SønderjyskE - Fcm
-
The FCM FAN
SønderjyskE - Fcm
Så er der kun få dage til at kampen om Haderslev stadion skal spilles, så derfor ville jeg lige oprette en tråd til kampen.
Vi er efter alle bookmakere stor favoritter, og det er der vel også god grund til efter vi slog sidste års guld vindere på udebane med 2-1, det var godt nok ikke det bedste spil vi har set fra Fcm`s side men det er jo vigtigt at få 3 point i premiere kampen, og komme godt fra start. SønderjyskE startede der imod meget skidt og tabte 2-0 på udebane mod horsens hvor de nærmest ikke kom til noget.
Så til forventede start opstillinger.
Lasse Heinze
Kolja-Reid-Califf-christoffer
Danny-Florescu-Salami-Borring
Thygesen
Christensen
Sådan tror jeg start opstillingen vil være, men man ved jo aldrig om der kommer ændringer.
Start opstilling.
Henrik Ipsen
Michael Larsen - Anders Egholm - Sölvi Ottesen - Martin Halle - Morten Avnskjold
Rasmus Hansen - Henrik Bødker - Morten Bertolt
Ken Ilsø - kenneth Fabricius
Tror de stiller op i samme start 11èr som sidst, i en 5-3-2.
Vi er efter alle bookmakere stor favoritter, og det er der vel også god grund til efter vi slog sidste års guld vindere på udebane med 2-1, det var godt nok ikke det bedste spil vi har set fra Fcm`s side men det er jo vigtigt at få 3 point i premiere kampen, og komme godt fra start. SønderjyskE startede der imod meget skidt og tabte 2-0 på udebane mod horsens hvor de nærmest ikke kom til noget.
Så til forventede start opstillinger.
Lasse Heinze
Kolja-Reid-Califf-christoffer
Danny-Florescu-Salami-Borring
Thygesen
Christensen
Sådan tror jeg start opstillingen vil være, men man ved jo aldrig om der kommer ændringer.
Start opstilling.
Henrik Ipsen
Michael Larsen - Anders Egholm - Sölvi Ottesen - Martin Halle - Morten Avnskjold
Rasmus Hansen - Henrik Bødker - Morten Bertolt
Ken Ilsø - kenneth Fabricius
Tror de stiller op i samme start 11èr som sidst, i en 5-3-2.
Senest rettet af The FCM FAN 28. jul 2008, 21:04, rettet i alt 1 gang.
-
Peter Ross
Re: SønderjyskE - Fcm
Der er ikke så meget at diskutere vedrørende denne kamp. Den skal vindes!
Alt andet end 3 point vil være en katastrofe, om det så sker via drømmebold eller hårdt arbejde er komplet ligegyldigt, men vi må simpelthen ikke sætte point til mod et hold som SønderjyskE, uden at forklejne dem.
Peter Ross
Alt andet end 3 point vil være en katastrofe, om det så sker via drømmebold eller hårdt arbejde er komplet ligegyldigt, men vi må simpelthen ikke sætte point til mod et hold som SønderjyskE, uden at forklejne dem.
Peter Ross
-
The FCM FAN
Nej! helt sikkert. men jeg håber bare spillet bliver mere ala det vi så i store perioder i sidste sæson, men det var jo også første kamp.
Tror nu også vi vinder 2-0 eller 3-0, med kim og thyge som målscorere.
Tror nu også vi vinder 2-0 eller 3-0, med kim og thyge som målscorere.
-
Chap
Eftersom vi er SønderjyskE overlegne på samtlige positioner, skal kampen som nævnt vindes. Og i modsætning til sidste sæson skal vi være bedre til at sætte os op mod de dårlige modstandere.
Jeg gætter på en 2-0 sejr til os med Kim Christensen og Mikkel Thygesen som målscorere.
Jeg gætter på en 2-0 sejr til os med Kim Christensen og Mikkel Thygesen som målscorere.
-
Kent
SEs kamp mod Horsens viste, at SE ikke var klar til det tempo, som SAS-ligaen foregår i. Det skal vi udnytte og ligesom Horsens sætte højt tempo fra start. Det pres kan de ikke modstå, og så er det "bare" et spørgsmål om at score på chancerne. Mod AaB var vi ikke for skarpe, og brændte i hvert fald tre 100% chancer. Mod SE er jeg ikke sikker på, at der er råd til at misse i så høj grad.
