Klasseangriber søges...
-
Arff
Re: Klasseangriber søges...
Jeg er meget enig i at vi mangler en klasseangriber i den kommende sæson - men jeg er dels ikke enig i at vi går og mangler en 31-årig Marc Nygaard.
Jeg mener ikke han passer ind i FCM, både fordi han er for gammel, men også fordi vi ikke ved om han bare lige er i en god periode for tiden, da det er længe siden han har fået så meget spilletid i streg.
Men personligt mener jeg ikke at vi bare skal gå ud og hente en lappeløsning, for alle som kender Franke, ved at han har en tendens til at blive en del skadet, og han er også ved at være godt oppe i alderen. Plus dette, kan han ikke holde til at spille hver gang, og så står vi pludselig kun med 3 angribere tilbage, til 2 pladser.
Jeg mener vi burde gå ud og hente en rutineret spiller, som dog ikke er ældre end maks 27-28 år gammel, for så er der også lidt fremtid i ham.
Som jeg ser det, skal han:
- Helst være dansk
- Kunne score mange mål
- Være god på hovedet
- Have en del rutine, gerne fra landshold (bliver svært at finde en dansk)
- Hvem som så passer til denne beskrivelse, det ved jeg ikke helt, men jeg mener det er det man burde kigge efter.
Jeg mener ikke han passer ind i FCM, både fordi han er for gammel, men også fordi vi ikke ved om han bare lige er i en god periode for tiden, da det er længe siden han har fået så meget spilletid i streg.
Men personligt mener jeg ikke at vi bare skal gå ud og hente en lappeløsning, for alle som kender Franke, ved at han har en tendens til at blive en del skadet, og han er også ved at være godt oppe i alderen. Plus dette, kan han ikke holde til at spille hver gang, og så står vi pludselig kun med 3 angribere tilbage, til 2 pladser.
Jeg mener vi burde gå ud og hente en rutineret spiller, som dog ikke er ældre end maks 27-28 år gammel, for så er der også lidt fremtid i ham.
Som jeg ser det, skal han:
- Helst være dansk
- Kunne score mange mål
- Være god på hovedet
- Have en del rutine, gerne fra landshold (bliver svært at finde en dansk)
- Hvem som så passer til denne beskrivelse, det ved jeg ikke helt, men jeg mener det er det man burde kigge efter.
-
HKP
Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg syntes personligt en midlertidig lappeløsning
> er en fin idé da vi i mine øjne udelukkende har et
> midlertidigt problem, som forhåbentlig er løst om
> 3-4 måneder.
>
> Man skal altså tænke på at vi, med hele truppen
> fit, sandsynligvis kun kommer til at spille med én
> mand på top og med en hængende Thyge bagved og med
> en ny angriber i truppen + en tilbagevendt Frank,
> så bliver der altså frygtelig mange angribere som
> skal dele om spilletid. Man kan retteligt frygte
> at de mange unge talenter risikerer at blive kvalt
> i konkurrencen og jeg mener det vil være uendeligt
> ærgeligt at tabe stortalenter som Fagerberg og
> Baba på gulvet pga manglende spilletid.
>
> Kunne man leje en klassespiller som søger
> spilletid for en kortere periode (måske Prica?),
> så ville det måske ikke være nogen dårlig idé,
> omend man måske kan diskutere signalværdien, som
> DKs førende talentuvikler, i en sådan
> disponering..
Du kan da ikke sætte spørgsmål til signalværdierne for det FCM laver uanset hvad!! Vi bruger SÅ mange unge akademi-spillere.
Jeg vil vende den om og sige, at hvis man ikke signer en god, rutineret angriber nu, så er signalværdien overfor vision 2011 da helt forkert! En rutineret oppe foran lærer talenterne iøvrigt en masse af, udover taktisk forståelse, placeringsevne etc, lærer de også, at man i prof. fodbold skal kæmpe om at komme på hold... Vi SKAL bare have signet en rutineret oppe foran. Det kan kun gå for langsomt!
> Jeg syntes personligt en midlertidig lappeløsning
> er en fin idé da vi i mine øjne udelukkende har et
> midlertidigt problem, som forhåbentlig er løst om
> 3-4 måneder.
>
> Man skal altså tænke på at vi, med hele truppen
> fit, sandsynligvis kun kommer til at spille med én
> mand på top og med en hængende Thyge bagved og med
> en ny angriber i truppen + en tilbagevendt Frank,
> så bliver der altså frygtelig mange angribere som
> skal dele om spilletid. Man kan retteligt frygte
> at de mange unge talenter risikerer at blive kvalt
> i konkurrencen og jeg mener det vil være uendeligt
> ærgeligt at tabe stortalenter som Fagerberg og
> Baba på gulvet pga manglende spilletid.
>
> Kunne man leje en klassespiller som søger
> spilletid for en kortere periode (måske Prica?),
> så ville det måske ikke være nogen dårlig idé,
> omend man måske kan diskutere signalværdien, som
> DKs førende talentuvikler, i en sådan
> disponering..
