Allan Kuhn ny FCM træner

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Lauth

Re: Allan Kuhn ny FCM træner

Indlæg af Lauth »

Jeg er ikke skuffet! Aab'erne råbte ud til Lynge at det er ham vi vil have og taget i betragtning af at han ikke taber i 12 liga kampe eller gør det godt i CL er bare et plus. Han kan skuffe mig men har ikke gjort det endnu. Han skal vise hvad han kan! Jeg er begejstret for den her deal, og tror sgu det bliver en god deal. Vi vil nok komme ind i en dårlig stime på et tidspunkt, men jeg tror Kuhn er god til at banke morale og disiplin i et hold og få det til at arbejde som et kollektiv.

Skulle man tage turen til Odense på mandag. Det er ligefør jeg er frisk...

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

HKP skrev: Og så synes jeg i modsætning til andre, at det var fedt, da Kuhn satte den arrogante nar Don Øf på plads! Det viser da lige netop den rette attitude!!
Ja, det er vel ikke ligefrem vores job at sleske for københavnerne. Godt nok er manden bornholmer, men mon ikke han har lært at råbe "så' e' u'" i sin tid i Aalborg? Jo mere vi kan tirre Don Ø, jo bedre er det. Den fornemste opgave bliver at tirre dem i tabellen også.

Velkommen til Allan Kuhn, hvis det nu virkelig passer, altså. ;)

Bwglad

Indlæg af Bwglad »

Hvis det bliver Kuhn, bliver jeg altså dybt skuffet. Setuppet omkrings TT's fyring ligner altså ansættelsen af et forholdsvist stort og erfarent navn, og Kuhn har ikke vist nok i AaB til at kunne falde ind under dette.

Jeg ser ikke FCM indfri deres vision 2011 under Kuhn, det er jo ikke nok at være en sympatisk person. Man skal altså have haft både succes og modgang (og klaret modgangen), som træner før end at man imo kvalificerer sig til at kunne kaldes et stort navn.

Bliver det Kuhn, synes jeg fyringen har været spildt.

Bobby

Pressemødet på nettet?

Indlæg af Bobby »

Er der nogen, der ved, om man kan se live fra pressemødet på nettet, evt. FCM TV?
/Bobby

Noe

Indlæg af Noe »

1145 skrev:Hvis det bliver Kuhn, bliver jeg altså dybt skuffet. Setuppet omkrings TT's fyring ligner altså ansættelsen af et forholdsvist stort og erfarent navn, og Kuhn har ikke vist nok i AaB til at kunne falde ind under dette.

Jeg ser ikke FCM indfri deres vision 2011 under Kuhn, det er jo ikke nok at være en sympatisk person. Man skal altså have haft både succes og modgang (og klaret modgangen), som træner før end at man imo kvalificerer sig til at kunne kaldes et stort navn.

Setuppet omkring fyringen lignede et farvel til en mand, som bare ikke fik det til at køre på banen. Jeg kan ikke se, hvordan du kan læse ind i det, at FCM havde et stort og erfarent navn på hånden, og derfor sendte TT ud i kulden. Trænere af den kaliber koster penge, og det er efterhånden ingen hemmelighed, at kassen ikke bugner for øjeblikket. Hvem ville du have haft? Michael Laudrup, Guus Hiddink? Prøv nu at være realistisk.

/Noe

Bobby

Indlæg af Bobby »

Jeg må indrømme, at jeg hilser Allan Kuhn velkommen.

Der er ingen, der ved, hvordan forløbet med at finde en ny træner har været, men man må formode at Ørgaard allerede efter nederlaget til Sønderjyske i foråret, begyndte at sondere markedet. Det er umuligt at vide om Ørgaard ar været i dialog med mere erfarne trænere, som enten har været for dyre eller ikke vil skifte til FCM.

Det er selvfølgelig nemt nu, at sige, man ikke mener Kuhn har erfaring nok og ikke er den rette. Så kan man jo altid komme tilbage og sige, hvad sagde jeg. Jeg savner lidt nogle andre bud på en træner, fra dem, der er imod Kuhn.

Personligt tror og håber jeg, han får succes i FCM. Jeg tror på, han har den rette attitude og er bedre til mandskabsbehandlingen, end TT. Det er jo tydeliget for enhver, at mandskabsbehandlingen ikke har været TT's stærke side. I mine øjne har TT også haft odds'ne imod sig, idet han har været assistent i FCM og haft et forhold til spillerne på det niveau. Han har samtidig overtaget et hold med succes, hvorfor det var oplagt for ham, at fortsætte ER's stil. Når det så ikke går så godt, har det været svært for ham, at lave om og tilføre noget nyt.

