Optakt: FCM - FCK

Om FC Midtjylland og Black Wolves
aoa-fcm

Re: 1-1

Indlæg af aoa-fcm »

Hvordan spiller de nu?
Var det er godt mål, hvordan var opspillet op til målet?

Jean / BW# 1238

Radio...

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Du kan lytte med på P3:

http://www.dr.dk/netradio/

Alagoas

Re: Radio...

Indlæg af Alagoas »

DEt var et lidt heldigt mål, der højst sandsynligt blev rettet af. FCM har storset ikke spillet sig frem til rigtige chancer. FCK var klart bedst i 1. halvleg, men de ser ud til at være kommet godt tilbage her i anden halvleg. De skal turde blive ved med at spille, for ellers har vi set så mange gange at det går galt, men det er begyndt at se godt ud... dejligt

aoa-fcm

Indlæg af aoa-fcm »

Tak jeg hører også radio men hørte ikke lige hvordan målet var...

Jean / BW# 1238

2-1

Frank Kristensen, ikke dårligt....!

Alagoas

Re: 2-1

Indlæg af Alagoas »

Skal Farlige Frank ha' mål nr. 100 i dag. Smukt mål nr. 99

Alagoas

Re: Optakt: FCM - FCK

Indlæg af Alagoas »

Skønt at høre ulvekoret på SAS-arena (-:

Jean / BW# 1238

Hold da op... ham på P3 roder rundt i det med FCK og FCM... Simon Poulsen har lige splittet FCMs forsvar ad.... for fanden, Simon... ;-)

Persian_Wolf

Re: 2-2 SKIFT dog ud!

Indlæg af Persian_Wolf »

Det sjovt at det er vores spillere som virker mere døde end FCK' - til trods for de har spillet en meget hård kamp mod Panatinaikos for 3 dage siden.

Elendigt at Erik ikke tar en død salami ud

Jean / BW# 1238

Seriøst... Niclas Jensen har lige fastholdt FCMs angreb... :-)

Jean / BW# 1238

Slut 2-2

Slut

Hausser

Vurdering af kampen

Indlæg af Hausser »

Pyha, en skam vi ikke lige snupper sejren i overtiden på Thygesens hovedstød, det kunne have været klasse :)

Uafgjort var dog et fair resultat i en meget intens topkamp, som jeg vurderer som den kamp med det højeste niveau i dette års superliga indtil videre. FCK havde første halvleg og vi havde anden. I anden halvleg fik vi først for alvor vores presspil til at fungere og, anført af en eminent Thygesen, vi fik stresset FCKerne og tvunget deres midtbane i knæ. Dog var det lidt ejendommeligt at se FCKerne presse os til sidst og se flere af spillerne hænge markant i bremsen, det burde vel være os som havde det fysiske overskud eller huh? Det må vores fysiske træner vist gøre noget ved..

Jeg syntes der var flotte præstationer over hele linien og det vidner karakterne da også om:

Raska -8- Chanceløs ved målene, men man kan selvfølgelig diskutere det hensigtsmæssige i ikke, at placere folk ved stolperne, det kunne sikkert havde forhindret det sidste mål. Ellers gode og sikre indgreb flere gange.

Kolja -8- Havde det svært mod superligaens måske bedste spiller og kunne ikke matche Grønkkjær i første halvleg. Kommer dog langt bedre med i anden halvleg og deltager også offensivt med flere gode aktioner.

Troest -9- Syntes generelt ham og Reid var deres modstandere overlegne i langt hovedparten af kampen med Allbäck kommer dog til nogle uundgåelige afslutninger.

Reid -9- Som Troest, syntes absolut han har styrket sit kandidatur til starteren.

C.P -9- Vel den bedste boldspiller i forsvaret og det kan man godt se, mange angreb bliver igangsat fra C.Ps side og syntes det er fornøjelse at se hans mod og vilje, bliver dog fanget flere gange langt oppe i banen som konsekvens af sin spillestil

Femi -10- Var klasse i anden halvleg og han satte sig totalt på den centrale midtbane, godt assisteret af denne lille terrier Salami. Dog savner jeg stadig han får afsluttet lidt bedre et par gange hvor han virkelig har nogle skudmuligheder.

