Talenter vil væk

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: Talenter vil væk - Sivebæk

Indlæg af 974 »

Cortez skrev: Når det så er sagt, så kan jeg godt forstå at Siv er utilfreds. Jeg mener også, at han skal have chancen noget oftere.

Men jeg bryder mig ikke om alle disse negative udmeldinger fra spillerne i disse tider. Mit budkab er: Flet næbbet og vis at du er berettiget til en plads på holdet via hårdt arbejde og godt spil! Så skal du sgu nok få de kampe, du er selv mener, du skal have...

/Cortez
Sådan som jeg lige kan regne det ud, så stammer det hele fra interviews lavet af EB efter kampen - det er i hvert fald den samme journalist der skriver om det hele..

Det er jo klart at Sivebæk bliver skuffet når han ikke kommer på banen i sådan en kamp, men der er jo mange faktorer der spiller ind ifm ud/indskiftninger, og det blev bare ikke hans tur denne gang

Bagefter blev Allan Kuhn interviewet, og han kunne jo ikke sige meget andet end, at han da godt kunne forstå Sivebæk

Så alt i alt tror jeg at EB-journalisten har opfanget nogle mishagsytringer fra Sivebæk og så har fulgt op på det ( PS var selv i Brønshøj )

Brugeravatar
Hausser

Re: Talenter vil væk - Sivebæk

Indlæg af Hausser »

mishagsytringerne stammer faktisk fra http://www.fussblog.dk/nyheder/christia ... dtjylland/, det er den EB henviser til. EB har så sandsynligvis kontaktet Kuhn bagefter og spurgt ind til problematikken.

Må indrømme jeg udemærket forstår Sivebæk, han har en alder hvor der skal spilletid til og han har allerede ventet meget tålmodigt på sin chance, han har vel været fast inventar i førsteholdstruppen i mere end 3 år nu.

Når så førstevalget på ingen måde præsterer og mest af alt ligner en stor ligeglad undskyldning, og når man tidligere har fået en del spilletid og bevist sit værd, ja så er det oplagt at frustrationerne kommer til overfladen med så lidt spilletid og da specielt når nu Thygesen pludselig også står foran ham i kampen om kantpositionerne. Siv har helt klart fortjent mere spilletid end han får og burde ha startet i kampen mod Brønshøj.

Vil være rigtigt ærgeligt hvis vi mister ham til vinter for pebernødder, ikke mindst fordi at så mangler vi igen en god kantspiller som backup og den slags hænger ikke på træerne, så tror det bliver en samlet handel som vi kommer til at tabe på. Tvivler på at Rilwan og Rasmus Lynge Christensen fra ynglingeholdet er klar til at overtage rollen som førstereserve.

Håber Nordea vil råbe lidt ekstra efter Siv i næste kamp og give ham en ekstra Fenerbahce støtte ham på den måde, jeg står ihvertfald bag ham..

pow21

Re: Talenter vil væk

Indlæg af pow21 »

Kuhn ved jo udmærket godt at Siv ingen vegne kommer med hans primadonna nykker. Næh, hvis han samler sig selv op og vedkender at han stadig er et talent, og virkelig ligger ekstra arbejde ind i hans talent så kan det være han bliver en god spiller.

Hvor er viljen? vil du være ha' en længere proff karriere Siv? så grib en bøt knofedt og skyd brystet fremad.

Der er nogle folk der tror de kan få i pose og sæk. Det er ikke første gang man hører om ungdommen stiller sig sådan op, hvis folk så fodbold for fan, så var både Helveg og Kent Nielsen inde på den her problematik.

For min skyld kan han lejes ud eller sælges, der står flere foran i køen pt. og dem må han da overhale hvis han vil spille.

erland

Indlæg af erland »

pow21 skrev:Kuhn ved jo udmærket godt at Siv ingen vegne kommer med hans primadonna nykker. Næh, hvis han samler sig selv op og vedkender at han stadig er et talent, og virkelig ligger ekstra arbejde ind i hans talent så kan det være han bliver en god spiller.