Du kan da ikke sætte spørgsmål til signalværdierne for det FCM laver uanset hvad!! Vi bruger SÅ mange unge akademi-spillere.
Jeg vil vende den om og sige, at hvis man ikke signer en god, rutineret angriber nu, så er signalværdien overfor vision 2011 da helt forkert! En rutineret oppe foran lærer talenterne iøvrigt en masse af, udover taktisk forståelse, placeringsevne etc, lærer de også, at man i prof. fodbold skal kæmpe om at komme på hold... Vi SKAL bare have signet en rutineret oppe foran. Det kan kun gå for langsomt!
-
Hausser
HKP Skrev:
> Du kan da ikke sætte spørgsmål til signalværdierne
> for det FCM laver uanset hvad!!
Den kommentar tror jeg ikke helt jeg forstår? Jeg diskuterede blot forholdet mellem det at leje og så være talentudvikler/fabrik som har behov for at afsætte sine produkter.
> Jeg vil vende den om og sige, at hvis man ikke
> signer en god, rutineret angriber nu, så er
> signalværdien overfor vision 2011 da helt forkert!
Det er jeg ikke nødvendigvis enig i. Folk er nødt til at være lidt tålmodige omkring vision 2011 og betragte det lidt mere som FCMs ledelse gør, nemlig en længerevarende trinvis proces og ikke nødvendigvis noget som bliver indfriet før tid.
Hvis FCM mener at vi har angriberne i klubben som kan understøtte vision 2011, hvis blot de udvikler sig og bliver spillet ind på holdet, så giver det altså mening at give dem lang snor igennem 2008/09 og give dem den rutine som de har behov for. Både Fagerberg og Baba Collins passer i min optik ind i vision 2011.
> En rutineret oppe foran lærer talenterne iøvrigt
> en masse af, udover taktisk forståelse,
> placeringsevne etc, lærer de også, at man i prof.
> fodbold skal kæmpe om at komme på hold...
Ham den rutinerede herre du snakker om, talenternes angrebs-mentor, han er jo allerede i truppen, han er bare skadet de næste 3-4 mdr.
og selvfølgelig skal talenterne lære at kæmpe for at komme på holdet, men det skal altså heller ikke være umuligt. Forestil dig vi signer en angriber og vi står man en skadesfri trup om 3-4 måneder, så vil vejen til holdet altså pludselig være lang for talenterne. Hvis Thyge og en ny angriber besætter de to forreste positioner, så hedder rækkefølgen bag dem vel Frank, Fagerberg, Baba, Jude og måske Oliseh. Det er klart at en spiller som Baba i så fald ikke vil få meget spilletid og risikerer helt at stagnere i sin fortsatte udvikling og det mener jeg faktisk vil være en mindre katastrofe.
Et alternativ kunne selvfølgelig være at pensionere Frank lidt før tid, men den ville nok ikke være populær
> Vi SKAL bare have signet en rutineret oppe foran.
> Det kan kun gå for langsomt!
Tja, nu må vi se, som jeg har nævnt, så mener jeg kun vi har et problem de næste 3-4 måneder.
> Du kan da ikke sætte spørgsmål til signalværdierne
> for det FCM laver uanset hvad!!
Den kommentar tror jeg ikke helt jeg forstår? Jeg diskuterede blot forholdet mellem det at leje og så være talentudvikler/fabrik som har behov for at afsætte sine produkter.
> Jeg vil vende den om og sige, at hvis man ikke
> signer en god, rutineret angriber nu, så er
> signalværdien overfor vision 2011 da helt forkert!
Det er jeg ikke nødvendigvis enig i. Folk er nødt til at være lidt tålmodige omkring vision 2011 og betragte det lidt mere som FCMs ledelse gør, nemlig en længerevarende trinvis proces og ikke nødvendigvis noget som bliver indfriet før tid.
Hvis FCM mener at vi har angriberne i klubben som kan understøtte vision 2011, hvis blot de udvikler sig og bliver spillet ind på holdet, så giver det altså mening at give dem lang snor igennem 2008/09 og give dem den rutine som de har behov for. Både Fagerberg og Baba Collins passer i min optik ind i vision 2011.
> En rutineret oppe foran lærer talenterne iøvrigt
> en masse af, udover taktisk forståelse,
> placeringsevne etc, lærer de også, at man i prof.
> fodbold skal kæmpe om at komme på hold...
Ham den rutinerede herre du snakker om, talenternes angrebs-mentor, han er jo allerede i truppen, han er bare skadet de næste 3-4 mdr.
og selvfølgelig skal talenterne lære at kæmpe for at komme på holdet, men det skal altså heller ikke være umuligt. Forestil dig vi signer en angriber og vi står man en skadesfri trup om 3-4 måneder, så vil vejen til holdet altså pludselig være lang for talenterne. Hvis Thyge og en ny angriber besætter de to forreste positioner, så hedder rækkefølgen bag dem vel Frank, Fagerberg, Baba, Jude og måske Oliseh. Det er klart at en spiller som Baba i så fald ikke vil få meget spilletid og risikerer helt at stagnere i sin fortsatte udvikling og det mener jeg faktisk vil være en mindre katastrofe.
