Florescu og Thyge?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kriek/Alex

Re: Florescu og Thyge?

Indlæg af Kriek/Alex »

Ellers kunne man stille op med en 4-3-3 (lidt a la landsholdet)
thyge - Salami - Florescu
Olsen - Ken/Baba/Frank/Jude/Kim C - Borring..

Så har vi bare 2-3 angriber for mange.
Hvis man skulle smide to fra, vil jeg mene det skulle være Kim og Farlige.
men det er en helt anden diskussion.

Arff

Indlæg af Arff »

Kriek/Alex Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ellers kunne man stille op med en 4-3-3 (lidt a la
> landsholdet)
> thyge - Salami - Florescu
> Olsen - Ken/Baba/Frank/Jude/Kim C - Borring..

Det har vi spillet, og det var uden succes, hvilket jeg ikke helt forstår, for det er vel kun 4-3-3 når vi har bolden, med brede kanter, som ligger langt ude, så det ser sådan her ud, når vi har bolden:

------- Salami ---------
---Thyge - Florescu ----
Danny ---------- Borring
-------- Kim C. --------

Altså med Salami mest defensiv når vi har bolden, så han ligger længst tilbage på banen, hvor Thyge og Florescu så ligger længere fremme, som offensive midtbanespillere, og så med kanterne liggende længere oppe end de to, med så Kim C. helt på top.
Og så når vi ikke har bolden, kunne man vende "trekanten" med Thyge, Salami og Florescu om, så det er sådan:

--- Salami - Florescu ---
Danny -- Thyge -- Borring
-------- Kim C. ---------

Så kan Thyge og Florescu ligge og bytte lidt, og skiftes til at tage den defensive tørn.

Hvad siger i til den?

SuperligaCrelle

Indlæg af SuperligaCrelle »

Også den måde jeg meget gerne vil se dem spille på, og tror altså sagtens det kan fungere, selvom at det før er gået lidt galt (tidligere sæsoner).
Men man kan kalde det hvad man vil 4-3-3 eller 4-2-3-1, men jeg vælger altså at kalde den 4-5-1, da vi har 5 på midtbanen og 1 i angreb.
Med Salami, som den mest defensive af de 3 inde på midt-midtbanen. Og så må Thyge og Geo skifte med hvem der er den offensive og defensive.

Hekler

Formationer

Indlæg af Hekler »

SuperligaCrelle Skrev:
> Også den måde jeg meget gerne vil se dem spille
> på, og tror altså sagtens det kan fungere, selvom
> at det før er gået lidt galt (tidligere sæsoner).
> Men man kan kalde det hvad man vil 4-3-3 eller
> 4-2-3-1, men jeg vælger altså at kalde den 4-5-1,
> da vi har 5 på midtbanen og 1 i angreb.
> Med Salami, som den mest defensive af de 3 inde på
> midt-midtbanen. Og så må Thyge og Geo skifte med
> hvem der er den offensive og defensive.

Du kan altså ikke vælge at kalde det... der høre jo en bestemt spillestil med de to systemer.
Den måde presspillet leveres i 4-3-3 er meget anderledes end i 4-5-1
Det handler jo om, hvor vidt kanterne laver presset eller den centrale midtbane gør det.
! 4-3-3 er det kanterne der laver presset, og selvom folk kalder det 4-4-1-1 så er det er 4-3-3 presspil som FCM laver.

Hausser

Re: Formationer

Indlæg af Hausser »

..men det gør det stadigvæk ikke til en 4-3-3 det vi spiller, fløjenes rolle er jo noget anderledes i en sådan formation end den er i den nuværende. Landsholdet spiller 4-3-3, Holland spiller 4-3-3, Barcelona spiller 4-3-3 og Ajax spiller 4-3-3, men det gør vi altså ikke og heldigvis for det.

Arff

Indlæg af Arff »

Hausser Skrev:
> men det gør vi altså ikke og heldigvis for det.

Og du siger sådan, fordi?

Hausser

Indlæg af Hausser »

Ja hvorfor mon :) Fordi vi har allerede prøvet det system og ikke magtet det. Tallene i foråret taler åbenlyst for sig selv, vi spillede 3-4 kampe i en 4-3-3 formation i starten af forårssæsonen og formåede knapt at producere en målchance mens vi spillede det. Faktisk scorede vi overhovedet ikke i de kampe mens vi spillede 4-3-3, det gjorde vi først da vi smed en angriber mere ind mod slutningen af kampene og gik over i en mere traditionel 4-4-2. Forud var gået en række træningskampe hvori vi også havde alvorlige problemer med at blive farlige fremad banen og producere chancer, trods det primært var svage modstandere vi spillede mod.

Besvar