Salami -9- Hans evner som bolderobrer og stressfaktor for modstanderen er helt uovertruffen og han har tydeligvis også meget at tilføre fremad banen. Spiler dog stadig med en ret høj fejlprocent og smider flere lette bolde væk og mangler lige at gøre nogle af de mange fine ting han laver, færdig. Løber desuden helt og aldeles træt til sidst, skulle nok have være ud 10 minutter før.

Danny -8- Syntes stadig han mangler at spille mere end blot en godkendt kamp for os i denne sæson, men i anden halvleg så vi lige pludselig noget mere fight fra ham og han gik også langt bedre med i kombinationerne. Skreg på en udskiftning af ham i halvlegen, men syntes jeg egentlig ikke var nødvendigt da han så blev det.

Simon P. -10- To flotte assists og en vinderindstilling som alle kan lære af. Mange gode aktioner, men det var også tydeligt at FCK havde respekt for ham og de dobbeltteamede ham ofte og tog ham lidt ud af kampen i perioder.

Thygesen -10- Bedste kamp fra Thyge siden sin tilbagevenden. Var alle vegne og kæmpede forbilledligt, krydret med flere tekniske lækkerier og et opportunistisk mål.

Frank -10- At score et hovedstødsmål i fjæset på Hangeland er klasse! Ellers fungerede han fremragende som opspilsstation og spillede også det bedste i lang tid.

Indskiftere -UB-

Amtrup

Re: Vurdering af kampen

Indlæg af Amtrup »

Hausser Skrev:
-------------------------------------------------------
> Raska -8- Chanceløs ved målene, men man kan
> selvfølgelig diskutere det hensigtsmæssige i ikke,
> at placere folk ved stolperne, det kunne sikkert
> havde forhindret det sidste mål. Ellers gode og
> sikre indgreb flere gange.

Enig.

> Kolja -8- Havde det svært mod superligaens måske
> bedste spiller og kunne ikke matche Grønkkjær i
> første halvleg. Kommer dog langt bedre med i anden
> halvleg og deltager også offensivt med flere gode
> aktioner.

Meget uenig. 9 fra mig. Rigtig god offensiv og også god defensiv.

> Troest -9- Syntes generelt ham og Reid var deres
> modstandere overlegne i langt hovedparten af
> kampen med Allbäck kommer dog til nogle
> uundgåelige afslutninger.

Enig.

> Reid -9- Som Troest, syntes absolut han har
> styrket sit kandidatur til starteren.

Lidt uenig. 8 med pil op fra mig. Synes han starter noget usikker i FCK's gode periode i de første 20 min. af kampen.

> C.P -9- Vel den bedste boldspiller i forsvaret og
> det kan man godt se, mange angreb bliver igangsat
> fra C.Ps side og syntes det er fornøjelse at se
> hans mod og vilje, bliver dog fanget flere gange
> langt oppe i banen som konsekvens af sin
> spillestil

Enig.

> Femi -10- Var klasse i anden halvleg og han satte
> sig totalt på den centrale midtbane, godt
> assisteret af denne lille terrier Salami. Dog
> savner jeg stadig han får afsluttet lidt bedre et
> par gange hvor han virkelig har nogle
> skudmuligheder.

Enig.

> Salami -9- Hans evner som bolderobrer og
> stressfaktor for modstanderen er helt uovertruffen
> og han har tydeligvis også meget at tilføre fremad
> banen. Spiler dog stadig med en ret høj
> fejlprocent og smider flere lette bolde væk og
> mangler lige at gøre nogle af de mange fine ting
> han laver, færdig. Løber desuden helt og aldeles
> træt til sidst, skulle nok have være ud 10
> minutter før.

Enig.

> Danny -8- Syntes stadig han mangler at spille mere
> end blot en godkendt kamp for os i denne sæson,
> men i anden halvleg så vi lige pludselig noget
> mere fight fra ham og han gik også langt bedre med
> i kombinationerne. Skreg på en udskiftning af ham
> i halvlegen, men syntes jeg egentlig ikke have
> været da han så blev det.

Enig. Dog med pil op. Og synes ikke han gør det så dårligt i 1. halvleg, som du skriver.