Et alternativ kunne selvfølgelig være at pensionere Frank lidt før tid, men den ville nok ikke være populær
> Vi SKAL bare have signet en rutineret oppe foran.
> Det kan kun gå for langsomt!
Tja, nu må vi se, som jeg har nævnt, så mener jeg kun vi har et problem de næste 3-4 måneder.
-
Mose
Uenig som bare fan...
Vi spiller reelt kun med en angriber.
Vi har to til fire af de allerstørste talenter samt en skadet klasseangriber til posten.
Vi mangler en venstrekant. Reelt har vi ingen.
Vi mangler en central midtbanespiller. Der mangler ordentlig backup for Salami-Florescu.
Endelig mangler vi forsvarsspillere. Centralt og i højresiden.
Ønskeliste:
Zimling eller Vingaard. Vi har råd.
Jan Kristiansen. Fri transfer
Talent til forsvaret. Måske forlængelse med Troest.
Vi har to til fire af de allerstørste talenter samt en skadet klasseangriber til posten.
Vi mangler en venstrekant. Reelt har vi ingen.
Vi mangler en central midtbanespiller. Der mangler ordentlig backup for Salami-Florescu.
Endelig mangler vi forsvarsspillere. Centralt og i højresiden.
Ønskeliste:
Zimling eller Vingaard. Vi har råd.
Jan Kristiansen. Fri transfer
Talent til forsvaret. Måske forlængelse med Troest.
-
Kent
Re: Uenig som bare fan...
Længe siden man har hørt noget til dig!
Er af en eller anden grund ikke overrasket over at du er uenig Mose
Mose Skrev:
> Vi spiller reelt kun med en angriber.
Tja.... det varierer jo lidt. Den sidste del af foråret har vi da spillet med 2. At vi kun har spillet med 1 ellers kan jo også skyldes at vi ikke har en tilstrækkelig god anden-angriber.
> Vi har to til fire af de allerstørste talenter
> samt en skadet klasseangriber til posten.
Talenter har vi rigeligt af - det er vi enige om.
> Vi mangler en venstrekant. Reelt har vi ingen.
Enig. Beckman eller Jan K ville gøre godt. Men det er ikke emnet for denne tråd
> Vi mangler en central midtbanespiller. Der mangler
> ordentlig backup for Salami-Florescu.
Uenig. Thyge og Flinta er da fremragende back-ups. Kan ikke se vi på nogen måde mangler centrale midtbanespillere. Thyge er i min optik langt mere off midt end hængende angriber, da han simpelthen ikke er målfarlig nok.
> Endelig mangler vi forsvarsspillere. Centralt og i
> højresiden.
Uenig. Vi har Califf, Reid, Ib og Klimpl centralt. Det er 4 til to pladser. Højre back har vi Filip og Klimp + evt. Madsen og Jessen. Ser ingen grund til forstærkninger der, medmindre vi sender Klimpl retur.
> Ønskeliste:
> Zimling eller Vingaard. Vi har råd.
Jeg synes ikke nogen af dem er relevante ift vores trup. Zimling er uaktuel og gider ikke til os. Vinggard kunne være interesant, men jeg tvivler på at han vil bytte en stamplads for en bænkeplads.
> Jan Kristiansen. Fri transfer
Den er jeg helt med på. Tror jeg også Ørgaard er, men det gælder nok også Lynge, Kim B og Anders B. Der bliver kamp om ham.
> Talent til forsvaret.
Kan ikke se til hvilken plads.
> Måske forlængelse med Troest.
Hvis han ville det, var det sket for længst.
Er af en eller anden grund ikke overrasket over at du er uenig Mose
Mose Skrev:
> Vi spiller reelt kun med en angriber.
Tja.... det varierer jo lidt. Den sidste del af foråret har vi da spillet med 2. At vi kun har spillet med 1 ellers kan jo også skyldes at vi ikke har en tilstrækkelig god anden-angriber.
> Vi har to til fire af de allerstørste talenter
> samt en skadet klasseangriber til posten.
Talenter har vi rigeligt af - det er vi enige om.
> Vi mangler en venstrekant. Reelt har vi ingen.
Enig. Beckman eller Jan K ville gøre godt. Men det er ikke emnet for denne tråd
> Vi mangler en central midtbanespiller. Der mangler
> ordentlig backup for Salami-Florescu.
Uenig. Thyge og Flinta er da fremragende back-ups. Kan ikke se vi på nogen måde mangler centrale midtbanespillere. Thyge er i min optik langt mere off midt end hængende angriber, da han simpelthen ikke er målfarlig nok.