-
jakobV
Rigtigt kent, vi skal ud og spille til fra start - scorer vi et tidligt mål tror jeg chancerne for en ydmygelse er store.
Synes at SE i kampen mod Horsens virkede meget sårbare på deres backs, især Henrik Bødker som startede kampen på venstre back så ud til at være alt andet end overbevisende. Kan vi få Danny og Borring igang er jeg 100 på at vi nok skal tilspille os en masse chancer den vej igennem.
Men enig med jer andre den kamp SKAL bare vindes.
Synes at SE i kampen mod Horsens virkede meget sårbare på deres backs, især Henrik Bødker som startede kampen på venstre back så ud til at være alt andet end overbevisende. Kan vi få Danny og Borring igang er jeg 100 på at vi nok skal tilspille os en masse chancer den vej igennem.
Men enig med jer andre den kamp SKAL bare vindes.
-
Arff
Ganske enig med jer andre, der er ingen undskyldning for ikke at få 3 point - alt andet ville være kæmpe fiasko.
SE er et hold, som vi helt sikkert kan slå, men det bliver ikke uden at arbejde for det, og uden den rette indstilling, kan der ske ting, som bare ikke må ske, (som sidste sæson, mod dårligere hold) hvis man vil være danske mestre.
Som jeg ser det, har skal vi spille meget bredt, så vi kan udfordre deres to "wingbacks", som det hed da dette system var "in" - jeg sad og så kampen mod Horsens, og der lignede det mere et 5-mands forsvar, end et 3-mandsforsvar, hvilket jeg i den grad også forventer kommer til at ske mod et endnu bedre hold end Horsens er.
En anden vigtig ting i kampen, bliver at folk flytter sig meget rundt, da SE kommer til at stå langt nede på deres egen banehalvdel, og derved kommer vi til at spille noget lignede powerplay, hvor en masse bevægelse er vigtigt, for at bryde deres forsvar op.
Hvis vi får et hurtigt mål, ville vi være istand til at køre dem over, da de ville være nød til at satse noget mere, og på den måde ville der være meget mere plads til vores offensive spillere.
SE er et hold, som vi helt sikkert kan slå, men det bliver ikke uden at arbejde for det, og uden den rette indstilling, kan der ske ting, som bare ikke må ske, (som sidste sæson, mod dårligere hold) hvis man vil være danske mestre.
Som jeg ser det, har skal vi spille meget bredt, så vi kan udfordre deres to "wingbacks", som det hed da dette system var "in" - jeg sad og så kampen mod Horsens, og der lignede det mere et 5-mands forsvar, end et 3-mandsforsvar, hvilket jeg i den grad også forventer kommer til at ske mod et endnu bedre hold end Horsens er.
En anden vigtig ting i kampen, bliver at folk flytter sig meget rundt, da SE kommer til at stå langt nede på deres egen banehalvdel, og derved kommer vi til at spille noget lignede powerplay, hvor en masse bevægelse er vigtigt, for at bryde deres forsvar op.
Hvis vi får et hurtigt mål, ville vi være istand til at køre dem over, da de ville være nød til at satse noget mere, og på den måde ville der være meget mere plads til vores offensive spillere.
-
HKP
jakobV Skrev:
-------------------------------------------------------
> Rigtigt kent, vi skal ud og spille til fra start -
> scorer vi et tidligt mål tror jeg chancerne for en
> ydmygelse er store.
>
> Synes at SE i kampen mod Horsens virkede meget
> sårbare på deres backs, især Henrik Bødker som
> startede kampen på venstre back så ud til at være
> alt andet end overbevisende. Kan vi få Danny og
> Borring igang er jeg 100 på at vi nok skal
> tilspille os en masse chancer den vej igennem.
>
> Men enig med jer andre den kamp SKAL bare vindes.
Ja, selvfølgelig skal den vindes, men det værste ville være at komme tidligt bagud. Så bliver presset pludselig stort... Så det skal være en kontrolleret offensiv!
> Rigtigt kent, vi skal ud og spille til fra start -
> scorer vi et tidligt mål tror jeg chancerne for en
> ydmygelse er store.
>
> Synes at SE i kampen mod Horsens virkede meget
> sårbare på deres backs, især Henrik Bødker som
> startede kampen på venstre back så ud til at være
> alt andet end overbevisende. Kan vi få Danny og
> Borring igang er jeg 100 på at vi nok skal
> tilspille os en masse chancer den vej igennem.
