FCMere på U/21-Landsholdet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Altoriso

FCMere på U/21-Landsholdet

Indlæg af Altoriso »

Iaften kl 18 spiller U21 landsholdet en yderst vigtig kamp på udebane mod Finland!

Troest starter som sædvanligt inde - Reid og Heinze er på bænken

Læs alt om kampen her

http://www.dbu.dk/news/newsShow.aspx?id=248172

Edit: Ændret overskriften sådan det handler om U/21-ladsholdet med FCMere fremover, sådan den ikke kun refererer til en enkelt kamp. Mvh Admin
Senest rettet af Altoriso 9. sep 2008, 19:51, rettet i alt 1 gang.

Hausser

Re: U21 mod Finland her kl 18 på TV2 Sport

Indlæg af Hausser »

Generelt har u/21 landsholdet en rigtig solid defensiv, selv om man dog mangler e højre back i dagens kamp. Spillere som Schmeichel, Jacobsen, Lumb, Troest, Zanka og Reid er jeg alle har en potentiel landsholdsfremtid, og det samme med Wass og Kjær som ikke er med idag.

Det kniber dog langt mere fremad banen i denne her generation, vi har næsten ingen angribere og af holdets tre forreste idag (Rieks, Mikkelsen og Niklas Pedersen) er det kun Rieks som har vist en smule det sidste års tid, og de to andre burde ikke være gode nok til det her hold. Jeg ser bestemt ikke mange kommende A-landsholdsspillere fra midten og frem på det her hold, det sku da lige være Schöne og Enevoldsen. Gennem hele kvalifikationen er det også målscoring der har været det store problem..

Altoriso

Indlæg af Altoriso »

Ikke helt forkert observeret

Danmark bagud nu

Zanka var vel ikke helt skyld i deres mål, men han kunne måske godt have ageret bedre på trods af en flot detalje med hælen fra finnen

Fremad har det ikke været nogen større succes

Mikkelsen og Pedersen får ikke meget ud af det

Nu har Rieks og Mikkelsen byttet side, og straks viser Rieks tænder

Rainier W

Indlæg af Rainier W »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det kniber dog langt mere fremad banen i denne her
> generation, vi har næsten ingen angribere

Meget enig i det hele. Det er virkelig en gruppe med defensive løfter og tilsvarende manglende offensive løfter. men med til historien hører dog lige at Bendtner naturligvis ville spille her hvis han ikke allerede var stjerne på Olsens hold.

generelt synes jeg ikke det er et problem at 1-2 årgange mangler offensive talenter, men det er jo desværre også lidt billedet i de sidste par U-landshold, og vist også den næste. Det kunne godt tyde på dansk talentudvikling ikke rigtig evner at fremavle "iberiske" kvaliteter.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Nej Zanka lignede en saltstøtte ved det mål, ligesom han har gjort adskillige gange efterhånden, og det styrker bare mit indtryk af ham, han er endnu ikke helt god nok.

Ellers må man desværre sige at det er en fortjent føring til Finland, ud over den mulighed Søren Christensen får tacklet sig igennem til har vi jo intet haft, angrebet og midtbanen har jo været helt væk. I anden halvleg skal vi investere noget mere fremad banen, og så har Bordinggaard altså bare at gå væk fra den elendige defensive 4-3-3 formation. Ud med en sædvanligt ringe Tobias Mikkelsen og ind med Jesper Lange på toppen ved siden af Niklas Pedersen og så kan Enevoldsen tage kanten. Det er ske noget og der skal investeres langt mere fremad, derfor bør 4-4-2 være løsningen.

Hausser

Få nu skiftet landstræner!!!

Indlæg af Hausser »

Simpelthen ikke godt nok, at Bordinggaard ikke handler, har han taget en sovepille eller hva? Dårligt han ikke allerede skiftede ved pausen og pinligt han ikke har gjort det efter vi er kommet bagud 2-0 på Jacobsens fadæse, vi skal score 3 mål landstræner!! Ud med Mikkelsen, det er simpelthen en skændsel hvad den mand tilfører holdet.

Hausser

Re: Få nu skiftet landstræner!!!