> Endelig mangler vi forsvarsspillere. Centralt og i
> højresiden.
Uenig. Vi har Califf, Reid, Ib og Klimpl centralt. Det er 4 til to pladser. Højre back har vi Filip og Klimp + evt. Madsen og Jessen. Ser ingen grund til forstærkninger der, medmindre vi sender Klimpl retur.
> Ønskeliste:
> Zimling eller Vingaard. Vi har råd.
Jeg synes ikke nogen af dem er relevante ift vores trup. Zimling er uaktuel og gider ikke til os. Vinggard kunne være interesant, men jeg tvivler på at han vil bytte en stamplads for en bænkeplads.
> Jan Kristiansen. Fri transfer
Den er jeg helt med på. Tror jeg også Ørgaard er, men det gælder nok også Lynge, Kim B og Anders B. Der bliver kamp om ham.
> Talent til forsvaret.
Kan ikke se til hvilken plads.
> Måske forlængelse med Troest.
Hvis han ville det, var det sket for længst.
-
zmethon
prøv lige at checke Jan Rajnoch, som både kan bruges som midtbane og forsvar og som er inde omkring det tjekkiske landshold. Han er 26 år, så der er stadig videresalgsmuligheder i ham.
det kunne også være en ide at hente allan k jepsen, hvis vi skal af med CP
og endelig ville skoubo, være klasse at hente for under 7 millioner, da han opfylder
vores ønske om en top 3 spiller i Danmark
Hvad med Nicolai Stockholm, havde en stærk sæson sidste år og har tidligere været inde omkring landsholdet
det kunne også være en ide at hente allan k jepsen, hvis vi skal af med CP
og endelig ville skoubo, være klasse at hente for under 7 millioner, da han opfylder
vores ønske om en top 3 spiller i Danmark
Hvad med Nicolai Stockholm, havde en stærk sæson sidste år og har tidligere været inde omkring landsholdet
-
Arff
zmethon Skrev:
> det kunne også være en ide at hente allan k
> jepsen, hvis vi skal af med CP
Tror ikke vi sælger CP, men hvis vi gør, så tror jeg vi satser på Julle og Leon.
> og endelig ville skoubo, være klasse at hente for
> under 7 millioner, da han opfylder
> vores ønske om en top 3 spiller i Danmark
7 millioner vil være alt for meget, efter min mening, og det er grundet at man ikke ved om han nogensinde bliver spilleklar.
> Hvad med Nicolai Stockholm, havde en stærk sæson
> sidste år og har tidligere været inde omkring
> landsholdet
For gammel, og ville ikke være tilfreds med en bænkplads.
> det kunne også være en ide at hente allan k
> jepsen, hvis vi skal af med CP
Tror ikke vi sælger CP, men hvis vi gør, så tror jeg vi satser på Julle og Leon.
> og endelig ville skoubo, være klasse at hente for
> under 7 millioner, da han opfylder
> vores ønske om en top 3 spiller i Danmark
7 millioner vil være alt for meget, efter min mening, og det er grundet at man ikke ved om han nogensinde bliver spilleklar.
> Hvad med Nicolai Stockholm, havde en stærk sæson
> sidste år og har tidligere været inde omkring
> landsholdet
For gammel, og ville ikke være tilfreds med en bænkplads.
-
Mose
Lad os antage at vi køber en ny klasseangriber.
Hvornår skal Collins så have spilletid?
Gennem den del af foråret hvor Thygesen har været klar, har vi kun spillet med en angriber. Der er altså en reel plads tilbage til angriberne. Her vil Fagerberg, Jude og Collins altså skulle kæmpe om, hvem der er tredjevalg.
Glem det at købe en klasseangriber, der er god for 15-20 kasser på en sæson. De findes ikke. En rigtig god angriber koster virkelig kassen, og den nemmeste vej til at få en klasseangriber er selv at udvikle ham, og her er vi så heldige at have guldet i forhold til de andre klubber. I Fagerberg, Jude, Oliseh og Collins har vi meget lovende unge spillere der virkelig kan blive indbringende på den lange bane
Og endelig kan jeg ikke lade være med at nævne, at selv om der af og til smiles af min iver for at se de unge optræde på 1. holdet, så er det nok mig der har mest at smile af.
Salami netop fyldt 20. Kæmpe profil
Kjær 19 år. Største salg.
Winston 19 år stamspiller.
Heinze 21. Vigtig sølvbrik
Jude 18. Gode vigtige sølvscoringer.
Troest 20. Stamspiller på tredje sæson.
Ungdommen er det, der om ganske kort tid gør os lidt bedre end alle andre danske klubber.
Hvornår skal Collins så have spilletid?
Gennem den del af foråret hvor Thygesen har været klar, har vi kun spillet med en angriber. Der er altså en reel plads tilbage til angriberne. Her vil Fagerberg, Jude og Collins altså skulle kæmpe om, hvem der er tredjevalg.
