Dommerstandarden - Korrupt ringe!?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Thomas Lund

Re: FCM-AGF Straffe. Skulle det ikke have været rødt kort?

Indlæg af Thomas Lund »

Jeg gentager lige udsnittet fra fodboldloven (dette er ikke en fortolkning men et direkte citat).

Forseelser, der medfører udvisning

En reserve eller udskiftet spiller skal udvises og vises det røde kort, hvis han begår én af følgende 7 forseelser:
5. Berøver en modspiller, der bevæger sig mod hans mål, en oplagt scoringsmulighed ved at begå en forseelse, der skal straffes med frispark eller straffespark

så nej straffesparket betyder ikke at han skal undgå rødt kort. Det er efter min bedste overbevisning en dommerfejl og FCM burde anke den lige som andre fejl ankes.

Lund

Forzajuvebianconeri

Re: Kæmpe straffe

Indlæg af Forzajuvebianconeri »

Ja når man har genset det så er der vel ikke ret meget af følgende udsagn der holder vand:

Jydepower skrev: "Baba tager et træk, UDEN for feltet, for en MEGET spids vinkel, hvor der står 2 forsvarer som er klar som backup."

Baba tager IKKE noget træk, Han er MIDT for mål og eneste "backup" er Rasmussen i målet.

Så, nej - det kan vel ikke være samme kamp i har set :-)

Og efter min bedste overbevisning - klokkeklart rødt kort!

Kent

Re: Kæmpe straffe

Indlæg af Kent »

Hekler Skrev:
-------------------------------------------------------
> For os der stod bag mål var det tydeligt han blev
> voldsomt kantet.
> Hvordan man kan undgå at gi´ rødt på sådan en
> begået på pletten er uforståelig!

Jeg sidder lige ud for det lille felt, hvor straffet blev begået og fra den vinkel var der heller ingen tvivl om at GF'eren vælter Baba. Så straffet var fra min vinkel helt ok.

Besvar