Heinze vil ikke tilbage til FCM
Heinze vil ikke tilbage til FCM
http://www.fodbold.nu/index.php/news/show/id=9129
Forståeligt sådan som han er blevet behandlet af klubben...
Re: Heinze vil ikke tilbage til FCM
Jeg syntes ikke han er blevet dårligt behandlet.Wasmus skrev:http://www.fodbold.nu/index.php/news/show/id=9129
Man henter en målmand for at forstærke defensiven. At Onysko så ikke slår til er en anden sag. Da han blev hentet var han vel at betragte som en forstærkning. Hvis Heinze dengan mente han var bedre end Onysko havde han vel ikke ladet sig udleje men forsøgt at spille sig på holdet igen?
Så skulle markspillerne tude på samme måde hver gang der bliver hentet en konkurent:?:
Heinze er ikke en top 3 målmand (personligt tror jeg ikke han bliver det). Det var Onysko da han blev købt. Jævnfør fcm's strategi med top 3 spillere på alle pladser så var Onysko købet rigtigt. Omend kontroversielt qua Onysko's voldsdom.
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?
Med det spil som Arek har vist i FCM og med det Heinze har vist i Silkeborg, så er det i hvertfald svært ikke at ønske de to handler gjort helt om, og endda med en pose penge i bytte.
Allerede nu har Arek kostet flere mål end Heinze gjorde hele sidste sæson og Heinze derimod, har vist sig som en kæmpeprofil for Silkeborg og vel reddet mindst 6-7 point for dem allerede og lige nu ligner han faktisk en top 3 målmand i ligaen.
Samtidigt har vi også fået bekræftet at det ikke var Heinze manglende størrelse som var årsagen til at dødboldsmålene haglede ind hos os, for det gør de nemlig stadig.
Med Areks form og fremtidige perspektiv in mente og Heinzes ditto, så er det svært ikke at ærge sig noget så grusomt over den købsoption som Silkeborg har, en købsoption som vist endda skulle være meget beskeden. Mon ikke Sif benytter den og så skal vi jo ud og finde en ny keeper et eller andet sted.
Allerede nu har Arek kostet flere mål end Heinze gjorde hele sidste sæson og Heinze derimod, har vist sig som en kæmpeprofil for Silkeborg og vel reddet mindst 6-7 point for dem allerede og lige nu ligner han faktisk en top 3 målmand i ligaen.
Samtidigt har vi også fået bekræftet at det ikke var Heinze manglende størrelse som var årsagen til at dødboldsmålene haglede ind hos os, for det gør de nemlig stadig.
Med Areks form og fremtidige perspektiv in mente og Heinzes ditto, så er det svært ikke at ærge sig noget så grusomt over den købsoption som Silkeborg har, en købsoption som vist endda skulle være meget beskeden. Mon ikke Sif benytter den og så skal vi jo ud og finde en ny keeper et eller andet sted.
Kevin Stuhr er transferfri til sommer, og har potentialet om nogen!
Onyszko har skuffet ja, men hvis Heinze ikke vil FCM er der ingen grund til at trygle. Så god var Heinze heller ikke i mine øjne..
Onyszko har skuffet ja, men hvis Heinze ikke vil FCM er der ingen grund til at trygle. Så god var Heinze heller ikke i mine øjne..
"Hvis ikke fodbold fandtes, ville vi alle være frustrede fodboldspillere" - Mick Lyons.
-
Jesper BW1100
Enig i at Arek ikke har leveret varen. Men at påstå at Heinze har været en kæmpeprofil i Silkeborg, og han ligner en Top 3-målmand er helt i hegnet. Heinze har været stabil men slet ikke mere end det. Han har lavet flere drops (senest ved Randers' scoring her i weekenden), og jeg ser ham ikke have potentialet til at blive en Top 3 i ligaen. At han så kunne have gjort det lige så godt som Onyszko har gjort indtil videre er en anden sag. Men ingen tvivl om at Onyszko er en bedre keeper end Heinze.Hausser skrev:Med det spil som Arek har vist i FCM og med det Heinze har vist i Silkeborg, så er det i hvertfald svært ikke at ønske de to handler gjort helt om, og endda med en pose penge i bytte.