Det er muligt at Kuhn på papiret ikke har ret meget mere erfaring, end TT, men han kommer altså fra en anden klub og kan tilføre noget nyt. Samtidig har han altså været med til at vinde DM og som cheftrænervikar opnåede han store resultater i Europa.

Jeg tror på, han bliver en gevinst, men han bliver alså også kastet for løverne med det samme med det program, der står for døren mod OB, FCK og AAB.
/Bobby

Brugeravatar
Lauth

Re: Pressemødet på nettet?

Indlæg af Lauth »

Bobby skrev:Er der nogen, der ved, om man kan se live fra pressemødet på nettet, evt. FCM TV?
Kan man ikke bare tage derop hvis man er i Ikast. Ved godt det begynder om 10 min.

Bobby

Så er det ganske vist!

Indlæg af Bobby »

/Bobby

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det spændende er jo nu hvad der sker med resten af trænerteamet. FCM har nok ikke råd til at fyre dem også, selvom det unægteligt vil være bedst for Kuhn at kunne starte helt forfra med en assistent han selv vælger.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Så kom nyheden også på børsen:

FC Midtjylland henter Allan Kuhn
FCM Holding A/S

- Nu jeg skal tage det næste spring, siger FCMs nye cheftræner

Den 41-årige assistenttræner Allan Kuhn fra AaB erstatter Thomas Thomasberg som cheftræner i SAS Liga-klubben FC Midtjylland. Allan Kuhn blev onsdag formiddag præsenteret som midtjydernes nye førstemand på et velbesøgt pressemøde i Ikast Brande Arena.
- Allan Kuhn imponerede blandt andet, da han stod i spidsen for AaB i Champions League. Han er ung, energisk og med en frisk tilgang til fodbold. Vi er sikre på, han er manden, der forløser potentialet i truppen, siger FC Midtjyllands sportsdirektør Jens Ørgaard.
Trods et par hektiske døgn var det en afslappet men også fokuseret Kuhn, der mødte pressen som ny FCM-chef.
- Da jeg fik henvendelsen fra FCM, var jeg ikke i tvivl. Min erfaring er, at man skal lytte til sin første indskydelse. Det var et ja. Det er nu, jeg skal tage det næste spring i karrieren. Tidspunktet er rigtigt for mig. Og det er perfekt, at det sker hos en klub, der de sidste 10 år har præget toppen af dansk fodbold, siger Allan Kuhn. Han er klar til springet fra assistentens anonymitet til chefens spotlight.
- Presset bliver helt anderledes. Især når man taber kampe. Det kommer vi også til. Men det hører med, at der er pres og massive forventninger i en klub som FC Midtjylland. Jeg tror, det er vigtigt, jeg bliver ved med at være Allan Kuhn. En glad fyr med en optimistisk tilgang til tingene. Og jeg er klar, siger Allan Kuhn, der første gang står i spidsen for FCM-truppen onsdag eftermiddag. Kontrakten gælder i tre et halvt år frem til årsskiftet 2012/13.

De økonomiske konsekvenser vil være indregnet i de forventninger, som klubben har til regnskabsåret 2009/2010. Forventningerne meldes ud i forbindelse med fremlæggelse af regnskabet for 2008/2009.
Denne meddelelse er distribueret af Hugin. Afsender er alene ansvarlig for indholdet.

Bwglad

Indlæg af Bwglad »

Noe skrev:
1145 skrev:Hvis det bliver Kuhn, bliver jeg altså dybt skuffet. Setuppet omkrings TT's fyring ligner altså ansættelsen af et forholdsvist stort og erfarent navn, og Kuhn har ikke vist nok i AaB til at kunne falde ind under dette.

Setuppet omkring fyringen lignede et farvel til en mand, som bare ikke fik det til at køre på banen. Jeg kan ikke se, hvordan du kan læse ind i det, at FCM havde et stort og erfarent navn på hånden, og derfor sendte TT ud i kulden. Trænere af den kaliber koster penge, og det er efterhånden ingen hemmelighed, at kassen ikke bugner for øjeblikket. Hvem ville du have haft? Michael Laudrup, Guus Hiddink? Prøv nu at være realistisk.

/Noe

Jeg er da absolut realistisk.

