Start-11

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Bhomaszz

Re: Start-11 - Salami er klar

Indlæg af Bhomaszz »

Mikkelsen Skrev:
-------------------------------------------------------
> ja Salami bliver vigtig - men lur mig, tror
> faktisk vi har noget meget stort i vente fra en
> vis herre ved navn Florescu!!

Jo jo, han vil helt sikkert gøre det godt igen til efteråret - det er jo trods alt ikke for sjov han kom på årets hold efter kun en halv sæson, på en så hård plads som den centrale midtbane.

Men det er jo trods alt svært og klare den plads alene, og der har Salami i hvert fald også gjort et utroligt stykke arbejde. Jeg tror det folk sætter spørgsmålstegn ved er backuppen, hvis salami bliver skadet. Han er, ligesom Femi var det, om nogen balancespilleren på vores hold.

Jeg vil mene at Florescu er en del lettere at erstatte, med f.eks. at rykke Thyge ned, ift Salami. Jeg tror simpelthen ikke specielt meget på en Florescu og Thyge konstellation bliver specielt god.

Men hvis Salami, gud forbyde det, går hen og bliver skadet, tror jeg man vil se Thyge blive rykket derned som førsteprioritet. Ellers har vi jo et par rigtig gode allr-roundere i Claus Madsen og Flinta, som også kan dække pladsen. Yakubu og Lawal er, trods manglende niveau, også et alternativ - De skal jo altså have spilletid for at blive til noget.

Jo vi kan godt se lidt tynde ud på den plads, men vi kan jo heller ikke løbe rundt med alt for mange "stjerner" på bænken.

Hausser

Re: Start-11

Indlæg af Hausser »

Jeg må indrømme jeg tror det helt afhænger af hvilke spillere som er fit for fight. Jeg tror ikke Salami, Florescu og Thyge kommer til at starte mange kampe på bænken såfremt de er 100% klar og derfor tror jeg også at vi som udgangspunkt kommer til at spiller 4-4-1-1

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Knudsen Skrev:
> Mht. til 4-4-2 vs. 4-4-1-1 (kan man ikke godt
> sige, at det er vores normale taktik?) så tænkte
> jeg, at vi med Kim C i truppen godt kunne gå op og
> spille med to regulære angribere. Nu har vi i
> hvert fald 4 angribere med Superliga-klasse. Jeg
> tænker på Frank, Fagerberg, Kim C og Collins. Og
> endda med Jude som dark horse synes jeg, det ville
> være en skam kun at bruge en angriber.

Nu er konceptet altså vigtigere end den enkelte. Og hvis vores succesopskrift betyder at vi må 'ofre' både Fagerberg og Kim C på bænken, then so be it. Fagerberg er ung, hans tid skal nok komme (især når man tænker på Franks alder og stigende skadestendenser)

> Men som jeg skrev i min kommentar til Salami, så skal han have
> mindst lige så mange kampe som eks. Florescu, så
> det er på ingen måde fordi jeg afskriver ham.

Det du skal have i mende her er at Florescu, Salami & Thygesen alle er klassespillere og profiler i ligaen, i modsætning til f.eks. vores angribere (Frank undtaget) Dertil kommer så det faktum, at Thyge spiller langt bedre rent offensivt og mere frit, når han har to bag sig, og dermed ikke er ligeså bundet af defensive pligter & markeringer. Såfremt de alle 3 er 'fit for fight', så nægter jeg at tro på nogen af dem bliver bænket, hvis formen er som den skal være.

> Er jeg den eneste, der tror, at Thomasberg vil
> bruge to angribere lidt oftere, end vi gjorde
> under Erik?

Nu synes jeg egentlig Erik gjorde det ret ofte, indtil vi ændrede systemet lidt i løbet af den foregående system, men nej det tror/håber jeg ikke. Hvis vores modstander er ekstremt negativ og stiller sig ned i feltet, så er det naturligvis aktuelt, men ellers håber og tror jeg stærkt på vi holder os til succesopskriften som udgangspunkt.