Indlæg af Hausser »

Og det lader simpelthen til at fastholder det der har været dansk landsholds achilleshæl i lang tid, 4-3-3, om man fatter manden. Skal vi score, ´tror jeg det skal komme efter en dødbold, men det kræver vist mirakler hvis vi skal vende den her. Fuldstændigt planløst dansk spil..

Hausser

Re: Få nu skiftet, landstræner!!!

Indlæg af Hausser »

Dejligt at se Reid på banen, der burde han så have været hele tiden, han er klart bedre end en stagneret Michael Jacobsen. Og så ser vi Troest på toppen, det siger vel alt om vores fraværende offensiv.

Hausser

Troest til 2-1!

Indlæg af Hausser »

Ja selvfølgelig kommer det fra ham, kom så det sidste og lad os få hevet en pisseufortjent uafgjort hjem!!

Arff

Indlæg af Arff »

Hausser Skrev:
> Dejligt at se Reid på banen, der burde han så have
> været hele tiden, han er klart bedre end en
> stagneret Michael Jacobsen.

Reid bedre end Michael Jacobsen? - det er jeg overhovedet ikke enig med dig i!
Som jeg ser det, er Michael Jacobsen nok et af de største håb i fremtiden, og en af de mest realistiske spillere fra dette U-21 hold, som man kan se på A-landsholdet.

BW - 665

Re: Få nu skiftet, landstræner!!! OT

Indlæg af BW - 665 »

Arff Skrev:
> Reid bedre end Michael Jacobsen? - det er jeg
> overhovedet ikke enig med dig i!
> Som jeg ser det, er Michael Jacobsen nok et af de
> største håb i fremtiden, og en af de mest
> realistiske spillere fra dette U-21 hold, som man
> kan se på A-landsholdet.

Jeg synes de rangerer nogenlunde lige højt, med hver deres forcer; Reid er jo et fysisk pragteksemplar for en midterforsvarer, og er derudover virkelig stærk i hovedspillet, mens M. Jakobsen har sin force i mand-mand situationer og sin forudseenhed, samt at han er bedre til at føre bolden frem.

Når det så er sagt, så mener jeg Reid har potentialet til at blive bedre - han er yngre og har en kropsbygning som er langt mere optimal for positionen, så hvis han kan lægge nogle faceter til sit spil, så kan han nå virkelig langt - også internationalt.

Hausser

Indlæg af Hausser »

Jeg mener at Michael Jakobsen er stagneret i sin udvikling i AaB, fra at være et kæmpetalent, ser jeg har ikke længere som noget specielt. Bevares, han er stadig en dygtig superligaspiller, men ikke længere en spiller som jeg ser begå sig på højeste niveau. Hvis du ser på Jakobsens rate af fejl indenfor det sidste års tid, er den altså steget til alarmerende niveauer og han har kostet en hel del mål for AaB og Olfers mener jeg har været klart bedre for AaB på det sidste. Kampen igår, hvor han kostede rigtigt dyrt og flere gange blev totalt udspillet, er altså ikke en enlig svale fra hans side af. Det var jo heller ikke pga en stærk defensiv AaB at vandt deres mesterskab.

Han har spillet meget som venstre back, men ikke indenfor det sidst år og hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg heller ikke Jakobsens fremtid er på backen, han er simpelthen for langsom og for lidt offensiv til den plads og konkurrencen er alts betydeligt hårdere centralt i forsvaret.

Reid laver også stadig fejl, det så man bl.a. mod Vejle, men han er altså også mere end 2 år yngre end Jakobsen og jeg ser ham som havende betydeligt mere potentiale end M.J. Jeg ville bestemt ikke bytte Reid lige over med M.J..

Chap

Winston starter inde mod Skotland

Indlæg af Chap »

http://www.bold.dk/nyt/?vis=88961

Den bliver vist på TV2 SPORT fra kl. 18:55 hvis det skulle have interesse :P

Hekler

Re: Winston starter inde mod Skotland

Indlæg af Hekler »

nice fangede den lige på net, lige inden målet til 1-0

Hekler

Re: Winston starter inde mod Skotland

Indlæg af Hekler »

Spiller han ikke højre back?

Må man sige der er et noget beton agtigt forsvar man får i den side.

Besvar