Hvor er viljen? vil du være ha' en længere proff karriere Siv? så grib en bøt knofedt og skyd brystet fremad.

Der er nogle folk der tror de kan få i pose og sæk. Det er ikke første gang man hører om ungdommen stiller sig sådan op, hvis folk så fodbold for fan, så var både Helveg og Kent Nielsen inde på den her problematik.

For min skyld kan han lejes ud eller sælges, der står flere foran i køen pt. og dem må han da overhale hvis han vil spille.
Hvis du mener Danny Olsen står foran i køen, så har du vist ikke set FCM spille på det seneste. Igår var DO decideret dårlig og jeg forstår godt Sivebæk. Han løb og varmende op det meste af kampen, men fuldte med i hvad der skete på banen og kom med udbrud når kendelserne gik os imod. Jeg tror han har den rette indstilling, og så vil jeg blæse på at nogen mener at der er andre med bedre teknik. Ligenu så er det kampen for at komme tilbage der gælder, så glem jeres fine fornemmelser.
Apropos så virkede unge Winston Reid totalt uintereseret i kampen igår. Når han varmede kigge han ikke meget på banen , men virkede noget fjern i det, måske var tankerne et helt andet sted (f.eks hjem foran PS3).
erland

Young Wolf

Indlæg af Young Wolf »

erland skrev:
pow21 skrev:Kuhn ved jo udmærket godt at Siv ingen vegne kommer med hans primadonna nykker. Næh, hvis han samler sig selv op og vedkender at han stadig er et talent, og virkelig ligger ekstra arbejde ind i hans talent så kan det være han bliver en god spiller.

Hvis du mener Danny Olsen står foran i køen, så har du vist ikke set FCM spille på det seneste. Igår var DO decideret dårlig og jeg forstår godt Sivebæk. Han løb og varmende op det meste af kampen, men fuldte med i hvad der skete på banen og kom med udbrud når kendelserne gik os imod. Jeg tror han har den rette indstilling, og så vil jeg blæse på at nogen mener at der er andre med bedre teknik. Ligenu så er det kampen for at komme tilbage der gælder, så glem jeres fine fornemmelser.
Apropos så virkede unge Winston Reid totalt uintereseret i kampen igår. Når han varmede kigge han ikke meget på banen , men virkede noget fjern i det, måske var tankerne et helt andet sted (f.eks hjem foran PS3).erland
Er den ikk lidt hård? Skal man stå ved sidelinjen og råbe fordi dommeren dommer indkast til det endet hold? Man bliver nødt til at se det fra flere synsvinkler. Det kan da bare være han var fokuseret på at komme ind og gøre en indsats? Det er da det samme som at høvde at siv bare råbte fordi han mente at fx DO var en idiot fordi han lavede et frispark?

malershoppen.dk

Indlæg af malershoppen.dk »

Generelt trænger tuppen vel til en oprydning. Og ledelsen med.

Ørgård har jo gennem de seneste par sæsonner været synonym med dårlige indkøb. Der er vel kun Ipsa, der ser ud til at have tilliden og gøre det fornuftigt. At Siv er berettiget og bedre en både Danny (Av det må ikke gøre ondtd) Olsen, Thyge eller hvem der nu er blevet forsøgt med på kanten hersker der ingen tvivl om. Så jeg vil håbe, at han får chancen og skifter mening. Han bliver en rigtig god spiller!!

Men Fagerberg og evt. andre, der græder over ikke selv at være gode nok må jo bare realiseres med den bedst mulige økonomi. Om det er udlejning eller en fri transfer med dertil sparede lønudgifter, kan kun de der kender lønningerne udregne.

Men ansvaret ligger uden diskussion hos J. Ørgård alene. Det er ham, der er sidste instans i alle spillerkøb. Og han har nu gennem et par år gang på gang fejlvurderet spillerne. Så måske er næste udskiftning ikke i spillertruppen eller trænerstaben. Bestryelsen kan jo ikke til evig tid tilsidesætte utilfredse aktionærer.