Hvis vi skal lave en vurdering af keeperne i SAS-ligaens generelle evner ville det se nogenlunde sådan her ud i mine øjne:
1. Carroll
2. Stephan A
3-4. Zaza, Jesper C
5-7. Onyszko, Steffen Rasmussen, Kevin Stuhr
8-9. Heinze, Winde
10-12. Novakovic, Bjerring, Ousted
Kevin Stuhr er ikke den klassemålmand som mange mener. Der er gået mange nemme bolde ind langs jorden på ham. Han er for stor og kluntet når han skal ned og hente en redning.
Hvis du spørger Sifferne tror jeg nu nok de vil nævne Heinze som en stor profil på deres hold og jeg må indrømme jeg også har været særdeles imponeret af det jeg har set til ham, hvor han flere gange har brillieret med fantomredninger og sikkerhed og pointgivende præstationer. Hvis der er nogle Sifferne på dette forum, så må de da gerne giver deres besyv med.Husker det ikke eksakt, men har han ikke også været på rundens hold 3 eller 4 gange?Jesper BW1100 skrev:
Enig i at Arek ikke har leveret varen. Men at påstå at Heinze har været en kæmpeprofil i Silkeborg, og han ligner en Top 3-målmand er helt i hegnet. Heinze har været stabil men slet ikke mere end det. Han har lavet flere drops (senest ved Randers' scoring her i weekenden), og jeg ser ham ikke have potentialet til at blive en Top 3 i ligaen. At han så kunne have gjort det lige så godt som Onyszko har gjort indtil videre er en anden sag. Men ingen tvivl om at Onyszko er en bedre keeper end Heinze.
Hvis vi skal lave en vurdering af keeperne i SAS-ligaens generelle evner ville det se nogenlunde sådan her ud i mine øjne:
1. Carroll
2. Stephan A
3-4. Zaza, Jesper C
5-7. Onyszko, Steffen Rasmussen, Kevin Stuhr
8-9. Heinze, Winde
10-12. Novakovic, Bjerring, Ousted
Randers' scoring er det vel også svært at klandre ham for, for den bliver altså rettet af efter Heinze har langt vægten mod sin højre side. Af hvad jeg kan huske, syntes jeg kun der har været én situation hvor Heinze måske kunne have gjort det bedre. Jeg siger ikke at Heinze er en top 3 målmand, men jeg syntes bestemt at præstationerne har været i top 3 og har svært ved at få øje på en flok målmænd som skulle have gjort det så meget bedre?
Endvidere skal man huske på at "niveau" ikke er en statisk størrelse, det er altså noget der hele tiden udvikler sig. Heinze har alderen hvor han stadig bygger på, mens Onyszko har nået en alder hvor det kun går tilbage, og for begges vedkommende kan det jo også være der er sket. Hvis Heinze var blevet i FCM, er jeg bestemt ikke sikker på der ville have været et klart førstevalg.
Syntes i øvrigt mange har en tendens til at undervurdere Heinze. Han leverede bestemt en godkendt sidste sæson og spillede sig på ingen måde af holdet og det er ligegyldigt hvad Dennis så end siger. Unge Heinze har i flere sæsoner taget kampen omm målmandsposten op i FCM og vundet den hver gang. Sjovt nok er problemerne med dødbolde her stadig i FCM, mens de vist nok er til at overse i Silkeby. Det er der mange der har klandret Heinze for, og har bestemt også tænkt tanker i den retning.
Jeg skal ærligt indrømme at jeg håber at Heinze kommer tilbage, ellers har Arek bare at lægge et lag eller to på det han har vist hidtil.
Undskyld, men var der nogen der så Heinzes forår? det virker fuldstændig retarderet at sende manden væk, efter at vi har lagt så mange kræfter i ham, og givet ham meget spilletid, så han ku tage nogle skridt i hans niveau tidligt i karrieren.
Det var som om at hver scoring, der blev scoret på dødbold blev smadret oven i hovedet på ham, som var det ham, der var den skyldige hver gang. Nuvel, nu har vi fået Onysko, synes i virkelig det har løst meget i luftspillet? kan det være vores forsvarsspillere der er problemet?
Det var ligepræcis det jeg havde frygtet, Heinze stod altså virkelig godt i foråret, og virkede til at have rykket sig meget, forskellen var til at tage at føle på fra tidligere år.
Det her bider IMO Ørgaard ret så kraftigt i røven, fordi han ville ud og sørge for at vi bevarede den frække dreng imaget, og jeg tror sgu at de nede i Silkeborg griner hele vejen til banken, når de skal betale det mikro beløb, jeg har hørt tale om. Ja jeg er udmærket klar over at Ørgaard kan lave fejltagelser, men hør nu her, udover at han ikke havde lagt mærke til HVOR meget Heinze reelt havde rykket sig i foråret, så pisser han da også på klubbens strategi, med at stole på talenterne! er det ikke det vi OGSÅ gerne vil kendes for? og han er jo en af vores større talenter, og stadig ret ung for en målmand at være.