Arff

Indlæg af Arff »

mrjelle Skrev:
> Dennis (BW2479) Skrev:
> --------------------------------------------------
> > Ligner ik spilletid til Ken Ken, mon han er
> > blevet
> > småskadet eller bare dårlig form. Han virkede
> > heller ik særligt oplagt i Billund.
>
> Ja mon ikke det er en skade der holder ham ude?
> Synd for ham for det er en go kamp at bliver
> testet i.
>
> Ellers en ekstrem stærk trup vi stiller med.

Efter hvad jeg hørte ude i Billund, så har han brækket en tå, som skal have noget.
- Jeg tror iøvrigt også han havde en eller anden ting på igår, for at aflaste tåen.

Hekler

Re: Start-11 - Salami er klar

Indlæg af Hekler »

Bhomaszz Skrev:

> Jeg vil mene at Florescu er en del lettere at
> erstatte, med f.eks. at rykke Thyge ned, ift
> Salami. Jeg tror simpelthen ikke specielt meget på
> en Florescu og Thyge konstellation bliver specielt
> god.

Hvis du har fulgt med i de kampe hvor vi manglede midtbanespiller sidste sæson, vil du vide at Thyge let erstattes, faktisk er der rigtigt mange der kan tage over for ham, mens der ikke rigtig er andre end Florescu der kan erstatte Salami.

Mikkelsen

Indlæg af Mikkelsen »

jeg har sådan lidt på fornemmelsen, at Ipsa er meget tæt på start 11 - og dermed måske en ret alvorlig konkurrent for Reid. Deler nogen denne opfattelse? FCM virker ret tilfredse med ham

jakobV

Indlæg af jakobV »

Tror jeg også er en mulighed, Thomasberg virker til at være meget glad for Ipsa.

Kent

Indlæg af Kent »

Det er svært at sige. Jeg synes ikke han spillede prangende i Billund, og derfor overraskede det mig lidt, at der kom så positive tilbagemeldinger fra trænerstaben. Så umiddelbart synes jeg ikke han presser på til start-11. På den anden side giver det heller ikke mening for Ipsa at skifte til FCM, hvis han er tiltænkt en bænkeplads. I så fald burde det være mere spændende at sidde på bænken i bundesligaen - og vel også økonomisk mere interessant. Så umiddelbart giver hans skifte kun mening, hvis han er sikker på at få mere spilletid her end i Cottbuss.

Mon ikke planen er, at han og Reid skal kæmpe om pladsen ved siden af Califf.

mrjelle

Indlæg af mrjelle »

Hvis Reid bliver bænkevamer har vi i hvertfald en utrolig stærk erstatning til midterforsvaret. Tror på han kan blive den første "udlænding" på det danske landshold, syns har har et kæmpe potentiale.

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

Kent Skrev:
> Mon ikke planen er, at han og Reid skal kæmpe om
> pladsen ved siden af Califf.

Som udgangspunkt er jeg enig, men så igen, hvem siger det ikke bliver Califf der ender som sorteper i det spil?

Vores trænerstab har jo før vist sig ganske villige til at spille med et ungt midterforsvar, bare se på Troest og Reid. Jeg nævner såmen ikke det her fordi jeg er overbevist om det, tror også det bliver Califf & Reid som der forventes at startes op med, MEN Califfs plads er på ingen måde garanteret, det nægter jeg at tro på.

jakobV

Indlæg af jakobV »

Califf er 1. valg i forsvaret derefter kommer Reid og Ipsa ingen tvivl der, Califf er købt som sikker starter - det er ham der skal være lederen for forsvaret og holdet.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Det bliver utrolig spænende at se hvordan holdet kommer til at se ud, der er mange små interne dueller som nok skal blive gode for lysten til at vise hvad man kan, når man får chancen.
Som det er lige nu så har vi :

Heinze vs. Raska
Marcic vs. Kolja (forudsagt at Kolja ikke bliver solgt)
Reid vs. Ipsa vs. Ibrahim
Danna Olsen vs. Furuseth
Jonas Borring vs. Furuseth
Thyge vs. Florescu vs. Salami (Det kommer meget an på hvilken formation vi spiller)
Ken vs. Baba vs. Kim C. vs. Frank

Jeg vil vurdere at alle de nævnte spillere har klassen til første holdet, og der bliver virkelig kamp om pladserne! Specielt i angrebet bliver det meget spændende at se hvem der er in, og hvem der er yt. Jeg tror ikke på at vi har 4 potentielle angribere, til frontpladsen, hvis vi kun spiller med 1 angriber og Thygesen som hængene. Thygesen er for god til at sætte ud på bænken, det samme er Florescu og Salami. Og det hele giver bare ikke mening hvis at Kim C. er købt til at være 1/4 af angrebet hvis vi kun stiller med 1 angriber.

