver gang!! :D Vi er den 12. mand!! Vi har vores ansvar!! ;) Men måske en af måder er at skifte mellem sangene noget mere istedet for at synge den samme sang 4 gange i træk!! ;) Eller måske finde nogle gode nemme sange så vi har flere at synge end bare de samme igen og igen!! :) Men forslag til dette kunne være fedt !! ;)

- Det kunne også være en genial idé at lægge vores sange ud vores hjemmeside så alle ved hvad vi synger !! :)

Brugeravatar
Thomasbokr

Re: stemning og sange

Indlæg af Thomasbokr »

Hugorm skrev:Ved ikke med jer. Men jeg mener stemningen kan blive MEGET bedre end den er nu!! ;) Ved ikke hvordan vi får folk igang med at hjælpe VORES hold til sejrer hver gang!! :D Vi er den 12. mand!! Vi har vores ansvar!! ;) Men måske en af måder er at skifte mellem sangene noget mere istedet for at synge den samme sang 4 gange i træk!! ;) Eller måske finde nogle gode nemme sange så vi har flere at synge end bare de samme igen og igen!! :) Men forslag til dette kunne være fedt !! ;)

- Det kunne også være en genial idé at lægge vores sange ud vores hjemmeside så alle ved hvad vi synger !! :)
Jeg havde en kammerat med på stadion, der var neutral fan, han sagde efter kampen, at det var nogle meget nemme sange vi havde i forhold til andre fanklubbers, men også som du siger, at de godt nok sang nogle sange mange, mange gange. Med hensyn til, at lægge sangene på nettet, så var der en lille dreng engang der sagde, at han sagtens kunne lægge sange tekster samt video fra fantribunen, ud på en af hans hjemmesider. Det er bare aldrig blevet gjort. Eller også er det, uden at linke, hvem ved. Kun ham, men han giver nok ikke lyd fra sig.

974

Indlæg af 974 »

Så længe der hele tiden bliver lavet nye sange, og indtil disse bliver godt "opereret" ind i hovederne på folk, så tror jeg det er endog meget fornuftigt at køre det simple simpelt i så stor en kamp tilskuermæssigt

Jeg synes at det er godt der bliver fundet på nogle nye sange - det tager bare tid

Vi har efterhånden også været ude for at vi, om ikke de første så i hvert fald tæt på, har oplevet at indføre sange som siden hen er kopieret i stor stil på andre stadions - specielt synes jeg at OB og vores sange er meget ens...

Brugeravatar
AlwaysFCM
Geografisk sted: Herning

Indlæg af AlwaysFCM »

Jeg synes det er kanon fede sange og er rimeligt nemme at gå til. Men jeg tror det ville være meget godt, hvis sangene bliver lagt på nettet, jeg har nemlig også taget mig selv i nogle gange finde sangene på nettet, for at være helt sikker på teksten :-)
FC Midtjylland

Mathias

Indlæg af Mathias »

Super godt emne at bringe på banen. Det skal lige siges at jeg ikke står blandt fansene bag mål, men er sæsonkortholder på Faxe Kondi tribunen.

Der er 2 ting som lige slår mig vedr. stemningen på vores fantastiske hjemmebane.

1) Hvorfor er det at de helt store flag som Black Wolves har, ikke anvendes til alle hjemmekampe? Det giver en fantastisk visuel effekt, og når I nu har dem kan de vel ligeså godt bruges?

2) Mit andet punkt er sangen "Black flag flying high". Er det ikke snart på tide at konkludere at det bare ikke bliver den nye "You never walk alone" :evil: ! Ideen med et MEGA højt guitar forspil efterfulgt af lidt mumlen rundt omkring er vel ikke ligefrem den stemning vi søger at opnå? Den er efter min mening alt for "tekst tung".

Et eksempel på en sådan sang der virker kunne være FCK's. Når man hører FCK's sang (sunget af Michael Carrøe) er der masser af steder som er super lette at skråle med på, hvilket skaber en rigtig god stemning.

Ellers har jeg blot tilbage at sige: Fortsæt det gode support arbejde Black Wolfes - I er en god 12 mand!

MathiasVJacobsen

Indlæg af MathiasVJacobsen »

Jeg synes da at black flag flying high' fungerer fint, ihvertfald nede fra Nordea, hvor jeg står. Men på sådan en hold-fans sang kunne det være fedt at hele stadion er med og flere på siddepladserne rejser sig op og synger med. Istedet for at det kun er Nordea :)
FCM, Juventus, Fulham, Dortmund

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Mathias skrev:2) Mit andet punkt er sangen "Black flag flying high". Er det ikke snart på tide at konkludere at det bare ikke bliver den nye "You never walk alone" :evil: ! Ideen med et MEGA højt guitar forspil efterfulgt af lidt mumlen rundt omkring er vel ikke ligefrem den stemning vi søger at opnå? Den er efter min mening alt for "tekst tung".
Du rammer faktisk selv problemet uden måske at være helt klar over det. Det skide forspil er nemlig malplaceret som bare fanden. Hvis det partout skal være der, skal det IMO være meget lavere, simplere, kortere og blot være til for lige at slå tonen an. Den nuværende form har ingen mening og larmer uhensigtsmæssigt meget. Selve sangen kommer til at virke mere vag, når man lige har fået blæst ørene fulde af 20 sekunders rendyrket kattejammer. Jeg kan endda godt lide en god gang spade til husbehov, men det her lyder jo ikke engang særlig fedt.

Sangen fungerer fint på udebane. Kort og godt: Forspil raus!

I øvrigt er den amerikanske speaker også noget unødvendigt gejl, men nu skal jeg nok lade være med at spamme tråden med dét også.

Brugeravatar
FarligeIzunna

Indlæg af FarligeIzunna »

Hugorm skrev:Ved ikke med jer. Men jeg mener stemningen kan blive MEGET bedre end den er nu!! ;) Ved ikke hvordan vi får folk igang med at hjælpe VORES hold til sejrer hver gang!! :D Vi er den 12. mand!! Vi har vores ansvar!! ;) Men måske en af måder er at skifte mellem sangene noget mere istedet for at synge den samme sang 4 gange i træk!! ;) Eller måske finde nogle gode nemme sange så vi har flere at synge end bare de samme igen og igen!! :) Men forslag til dette kunne være fedt !! ;)

Enig der er for få sange pt og dem der er bliver gentaget alt for meget, ikke fordi de er dårlige, men folk falder af efter den er gentaget to gange kunne jeg høre.

Besvar