Ja... jeg kan da være bange for, at Heinze de næste par år, tager nogle alvorlige skridt i hans udvikling, eller faktisk håber jeg han gør det, så det kan udstille at vores Ørgaard måske ikke er så kompetent til det der med fodboldfagligheden!
Det var som om at hver scoring, der blev scoret på dødbold blev smadret oven i hovedet på ham, som var det ham, der var den skyldige hver gang. Nuvel, nu har vi fået Onysko, synes i virkelig det har løst meget i luftspillet? kan det være vores forsvarsspillere der er problemet?
Det var ligepræcis det jeg havde frygtet, Heinze stod altså virkelig godt i foråret, og virkede til at have rykket sig meget, forskellen var til at tage at føle på fra tidligere år.
Det her bider IMO Ørgaard ret så kraftigt i røven, fordi han ville ud og sørge for at vi bevarede den frække dreng imaget, og jeg tror sgu at de nede i Silkeborg griner hele vejen til banken, når de skal betale det mikro beløb, jeg har hørt tale om. Ja jeg er udmærket klar over at Ørgaard kan lave fejltagelser, men hør nu her, udover at han ikke havde lagt mærke til HVOR meget Heinze reelt havde rykket sig i foråret, så pisser han da også på klubbens strategi, med at stole på talenterne! er det ikke det vi OGSÅ gerne vil kendes for? og han er jo en af vores større talenter, og stadig ret ung for en målmand at være.
Ja... jeg kan da være bange for, at Heinze de næste par år, tager nogle alvorlige skridt i hans udvikling, eller faktisk håber jeg han gør det, så det kan udstille at vores Ørgaard måske ikke er så kompetent til det der med fodboldfagligheden!
Han skifter vist hurtigt mening
http://www.fcm.dk/index.php?ID=45&nyhed ... laes_nyhed
Mon ikke han kommer på bedre tanker når FCM finder tilbage til toppen - og måske finder kontrakten frem
http://www.fcm.dk/index.php?ID=45&nyhed ... laes_nyhed
Mon ikke han kommer på bedre tanker når FCM finder tilbage til toppen - og måske finder kontrakten frem
Jamen der er da migHausser skrev:Hvis du spørger Sifferne tror jeg nu nok de vil nævne Heinze som en stor profil på deres hold og jeg må indrømme jeg også har været særdeles imponeret af det jeg har set til ham, hvor han flere gange har brillieret med fantomredninger og sikkerhed og pointgivende præstationer. Hvis der er nogle Sifferne på dette forum, så må de da gerne giver deres besyv med.Husker det ikke eksakt, men har han ikke også været på rundens hold 3 eller 4 gange?
Jo, synes absolut han har været en profil, med mange flotte og, i særdeleshed mod Aab og Sønderjyske, pointgivende redninger. Var lidt nervøs for bla. hjørnespark pga. hvad jeg kunne læse herinde, men efter at have fulgt ham nu i 11 kampe, så kan jeg kun ryste lidt på hovedet af det. Synes netop han kommer rigtig godt ud på indlæg, ikke noget med at fiste bolden, men griber den sikkert. Når man så dertil lægger at han har en reaktionsevne, der ikke er mange i ligaen der kan matche, så har man en rimelig habil målmand. Det eneste svage punkt jeg har lagt mærke til, er nok på langskud hvor hans rækkevidde er lidt i mod ham.
Om vi griner til banken? Ja, gu gør vi så, for som tingene har udviklet sig har det vist sig at være en rigtig god handel. Der er nok rigtig mange i Silkeborg der undrer sig over Ørgaards dispositioner i den her sag.
At sige Heinze er under S. Rasmussen, K.S. Ellegaard og for den sags skyld A. Onyzko, er vist bare et forsøg på nedtone Midtjyllands bommert. Det samme gælder for at Randers' mål var et drop. Se den igen, I dare you. Den ligger mange steder på nettet. Tydeligt at han gør sig klar til at tage den i favnen, men at den så rammer en forsvarer på vejen, og på trods af det når han alligevel at få hånden på - dog desværre ikke nok
Lasse har været en tro og god målmand for FCM - ingen tvivl om dette
Han har også forstået at udvikle sig osv
Men kan huske at der var en eller anden ekspertvurdering sidste år i en af aviserne, og her blev Heinze nævnt som en af de dårligste i Ligaen, og som et problem for FCM, hvis de ville i absolut højeste klasse herhjemme
Jeg synes ikke at Heinze har udviklet sig så meget at han nu skal op top 6 herhjemme - det mener jeg slet ikke at han er berettiget til!