Glem det at købe en klasseangriber, der er god for 15-20 kasser på en sæson. De findes ikke. En rigtig god angriber koster virkelig kassen, og den nemmeste vej til at få en klasseangriber er selv at udvikle ham, og her er vi så heldige at have guldet i forhold til de andre klubber. I Fagerberg, Jude, Oliseh og Collins har vi meget lovende unge spillere der virkelig kan blive indbringende på den lange bane
Og endelig kan jeg ikke lade være med at nævne, at selv om der af og til smiles af min iver for at se de unge optræde på 1. holdet, så er det nok mig der har mest at smile af.
Salami netop fyldt 20. Kæmpe profil
Kjær 19 år. Største salg.
Winston 19 år stamspiller.
Heinze 21. Vigtig sølvbrik
Jude 18. Gode vigtige sølvscoringer.
Troest 20. Stamspiller på tredje sæson.
Ungdommen er det, der om ganske kort tid gør os lidt bedre end alle andre danske klubber.
-
Kent
Mose Skrev:
> Lad os antage at vi køber en ny klasseangriber.
>
> Hvornår skal Collins så have spilletid?
Det skal han hver eneste gang, at hans spillemæssige kvalitetere berettiger ham til det. Hvis han er god nok skal han spille. Det gælder alle, om de er 18 eller 35. I denne sæson har jeg intet set fra Babas side, der skulle retfærdiggøre en startplads. Det er fair nok at han skal spille for at udvikle sig, men så må det være indhop, pokal- og RL-kampe samt 2. div. indtil han er blandt de 11 bedste.
Jeg synes også de unge skal have spilletid, men ikke på bekostning af resultaterne. De unge skal spille fordi de er gode nok, ikke fordi de er unge. Det jeg har set i foråret har ikke overbevist mig om, at Ken og Baba/Jude vil være i stand til at score de nødvendige mål til at vi kan satse på dem som førstevalg i 2-3 måneder. Slet ikke når man også tænker skader, karantæner og formnedgang med i billedet. Det tror jeg simpelthen ikke på vil gå godt.
I den henseende er Marc Nygaard et godt supplement, da han stort set er deres diamentrele modsætning, samt ikke er nogen langtidsløsning. Om 2 år er han sikkert ved at være færdig, og da er både Baba, Jude og Ken stadig unge, men har forhåbentlig fået nok hård på brystet til at kunne være 1. valg.
> Lad os antage at vi køber en ny klasseangriber.
>
> Hvornår skal Collins så have spilletid?
Det skal han hver eneste gang, at hans spillemæssige kvalitetere berettiger ham til det. Hvis han er god nok skal han spille. Det gælder alle, om de er 18 eller 35. I denne sæson har jeg intet set fra Babas side, der skulle retfærdiggøre en startplads. Det er fair nok at han skal spille for at udvikle sig, men så må det være indhop, pokal- og RL-kampe samt 2. div. indtil han er blandt de 11 bedste.
Jeg synes også de unge skal have spilletid, men ikke på bekostning af resultaterne. De unge skal spille fordi de er gode nok, ikke fordi de er unge. Det jeg har set i foråret har ikke overbevist mig om, at Ken og Baba/Jude vil være i stand til at score de nødvendige mål til at vi kan satse på dem som førstevalg i 2-3 måneder. Slet ikke når man også tænker skader, karantæner og formnedgang med i billedet. Det tror jeg simpelthen ikke på vil gå godt.
I den henseende er Marc Nygaard et godt supplement, da han stort set er deres diamentrele modsætning, samt ikke er nogen langtidsløsning. Om 2 år er han sikkert ved at være færdig, og da er både Baba, Jude og Ken stadig unge, men har forhåbentlig fået nok hård på brystet til at kunne være 1. valg.
-
Mose
Enten husker du ikke særlig godt eller osse har du en anden opfattelse end mange andre i forhold til Collins. I begyndelsen af sæsonen var han meget god, og indtil han blev skadet i efteråret, optrådte han fast på holdet (rotation)sammen med Dadu og Frank.
De unge skal selvfølgelig ikke med på badebilletter, og kan de ikke klare sig, må de øve sig, men jeg ser en tendens til, at man bedømmer dem urimelig hårdt.
Frank startede foråret som lyn og torden, men som målscorer har han jo været på sommerferie længe. Ingen taler om de manglende mål, for vi ved at han kan. Det ved vi ikke om Fagerberg og Jude, men den manglende sikkerhed er et aspekt i talentudviklingen.
Men hvis du mener, at gamle afdankede spillere der ikke kunne klare sig i QPR er at foretrække frem for de store supertalenter, vi har gående, så bliver det svært at nå til enighed.
De unge skal selvfølgelig ikke med på badebilletter, og kan de ikke klare sig, må de øve sig, men jeg ser en tendens til, at man bedømmer dem urimelig hårdt.
