Sommer farvel i FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Hausser

Sommer farvel i FCM

Indlæg af Hausser »

Foranlediget af en artikel som forklarer at Roma besigtigede Reid i vores kamp mod FCN http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 163696.ece, så starter jeg hermed en lidt mere generel tråd op, hvor vi kan fokusere på de spillere som vi bør, skal, eller er nødt til at sige farvel til i sommerens transfervindue.

Lige nu ligner Reid det eneste realistiske bud på et indbringende sommersalg og er prisen rigtig, blir vi da også nødt til at afhænde ham, økonomien er bestemt ikke til at vi har råd til at sige nej til alt for mange millioner. Nu er det desværre ikke ligefrem sådan, at Reid har overbevist Roma på baggrund af præstationen mod FCN, men forhåbentlig har han lidt kredit ovenpå den gode indsats i Coppa Carnevale og forhåbentlig kan de se det potentiale som han unægtelig indeholder. Selv om vi befinder os i en finanskrise, så er Roma en storklub og vil de have Reid, er jeg ikke i tvivl om de også kan betale de 20-25 millioner som vi vel skal have for ham. Kjær-salget og Ex-FCMerens gennembrud i det italienske, har utvivlsomt også givet FCM lidt kredit i Italien og det er nok også en faktor som kan øge prisen på vores forsvarstalent. Kan han hæve niveauet en smule i de resterende 5 kampe, så håber og tror jeg på vi kan sælge ham for en god pris.

Sælger vi Reid, mener jeg dog at vi minimum skal have to nye centerforsvarere til sommer, hverken Califf eller Ipsa mener jeg holder tilstrækkeligt niveau til FCM.
Senest rettet af Hausser 7. maj 2009, 21:17, rettet i alt 1 gang.

Kent

Re: Sommer farvel i FCM

Indlæg af Kent »

Andre farveller:

Klimpl - har eftersigende succes i Skotland, så det burde være muligt
Kim C - intet at bruge ham til. Går ud fra at han får fri transfer
Marcic - sandsynligvis for dyr til bænken, og har ikke overbevist om niveau

Chr. Poulsen kunne være et muligt salgsemne. Med Juelgaard og Leon er vi garderet på backen, og jeg tror de begge på sigt kan blive bedre end ham. Han har desværre spillet utroligt elendigt her i foråret, så prisen kan blive for lav. Virker ellers til, at han gerne vil væk.

Desuden bør der nok også tømmes ud blandt vores unge nigerianere, fx Lawan, Adeola, Yakubu mv, medmindre man har klare forventninger om at de snart slår igennem. Specielt Lawan virker ikke som en, der har niveauet, og bør måske skibbes afsted til en 1. div klub. Lønmæssigt koster nigerianerne sikkert ikke det helt store, så det betyder nok ikke så meget at have dem gående, men vi skulle også gerne hjælpe dem videre.

Med Klimpl, Marcic, Kim C og Chr. Poulsen væk, uden at de egentlig kræver erstatninger, bør der være ryddet så meget op i lønbudgettet, at der er plads til 1-2 markante tilgange.

Personligt ville jeg gerne skaffe plads til Ilsø i truppen, som jeg vurderer kunne danne et spændende makkerpar med Frank i front. Det kræver dog i princippet et salg af enten Salami, Florescu eller Thyge. Ingen af dem har dog spillet så meget/så overbevisende i foråret, at det virker sandsynligt at vi kan få en fornuftig pris for dem.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg er enig i hver og en af de nævnte spillere og syntes endda der kan nævnes et par stykker mere, der er centralt at vi skærer fedtet væk og får reduceret vores lønomkostninger. Formår man ikke det, kan vi ihvertfald glemme alt om forstærkninger.

Håber og tror at Madsen indstiller karrieren til sommer og man finder en anden rolle til ham i organisationen. Hverken ham selv eller FCM kan være tjent med at han går rundt og er kronisk i stykker og ikke kan udfylde den rolle i truppen som har er tiltænkt

Med den måde vi spiller på, har jeg desuden meget svært ved at se Califf som en del af et potentielt mesterhold. Det er måske en lidt kontroversiel holdning men jeg mener ganske enkelt ikke at han passer ind i vores tilgang til fodbolden og jeg ser ham ganske enkelt som et problem. Han er ikke go nok, men har en lang og dyr kontrakt og ikke en spiller som vi bare lige sådan kan sælge.

Angående de unge afrikanere Lawal og Yakubu, så håber jeg meget at Ørgaard dedikerer en seriøs indsats til at finde en mindre klub til dem. Med finanskrisen in mente, så kan det måske være svært, men håber virkelig på at vi kan hjælpe dem videre i tilværelsen og hjælper dem med at holde fodboldkarrieren igang. Syntes ikke det giver meget mening at beholde dem, når nu det virker til at Izunna har overhalet dem i kampen om positionen i A-truppen.

Adeola ved jeg ikke helt med, han er kantspiller, næsten 2 år yngre end Siv og indeholder bestemt et stort potentiale. Forhåbentlig giver man ham minimum et år mere i klubben til at slå igennem.