Når Silkeborg kommer ned på jorden igen efter deres gode sæsonstart, så tror jeg også at Heinzes niveau falder..
Han har også forstået at udvikle sig osv
Men kan huske at der var en eller anden ekspertvurdering sidste år i en af aviserne, og her blev Heinze nævnt som en af de dårligste i Ligaen, og som et problem for FCM, hvis de ville i absolut højeste klasse herhjemme
Jeg synes ikke at Heinze har udviklet sig så meget at han nu skal op top 6 herhjemme - det mener jeg slet ikke at han er berettiget til!
Når Silkeborg kommer ned på jorden igen efter deres gode sæsonstart, så tror jeg også at Heinzes niveau falder..
-
Jesper BW1100
Det ved jeg nu ikke. Lige pt. kører alt for Silkeborg. Hatten af for det. Men når i kommer lidt ned på jorden igen kan vi tage en snak. Heinzes generelle evner som målmand er i mine øjne klart under Onyszkos, Rasmussens og Ellegaards. Korrekt at han er hurtig på stregen. Til gengæld er hans rækkevidde ikke videre god, og hans højde hæmmer ham i luftspillet. Der er ingen tvivl om at hans præstation indtil videre har været mindst lige så god som Onyszkos. Men over den lange bane vil jeg hellere have både Rasmussen, Ellegaard og Onyszko. De har højden og rutinen med sig.Wasmus skrev: At sige Heinze er under S. Rasmussen, K.S. Ellegaard og for den sags skyld A. Onyzko, er vist bare et forsøg på nedtone Midtjyllands bommert.
Jeg tror heller ikke at Silkeborg bare forsætter med den gode stime, det har de ikke holdet til, og slet ikke træneren.. (selvom han jo langt om længe kan have forbedret sig)
Så lad os se når det begynder at gå skidt.
Jeg synes dog rigtig godt om Heinze, men han er ikke blevet bedre end Arek blot fordi Silkeborg har tur i den og FCM er i krise. Arek er en top 3 målmand i Superligaen, og han skal nok vise sit værd.
Derudover er Raska heller ikke en dårlig målmand.
Jeg synes dog rigtig godt om Heinze, men han er ikke blevet bedre end Arek blot fordi Silkeborg har tur i den og FCM er i krise. Arek er en top 3 målmand i Superligaen, og han skal nok vise sit værd.
Det beviser bare endnu engang at man ikke skal tro på alt hvad aviserne skriver974 skrev:Men kan huske at der var en eller anden ekspertvurdering sidste år i en af aviserne, og her blev Heinze nævnt som en af de dårligste i Ligaen, og som et problem for FCM, hvis de ville i absolut højeste klasse herhjemme
Selvfølgelig er jeg farvet af mit tilhørsforhold, men pt. mener jeg han er over alle tre. Givetvis kan det også have noget at gøre med vores optur, og jeres (hvis jeg må være lidt grov) nedtur.
Men den luftspillet må altså stå for egen regning, har ikke en finger at sætte på Heinze's formåen der indtil videre, og der er altså kun 3cm til forskel på ham og Onyzko. Dertil er der jo også aldersforskellen, som andre også nævner.
Men hvis i hellere vil have Onyzko, så er vi jo alle glade...
Ligesom en spillers niveau bestemt ikke er en uforandrelig størrelse, lige så er det rent faktisk også muligt at en træner tager ved lære af de erfaringer han gør sig og rent faktisk udvikler sig til det bedre. Gør han ikke det, så er han en dårlig træner. Troels Bech har vel været Silkeborgs allerstørste aktiv og fremstår som ligaens klart bedste strateg, men tilpassede og pragmatiske taktikker som har sikret sejre mod stort set samtlige af de sædvanlige tophold og Sif har vel været den mest overbevisende oprykker i mands minde. Kan ikke have anden end stor respekt for det arbejde Troels Bech har lavet i Silkeby.Ravnen skrev:Jeg tror heller ikke at Silkeborg bare forsætter med den gode stime, det har de ikke holdet til, og slet ikke træneren.. (selvom han jo langt om længe kan have forbedret sig)