Frank startede foråret som lyn og torden, men som målscorer har han jo været på sommerferie længe. Ingen taler om de manglende mål, for vi ved at han kan. Det ved vi ikke om Fagerberg og Jude, men den manglende sikkerhed er et aspekt i talentudviklingen.
Men hvis du mener, at gamle afdankede spillere der ikke kunne klare sig i QPR er at foretrække frem for de store supertalenter, vi har gående, så bliver det svært at nå til enighed.
-
sualk_25
Jeg så nu også helst en dansk angriber som forstærkning til truppen. Men de hænger jo desværre ikke på træerne:
Søren Larsen: Desværre. Alt for løntung og nok ikke færdig i udlandet endnu. Hvis han vender hjem nu, er det nok til FCK eller Brøndby, da manden jo er kjøvenhavner
Mads Junker: Masser af spilletid i holland, dog sakset fra fra bold.dk:
"- Skulle man vælge en klub i Danmark, ville AaB da være attraktiv i og med, at de bliver mestre om ikke så længe. Det ville da være sjovere end et par andre klubber, siger Junker til bold.dk. Han foretrækker dog at blive i Holland i noget tid endnu."
Sammen med nygaard en mulighed, dette ville virkeligt være en klassesigning og vi har jo pengene til det.
Marc Nygaard: Lidt en lottokupon, har vist udemærkede takter i par kampe i foråret, dog ikke rigtigt slået igennem endnu herhjemme eller i de mange klubber han har væltet rundt i. Dog kan med garanti hentes billigt, og har mange af de kvaliteter som vi SKAL have i en trup - set over en hel sæson.
Morten Skoubo: Enig med de fleste herinde, ingen ved vel reelt hans niveau i øjeblikket. Skadet konstant, har ikke spillet i laaaang tid, evt lejeaftale kunne måske komme på tale - men det ser vi jo stort set aldrig i FCM. En Skoubo i topform er i periferien af landsholdet, og så står den mellem os os Brøndby, hvis han vender hjem.
Martin Bernburg: Måske lidt for ung, men igen en spiller med et kæmpe potientiale - og vi har jo før hentet spillere i FCN som sælges eller bliver solgt (Danny O.) for en pæn sjat. Det lader til at alt kan købes for fornuftige penge i den klub, ville virkeligt være et scoop. Passer godt ind i klubbens profil, ung og etableret Sasligaspiller med mål i støvlerne og vidersalgspotienale.
Jesper Lange: Ja, okay ikke en erfaren spiller, men alligvel enormt talentfuld. Tror virkeligt at han bliver til noget stort inden længe. Enormt arbejdssom, målfarlig og en pestillens for enhver forsvarer.
Søren Larsen: Desværre. Alt for løntung og nok ikke færdig i udlandet endnu. Hvis han vender hjem nu, er det nok til FCK eller Brøndby, da manden jo er kjøvenhavner
Mads Junker: Masser af spilletid i holland, dog sakset fra fra bold.dk:
"- Skulle man vælge en klub i Danmark, ville AaB da være attraktiv i og med, at de bliver mestre om ikke så længe. Det ville da være sjovere end et par andre klubber, siger Junker til bold.dk. Han foretrækker dog at blive i Holland i noget tid endnu."
Sammen med nygaard en mulighed, dette ville virkeligt være en klassesigning og vi har jo pengene til det.
Marc Nygaard: Lidt en lottokupon, har vist udemærkede takter i par kampe i foråret, dog ikke rigtigt slået igennem endnu herhjemme eller i de mange klubber han har væltet rundt i. Dog kan med garanti hentes billigt, og har mange af de kvaliteter som vi SKAL have i en trup - set over en hel sæson.
Morten Skoubo: Enig med de fleste herinde, ingen ved vel reelt hans niveau i øjeblikket. Skadet konstant, har ikke spillet i laaaang tid, evt lejeaftale kunne måske komme på tale - men det ser vi jo stort set aldrig i FCM. En Skoubo i topform er i periferien af landsholdet, og så står den mellem os os Brøndby, hvis han vender hjem.
Martin Bernburg: Måske lidt for ung, men igen en spiller med et kæmpe potientiale - og vi har jo før hentet spillere i FCN som sælges eller bliver solgt (Danny O.) for en pæn sjat. Det lader til at alt kan købes for fornuftige penge i den klub, ville virkeligt være et scoop. Passer godt ind i klubbens profil, ung og etableret Sasligaspiller med mål i støvlerne og vidersalgspotienale.
Jesper Lange: Ja, okay ikke en erfaren spiller, men alligvel enormt talentfuld. Tror virkeligt at han bliver til noget stort inden længe. Enormt arbejdssom, målfarlig og en pestillens for enhver forsvarer.
-
Kent
Mose Skrev:
> Enten husker du ikke særlig godt eller osse har du
> en anden opfattelse end mange andre i forhold til
> Collins. I begyndelsen af sæsonen var han meget
> god, og indtil han blev skadet i efteråret,
> optrådte han fast på holdet (rotation)sammen med
> Dadu og Frank.