>
> Men enig med jer andre den kamp SKAL bare vindes.
Ja, selvfølgelig skal den vindes, men det værste ville være at komme tidligt bagud. Så bliver presset pludselig stort... Så det skal være en kontrolleret offensiv!
-
Hausser
Alt andet end en sejr vil selvfølgelig være uacceptabelt, det siger sig selv. Personligt ser jeg SønderjyskE som et af de dårligeste superligahold i flere år, og når de så ikke engang er oppe i et tilstrækkeligt højt gear til suppen endnu, så mener jeg faktisk at en sejr mod dem bør blive ret komfortabel, om end de 3 point naturligvis vil være de vigtigste.
Hvis Marcic er klar ovenpå sin skade, så mener jeg han bør starte kampen, vi får næppe en bedre lejlighed for at spille ham stille og roligt i gang. Desuden mener bør Furuseth også starte kampen i stedet for Danny, sådan han også kan komme i gang fr alvor.
Nu ved jeg ikke helt hvordan skadessituationen er med Baba og Fagerberg, men er én af de to klar, mener jeg også FCM burde overveje at spille en mere traditionel 4-4-2 med to angribere på toppen og spare enten Thyge eller Florescu..
Hvis Marcic er klar ovenpå sin skade, så mener jeg han bør starte kampen, vi får næppe en bedre lejlighed for at spille ham stille og roligt i gang. Desuden mener bør Furuseth også starte kampen i stedet for Danny, sådan han også kan komme i gang fr alvor.
Nu ved jeg ikke helt hvordan skadessituationen er med Baba og Fagerberg, men er én af de to klar, mener jeg også FCM burde overveje at spille en mere traditionel 4-4-2 med to angribere på toppen og spare enten Thyge eller Florescu..
-
Kent
Hausser Skrev:
> Hvis Marcic er klar ovenpå sin skade, så mener jeg
> han bør starte kampen, vi får næppe en bedre
> lejlighed for at spille ham stille og roligt i
> gang.
Har du glemt hvad der sker om 1 uge?
Vi skal overhovedet ikke spare spillere til SE-kampen. Det er den for vigtig til. Der er altså 3 point at tabe i denne kamp, og derfor hedder det fuld styrke. På torsdag kommer der en kamp, hvor der ikke er noget at tabe, og derfor kan vi bruge den, til at få alle reserverne igang.
> Hvis Marcic er klar ovenpå sin skade, så mener jeg
> han bør starte kampen, vi får næppe en bedre
> lejlighed for at spille ham stille og roligt i
> gang.
Har du glemt hvad der sker om 1 uge?
Vi skal overhovedet ikke spare spillere til SE-kampen. Det er den for vigtig til. Der er altså 3 point at tabe i denne kamp, og derfor hedder det fuld styrke. På torsdag kommer der en kamp, hvor der ikke er noget at tabe, og derfor kan vi bruge den, til at få alle reserverne igang.
-
Hekler
Jeg synes nu også vores tidligere meritter mod hold vi burde vinde over er en anelse mere skræmmende, for ikke at tale om, at holdet jo ikke er spillet sammen overhovedet.
-
Hausser
En (næsten) betydningsløs kamp mod en modstander som har niveau som bunden af første division, syntes jeg ikke tæller ordentligt som indslusningskamp, selv om jeg da klart forventer at Marcic spiller den.
Syntes der er væsentlig forskel på at spare spillere på bekostning af reserver og så give de spillere, som er vitterligt gode nok til et tophold i suppen, spilletid. Der er en række spillere som jeg ikke opfatter som deciderede reserver i truppen, men mere som start11-spillere som udelukkende sidder på bænken fordi vi kun må starte med 11 mand. Disse spillere mener jeg alle besidder et niveau som burde kunne gå direkte ind på holdet uden at svække starteren og heriblandt bør Marcic være, selv om jeg endnu ikke har set ham i aktion. Disse spillere skal altså helst stilles nogenlunde tilfredse med spilletid.
Desuden så er Kolja-problemstillingen jo stadig uafklaret og han kan sagtens nå at forsvinde i løbet af August hvis det rigtige tilbud dukker op. I så fald vil det være bittert at vi overhovedet ikke har benyttet lejligheden til at få Marcic spillet ind i nogle kampe.