Og med 1. runde næsten afsluttet, må vi jo konstatere, at der kun er et mål tilbage i denne sæson:

"Undgå nedrykning"

Men lur mig om ikke vi ikke i morgen eller på lørdag skal læse, at målet stadig er den bedste halvdel.

Det ikke godt nok, det der leveres fra allerhøjeste niveau!

Brugeravatar
Hausser

Heller ikke Juelsgaard afviser et skifte.

Indlæg af Hausser »

Heller ikke Juelsgaard afviser et skifte.

http://www.kanalsport.dk/index.php/tv/clip_id=28213

Hmm, det er sgu ved at være lidt en kedelig tendens, forhåbentlig løses Juelsgaards situation til vinter, hvor vi forhåbentlig afhænder C.P (omend han desværre også er tæt på værdiløs p.t.), så rykker han ihvertfald en plads op i hierarkiet, for tredjevalg på venstre back er ihvertfald ikke specielt holdbart. Alternativt kan vi leje ham ud til eksempelvis Silkeborg eller en klub på nogenlunde det niveau.

En generel bemærkning til dette er, at det er centralt at træneren og FCM-ledelsen sørger for at huske vores identitet og fortsat har tillid til de unge spillere og bliver ved med at give dem chancen, hidtil er der altså få af dem som ikke har kunnet løfte opgaven. Sørger vi ikke for at blive ved med at give de unge talenter chancen og på den måde udvikler dem, så er det svært at retfærdiggøre de store investeringer i talentudviklingen.

Cortez

Indlæg af Cortez »

malershoppen.dk skrev:Det ikke godt nok, det der leveres fra allerhøjeste niveau!
Jeg synes, din hetz mod JØ er ved at blive meget tendentiøs. Vi HAR fattet, at du er en forsmået sponsor, som ikke føler, at der er valuta for pengene. Det synes vi andre dødelige, som kun har købt sæsonkort, heller ikke.

Det er naturligvis prisværdigt, at du har haft lyst til at investere nogle af dine sikkert hårdt tjente penge i klubben. Det skylder vi naturligvis erhvervslivet en stor tak for. MEN du hjælper ikke klubben lige nu ved at skabe dårlig stemning omkring den person, som efter min mening, er synonym med FCM. Det er arbejde, JØ har lagt i klubben, er uovertruffen! Og så dårlig hr hans indkøb altså heller ikke været. Det er klart at der har været svipsere - nogle vil sige mange - men jeg tror ikke det kan være anderledes i en så ung klub, som FCM trods alt er.

Under alle omstændigheder så bliver de indkøbssvipsere, som jeg gerne erkender, der har været, i dén grad opvejet af JØ's evne til at sælge vores spillere. Jeg tror ikke, du finder en anden sportsdirektør i DK, der har genereret så mange penge på den konto, som JØ har gjort kontinuerligt. Og det uden at det er gået ud over resultaterne (den indeværende sæson undtaget!).

Jeg tror det enddog meget vigtigt, at vi fokuserer på spillet, spillerne og mentaliteten på banen fremfor på eks. træneren, sportsdirektøren, økonomidirektøren eller lægesektoren for den sags skyld. Jeg tror endda, det er særligt vigtigt at sponsorerne udøver selvbeherskelse i denne tid.

/Cortez

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Cortez skrev: Jeg tror det enddog meget vigtigt, at vi fokuserer på spillet, spillerne og mentaliteten på banen fremfor på eks. træneren, sportsdirektøren, økonomidirektøren eller lægesektoren for den sags skyld. Jeg tror endda, det er særligt vigtigt at sponsorerne udøver selvbeherskelse i denne tid.
/Cortez
Vel talt. Vi skal ikke have nogle løbske Kasi-misiler på heden.

Når der er krise så bliver fårerne skilt fra bukkene..