Jeg skal ikke garantere for, at min hukommelse er fejlfri og under alle omstændigheder er den i hvert fald subjektiv. Min oplevelse af Babas sæson har været, at han kun i meget korte glimt har vist niveauet og på intet tidspunkt har spillet på et stabilt højt niveau. Hans sæsonstatistik viser da også, at det har været meget ud og ind: http://www.hvemvandt.dk/arkiv/visspille ... =2007/2008 Jeg ved han har været skadet og det naturligvis har spillet ind. Pointen er, at han i mine øjne endnu ikke har præsteret noget, der berettiger ham til hverken at være første eller andetvalg i angrebet.
> Frank startede foråret som lyn og torden, men som
> målscorer har han jo været på sommerferie længe.
> Ingen taler om de manglende mål, for vi ved at han
> kan. Det ved vi ikke om Fagerberg og Jude, men den
> manglende sikkerhed er et aspekt i
> talentudviklingen.
Det er jeg fuldstændig enig med dig i, men der er jo ingen der siger at Nygaard skal spille på talenternes bekostning. Det kan ligeså godt være på Franks - det er jo i første omgang som erstatning for Frank han skulle hentes. Selv når Frank ikke scorer mål har han været svær at undvære pga sit hovedspil, der gør ham til en vigtig brik i både offensive og defensive dødboldssituationer. Den rolle vil Nygaard kunne overtage.
> Men hvis du mener, at gamle afdankede spillere der
> ikke kunne klare sig i QPR er at foretrække frem
> for de store supertalenter, vi har gående, så
> bliver det svært at nå til enighed.
Hvis dit kriterium for om spillere er gode nok til FCM er, at de kan spille fast i den engelske 1. div., så kan vi vist godt lukke holdet. Jeg kan heller ikke helt se relevansen af hvad Nygaard har præsteret tidligere. Det afgørende er vel om han har niveauet til FCM nu og her. Det han har vist i foråret har klart indikeret for mig, at han mindst er på niveau med Frank. Samtidig er han en rutineret herre med mange erfaringer fra udlandet, som jeg bestemt tror vores talenter kan have gavn af. For mig drejer det sig ikke om enten-eller, men både-og.
> Enten husker du ikke særlig godt eller osse har du
> en anden opfattelse end mange andre i forhold til
> Collins. I begyndelsen af sæsonen var han meget
> god, og indtil han blev skadet i efteråret,
> optrådte han fast på holdet (rotation)sammen med
> Dadu og Frank.
Jeg skal ikke garantere for, at min hukommelse er fejlfri og under alle omstændigheder er den i hvert fald subjektiv. Min oplevelse af Babas sæson har været, at han kun i meget korte glimt har vist niveauet og på intet tidspunkt har spillet på et stabilt højt niveau. Hans sæsonstatistik viser da også, at det har været meget ud og ind: http://www.hvemvandt.dk/arkiv/visspille ... =2007/2008 Jeg ved han har været skadet og det naturligvis har spillet ind. Pointen er, at han i mine øjne endnu ikke har præsteret noget, der berettiger ham til hverken at være første eller andetvalg i angrebet.
> Frank startede foråret som lyn og torden, men som
> målscorer har han jo været på sommerferie længe.
> Ingen taler om de manglende mål, for vi ved at han
> kan. Det ved vi ikke om Fagerberg og Jude, men den
> manglende sikkerhed er et aspekt i
> talentudviklingen.
Det er jeg fuldstændig enig med dig i, men der er jo ingen der siger at Nygaard skal spille på talenternes bekostning. Det kan ligeså godt være på Franks - det er jo i første omgang som erstatning for Frank han skulle hentes. Selv når Frank ikke scorer mål har han været svær at undvære pga sit hovedspil, der gør ham til en vigtig brik i både offensive og defensive dødboldssituationer. Den rolle vil Nygaard kunne overtage.
> Men hvis du mener, at gamle afdankede spillere der
> ikke kunne klare sig i QPR er at foretrække frem
> for de store supertalenter, vi har gående, så
> bliver det svært at nå til enighed.
Hvis dit kriterium for om spillere er gode nok til FCM er, at de kan spille fast i den engelske 1. div., så kan vi vist godt lukke holdet. Jeg kan heller ikke helt se relevansen af hvad Nygaard har præsteret tidligere. Det afgørende er vel om han har niveauet til FCM nu og her. Det han har vist i foråret har klart indikeret for mig, at han mindst er på niveau med Frank. Samtidig er han en rutineret herre med mange erfaringer fra udlandet, som jeg bestemt tror vores talenter kan have gavn af. For mig drejer det sig ikke om enten-eller, men både-og.
-
Mose
Kent: For mig drejer det sig ikke om enten-eller, men både-og.
Det er rigtigt at vi skal have lidt af hvert. Talent og rutine. Men skal vi udnytte vores store talentmasse, så skal vi tro på de unge.
