Jesper BW1100 skrev:
Det ved jeg nu ikke. Lige pt. kører alt for Silkeborg. Hatten af for det. Men når i kommer lidt ned på jorden igen kan vi tage en snak. Heinzes generelle evner som målmand er i mine øjne klart under Onyszkos, Rasmussens og Ellegaards. Korrekt at han er hurtig på stregen. Til gengæld er hans rækkevidde ikke videre god, og hans højde hæmmer ham i luftspillet. Der er ingen tvivl om at hans præstation indtil videre har været mindst lige så god som Onyszkos. Men over den lange bane vil jeg hellere have både Rasmussen, Ellegaard og Onyszko. De har højden og rutinen med sig.
Hvis det hele handler om størrelse, hvordan har Casillas så båret sig an med at blive verdens bedste keeper?
Og den med den lange bane kan jeg ikke rigtigt forstå, sidste jeg tjekkede stod der altså 35 år ud for Arek og 23 år ud for Heinze.
Hehe nogen vil nok mene at mange de målmænd du nævner, havde overskredet sidste salgsdato de sidste par år de spillede
Men vi kan sagtens blive enige om at starten til midten af trediverne er prime age for de fleste målmænd. Det er dog unægtelig stadig Heinze der har fremtiden foran sig, i forhold til Arek der må siges at være i karrierens efterår.
Hausser: Hvad er baggrunden for valget af dit navn og tilhørende billede? Gerne pb hvis du ikke gider skrive det her...
Hausser skrev:Ligesom en spillers niveau bestemt ikke er en uforandrelig størrelse, lige så er det rent faktisk også muligt at en træner tager ved lære af de erfaringer han gør sig og rent faktisk udvikler sig til det bedre. Gør han ikke det, så er han en dårlig træner. Troels Bech har vel været Silkeborgs allerstørste aktiv og fremstår som ligaens klart bedste strateg, men tilpassede og pragmatiske taktikker som har sikret sejre mod stort set samtlige af de sædvanlige tophold og Sif har vel været den mest overbevisende oprykker i mands minde. Kan ikke have anden end stor respekt for det arbejde Troels Bech har lavet i Silkeby.
Ja ovenstående kan jeg ikke sige noget til, det er ganske rigtigt. Men jeg vil nu se ham få sit hold til at præstere i mere end 11 kampe før jeg falder på halen over det, TB har det med at slide sine hold op, men når sæsonen er ovre kan vi gøre regnskabet op.
Til 974's underbyggelse vil jeg lige sige at man altså er begyndt at se mange gode unge målmænd:
Iker Cassillas: Debut i Madrid 1999-nu ( 18 år )(har stået siden undtagen to måneder grundet en skade)
Manuel Neuer: debut i schalke 2006/07 (19-20 år)
Petr Cech: Debut i Rennes 2002 (20 år)
Jose pepe Reina: Debut i villarreal 2002 ( 20 år )
Og de står nu altså i store klubber i deres lande og er alle på landsholdet så vidt jeg ved. Jeg kan hurtigt finde flere hvis i ikke er overbevidst. Jeg mener bare at det viser at unge målmænd der er gode nok og får chancen på højeste niveau udvikler sig jo oftest derefter. Jeg tror på Lasse og håber han kommer "hjem" og bliver en stor målmand. Kan da nævne en Steffen rasmussen som også havde sine problemer i starten af karrieren er da en af de bedste i ligaen. Og kevin stuhr tror jeg lider under et dårligt forsvar.
Så stol på Lasse og han kommer, han har da bevidst at han gjorde det mindst ligeså godt som Arek hidtil har gjort. Jeg syntes faktisk han styrer et forsvar bedre.
Hausser skrev:
Hvis det hele handler om størrelse, hvordan har Casillas så båret sig an med at blive verdens bedste keeper?
Og den med den lange bane kan jeg ikke rigtigt forstå, sidste jeg tjekkede stod der altså 35 år ud for Arek og 23 år ud for Heinze.
Selvfølgelig handler det hele ikke om størrelse. Talent har selvfølgelig også noget at skulle have sagt. Ellers kunne vi jo bare smække Chris Christoffersen på mål. Men derfra sagt ved du jo også udemærket godt at højde og rækkevidde er vigtig for en keeper.
Det med den lange bane handler om at se på det hele i et lidt større perspektiv og vurdere hvem jeg helst ville have på mål set over en lang periode, som f.eks. én hel sæson. Og dér er der for mit vedkommende ingen tvivl om at Onyszko er klasser bedre end Heinze.
Hausser skrev:
Ligesom en spillers niveau bestemt ikke er en uforandrelig størrelse, lige så er det rent faktisk også muligt at en træner tager ved lære af de erfaringer han gør sig og rent faktisk udvikler sig til det bedre. Gør han ikke det, så er han en dårlig træner. Troels Bech har vel været Silkeborgs allerstørste aktiv og fremstår som ligaens klart bedste strateg, men tilpassede og pragmatiske taktikker som har sikret sejre mod stort set samtlige af de sædvanlige tophold og Sif har vel været den mest overbevisende oprykker i mands minde. Kan ikke have anden end stor respekt for det arbejde Troels Bech har lavet i Silkeby.
Ja, der har faktisk ikke været en bedre oprykker siden.... FCM! Vi havde 21 point efter 11 kampe i vores første sæson i Superligaen