Syntes der er væsentlig forskel på at spare spillere på bekostning af reserver og så give de spillere, som er vitterligt gode nok til et tophold i suppen, spilletid. Der er en række spillere som jeg ikke opfatter som deciderede reserver i truppen, men mere som start11-spillere som udelukkende sidder på bænken fordi vi kun må starte med 11 mand. Disse spillere mener jeg alle besidder et niveau som burde kunne gå direkte ind på holdet uden at svække starteren og heriblandt bør Marcic være, selv om jeg endnu ikke har set ham i aktion. Disse spillere skal altså helst stilles nogenlunde tilfredse med spilletid.
Desuden så er Kolja-problemstillingen jo stadig uafklaret og han kan sagtens nå at forsvinde i løbet af August hvis det rigtige tilbud dukker op. I så fald vil det være bittert at vi overhovedet ikke har benyttet lejligheden til at få Marcic spillet ind i nogle kampe.
-
Kent
Jeg er ikke enig, da vores nuværende start-11 ikke er spillet ordentlig ind. Det er vigtigt at få start-11 til at fungere - der er altså 4 nye spillere, der skal spille ind (Califf, Reid, Borring, Kim C).
Desuden er kampprogrammet ikke hårdt i øjeblikket (da Bangor-kampen er walkover). Den eneste grund til at skifte ud, skulle derfor være skader + at give spilletid til dem lige udenfor start-11. Eftersom der sagtens kan skiftes ud til Bangor-kampen, så kan folk få spilletid der.
Det primære i SE-kampen er at få 3 point, og det må trods alt være vigtigere end at give spilletid til reserver. Vi ved alle hvordan reaktionen vil være herinde og i medierne, hvis ikke vi får 3 point i den kamp, og det er simpelthen ikke risikoen værd. Vi skal altså heller ikke undervurdere SE!
Desuden er kampprogrammet ikke hårdt i øjeblikket (da Bangor-kampen er walkover). Den eneste grund til at skifte ud, skulle derfor være skader + at give spilletid til dem lige udenfor start-11. Eftersom der sagtens kan skiftes ud til Bangor-kampen, så kan folk få spilletid der.
Det primære i SE-kampen er at få 3 point, og det må trods alt være vigtigere end at give spilletid til reserver. Vi ved alle hvordan reaktionen vil være herinde og i medierne, hvis ikke vi får 3 point i den kamp, og det er simpelthen ikke risikoen værd. Vi skal altså heller ikke undervurdere SE!
-
188
Det optimale ville være at man spillede med den bedste start 11er, og gik efter en komfortabel føring, hvorefter det vil være muligt at skifte 3 spillere ind efter den første time, så man også sikrer at bredden for den fornødne spilletid.
-
SuperligaCrelle
Tror FCM vinder med 4 - 0 .
1 - 0 Kim C / 1 halvleg .
2 - 0 CP / 2 halvleg efter hjørne
3 - 0 Geo / Flugter den ind i krogen 5 meter fra feltet (my hero)!
4 - 0 / Kim C eller Jude med oplæg af Thyge i 82 min .
Tror midtjylland styrer kampen hele vejen igennem og køre SE' spillerne ned inden 60 min .
Vi får meget spil over kanterne, og Kim C spiller fremragende i denne kamp.
Det skal siges at det sagtens kunne blive Jude der scorer det 4 mål, da han nok blive indskiftet omkring 75 min.
Men sats da en 50 kr på 4 - 0 (er nemlig synsk
)
Kan desværre ikke selv se kampen LIVE, da jeg skal på ferie Torsdag nat, men bor meget tæt på Haderslev, så det er mega nedern :s !
1 - 0 Kim C / 1 halvleg .
2 - 0 CP / 2 halvleg efter hjørne
3 - 0 Geo / Flugter den ind i krogen 5 meter fra feltet (my hero)!
4 - 0 / Kim C eller Jude med oplæg af Thyge i 82 min .
Tror midtjylland styrer kampen hele vejen igennem og køre SE' spillerne ned inden 60 min .
Vi får meget spil over kanterne, og Kim C spiller fremragende i denne kamp.
Det skal siges at det sagtens kunne blive Jude der scorer det 4 mål, da han nok blive indskiftet omkring 75 min.
Men sats da en 50 kr på 4 - 0 (er nemlig synsk
Kan desværre ikke selv se kampen LIVE, da jeg skal på ferie Torsdag nat, men bor meget tæt på Haderslev, så det er mega nedern :s !