Det er jo ingen kunst at tro på Salami, idet han måske er ligaens bedste på hans position, der hvor trænerne skal slå til, er ved at spotte de næste, der slår igennem.
Med indkøb af Califf og Marcic og med afgang af Kjær og måske Troest. Så kan holdet altså godt bære at spille med unge spillere i front ved siden af Thygesen.
Det er rigtigt at vi skal have lidt af hvert. Talent og rutine. Men skal vi udnytte vores store talentmasse, så skal vi tro på de unge.
Det er jo ingen kunst at tro på Salami, idet han måske er ligaens bedste på hans position, der hvor trænerne skal slå til, er ved at spotte de næste, der slår igennem.
Med indkøb af Califf og Marcic og med afgang af Kjær og måske Troest. Så kan holdet altså godt bære at spille med unge spillere i front ved siden af Thygesen.
-
HKP
Hausser Skrev:
>
> Ham den rutinerede herre du snakker om,
> talenternes angrebs-mentor, han er jo allerede i
> truppen, han er bare skadet de næste 3-4 mdr.
>
> og selvfølgelig skal talenterne lære at kæmpe for
> at komme på holdet, men det skal altså heller ikke
> være umuligt. Forestil dig vi signer en angriber
> og vi står man en skadesfri trup om 3-4 måneder,
> så vil vejen til holdet altså pludselig være lang
> for talenterne. Hvis Thyge og en ny angriber
> besætter de to forreste positioner, så hedder
> rækkefølgen bag dem vel Frank, Fagerberg, Baba,
> Jude og måske Oliseh. Det er klart at en spiller
> som Baba i så fald ikke vil få meget spilletid og
> risikerer helt at stagnere i sin fortsatte
> udvikling og det mener jeg faktisk vil være en
> mindre katastrofe.
>
> Et alternativ kunne selvfølgelig være at
> pensionere Frank lidt før tid, men den ville nok
> ikke være populær
Jeg synes altså at man er nødt til at sikre sig i forhold til Frank.
Vi bliver ofte konfronteret med at han skal sidde over pga. det hårde program og ikke er helt ung længere. Samtidig er det lidt af et sats, bare at sige at Frank er 100% klar om 3 - 4 måneder... Efter sådan en skadespause tror jeg ikke på at vi får meget gavn af ham i år. Og i mellemtiden er han så heller ikke blevet yngre... Desuden så har vores trup, som godtnok nappede sølvet ikke magtet UEFA og har heller ikke været i stand til at satse på pokal sammen med turneringen... Har du glemt det?
Misforstå mig ikke. Frank er en kongespiller, men vi behøver bare en rutineret gardering for ham.... sådan ser jeg det...
>
> Ham den rutinerede herre du snakker om,
> talenternes angrebs-mentor, han er jo allerede i
> truppen, han er bare skadet de næste 3-4 mdr.
>
> og selvfølgelig skal talenterne lære at kæmpe for
> at komme på holdet, men det skal altså heller ikke
> være umuligt. Forestil dig vi signer en angriber
> og vi står man en skadesfri trup om 3-4 måneder,
> så vil vejen til holdet altså pludselig være lang
> for talenterne. Hvis Thyge og en ny angriber
> besætter de to forreste positioner, så hedder
> rækkefølgen bag dem vel Frank, Fagerberg, Baba,
> Jude og måske Oliseh. Det er klart at en spiller
> som Baba i så fald ikke vil få meget spilletid og
> risikerer helt at stagnere i sin fortsatte
> udvikling og det mener jeg faktisk vil være en
> mindre katastrofe.
>
> Et alternativ kunne selvfølgelig være at
> pensionere Frank lidt før tid, men den ville nok
> ikke være populær
Jeg synes altså at man er nødt til at sikre sig i forhold til Frank.
Vi bliver ofte konfronteret med at han skal sidde over pga. det hårde program og ikke er helt ung længere. Samtidig er det lidt af et sats, bare at sige at Frank er 100% klar om 3 - 4 måneder... Efter sådan en skadespause tror jeg ikke på at vi får meget gavn af ham i år. Og i mellemtiden er han så heller ikke blevet yngre... Desuden så har vores trup, som godtnok nappede sølvet ikke magtet UEFA og har heller ikke været i stand til at satse på pokal sammen med turneringen... Har du glemt det?
Misforstå mig ikke. Frank er en kongespiller, men vi behøver bare en rutineret gardering for ham.... sådan ser jeg det...
-
Hekler
Holdet lige nu?
Det spændende er egentligt også at se hvordan holdet ser ud lige nu for os hver især.
Hvad er stærkeste opstilling og hvem er på de næste pladser?
Skal vi spille 4-4-2, 4-3-3 eller hvad?
Hvad er stærkeste opstilling og hvem er på de næste pladser?
Skal vi spille 4-4-2, 4-3-3 eller hvad?