> Simon P. -10- To flotte assists og en
> vinderindstilling som alle kan lære af. Mange gode
> aktioner, men det var også tydeligt at FCK havde
> respekt for ham og de dobbeltteamede ham ofte og
> tog ham lidt ud af kampen i perioder.

Enig.

> Thygesen -10- Bedste kamp fra Thyge siden sin
> tilbagevenden. Var alle vegne og kæmpede
> forbilledligt, krydret med flere tekniske
> lækkerier og et opportunistisk mål.

Enig.

> Frank -10- At score et hovedstødsmål i fjæset på
> Hangeland er klasse! Ellers fungerede han
> fremragende som opspilsstation og spillede også
> det bedste i lang tid.

Enig.

> Indskiftere -UB-

Peter Ross

Re: Vurdering af kampen

Indlæg af Peter Ross »

Amtrup Skrev:
> > Kolja -8- Havde det svært mod superligaens
> måske
> > bedste spiller og kunne ikke matche Grønkkjær i
> > første halvleg. Kommer dog langt bedre med i
> anden
> > halvleg og deltager også offensivt med flere
> gode
> > aktioner.
>
> Meget uenig. 9 fra mig. Rigtig god offensiv og
> også god defensiv.

Jeg kan se, Erik på fcm.dk mener Kolja spillede sin måske bedste kamp for FCM i aften. Jeg ved ikke om der var øl i hans drikkedunk i dag, eller om det siger mere om Koljas niveau hidtil.
Synes Kolja var ret famlende, når han kom frem. Om det skyldes manglende opbakning fra Danny, eller om det skyldes manglende tro på at lykkes, vil jeg ikke gøre mig til dommer over, men det virkede som om, han stoppede op gang på gang, lige inden han kunne lave det afgørende træk for at komme fri.
Defensivt vil jeg ikke skyde Kolja noget i skoene. Meget af tiden stod han overfor ligaens bedste spiller, men skal vi ikke bare konstatere, at Kolja var mere end tørret, da FCK scorede til 1-0 ?

> > Danny -8- Syntes stadig han mangler at spille
> mere
> > end blot en godkendt kamp for os i denne sæson,
> > men i anden halvleg så vi lige pludselig noget
> > mere fight fra ham og han gik også langt bedre
> med
> > i kombinationerne. Skreg på en udskiftning af
> ham
> > i halvlegen, men syntes jeg egentlig ikke have
> > været da han så blev det.
>
> Enig. Dog med pil op. Og synes ikke han gør det så
> dårligt i 1. halvleg, som du skriver.

Jeg ved ikke hvad der er med Danny. Han minder om en lilleput-spiller, der endnu ikke har lært at tage de rigtige beslutninger. Han smækker indlæg ind i feltet, uden at kigge op, hvilket resulterer i indlæg til et tomt felt. Han stopper op og søger tilbage i banen, når han har rimelig med plads, mens han går hurtigt lige på, når han stort set ingen plads har. Det virker sindssygt mærkeligt, han træffer disse valg gang på gang, selvom det ender med samme resultat hver gang - boldtab eller meget spil på tværs af banen, så modstanderne kommer på plads.
Han kom bedre med i 2. halvleg, men han kom ikke op på et niveau, der fortæller mig om en Danny Olsen i fremgang.

Peter Ross

Kasper_Nielsen

Danny Olsen

Indlæg af Kasper_Nielsen »

Jeg må tilslutte mig Peter Ross omkring Danny Olsen. Jeg syntes i tidernes morgen det var en fornuftig investering med Danny, men indtil videre har han ikke spillet en eneste god kamp. Han spillede en ok kamp mod Vejle i 3. sidste kamp i sidste sæson, men ellers har han været decideret elendig.

Manden kan ikke ligge et indlæg, eller fejler i hvert fald 8 ud af 10 gange. Han er ikke forudsigelig, og kan på ingen måde vurdere hvor bolden lander, så snart den har været mere end 3 meter oppe i luften. Sidst men ikke mindst, så kan han ikke tæmme en bold uden at sparke den ind i et tomrum.

Jeg kan i øvrigt godt lide kanter som laver flotte finter, men hvordan har Danny olsen fået den opfattelse, at han skal stå og lave flotte finter, når ingen modstandere er i nærheden af ham?

Besvar