Det setup jeg snakker om, er at det ligner at fyringen har været bestemt i et par uger, nok siden Silkeborg kampen. Derfor skulle den nye træner lige findes og køres i stilling, og der var jo ingen grund til at skabe unødig uro i truppen ved at fyre og ikke have den nye klar. Jeg syntes at det lignede et "større" navn der skulle køres i stilling, og IKKE endnu en coming man.

Jeg nævnte ingen navne, og at du så hiver Michael Laudrup og Guus Hiddink frem er da mit indlæg fuldstændig uvedkommende.
For the record, så ville jeg virkelig hade at få Micheal Laudrup som træner.

Jeg havde håbet på at de havde gravet et gennemprøvet navn frem fra skuffen, en træner med en årrækkes erfaringer med både medgang og modgang. Om han så var dansker eller udlænding betyder ikke noget særligt.

Cortez

Velkommen, Allan Kuhn

Indlæg af Cortez »

Velkommen i klubben, Allan. Jeg håber, du kan få vendt den spillemæssige krise, vi har været inde i. I første omgang forventer jeg, at vi får skrabet nogle points sammen. I næste forventer jeg, at vi igen begynder at spille det fodbold, som har været kendetegnet for FCM i klubbens 10 årige historie. Du kan passende begynde med at forklare spillerne, at tornerosesøvnen er forbi. Nu skal de saftsuseme til at gøre sig fortjent til den løn, de får udbetalt!

Jeg håber inderligt, at du er manden, der formår at opfylde de forventninger.

/Cortez

gulle

Indlæg af gulle »

Først en stor TAK til TT for dit store engagement i FCM! Det har været en fornøjelse at have dig i klubben, altid stålsat i troen på succes og altid en foregangsmand som 100% gav sig for holdet! Held og lykke fremover....

Det glæder mig at man har valgt en ung og visionær træner som Allan Kuhn og byder dig varmt VELKOMMEN i flokken! Held og lykke til dig også!

"... Vores klub, vores hold, vores kærlighed! "

Dondy

Indlæg af Dondy »

Velkommen til Allan!

Det bliver en spændende tid hvor vi nok må forvente lidt ændringer på holdet og måske en ustabil periode hvor vi skal vende os til lidt nye ting, evt nyt system?

Når det er sagt så glæder jeg mig til at Kuhn får muligheden for at træne vores tallenter Baba og Fagerberg som jeg har en forhåbning om vil blomstre op ved en ny chance.

Derudover har jeg en forhåbning om at Kuhn får lov at komme med en ønskesedel til Ørgaard og at Ørgaard vil tilføje en af de spiller på sedlen til truppen. Det vil vel være rimeligt når man hiver en ny træner ind?

Som assistent træner kunne jeg vældig godt tænke mig Claus Madsen og så måske med Kenneth Andersen stadigvæk tilknyttet.

mancity-dk

Indlæg af mancity-dk »

Dondy skrev:Velkommen til Allan!

Det bliver en spændende tid hvor vi nok må forvente lidt ændringer på holdet og måske en ustabil periode hvor vi skal vende os til lidt nye ting, evt nyt system?

Når det er sagt så glæder jeg mig til at Kuhn får muligheden for at træne vores tallenter Baba og Fagerberg som jeg har en forhåbning om vil blomstre op ved en ny chance.

Derudover har jeg en forhåbning om at Kuhn får lov at komme med en ønskesedel til Ørgaard og at Ørgaard vil tilføje en af de spiller på sedlen til truppen. Det vil vel være rimeligt når man hiver en ny træner ind?

Som assistent træner kunne jeg vældig godt tænke mig Claus Madsen og så måske med Kenneth Andersen stadigvæk tilknyttet.
Også herfra et stort velkommen til Allan Kuhn....
Mange klubber har været ude efter ham, men det er altså her han skal starte sin cheftræner-karriere.....
Også tak til TT, det var trist det skulle slutte sådan her, og havde ikke set den komme i denne uge.
Håber også at Ørgaard har en lille skilling til Kuhn som han kan bruge på et par nye spillere (eller blot en ;) ) det er jeg enig i burde være normalt når man tiltræder som chef, men nu har vi jo krise etc....
det bedste ved dette her er dog, at vi nu (forhåbedntligt) begynder at spille med to angribere permanent i stedet for mindre funktionelle systemer. Allan Kuhn starter i hvert fald med friske øjne og det er det vigtigste...

Besvar