Jeg vil oddse på at..

Heinze vinder i første omgang, dog vil Raska overtage til Efteråret.
At Marcic overtager backen fra start, ellers også til efteråret.
At Reid samt Ipsa kommer til at skifte meget, det kommer an på dagensform.
At Danny og Jonas har slået Furuseth af første holdet, dog er Furuseth manden som kan komme ind og have en afgørende finger med i det!!
Midtbanen kommer til at skifte UTROLIG MEGET, Thygesen og Florescu er startere hvis vi skal fremad, Florescu og Salami hvis vi skal være defensive. Thygesen samt Salami hvis vi skal være i overtal på midten samt være sikre defensivt og satse på kontra. DET BLIVER VILDT (; !

BW - 665

Indlæg af BW - 665 »

jakobV Skrev:
> Califf er 1. valg i forsvaret derefter kommer Reid
> og Ipsa ingen tvivl der, Califf er købt som sikker
> starter - det er ham der skal være lederen for
> forsvaret og holdet.

Okay, det har du lige fra Thomasbergs egen mund eller hvad?

Kan godt være DU ikke er i tvivl, ikke desto mindre blev Klimpl hentet med præcis samme beskrivelse og begrundelse, for et noget større beløb endda, og blev alligevel vraget til fordel for yngre kræfter.

Og lederen for holdet skal han bestemt ikke være! Han skal spilles ind og, optimalt set, fungere som forsvarsdirigent, og så kan han måske på sigt få en mere markant lederrolle på holdet, men man går ikke bare direkte ind på et nyt hold og bliver leder.

Men lad mig gentage mig selv og sige at jeg tror også på Califf bliver foretrukket, men der er bestemt konkurrence og han er IKKE en garanteret starter, det har tidligere erfaringer vist understreget, og et synes jeg kun er positivt.

Jydepower

Indlæg af Jydepower »

Hmm måske bliver han ikke leder.. men er det ikke det Califf gør? (:

jakobV

Indlæg af jakobV »

BW - 665 Skrev:
> Okay, det har du lige fra Thomasbergs egen mund
> eller hvad?

-Nej, men jeg er næsten sikker på det var et af formålene med at hente ham, han ER den leder forsvaret ikke har, tror virkelig han bliver en kæmpe gevinst når han lærer holdet ordenligt at kende.

> Kan godt være DU ikke er i tvivl, ikke desto
> mindre blev Klimpl hentet med præcis samme
> beskrivelse og begrundelse, for et noget større
> beløb endda, og blev alligevel vraget til fordel
> for yngre kræfter.

-Yes samme situation med Klimpl, men han startede da også inde i de første 10 kampe ca - at han så kvajer sig et par gange er da hans egen skyld, synes ikke rigtig du kan sammenligne Klimpls og Califfs rolle på holdet.

> Og lederen for holdet skal han bestemt ikke være!
> Han skal spilles ind og, optimalt set, fungere som
> forsvarsdirigent, og så kan han måske på sigt få
> en mere markant lederrolle på holdet, men man går
> ikke bare direkte ind på et nyt hold og bliver
> leder.

-Selvfølgelig skal han bruge tid til at lære de nye personer og omgivelser at kende, men er sikker på at så snart han har fundet sig til rette på holdet bliver han en leder for holdet.

> Men lad mig gentage mig selv og sige at jeg tror
> også på Califf bliver foretrukket, men der er
> bestemt konkurrence og han er IKKE en garanteret
> starter, det har tidligere erfaringer vist
> understreget, og et synes jeg kun er positivt.

-Ingen er garanteret noget som helst, men Califf er altså forrest i køen.

Besvar