Så skrues der ned for FCM Håndbold

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Så skrues der ned for FCM Håndbold

Indlæg af Ravnen »

http://spn.dk/handbold/article1867092.ece
"Vi kopierer modellen fra vores fodboldafdeling, hvor vi har 125 samarbejdsklubber og satser på øget talentudvikling, så vi selv leverer spillerne til førsteholdet," siger Johnny Rune, der har overtaget tjansen som formand for FCM Håndbold, til TV 2 Sporten.
Fornuftigt, og så kan de jo også sælge et par af de bedste de har nu. Hvis det ikke kan løbe rundt selv, så må det lukkes helt ned. Fodbolden må være det primære.

Brugeravatar
Ravnen

Re: Så skrues der ned for FCM Håndbold

Indlæg af Ravnen »

Så sættes der for alvor pres på håndbold-delen: http://aoh.dk/artikler/haandboldkvinder ... oennedgang
Der er ikke noget alternativ for FC Midtjyllands kvindelige håndboldspillere: Gå ned i løn, eller vi lukker! Sådan lyder det kort og kontant fra FCM’s bestyrelse til spillerne, som sidste sæson spillede i en klub, der gav cirka fem millioner kroner i underskud.
Glimrende at der vises handling, enten kan det løbe rundt eller også må det lukke.

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Glimrende at man gør noget ved problemet, selv om selvfølgelig kan diskutere om løsningen ikke burde være endnu mere radikal, altså en lukning af håndbolden.

Personligt håber jeg de dyreste spillere siger nej til at gå ned i løn og dermed skifter væk fra klubben. Problemet er bare at kvindehåndboldspillere ikke kan gøre sig meget håb om at skifte andetsteds hen og tjene mere, den danske liga er jo suverænt den bedste betalte i verden. Derfor tror jeg spillerne accepterer lønnedgangen og det indikerer Gro Hammersengs udtalelser også.

For et stykke tid siden der hørte jeg faktisk at Bojana Popovich fra Viborg, som vel er en af kvindehåndboldens allestørste stjerne, tjener på den anden siden af 3 millioner årligt i VHK. Ved ikke om det er sandt eller ej, men det er ihvertfald med til at forklare hvor den sport er så hastigt på retur, lønomkostningerne er simpelthen på et niveau hvor det ikke er realistisk at dække dem ind.

Brugeravatar
PS

Fantastisk præstation af pigerne lige nu

Indlæg af PS »

Uanset holdning til håndbolden, så slå om på tv2, Fcm håndbold er igang med et fremragende comeback lige nu. Efter at have været nede med 8-13 ved pausen, har de vendt slaget til nu at føre med 18-17

Brugeravatar
PS

FCM Håndbold

Indlæg af PS »

Og det bedste ved Fcm håndbold er, at det ser ud til at de har startet en tradition med en årlig kalender. Fcm.dk skriver ihvertfald at der er lanceret en ny kalender idag. Der er da et par stykker jeg godt ku..

2294

Indlæg af 2294 »

Det bliver en kombineret fodbold/håndbold kalender med dansetema
"Danser med Ulve" i bedste vild med dans stil...

Brugeravatar
PS

Kalender

Indlæg af PS »

Neeeej, jeg troede det var en med let påklædte/afklædte håndbold tøser.

Kampen endte forøvrigt uafgjort, og efter min bedste overbevisning blev Fcm snydt for et straffe i sidste sekund, men hvad ved jeg om håndbold.

Edit: Du tager vel forhåbentlig pis på mig, med det der dansetema hø.

2294

Re: Kalender

Indlæg af 2294 »

PS skrev:Edit: Du tager vel forhåbentlig pis på mig, med det der dansetema hø.
Nej det er desværre ganske vist... http://www.aoib.dk/artikel/vild-med-dan ... a-midtjysk
Her skulle der stå noget klogt...

Besvar