Sælger vi Reid og C.P for det vi nu kan få for ham og får sagt farvel til Marcic, Kim C., Klimpl, Lawal, Yakubu, Madsen og måske Califf, så må der, som du nævner, være plads til 3-4 nye mand i truppen. Det betyder dog at Ørgaard får meget travlt og det er ikke sikkert at vi får ryddet så meget op, men man kan da håbe.

mikmak12

Indlæg af mikmak12 »

helt eninge i hvem der skal væk, men også Raska kunne være et emne da han snart har kontrakudløb og rimelig dyr i drift og vi har yngre målmænd i spil ned af. Reid må gerne sælges men tror ikke vi kan få mere ind 15-18 mill. for ham, men det kan forhåbentlig gi til et par nye spiller med det centrale forsvar som 1 prioritet. I angrebet ser jeg også der kan skippes nogle afsted udover Kim skal vi sælge eller udleje Baba eller Ken ser helst at sidsnævnte kom til en klub i skandinavien i en periode hvor han spiller fast 1. holds bold og får noget selvtillid og kamptræning og derefter vender tilbage.

Claus (BW#1145)

Indlæg af Claus (BW#1145) »

Hvor har du at Raska er dyr i drift fra?
Jeg har da hørt det modsatte, at han absolut ikke belaster vores lønbudget.

mikmak12

Indlæg af mikmak12 »

jeg har hørt at han ligger på 80000 i grundløn plus diverse bonusser, men det vil være billigere med en af vores ung målmænd på pladsen.

Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg vil gerne vide hvor du har sådanne præcise tal fra?

BW - 665

Jeg har hørt...

Indlæg af BW - 665 »

... at Christiano Ronaldo har en forkærlighed for dansk fodbold, og vil slutte karrieren i FCM?

Drop nu de der "jeg har hørt" kilder, kom med noget konkret eller lad helt være.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Tja, hvis det er lønnen så er det vel ikke se galt igen, det er nu engang hvad sådan nogle fodboldspillere tjener.

Man skal huske på, at såfremt vi sender Raska videre, så blir vi nødt til at hente en ny, Lössl er vel ikke ligefrem klar til posten som anden-målmand, dertil er han stadig for ung, og vi har jo heller ikke en ordentlig tredjemålmand på akademiet..

Claus (BW#1145)

Indlæg af Claus (BW#1145) »

At have en dygtig reservemålmand til "blot" 80.000 i månedsløn, det lyder da ikke overvældende.
Jeg husker de tal der var fremme om lønninger da FCM startede, der hørte jeg da flere gange tal omkring de 100.000 i månedsløn, og det er altså 10 år siden. Der er sket meget siden da, og 80.000 er vel i den lave ende.

Kent

Indlæg af Kent »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Håber og tror at Madsen indstiller karrieren til
> sommer og man finder en anden rolle til ham i
> organisationen.

Helt enig. Ham havde jeg glemt. Vi får for lidt ud af ham som det er nu.

> Med den måde vi spiller på, har jeg desuden meget
> svært ved at se Califf som en del af et potentielt
> mesterhold.

Jeg synes mere det drejer sig om, hvem der er ved siden af ham. Vores hold skriger på ledertyper og det er Califf. Vi skal "bare" have en hurtig centerforsvarer ved siden af ham, der kan kompenserer for Califfs svagheder. En af grundene til at Califf har set skidt ud, er at Reid har været ringe, og ikke har kunnet udfylde sin rolle. Så med den rigtige makker, kan jeg sagtens se, hvad Califf kan bidrage men - selvom han bestemt heller ikke er min favoritspiller. Per Nielsen var heller ikke ligefrem lynhurtig.

> Adeola ved jeg ikke helt med, han er kantspiller,
> næsten 2 år yngre end Siv og indeholder bestemt et
> stort potentiale. Forhåbentlig giver man ham
> minimum et år mere i klubben til at slå igennem.

Kender ikke så meget til Adeola, udover de kampe han fik sidste år og den smule jeg har set ham spille for Skive. Men hvis han er efter Danny og Siv på fløjen, så kan han ikke forvente meget spilletid i næste sæson. Så udlejning virker som den logiske løsning, hvis man fortsat tror på ham.

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Tja tjener vi ikke alle tæt på de 80000 om måneden sådan godt og vel :-)

Det er bestemt ikke et tal der afskrækker

Altoriso

Claus Madsen

Indlæg af Altoriso »

Synes at jeg hørte at Claus Madsen ifm Sønderjyske kampen fik blomster fordi han ville slutte karrieren til sommer..
Er det noget som kommentatorerne selv konkluderede eller var der en anden grund ?

Kent

Re: Claus Madsen

Indlæg af Kent »

Altoriso Skrev:
-------------------------------------------------------
> Synes at jeg hørte at Claus Madsen ifm Sønderjyske
> kampen fik blomster fordi han ville slutte
> karrieren til sommer..
> Er det noget som kommentatorerne selv konkluderede
> eller var der en anden grund ?

Det var grundet hans kamp nr. 150.
Mener at have læst ifm de interview der har været med ham om karrieren, at han først slutter til vinter. Han udfylder åbenbart en vigtig rolle i truppen som rollemodel for de yngre, og det er da heller ikke sikkert, at vi betaler det helt store for ham, da hans skadesproblemer jo var kendt ved sidste forlængelse. Så mon ikke han er på en præstationsbetinget kontrakt. Men det sidste år har han ikke bidraget med det store spillemæssigt, så måske skulle man smide ham over i (endnu) en assistentrænerrolle.

Altoriso

Re: Claus Madsen

Indlæg af Altoriso »

Kontrakt frem til om med vinteren og gerne et job i klubben bagefter er rigtigt nok de rette termer

http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Besvar