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Mht. Sivebæk, så er det jo såre simpelt, han skal løbe mere kæmpe mere og give sig mere end Danny Olsen, og så må han jo putte nogle mål på.

For uanset at Danny Olsen ikke laver en skid, har den værste indstilling længe set, så har Sivebæk altså ikke konsekvent vist noget meget bedre, det er først begyndt at komme lige så stille.

Og så må man tage det med at Danny laver mål....
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Cortez

Indlæg af Cortez »

Hekler skrev:Mht. Sivebæk, så er det jo såre simpelt, han skal løbe mere kæmpe mere og give sig mere end Danny Olsen, og så må han jo putte nogle mål på.

For uanset at Danny Olsen ikke laver en skid, har den værste indstilling længe set, så har Sivebæk altså ikke konsekvent vist noget meget bedre, det er først begyndt at komme lige så stille.

Og så må man tage det med at Danny laver mål....
Normalt kommenterer jeg jo ikke dine indlæg Hekler :-), men for en gangs skyld er jeg helt enig i din betragtning.

Jovist, har Siv i glimt vist, at der er potentiale til en storspiller gemt i ham og selvfølgelig skal han have chancen for at vise dette potentiale frem. Særligt da når den direkte konkurrent (DO) spiller så langt under niveau, som han pt. gør.

MEN jeg tror at grunden til at Kuhn ikke satser på Siv i øjeblikket skal findes i Siv's indstilling til træning samt den - lad os bare kalde en spade for en spade - manglende opfyldelse af de defensive pligter. Gang på gang har backen været solgt, fordi Siv har været så offensiv rettet i sit spil. Det skal han selvfølgelig være, når han bliver skiftet ind, når vi er bagud og skal være den afgørende faktor bag en scoring. Men at stille med Siv fra start, er efter min mening kamikaze. Specielt da når vi ingen selvtillid har og ingen har overskud til at dække Siv's defensive mangler af.

Mon ikke det også er derfor, Kuhn vælger at stille Thyge på højrekanten imod AGF? Det tror jeg. I øvrigt i en kamp, hvor man så DO komme ind og netop opfylde de defensive pligter - noget der i øvrigt også har været en mangelvare fra hans side...

/Cortez

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Fremragende debut af Sekou Oliseh!!
http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Det er underligt, vi ikke kunne bruge ham, hvis de kan i den russiske liga og han tilmed kan begå sig på det niveau. Jeg er af den overbevisning, at den russiske liga er et niveau eller 2 over den danske. Ham kunne vi godt bruge nu, da han tilsyneladende er bedre end Jude, Kim C, Fagerberg og Hübertz...

Brugeravatar
Hausser

Indlæg af Hausser »

Det er noget af en debut han har fået derovre den unge Oliseh og jeg skal da ærligt indrømme at jeg ser et kæmpe potentiale i ham, langt større end i Jude, Fagerberg m.fl. og derfor også var lidt trist da jeg erfarede at Oliseh var blevet udlejet med en købsoption, forhåbentlig er den ihvertfald ikke alt for lille. Det er måske nok for sent nu, men ville meget gerne have set Oliseh spillende bag Frank, tror på han kunne være blevet en stor profil i superligaen.

Tjener vi en anstændig skilling på ham, så er det dog ikke så dumt endda, også selv om vi godt kunne bruge Olisehs uforudsigelighed og dribleevner i FCM, og nogen gange bliver man nødt til bare at takke ja og hente pengene mens det er muligt..

Blackman

Sivebæk forklarer, hvorfor han ville væk

Indlæg af Blackman »

Jeg fandt lige dette blogindlæg fra Christian Sivebæk, hvor han forklarer, hvorfor han gik ud offentligt og sagde, at han ville væk fra FCM. Det er rigtig spændende læsning, og han har i hvert fald vundet min sympati tilbage.
Desuden fortæller han andre gode historier. Blandt andet har han været på til Espanyol :o

Læs bloggen her

http://www.fussblog.dk/blogs/siveb%C3%A ... -espanyol/

Besvar